Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-12-2010, 22:48
miggie miggie is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 58
Default problemen golf 3,canada

Beste mensen ,

Ik ben voor kerst bij mijn zus in canada en ze rijd een golf 3, dus moeten er de problemen opgelost worden natuurlijk ,

Het volgende probleem is,

als je de auto van het slot afhaalt doormiddel van het omdraaien van de sleutel in de deur , en alsvolgt de deur open doet dan gaan de alarm lichten af, ik denk dat ie dan dus op het alarm springt.

Ook wil het wel eens gebeuren dat het onder het rijden gebeurt , dan gaan de tellerklok lampen uit en stopt de radio ermee(alle elektronica gaan dan uit,) en begint de alarmlichten te branden, maar blijft wel rijden.

Nou mijn vraag , waar zit het probleem , hoe kan ik het verhelpen?
De auto moet verkocht worden dus moet als het kan goedkoop gemaakt worden.

Ik hoor het graag als jullie weten wat het probleem kan zijn en waar ik moet zoeken,
Reply With Quote
  #2  
Old 25-12-2010, 23:20
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Even kijken of er een naderhand opgebouw alarm op zit, zo ja haal deze eruit.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-12-2010, 01:53
miggie miggie is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 58
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Even kijken of er een naderhand opgebouw alarm op zit, zo ja haal deze eruit.



waar zitten deze meestal weg gebouwd,
Reply With Quote
  #4  
Old 26-12-2010, 02:09
sinan's Avatar
sinan sinan is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 583
Default

meestal leggen ze de computer van aftermarket alarmen onder de stuur dus
de afdekkap losmaken en beginnen de kabels te volgen en alles eruit
Reply With Quote
  #5  
Old 26-12-2010, 13:25
THE-WISHMASTER THE-WISHMASTER is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 61
Default

Of een contactblokje wat niet helemaal fris meer is
Reply With Quote
  #6  
Old 26-12-2010, 13:50
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

of de microschakelaar in de deur die je alarm aan/uitschakelt. Klinkt als een origineel vw alarm. Ik heb dezelfde symptomen wanneer ik mijn alarm inschakel en dan ga rijden met de auto.
Reply With Quote
  #7  
Old 26-12-2010, 16:52
miggie miggie is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 58
Default

Quote:
Originally Posted by VWJYI
of de microschakelaar in de deur die je alarm aan/uitschakelt. Klinkt als een origineel vw alarm. Ik heb dezelfde symptomen wanneer ik mijn alarm inschakel en dan ga rijden met de auto.


Oke , ga vanmiddag of morge even kijken en dan laat ik het jullie weten ,

alvast bedankt

ik zit hier in canada met 9 uur tijd verschil ,dus
Reply With Quote
  #8  
Old 26-12-2010, 23:39
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Die schakelaar zit boven aan het slot. Lopen 2 kabeltjes naar toe. Dat zie je vanzelf als je het deurpaneel ervan af haalt. Heeft de auto ook deze problemen, als je de auto bijrijders portier openmaakt? Aan deze kant moet je hem namelijk ook an alarm af kunnen zetten. Mocht het probleem hetzelfde zijn dan moet je toch wwat verder zoeken dan die microschakelaars. Het slot in de achterklep werkt ook nog met die schakelaar. Hier kun je als je het koffer open maakt met de sleutel ook het alrm uitzetten.
Reply With Quote
  #9  
Old 27-12-2010, 00:07
miggie miggie is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 58
Default

Quote:
Originally Posted by VWJYI
Die schakelaar zit boven aan het slot. Lopen 2 kabeltjes naar toe. Dat zie je vanzelf als je het deurpaneel ervan af haalt. Heeft de auto ook deze problemen, als je de auto bijrijders portier openmaakt? Aan deze kant moet je hem namelijk ook an alarm af kunnen zetten. Mocht het probleem hetzelfde zijn dan moet je toch wwat verder zoeken dan die microschakelaars. Het slot in de achterklep werkt ook nog met die schakelaar. Hier kun je als je het koffer open maakt met de sleutel ook het alrm uitzetten.


Als ik de bijrijders deur open doe dan gaat het alarm ook af , soms is alles in orde en de andere dag begint alles te knipperen ,

bedankt voor de reactie's , ik heb nu een idee waar ik moet zoeken,
Reply With Quote
  #10  
Old 27-12-2010, 10:49
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

je kunt ook eens zoeken naar een draadbreuk bij de deurdoorvoer rubbers. Even de draden van de microschakelaars nalopen.
Reply With Quote
  #11  
Old 27-12-2010, 21:04
miggie miggie is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 58
Default

Quote:
Originally Posted by VWJYI
Die schakelaar zit boven aan het slot. Lopen 2 kabeltjes naar toe. Dat zie je vanzelf als je het deurpaneel ervan af haalt. Heeft de auto ook deze problemen, als je de auto bijrijders portier openmaakt? Aan deze kant moet je hem namelijk ook an alarm af kunnen zetten. Mocht het probleem hetzelfde zijn dan moet je toch wwat verder zoeken dan die microschakelaars. Het slot in de achterklep werkt ook nog met die schakelaar. Hier kun je als je het koffer open maakt met de sleutel ook het alrm uitzetten.


Ik heb even bij het bestuurders deur slot gekeken, moet het bovenste stekkertje los van het slot ? zijn geen 2 draadjes maar 3 draadjes .
Als ik het bovenste stekkertje los haal is dan het alarm uitgeschakeld?
alvast bedankt.
Reply With Quote
  #12  
Old 28-12-2010, 09:21
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Als het goed is zit er een stekker op je slot van de cv en van de microschakelaar. ik meen me te herinneren dat de microschakelaar maar 2 kabeltjes had.
Reply With Quote
  #13  
Old 28-12-2010, 18:54
miggie miggie is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 58
Default

Quote:
Originally Posted by VWJYI
Als het goed is zit er een stekker op je slot van de cv en van de microschakelaar. ik meen me te herinneren dat de microschakelaar maar 2 kabeltjes had.


Oke , dan zal het bij deze wel iets anders zijn , maar het klopt wel dat er 2 stekkers aan zitten en als ik de bovenste los haal dan doet de cv het nog wel , dan zal het zo wel kloppen , als het probleem zich weer voor doet dan trek ik die stekker er gewoon uit,

bedankt,

hier kan een slotje op
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum