Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-07-2012, 20:17
Boppert Boppert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 7
Default Gezocht : VW Golf 2 Diesel/Turbo diesel 1986

Hallo allemaal,

Ik ben al geruime tijd op zoek naar een degelijke belastingvrije Golf 2 in (turbo) diesel uitvoering.
Ik ben al bij verschillende verkopers wezen kijken die hun auto's op marktplaats en andere verkoop site's aanbieden.
Ik wil niet het onderste uit de kan en ga naar auto's kijken die me aanstaan en de prijs niet te laag ligt (2000-2500) .
Helaas is het merendeel van de aanbieders niet eerlijk en bieden zei de auto's slechte auto's aan (lees schroot) voor veel te hoge prijzen aan op internet(mooie foto's), verschillende keren al voor niks wezen kijken.

Wellicht weet iemand hier nog ergens een redelijke van het bouwjaar 1986 te staan (mag wat werk aan zitten, maar niet kats verrot of sloop wagen).

Alvast bedankt voor jullie reacties

Met vriendelijke groet,

Boppert
  #2  
Old 03-07-2012, 20:19
Boppert Boppert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 7
Default

Of een Jetta!
  #3  
Old 04-07-2012, 20:41
Mr. Lee's Avatar
Mr. Lee Mr. Lee is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 750
Default

  #4  
Old 04-07-2012, 20:52
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Mijn ervaring is dat het soms gewoon beter is een knap mrb-vrij benzinewagentje te kopen met niet zoveel km op de klok, en die om te bouwen met een dieseltje ernaast. Heb je alles in je handen gehad en onderhoud gegeven waar nodig, voor evenveel geld als een mrb-vrije diesel, maar betere kwaliteit!

Met een beetje geluk kom je nog van wat onderdelen af die je overhoudt
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
  #5  
Old 04-07-2012, 22:34
Skeez's Avatar
Skeez Skeez is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,272
Default

Moet het persé een '86-er zijn? Mijn '85-er Diesel gaat gaat binnenkort in de bingo: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89418
  #6  
Old 05-07-2012, 08:30
Boppert Boppert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 7
Default

Bedankt alvast voor de tips,

Mr. Lee die vw op mp ziet lijkt er netjes uit te zien alleen daar is de prijs ook na staat niet in verhouding.

Zollie;ik heb er ook al aan zitten denken om zelf te gaan ombouwen, maar ik weet niet of mijn technische kennis zover is dat ik het zelf zou kunnen, heb hier op het forum al verschillende topics bekeken maar kan niet echt iets vinden waar je zoal tegenaan kunt lopen en deze als 'leek' makkelijk op kunt lossen.
Staan op internet nog enkele gestrande projecten van ombouw.
Weet je toevallig hoeveel werk het bij de RDW zit om zoiets om te keuren? want je moet kunnen aantonen dat de dieselmotor 'legaal' is en niet van een gejatte auto, of weet je zo een topic waar dit precies staat uitgelegd? alvast bedankt.

Skeez; het hoeft niet persé een '86 golf of jetta te zijn '85 kan natuurlijk ook, wanneer gaat hij in de bingo? en waar zit je aan te denken als inleg geld als je hem verkoopt?

Voor de rest als er nog andere ideeën of tips zijn laat ze me horen!

Alvast bedankt !
  #7  
Old 05-07-2012, 08:52
Skeez's Avatar
Skeez Skeez is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Boppert
Bedankt alvast voor de tips,

Mr. Lee die vw op mp ziet lijkt er netjes uit te zien alleen daar is de prijs ook na staat niet in verhouding.

Zollie;ik heb er ook al aan zitten denken om zelf te gaan ombouwen, maar ik weet niet of mijn technische kennis zover is dat ik het zelf zou kunnen, heb hier op het forum al verschillende topics bekeken maar kan niet echt iets vinden waar je zoal tegenaan kunt lopen en deze als 'leek' makkelijk op kunt lossen.
Staan op internet nog enkele gestrande projecten van ombouw.
Weet je toevallig hoeveel werk het bij de RDW zit om zoiets om te keuren? want je moet kunnen aantonen dat de dieselmotor 'legaal' is en niet van een gejatte auto, of weet je zo een topic waar dit precies staat uitgelegd? alvast bedankt.

Skeez; het hoeft niet persé een '86 golf of jetta te zijn '85 kan natuurlijk ook, wanneer gaat hij in de bingo? en waar zit je aan te denken als inleg geld als je hem verkoopt?

Voor de rest als er nog andere ideeën of tips zijn laat ze me horen!

Alvast bedankt !


Je hebt PM
  #8  
Old 05-07-2012, 09:59
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Quote:
Originally Posted by Boppert
Zollie;ik heb er ook al aan zitten denken om zelf te gaan ombouwen, maar ik weet niet of mijn technische kennis zover is dat ik het zelf zou kunnen, heb hier op het forum al verschillende topics bekeken maar kan niet echt iets vinden waar je zoal tegenaan kunt lopen en deze als 'leek' makkelijk op kunt lossen.
Staan op internet nog enkele gestrande projecten van ombouw.
Weet je toevallig hoeveel werk het bij de RDW zit om zoiets om te keuren? want je moet kunnen aantonen dat de dieselmotor 'legaal' is en niet van een gejatte auto, of weet je zo een topic waar dit precies staat uitgelegd? alvast bedankt.



Je moet natuurlijk ooit beginnen je technische vaardigheden op te krikken, zeker als je begint aan oude wagens. Heb je zo'n ombouw eenmaal gedaan dan weet je in elk geval hoe alles zit, die kennis is nooit weg
In principe als je 2 werkende wagens hebt staan is de ombouw een eitje, motor, bedrading en brandstof wisselen, en je bent klaar!

Mijn ervaring bij RDW is erg ontspannen, ik ben er meermaals geweest voor brandstof-omkeuring. Dan gewoon het kenteken roepen van de wagen waar het blok uit komt, weten ze genoeg.
Andere wagen was duitse benzine, in een keer op kenteken en diesel, ze vroegen niet eens waar het blok vandaan kwam
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum