Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-01-2010, 10:39
vr6-maniac's Avatar
vr6-maniac vr6-maniac is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 259
Default koude motor pruttelen

heej , sinds kort heeft de golf 1 van mijn vriendin als je hem s'morgens start dat hij behoorlijk pruttelt , hij slaat niet af , maar zodra je gaat rijden pruttelt en houd ie wat in..

heb je een stuk gereden dan is het weg , en pak je de auto met de motor nog iets warm , dan heeft hij ook nergens last van!

nou had ik laatst al het benzinefilter even eraf gehaald , en als je daar doorheen blaast komt er bijna geen lucht doorheen, nu had ik nog een oudere liggen en daar blies je wel goed doorheen? hoort dit???

waar zou het verder aan kunnen liggen? meeste is vorig jaar vervangen , alleen de bougies niet volgens mij....

grtz Eelco
Reply With Quote
  #2  
Old 30-01-2010, 18:55
vr6-maniac's Avatar
vr6-maniac vr6-maniac is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 259
Default

niemand??
Reply With Quote
  #3  
Old 30-01-2010, 19:33
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Klinkt als een probleem met de choke.
Reply With Quote
  #4  
Old 30-01-2010, 19:42
Skup Skup is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 36
Default

Hier heb ik ook last van bij mijn Golf 1 (1.5 uit 1982). Ook vind ik dat niet elke koude start hetzelfde is. Misschien beetje een rare zin, maar de ene keer dan start ik 'm, waarbij hij direct een verhoogd toerental (2000 rpm) heeft en gewoon goed loopt. De volgende ochtend is de koude start weer anders (lager verhoogd toerental, of na 1 keer kort gasgeven, zakt het toerental compleet terug naar 500) en loopt hij veel beroerder. Het probleem is meestal van korte duur, omdat zo gauw de motor een beetje warmer wordt, het probleem verdwijnt.
Ik had al in m'n hoofd dat het met de choke te maken had, maar aangezien het probleem niet enorm ernstig is, nog geen tijd besteeds om het verder op te lossen. Ben benieuwd naar de ideeen!
Reply With Quote
  #5  
Old 02-02-2010, 20:13
vr6-maniac's Avatar
vr6-maniac vr6-maniac is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 259
Default

hey! Ja het is echt alleen als je hem ijskoud pakt . Lijkt idd net alsof de choke er niet op zit.
Als je gaat rijden sputtert hij en kom je boven een bepaalde toeren dan trekt ie wel ineens goed
door. En als de motor dan ietsje warmer is dan loopt ie wel ineens op de choke volgens mij want
dan loopt ie 2000 toeren . Hoe kan ik testen of de choke goed werkt?
Reply With Quote
  #6  
Old 02-02-2010, 23:03
svennie's Avatar
svennie svennie is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 683
Default

Zelfde probleem heb ik ook met mijn Golf 1 1.5 automaat. Laat hem meestal even warm lopen voordat ik vertrek.
Dus ben ook wel benieuwd naar de oplossing.
Reply With Quote
  #7  
Old 04-02-2010, 12:32
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Met het vries weer loopt mijn golf 2 1.6 ook niet direkt op de shoke. Ik moet dan een halve minuut en als het kei hard vriest 1 minuut lang het gas op stationair toerental houden en dan springt de shoke er op en kun je lekker kachelen
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #8  
Old 07-02-2010, 20:17
Skup Skup is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 36
Default

Quote:
Originally Posted by vr6-maniac
hey! Ja het is echt alleen als je hem ijskoud pakt . Lijkt idd net alsof de choke er niet op zit.
Als je gaat rijden sputtert hij en kom je boven een bepaalde toeren dan trekt ie wel ineens goed
door. En als de motor dan ietsje warmer is dan loopt ie wel ineens op de choke volgens mij want
dan loopt ie 2000 toeren . Hoe kan ik testen of de choke goed werkt?


Herken het exact! Dus mocht er nog iemand zijn die een idee heeft. Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #9  
Old 07-02-2010, 20:46
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Bij mij is ook ongeveer het zelfde
Dan doet hij het eerst goed +/- 1000 toere en dan rij ik 25 meter achteruit van de oprit en dan wil ik vooruit weg rijden en dan loopt hij ook nog maar +/- 500 toere
Bij mij start hij ook slecht moet genoeg gas bijgeven,
Als het goed is is mijn carburateur kapot.
Binnekort neem ik er een van knarfmk1 over
Als hierna dit probleem is verholpen of juist niet laat ik het weten.

Erik.
Reply With Quote
  #10  
Old 08-02-2010, 09:22
Kaj_A's Avatar
Kaj_A Kaj_A is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 569
Default

Trappen jullie voor het starten wel twee maal langzaam het gas in zodat de choke er op gaat?
Reply With Quote
  #11  
Old 08-02-2010, 12:56
Skup Skup is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 36
Default

Quote:
Originally Posted by Kaj_A
Trappen jullie voor het starten wel twee maal langzaam het gas in zodat de choke er op gaat?


Ik wel. Meestal doet hij het dan wel goed. Iets verhoogd toerental. Maar vandaag ook na ongeveer een km rijden, sloeg hij regelmatig af bij het intrappen van de koppeling. Bleef hij lopen dan was het met maar 500 toeren of zo.

Binnenkort probeer ik een carb. revisiesetje en even alles goed af laten stellen. Kijken of dat van invloed is (denk zelf maar minimaal).

Koen
Reply With Quote
  #12  
Old 09-02-2010, 20:20
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Ik trap hem altijd wel vaker in omdat hij anders gewoon niet wil starten/blijven lopen,
De ene keer doet hij het beter als de andere.

Erik.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum