Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-12-2009, 22:39
vdwellos vdwellos is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 11
Default 3 kleine probleempjes met mijn Polo G40

Hallo, ik ben nieuw hier op het forum, zal morgen even een voorstel topic aanmaken + fototjes plaatsen van mijn Volkswagen Polo G40..

Ik zit met 3 kleine probleempjes

#1 Toen ik de G40 kocht, zat er helaas geen radio in, ik wil nu een radio erin bouwen, heb bij de autoelectronica zaak een ISO stekker gehaald voor mn Pioneer headunit, maar deze stekker past niet op degene die uit de Polo komt, nu heb ik gezocht op internet, en hoor ze praten over verloopstekkers... Weet iemand toevallig welke verloop stekker ik nodig heb en waar ik die eventueel kan bestellen???

#2 Mijn verwarming in mn G40 werkt niet, maakt niet uit op welke stand ik hem zet(0,1,2,3) en op welke plek hij blaast(vooruit, of uit de luchtroosters)
Als ik op een gegeven moment aan het rijden bent, komt er wel warme lucht die hij naar de voorruit blaast(terwijl ik dan mn verwarming uit heb staan) en als ik dan mijn verwarming aanzet, dan blaast hij wel rijwind(koude wind) uit de luchtroosters, als ik stil sta(stationair draait) blaast die geen van beide (dus niet naar de voorruit toe, en ook niet uit de roosters) Ik wil hier graag een oplossing voor, want het word nu ook kouder buiten, en het is toch wel lekker als dat als je ramen zijn beslagen, ze ook snel weer ontdooit zijn

#3 Ik heb een breuk in mn lichtstekker(rechts)(de bruine, is denk de massa) Hoe dit op te lossen, nieuwe kabel trekken? Of simpelweg klein stukje afknippen, en opnieuw verbinden met de koplamp?


Alvast bedankt,

Erik van der Wel
Reply With Quote
  #2  
Old 02-12-2009, 08:58
Tiefer Tiefer is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 81
Default

#1 Geen idee! Sorry
#2 Waarschijnlijk is kachelweerstand stuk.. Even op Ebay zoeken, daar staan ze genoeg. Op het polo86c-forum kan je wel vinden hoe te vervangen
#3 Kan je er een beetje makkelijk bij? Netste oplossing is nieuwe kabel trekken. Anders eventueel nieuw stuk ertussen solderen en afwerken met krimpkous
Reply With Quote
  #3  
Old 02-12-2009, 09:30
neoninside neoninside is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 302
Send a message via MSN to neoninside
Default

1

Origineel zou er iso stekkers in moeten zitten
Misschien hebben ze de oude radio stekker direkt aan de bedrading vast gemaakt en de iso's afgeknipt

Maar misschien vind je de rest van de iso stekkers wel ergens achter het console als je de radio stekker volg
Soms word hij gewoon weg gemoffeld achter het dashboard

2
als de kachel weerstand stuk zou zijn dan doet de kachel het alleen op stand 4
maar bij jouw doet hij het helemaal niet
Dus ik betwijfel of het wel een kachel weerstand is
Iemand meer duidelijkheid hierover ??
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping
Audi A4 B6 avant 1.8 20vt

Last edited by neoninside : 02-12-2009 at 09:34.
Reply With Quote
  #4  
Old 02-12-2009, 19:27
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 14:19.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-12-2009, 19:53
PatrickG40's Avatar
PatrickG40 PatrickG40 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2009
Posts: 164
Default

Dat stekkertje wat je waarschijnlijk nodig hebt is een verloopstuk van antennekabel uit auto naar antenne-aansluiting radio, toch?
__________________
Polo G40 Genesis 1993
Reply With Quote
  #6  
Old 02-12-2009, 20:06
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

Hoi Erik zag dat je een topic had geopend.

1. Had nog even gezocht op internet, volgens mij moet je zoiets hebben (weet niet of deze geschikt is, maar wel in de trant van zoiets).
http://www.vergelijk.nl/audiovideo_...c0c2c2ef4d55129

Lijkt erg veel op die van mij.

2. Wat doet je koelvloeistofmeter? gaat de meter wel naar de normale temperatuur of blijft die iets uit het koude gebied staan?

-koelvloeistof op peil?
-thermostaat die open blijft staan?
-of de warmte-klep bij je kachel-radiatuur die defect is, zodat je geen warm koelwater via de kachel-radiatuur naar binnen krijgt.

3. helemaal nieuwe kabel trekken is wel mooie oplossing, maar denk dat je hem beter iets kunt afknippen en een nieuw stukje eraan kunt maken. haal maar paar centimeter eraf, want dat is vaak geen mooi koper meer.

Grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #7  
Old 02-12-2009, 20:12
vdwellos vdwellos is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 11
Default

Hallo allemaal, bedankt voor de tips, heb even gekeken in het instructieboekje die bij de polo zat(nog helemaal orgineel hehe) Daarin stond dat de zekeringen ook iets geoxideerd konden zijn, dus heb even naar de zekeringen van het rechterlicht gekeken, en naar die van de kachel, inderdaad geoxideerd, eventjes schoongemaakt, en rechterkomplamp doet het weer als een nieuwe, en ook de kachel blaast als een jekko, dus dat is een mooi teken..

@ Geert-G40, zoiets zoek ik inderdaad, zullen ze die ook bij een autoelectronica winkel hebben? Want dan rij ik morgen daar eerst gelijk langs!!

Iedereen bedankt voor jullie tips!!!
Reply With Quote
  #8  
Old 02-12-2009, 20:19
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

Gewoon even in een goede auto audio zaak vragen, weten ze daar vast wel. mooi dat de rest is opgelost door een paar zekeringen schoon te maken!

Grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #9  
Old 02-12-2009, 22:56
Rens*G40 Rens*G40 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 101
Default

Ik heb ook pas een radio in mijn G40 gebouwt , zat ook geen radio in.
Ik heb zo'n iso stekker erbij moeten kopen (bruin was die)
Zal morgen even aan mijn vader vragen die heeft er meer verstand van.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum