Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-11-2009, 16:27
jantje jantje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 19
Default Jantje

Dag,

hierbij dan, zoals beloofd in mijn 'vragen en problemen' topicje, mijn voorstelrondje. Ik ben Jan, bijna 21, en sinds afgelopen vrijdag in het bezit van een golf 2. Ik moet eerlijk toegeven dat ik eigenlijk meer into de japanse auto's ben, ik had een amerikaanse Daihatsu Charade, vrij bijzonder ding, veel lol mee gehad:





Helaas is die auto totall loss door de combinatie van gladheid en een domme bestuurder (ondergetekende). Flink balen, maar van de nood een deugd makend, concludeerde ik dat ik dan maar een diesel moest kopen, omdat ik minimaal 2000 km per maand maakte en dat werd me wat te duur (dai was ook niet bepaald zuinig). Japanners zijn nooit echt goed geweest in diesels en lpg durfde ik niet aan voor mijn budget, dus 'dan maar' een golf. Niet dat ik dat zo erg vind hoor, want een golf 2 is best een cool ding, oldskool! Het is een Turbo Diesel geworden, gelukkig maar want zelfs die vind ik zeker niet te snel. De auto heeft 10.000 km geleden een beurtje gehad waarbij ook de distributieriem is vervangen, dus dat is dan wel weer lekker. Nadeel is dat hij er niet uit ziet, maar dat mogen jullie zelf beoordelen:









Het ergste is nog dat er hulpveren onder zitten, dus hij staat werkelijk als een country op zijn poten. Die ga ik er morgen eens onder vandaan gooien (dat schijnt niet heel moeilijk te zijn, dus proberen...). Daarna is het zaak een en ander een beetje op orde te maken, de dashboardverlichting doet t niet, de naald van de snelheidsmeter trilt continu op en neer, en er moest maar eens goede audio in komen. Ook heb ik nog winterbanden liggen op honda staal, waarvan het naafgat dus net iets te klein is, dus daar moet ik nog wat op bedenken. Als al die zaken een beetje op orde zijn, zal ik eens over een goede verlaging gaan nadenken, want dat hij omlaag moet staat natuurlijk vast...

Verder denk ik dat de buitenkant vrij standaard blijft, dat vind ik t mooist... En jullie hier geloof ik gelukkig ook!

Wat denken jullie, kan t wat worden?:P

Last edited by jantje : 23-11-2009 at 16:34.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-11-2009, 16:44
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Welkom! hulpveren zijn relatief makkelijk te verwijderen zij het niet dat je de veerpoten eronder uit moet halen en uitelkaar moet schroeven. Demonteren en monteren is waar de meeste tijd ingaat.
Reply With Quote
  #3  
Old 23-11-2009, 16:46
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

kan zeker wat worden...zakken zal al een heel stuk helpen. Mischien leuk retro wiel eronder. en het is al heel wat...zkr aangezien het gwn een dagelijkse auto is

Heb zelf een jetta TD. geen racemonsters..maar wel onverwoestbaar. Die van mij heeft al 454.xxx km en draait goed!

10.000 km beurtje gehad. Dan mag ie bijna weer. Rijdt altijd weer stukken beter met nieuwe olie...over een maand mag ie dan wel weer als je 2000km in de maand rijd.
Reply With Quote
  #4  
Old 24-11-2009, 07:01
vw roadwarrior's Avatar
vw roadwarrior vw roadwarrior is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,794
Default

Welkom hier!
Reply With Quote
  #5  
Old 25-11-2009, 01:16
jantje jantje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 19
Default

danku, danku! heb vandaag de auto is goed gepoetst en -oh joy- de hulpveren er onder vandaan gehaald, en dat is echt een enorme verbetering! de auto is nu zowaar toonbaar... T is eignelijk best een roestbak, veel kleine en een paar grotere plekjes, die heb ik ook gedeeltelijk weggehaald. Probeer morgen foto's te maken!
Reply With Quote
  #6  
Old 25-11-2009, 01:36
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

welkom,schroefset kopen?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #7  
Old 26-11-2009, 02:04
jantje jantje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 19
Default

haha, nou, omlaag moet hij in elk geval ja, maar als student zijnde wil ik toch eerst de rest op orde hebben! heb er sinds de aanschaf vrijdag nu 700 km mee gereden, best veel eigenlijk, maarja, als je denkt dat iets goedkoop is valt dat vaak aan t eind toch weer tegen hea :P.
Maar goed dat je erover begint, over die schroefset, want ik had nog wel een vraag. Hoewel ik mijn meeste kilometers gewoon over nederlandse snelwegen maak, zit er wel in de planning dat ik er af en toe eens een eind mee de grens over ga, bijvoorbeeld ergens in de komende maanden een rit naar italie, en volgende week wellicht al naar hamburg. Wat is de beste manier om te verlagen, terwijl het ook nog rijdbaar blijft op dat soort ritten, EN de auto zijn laadvermogen min of meer behoud, EN de boel gewoon een beetje heel blijft enzo? Want van de wat goedkopere schroefsets hoor ik niet al te beste verhalen op met name dat laatste gebied.... is het beter om voor een vaste verlaging te gaan in mijn geval?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum