Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-05-2016, 00:55
Dennis-polo Dennis-polo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 5
Smile Dennis-polo

Hello mede forummers!

Laat ik mij hier eens voorstellen. Ik ben Dennis, 21 jaar jong en ik kom uit Arnhem. Ik ben student in de autotechniek dus handig met auto's ben ik wel een beetje

Mijn eerste auto ooit was een Volkswagen Polo 1.3 CL coupe uit 1992, in een mooie donkere kleur. Deze auto heb ik vrijwel meteen gekocht nadat ik mijn rijbewijs op zak had
Hier heb ik van alles mee gedaan. Toen ik de polo kocht zat er een standaard interieur in, deze heb ik toen vervangen voor een Polo gt interieur. Ook heb ik er zelf een dakraampje ingezet. De auto heb ik dik 2,5 jaar gehad , en hij heeft in de tijd dat ik hem gehad heb er nogal verschillend uit gezien. De polo kocht ik toen hij al eens een lichte aanrijding van voren had meegemaakt , dus het frontje was niet helemaal recht meer...
Toen ik de polo net in mijn bezit had , heb ik de gehele motor uit elkaar gehaald. waar nodig nieuwe onderdelen gemonteerd , cilinderkop laten vlakken en opgebouwd. Dit omdat hij op 3 cilinders liep.

Hieronder wat foto's van mijn eerste auto.

Hier had ik de polo net een uurtje




Begin van het uit elkaar halen van de motor




Kop vlakken




Kleppendeksel gelijk maar mooi gespoten




Nieuwe spulletjes




Na het rood gespoten kleppen deksel , wat ik erg leuk vond staan bij de kleur van de auto vond ik het tijd worden om meer rode accenten toe te voegen.




Rood logotje , rode biesjes










Geluid




Zo is hij uiteindelijk geworden onder de kap




GT interieur







Toen vond ik het tijd voor een andere kleur velgen en white walls










En toen was het ineens december 2015, ik wou wat anders. Ik had mijn hart laten vallen op een DAF / Volvo 66. Mijn polo heb ik toen ingeruild op de DAF. Met de Daf heb ik een boel schik gehad, tevens echt leren lassen en lekker mee gereden. Totdat een onoplettende vrachtwagenchauffeur ervoor zorgde dat mijn Dafje total loss was... Weg auto , weg plannen om te spuiten , weg geld

Hieronder foto's van de Daf ( mag wel toch ? )

Oude en nieuwe auto naast elkaar










Laswerk










Na het ongeluk met de Daf zo'n 3 maanden auto loos geweest ( verzekering gedoe duurt zo lang ). En ondertussen was toch het Volkswagen gevoel weer gaan kriebelen. Want mijn eerste polo had mij nog nooit in de steek gelaten en reed heerlijk.

Vorige week donderdag naar Stroe gereden alwaar een hele leuke blauwe Volkswagen Polo 86c steilheck te koop stond. Een 1.0 uit 1982, met een 4 bakje. Bij de eerste blik was ik al weg van de auto, wat een geweldige kleur! Vervolgens gaan rijden en dat voelde allemaal prima! Dus natuurlijk gelijk meegenomen naar huis. Lekkere proefrit over de veluwe gemaakt en rijden doet hij perfect. Inmiddels heb ik er een goede 500 km mee gereden afgelopen week

De Polo is origineel in Duitsland geleverd, in Bad Homburg. De auto is afgeleverd door Glöckler Oberursel GMBH. Deze garage is nu een Porsche centrum geworden In 2008 is de auto geïmporteerd naar Nederland toe.

De polo is voorzien van een volledig GT interieur. De kleur van de auto vind ik zeer mooi en het is de LB5A , Pargasblauw.

Mijn plannen zijn eigenlijk om de auto volledig origineel te maken en te houden. Eerst even de nodige dingen doen , waaronder radio aansluiten en dergelijke. En van de zomer wil ik hem eigenlijk opnieuw spuiten in de originele kleur, hoeft niet perse , maar het is het mooiste

Foto's










Vandaag al wel mooie nieuwe matjes gescoord want dat ontbrak er nog aan het interieur.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties
__________________
Love my VolkSWAGen Polo
Reply With Quote
  #2  
Old 08-05-2016, 07:38
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 598
Send a message via ICQ to 86C
Default

Mooi ding, vooral die kleur! Ik zou zeggen: beetje verlagen en verder niks meer aan doen!
Reply With Quote
  #3  
Old 08-05-2016, 09:49
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Helemaal mee eens, en dan in de vorm van 8x13.
PLS of ATS.

Mooie auto, veel plezier ermee.
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #4  
Old 08-05-2016, 10:12
Dennis-polo Dennis-polo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 5
Default

8x13 is dat niet te breed?
Thanks! ATS classics zie ik wel zitten en dan een 60/40 verlaging.
__________________
Love my VolkSWAGen Polo
Reply With Quote
  #5  
Old 08-05-2016, 10:30
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 598
Send a message via ICQ to 86C
Default

8x13 is wel wat breed op een verlaagde steilheck. Heb ze evt nog wel te koop incl. banden (ATS Classics dus)
Reply With Quote
  #6  
Old 08-05-2016, 10:35
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Is wel breed maar kan gewoon zeer netjes staan onder een Steilheck.
Dus lelijk zal dat niet staan.
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #7  
Old 08-05-2016, 10:38
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 598
Send a message via ICQ to 86C
Default




Reply With Quote
  #8  
Old 08-05-2016, 12:59
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Netjes toch! Ik zeg doen!!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #9  
Old 08-05-2016, 14:54
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,137
Default

Wauw, wat een fantastische Steilheck! Zo origineel echt het gaafst!!
Reply With Quote
  #10  
Old 08-05-2016, 17:05
Dennis-polo Dennis-polo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 5
Default

Thanks peoples :-)
__________________
Love my VolkSWAGen Polo
Reply With Quote
  #11  
Old 08-05-2016, 22:10
Dennis-polo Dennis-polo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 5
Default

Vandaag weer lekker bezig geweest met de polo

Vanmiddag eerst een mooie hoedenplank opgehaald, aangezien de hoedenplank die in de polo zat minder mooi was en begon af te bladeren ( kunststof)




Daarna aan de gang gegaan met de voorstoelen. Beide voorstoelen wouden niet verschuiven naar voor of naar achteren en de bestuurders stoel wou niet inklappen. Het bleek dus dat de hendel waar je aan trekt om te verschuiven aan de verkeerde kant van de blokkering zat op het frame. Dus je kon trekken aan de hendel, maar er gebeurde niks




Toen de stoelen eruit waren gelijk de bodem maar even geïnspecteerd, en deze is nog zeer hard En gelijk de stofzuiger er maar even overheen gehaald







Na de voorstoelen weer perfect werkend te hebben gemaakt, ben ik mijn radio aan gaan sluiten en de boxen aan de achterzijde verbonden
Geluid is stukken beter dan alleen dat speakertje op het dashboard

En onderweg naar de hoedenplank nog een leuke foto gemaakt

__________________
Love my VolkSWAGen Polo
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum