Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-07-2010, 20:33
boivin boivin is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 207
Default waarop letten bij aankoop type 32

ik heb een type 32 op het oog, de auto staat in Duitsland dus wil ik zo veel mogelijk info opdoen voordat ik een tripje van 800km enkele reis maak.
Roest is er volgens de eigenaar niet aan de wagen en op de foto's die ik heb lijkt dit te kloppen. Mijn vraag is dus of er nog andere kinderziektes gekend zijn voor de type 32, zo heb ik laatst gelezen dat het dashbord durf te scheuren, allicht zijn er nog een paar dingen waar je op moet letten.

Wie kan me verder helpen?
__________________
I Airride Haters

www.vagnation.be

Last edited by boivin : 28-07-2010 at 18:15.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-07-2010, 20:42
boivin boivin is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 207
Default

geen pics op de pc waar ik nu op bezig ben. Waar juist aan het dashbord komt scheuren vaak voor?
__________________
I Airride Haters

www.vagnation.be
Reply With Quote
  #3  
Old 28-07-2010, 17:06
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Dashboard van een type32B idd, maar jij hebt een type32 op het oog, toch? Bj 1973 t/m 1976? Of dit dashboard vaak scheurt weet ik niet.
Wat roest betreft moet je goed opletten bij de A-stijl naar beneden. De bodem onder de voorste matten en achter rondom de reservebandbak. En uiteraard de dorpels... Ik weet wel dat de 32B (Vanaf eind '80) de eerste roestbestendige Passat was, vergelijkbaar met Golf2, en alle Passat-modellen ervoor is uittkijken geblazen!
Reply With Quote
  #4  
Old 28-07-2010, 18:16
boivin boivin is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 207
Default

het gaat idd om een type 32 bouwjaar '73 tot '76
__________________
I Airride Haters

www.vagnation.be
Reply With Quote
  #5  
Old 29-07-2010, 22:38
Phoenixrot74 Phoenixrot74 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by boivin
het gaat idd om een type 32 bouwjaar '73 tot '76

Bij de Passat type 32 is bij negen van de tien auto's het dashboard in het midden gescheurd. Daar zit de luidspreker, en de scheur ontstaat (vrijwel) altijd aan de rechterkant daarvan.

Als je de Passat inderdaad koopt: ik ben momenteel bezig met een register én ik organiseer samen met een andere liefhebber een meeting (zondag 12 september in Laren). Bij aankoop s.v.p. mailen naar passatmk1@hotmail.nl

Succes, ik hoop dat je een mooie Passat te pakken krijgt!

(en wees er zuinig op, want ze zijn heel zeldzaam aan het worden. Bij de laatste meeting van het Passat-register in Duitsland waren maar 10! types 32 aanwezig)
Reply With Quote
  #6  
Old 30-07-2010, 16:00
boivin boivin is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 207
Default

dus als ik het goed begrijp is de ogen open houden voor een dashbord dat niet gescheurd is vrij hopeloos?
nog een vraagje: zijn er gekende kwaaltjes met het chroom rond de ramen of de raamrubbers of dergelijke?
__________________
I Airride Haters

www.vagnation.be
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum