Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-11-2016, 10:47
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default Schurend geluid inschuren golf 2

Goedendag,

Ik heb een probleempje wat ik visueel niet kan achterhalen en ook niet precies kan verklaren waar het vandaan komt. Wat is de situatie:

Bij insturen naar links hoor ik een schurend/gillend (ijzer op ijzer) geluid. Erg luid en fel is het. Ik heb een parkeerplaats gepakt, als ik rustig een bocht naar links maar dus stapvoets is er niks te horen, gooi ik er wat meer snelheid achter dan is het duidelijk te horen. Als ik deze bocht naar links, soms naar rechts stuur verdwijnt het steeds. Het geluid gaat ook gepaard met de snelheid van de auto. Het geluid komt soms ook voor bij een diepe bult in de weg, of bij optrekken en gas loslaten, maar dan is het geluid maar 1 seconden te horen.

Ik heb het wiel al los gehad, en alles gecontroleerd op aanloopschades, speling etc. Niks kunnen vinden. Ook geen velg die tegen de veer aan loopt bijvoorbeeld. Het wiellager is nieuw en is niet te horen bij normaal recht vooruit rijden. Ook auto opgekrikt natuurlijk en geprobeerd het geluid naa te bootsen dit lukt niet.

Gezien een homokineet een bonkend geluid maakt alsook een stuurkogel die alleen kan knoeken of bonken denk ik dat dit het niet is.

Is het aannemlijk/mogelijk dat het de remschijf/blokken zijn die in de bocht anders belast worden en daardoor gaan schuren? De schijf is niet nieuw meer en heeft 1 zichtbare groef erin zitten. De remblokken zit nog genoeg voering op. De ankerplaat zit er niet meer op dus dat kan het ook niet zijn.

Het gaat trouwens om een golf 2 met G60 remmerij.

Bedankt alvast
Reply With Quote
  #2  
Old 11-11-2016, 11:41
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Is de 30er homokineetmoer goed aangetrokken ?
Reply With Quote
  #3  
Old 11-11-2016, 14:42
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Ja die heb ik voor de zekerheid nog even nagetrokken. Zonder succes.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-11-2016, 15:47
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Heb je voordat het begon je remmen losgehad?

Het kan gebeuren bij het ombouwen van de remmen dat er rotzooi tussen de naaf en de schijf komt. Wat er dan gebeurt valt niet te voorspellen. Schuren, stinken, warmlopen .. alles.. omdat de schijf niet fatsoenlijk tegen de naaf ligt...

Oplossing is natuurlijk: loshalen en alles grondig borstelen...

Als het plotseling begonnen is, zonder dat je aan de remmen hebt gezeten ... dan kan dat het niet echt zijn ...
Reply With Quote
  #5  
Old 11-11-2016, 16:03
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Goede vraag, motor en alles is eruit geweest, fusee is eraf geweest etc. Wiellager is vervangen. Hoe het daarvoor was weet ik eigenlijk niet, omdat de auto hier gebracht is. Dat dat het iets met remmen is zou me niks verbazen.

Ik zal vanavond eens even de remmen los halen, ik kan anders niet bedenken waar het vandaan zou moeten komen. Heb nog wel een setje extra schijven en blokken liggen die ik dan eens over zal zetten.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-11-2016, 09:11
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Schijf, homokineet en kleinere wielen erop gezet maar probleem bleef

Goed na gaan denken, en plots bedacht ik me wat het ook kon zijn.

AUto gestart en tegen blok aan duwen, jawel hoor. krukaspoulie loopt tegen chassisbalk aan . Vergeten te vermelden dat het om een mk2 vr6 ging.

Even motorsteunen losgezet en blok positie iets kunnen stellen en het probleem is weg

Bedankt allen!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum