Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-06-2011, 23:46
Mikf Mikf is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 227
Default Van een 4 naar een 5 bak

Morgen ga ik een 5 bak van een polo ophalen, is een 085 CEG bak. Het is me opzich allemaal wel duidelijk, behalve de baksteun..

Ik krijg de steun van de Polo Coupe erbij, maar ga er van uit dat ik deze niet kan gebruiken in mijn Golf 1 1.1? 020 steun past ook niet las ik. Zijn de steunen niet ergens te bestellen, of is er iemand die ze op maat maakt?
Reply With Quote
  #2  
Old 11-06-2011, 07:43
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Ik heb toen zelf een steun gemaakt van de oude 4-bak steun. Volgens mij zijn deze steunen niet kant en klaar te krijgen namelijk...

Op de oude 4-bak heb ik een mal gemaakt zodat ik wist waar de het rubber oog moest komen. Vervolgens heb ik de mal op de 5 bak gemonteerd en een steun in elkaar gelast.





__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen

Last edited by Henk_Pigo : 11-06-2011 at 07:46.
Reply With Quote
  #3  
Old 11-06-2011, 20:48
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Talking

Ik ben precies met het zelfde bezig, heb ook al een bak klaar liggen, maar ik had begrepen van Gertjan dat het nogal precies aankomt, dus je moet heel nauwkeurig werken.
Knarfmk1 is er ook mee bezig voor een trackday auto. Hij heeft een steun ontworpen en heeft er een meer eenvoudige versie van gemaakt. Deze past perfect als ik zijn topic mag geloven.

De meer eenvoudige steun is in ontwikkeling. Als het goed is had ik de eerste optie

Stuur Frank (knarfmk1) eens een bericht met hetzelfde verzoek, hij overwoog een serie te gaan maken, dus kan alleen maar helpen.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-06-2011, 22:03
the Kid's Avatar
the Kid the Kid is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 144
Default

Dit is best interessant, want ik wil namelijk ook een 5 bak onder mijn jetta maar wist nooit echt welke bak ik moest hebben. Hebben jullie misschien wat informatie voor mij en waar ik op moet letten? Even wat info over mijn jetta: hij is van 1983 en het is een 1300 ik hoor het graag .
__________________
97" golf mk3 gti (afgerond project)
83" jetta mk1 (new project)
90" golf mk2 (sold)
89" golf mk2 VR6
87" golf mk2
96" passat
Reply With Quote
  #5  
Old 11-06-2011, 22:12
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Quote:
Originally Posted by the Kid
Hebben jullie misschien wat informatie voor mij en waar ik op moet letten? Even wat info over mijn jetta: hij is van 1983 en het is een 1300 ik hoor het graag .


Je moet sowieso een 085 bak hebben en een dus een aangepaste steun, hoe het nou eigenlijk met de schakelstangen zit vraag ik mij ook nog af, ik dacht dat t met de originele kon.

Je zou eens contact kunnen opnemen met Jan (Mtdi) deze heeft voor mij een goede bak uitgezocht met de juiste eindoverbrenging etc. en volledig nagekeken voor niet te veel geld.

Misschien ook eens een pb sturen voor de serie aangepaste steunen
Reply With Quote
  #6  
Old 11-06-2011, 22:22
the Kid's Avatar
the Kid the Kid is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 144
Default

Quote:
Originally Posted by guusvandevenne
Je moet sowieso een 085 bak hebben en een dus een aangepaste steun, hoe het nou eigenlijk met de schakelstangen zit vraag ik mij ook nog af, ik dacht dat t met de originele kon.

Je zou eens contact kunnen opnemen met Jan (Mtdi) deze heeft voor mij een goede bak uitgezocht met de juiste eindoverbrenging etc. en volledig nagekeken voor niet te veel geld.

Misschien ook eens een pb sturen voor de serie aangepaste steunen


Bedankt voor de info, ik ga hem even op zoeken. Misschien wordt het dan toch fijn om met je jetta of golf over de snelweg te knorren, want van een 4 bak word je ook simpel bij de 120
__________________
97" golf mk3 gti (afgerond project)
83" jetta mk1 (new project)
90" golf mk2 (sold)
89" golf mk2 VR6
87" golf mk2
96" passat
Reply With Quote
  #7  
Old 11-06-2011, 22:35
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

haha, ik rij over het algemeen niet harder dan 110 op de teller, heb motorfietscarbs er op, maak bij 120 130 veel te veel kabel.

sowieso heeft knarfmk1 een super mooi topic, moet je even zoeken op light weight trackday car of iets.
Reply With Quote
  #8  
Old 11-06-2011, 22:44
the Kid's Avatar
the Kid the Kid is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 144
Default

Dat is te begrijpen. Maar ik ga er even achter aan en wat rond snuffelen naar verdere info
__________________
97" golf mk3 gti (afgerond project)
83" jetta mk1 (new project)
90" golf mk2 (sold)
89" golf mk2 VR6
87" golf mk2
96" passat
Reply With Quote
  #9  
Old 11-06-2011, 22:47
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Ik hou me aanbevolen als je nog iets leuks ontdekt!
Reply With Quote
  #10  
Old 11-06-2011, 23:06
the Kid's Avatar
the Kid the Kid is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 144
Default

Tuurlijk bij als ik wat vind meld ik het
__________________
97" golf mk3 gti (afgerond project)
83" jetta mk1 (new project)
90" golf mk2 (sold)
89" golf mk2 VR6
87" golf mk2
96" passat
Reply With Quote
  #11  
Old 13-06-2011, 09:46
stormvw's Avatar
stormvw stormvw is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

ik heb een 5 bak uit een golf 3 in mijn jetta mk1 1.3 gezet. loopt allemaal goed en zuininge 5e versnelling. moest alleen baksteun lassen en stukje wegfrezen bij de drukgroep. en die bakken zijn goedkoop. zolang die maar van voor 95 is. en 085 erop staat. en je kan ook nog volgens mij ook van seat cordorba 5 bak gebruiken tot en met 2002. dat is ook dezelfde bak.

gr robbert
Reply With Quote
  #12  
Old 14-06-2011, 16:50
Mikf Mikf is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 227
Default

Bedankt voor alle reacties!

Ik heb KnarfMK1 een berichtje gestuurd, maar nog niets gehoord. Hoop dat hij me verder kan helpen. Ik kan zelf niet lassen, tenminste ik heb een lasapparaat van 30 euro, maar daar ga ik geen baksteun mee fabriceren

Ik wacht even een berichtje van van Frank en anders op zoek naar iemand anders die er 1 kan fabriceren voor me.
Reply With Quote
  #13  
Old 14-06-2011, 17:09
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Ik kan me voorstellen dat Frank z'n prioriteit ligt bij z'n eigen auto. Voor zover hij mij op de hoogte heeft gesteld, is de meer eenvoudige steun klaar qua ontwerp. Hij ging nu nog even informeren wat het zou kosten om te laten verzinken.
Reply With Quote
  #14  
Old 14-06-2011, 18:16
vwmenneke's Avatar
vwmenneke vwmenneke is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 235
Default

Quote:
Originally Posted by guusvandevenne
Ik kan me voorstellen dat Frank z'n prioriteit ligt bij z'n eigen auto. Voor zover hij mij op de hoogte heeft gesteld, is de meer eenvoudige steun klaar qua ontwerp. Hij ging nu nog even informeren wat het zou kosten om te laten verzinken.



Mocht Frank dit zelf of via-via lezen en inderdaad overwegen een kleine serie te maken dan heb ik ook zeker interesse, ik heb al een 085 8P bak liggen uit een MK2 1.3i inclusief alle toebehoren mocht hij bv de steun nodig hebben voor aanpassing.
Deze bak moet in m'n MK1 komen uit '82 (1.3 GF)
Ik denk ik post het hier ipv pm's aangezien hij zelf nog niet gereageerd heeft en misschien niet op dit werk te wachten zit.

Groet,
Daniël
Reply With Quote
  #15  
Old 14-06-2011, 22:28
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is online now
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

ik ben er idd mee bezig, maar heb er niet zoveel tijd voor helaas op het moment, ik heb wel nog een prototje gemaakt laatst maar daar zat ook nog steeds veel werk in en was niet nauwkeurig genoeg. Als ik een serietje maak moet ik m voor mezelf vrij snel kunnen maken en eigenlijk (bijna) niet meer hoeven te passen en meten. ik heb nog een ideetje dus ik zal kijken of ik die voor me vakantie nog kan maken, laat ik hier wel effe weten!
Reply With Quote
  #16  
Old 14-06-2011, 22:40
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Thumbs up

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
ik ben er idd mee bezig, maar heb er niet zoveel tijd voor helaas op het moment, ik heb wel nog een prototje gemaakt laatst maar daar zat ook nog steeds veel werk in en was niet nauwkeurig genoeg. Als ik een serietje maak moet ik m voor mezelf vrij snel kunnen maken en eigenlijk (bijna) niet meer hoeven te passen en meten. ik heb nog een ideetje dus ik zal kijken of ik die voor me vakantie nog kan maken, laat ik hier wel effe weten!



Te gek! in ieder geval al bedankt voor je moeite!
Reply With Quote
  #17  
Old 15-06-2011, 12:27
Martijn1300's Avatar
Martijn1300 Martijn1300 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 171
Send a message via MSN to Martijn1300
Default

Hoe zit het trouwens met het schakelmechanisme? Ik heb nog het mechanisme van een 4 bak. Moet er veel aangepast worden voor een 5 bak?
__________________
Beta Tools
Reply With Quote
  #18  
Old 17-06-2011, 10:08
Mikf Mikf is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 227
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
ik ben er idd mee bezig, maar heb er niet zoveel tijd voor helaas op het moment, ik heb wel nog een prototje gemaakt laatst maar daar zat ook nog steeds veel werk in en was niet nauwkeurig genoeg. Als ik een serietje maak moet ik m voor mezelf vrij snel kunnen maken en eigenlijk (bijna) niet meer hoeven te passen en meten. ik heb nog een ideetje dus ik zal kijken of ik die voor me vakantie nog kan maken, laat ik hier wel effe weten!


Bedankt Frank
Reply With Quote
  #19  
Old 17-06-2011, 18:22
vwmenneke's Avatar
vwmenneke vwmenneke is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 235
Default

Quote:
Originally Posted by Mikf
Bedankt Frank


Van mijn kant ook maar een motiverende bump, keep up the good work.
Reply With Quote
  #20  
Old 14-01-2013, 00:01
erwinsims erwinsims is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 153
Default

Ik wil er ook een!!! dus twee jaar later toch maar een voorzichtig upje, kijken of er al een serietje in de maak is..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum