Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-06-2012, 20:09
JayJayGolf JayJayGolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 43
Default Console aanpassen tbv bekerhouder

Goedenavond,

Ik heb een bekerhouder aangeschaft voor mijn Golf 4, het probleem is dat hij niet past. Op de site staat ook dat je bij de console een stuk moet verwijderen.
Moet ik hier voor het dashboard demonteren o.i.d? Hoe doe ik dit op een veilige manier zonder bijvoorbeeld kabels te beschadigen?

Heb er niet super veel verstand van, hoop ik dankzij dit soort dingen en dit forum natuurlijk meer te kennis op te doen.

Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #3  
Old 29-06-2012, 16:00
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

Volgens mij is het niet zo lastig als jij je voorstelt. Boven je radio zit een afdekplaatje. Een smalle strook plastic welke niet veel hoger is dan een centimeter of 2. Dit stuk zit niet vast met schroeven, maar vast geklikt. Dus wat je doet is er een platte kleine schroevendraaier tussenzetten en deze als een hefboompje gebruiken. Het stuk plastic haal je er dan zo vanaf.
Als je bang bent het te beschadigen kan je er een dus stukje stof omheen doen.

Wil je wat meer aan je middenconsole doen, check dan deze link (wel in het engels, maar met duidelijke plaatjes;

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?967146
__________________
Daily ride; 2002 Audi TT Roadster
spare car; 2001 VW Jetta GLS
Wife's daily; 2010 Ford Escape Limited
Reply With Quote
  #4  
Old 29-06-2012, 21:03
Marvel's Avatar
Marvel Marvel is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 710
Default

als er boven de radio een afdek plaatje zit is deze makkelijk weg te halen,
heb je er een cd vakje zitten haal je deze er net zo makkelijk uit.

misschien dat jet dan kunt zien wat er in weg zit?
__________________
Greets Marco,

VW Golf IV TDI (Daily)
VW Polo 6n XXL 1.4 (Lady's Daily)
Honda VFR 750 F (Sunny days)
Reply With Quote
  #5  
Old 01-07-2012, 11:11
JayJayGolf JayJayGolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 43
Default

Wat in de weg zit is een lipje van het apparaat console waar de radio, opbergvak en bekerhouder in zitten. Als ik de apparaat console kan demonteren en het lipje wegzagen moet ie passen.

Die Engelse link staat niet in hoe de apparaat console wordt verwijderd maar alleen radio etc.

Deze Wil ik demonteren.

Last edited by JayJayGolf : 01-07-2012 at 11:21.
Reply With Quote
  #6  
Old 01-07-2012, 22:46
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

Kan even geen diy met foto's vinden, maar zal het even beschrijven voor je. Het is een tijd geleden dat ik mijn middenconsole eruit heb gehaald, dus let even goed op of je geen schroeven/ onderdelen vergeet of mist.
Om de middenconsole moet je wat plastic onderdelen die ernaast zitten weg halen. Niet heel complex, gewoon even goed opletten dat je geen schroefje mist. Je begint bij je dashboardkastje. Onderaan zitten een par schroeven die je los haalt. als je het dashboard kastje open maakt zitten er nog enkele schroeven die je los moet halen. Het volgende weet ik niet meer zeker, maar als je je portier open doet zit er aan de zijkant van je dashboard een afdekplaatje. hierachter zit geloof ik ook nog een schroef. Als je deze allemaal los hebt kan je je dashboardkastje eruit halen.
Vervolgens ga je naar de bestuurderszijde. onder je stuurwiel haal je 3 afdekplaten los. Ook hier weer moet je (geloof ik) het afdekplaatje waar ze zekeringen in zitten los halen om een schroef los te halen.
Nu zal je zien dat er aan beide kanten van je middenconsole nog een plastic afdekplaat zit. Er zijn nu echter een aantal schroeven zichtbaar om de plaat los te halen. Het is niet noodakelijk om die afdekplaat weg te halen, die loopt namelijk helemaal door naar je handrem en het verwijderen eran is wat lastig. Gewoon het deel los schroeven naast je radio en deze VOORZICHTIG opzij buigen. Niet te ruw want dan kan die inscheuren bij je asbak.
Nu komen er wat schroefje aan de zijkant van je console tevoorschijn. Deze loshalen (stuk of 8 10) en je kan het deel er in zijn geheel uit halen!

Hopelijk zo duidelijk. Als ik nog wat foto's kan vinden zal ik ze later nog even plaatsen. Het is niet heel moeilijk, gewoon even rustig de tijd voor nemen.

Alle schroeven zijn overigens Torx en hebben allemaal dezelfde maat.

Veel plezier met het inbouwen van je bekerhouder!
__________________
Daily ride; 2002 Audi TT Roadster
spare car; 2001 VW Jetta GLS
Wife's daily; 2010 Ford Escape Limited
Reply With Quote
  #7  
Old 02-07-2012, 19:59
JayJayGolf JayJayGolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 43
Default

Zal eens aan de slag bedankt voor de informatie!
Reply With Quote
  #8  
Old 03-07-2012, 11:04
Carloow1337 Carloow1337 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 30
Default

Ik heb alles laten zitten en met een ijzerzaag op lucht in mijn middenconsole gestoken en zagen scheelde en hoop tijd .. Ik had de oude bekerhouder maar die was overleden de nieuwe is overigens wel een stuk fijner met een veel betere ondersteunin onder .. Weer een mooi onderdeel !! Succes met uitbouwen !
Reply With Quote
  #9  
Old 03-07-2012, 22:16
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

Ik denk niet dat iedereen een ijzerzaag op lucht in z'n schuurtje heeft liggen...
__________________
Daily ride; 2002 Audi TT Roadster
spare car; 2001 VW Jetta GLS
Wife's daily; 2010 Ford Escape Limited
Reply With Quote
  #10  
Old 03-07-2012, 22:29
Carloow1337 Carloow1337 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 30
Default

Quote:
Originally Posted by SteffenUS
Ik denk niet dat iedereen een ijzerzaag op lucht in z'n schuurtje heeft liggen...

nee dat klopt maar als je dat toevallig voorhanden hebt is het nogal eens gauw gedaan haha

maar er zijn 1000 wegen naar rome en zo ook hier
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum