Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-04-2010, 23:16
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default Custom made inlaat spruitstukken, carb ombouwsets en downpipes

Velen hebben er al eens over nagedacht om dubbele carburateurs op hun vw-blok te bouwen. Sommigen gaan voor webers of solexen anderen voor motorfiets carburateurs.
Nu zijn webers/solexen en het bijbehorende spruitstuk niet de goedkoopste maar het is wel de echte ''oude school''.
Iets minder ''oldskool'' maar ook erg gaaf zijn motorfietscarbs met een op maat gemaakt spruitstuk op je vw.

Omdat de trend toch weer een beetje oldskool is (check de laatste nummers PVW) en ik graag wat te doen heb in mijn vrije/hobby tijd, ben ik custom inlaat spruitstukken gaan maken.

Ik beschik over een waterstraalsnijder, een draai-/freesbank, een AC/DC Tig lasapparaat en nog wat andere machines. Daarmee maak ik allerlei spruitstukjes en andere dingen.
Deze spruitstukken varieren van grote spruitstukken voor een 16/20vt tot een weber/solex set-up.
Maar ik focus me vooral op de motorfietscarb spruitstukjes omdat hier op het moment de meeste vraag naar is.

Zo heb ik al enkele spuitstukken gemaakt voor mensen van dit forum, iemand uit belgie, en een aantal mensen uit de UK.


De spruitstukken:

Op dit moment maak ik een drietal product varianten in twee verschillende materialen, namelijk: RVS en Aluminium.



Kant en klare spruitstukken:
Naast het bouwpakket maak ik kant en klare spruitstukken. Speciaal voor de mensen die wel graag met cv carburateurs of webers/solexen willen rijden maar niet beschikken over de kennis of apparatuur om het spruitstuk zelf in elkaar te lassen. Deze kant en klare spruitstukken zijn in feite gelijk aan de bouwpakketten alleen maak ik alles op maat en las ik alles af met een TIG-machine. Ook bij de kant en klare spruitstukken kunnen verschillende opties geleverd worden: de verstevegingsstrip met veren voor het vastklemmen van de carburateurs op het spruitstuk en het poedercoaten van het spruitstuk in de kleuren zwart, grijs of zilver. Dit is vooral aan te raden bij de stalen spruitstukken vanwege de corrosie van het spruitstuk die optreedt tijdens het gebruik.

Complete ombouwsets:
Deze sets bevatten een kant en klaar spruitstuk plus alles wat je nodig hebt om alles in een keer om te kunnen bouwen. Naast het spruitstuk zitten dus de volgende spullen in de set: carburateurs, pakkingen, brandstofslangen met slangklemmen, brandstofpomp met filter en al het montage materiaal plus een handleiding, om alles te kunnen inbouwen.

Optielijst:
Is een complete set te duur of heb je zelf al het een en ander bij elkaar gezocht. Dan kan ik ook de volgende opties leveren:
Carburateursets, Carburateur toebehoren, Poedercoaten, ceramisch coaten, Pakkingen, montagemateriaal, brandstofpompen, brandstofslang, filters, etc..
voor een volledige optielijst kun je het beste een PM of mailtje sturen

Prijzen variëren van €50,- voor een stalen voetplaat tot €540,- voor een complete custom aluminium ombouwset (incl. carbs).

Ook voor ITB, Turbo, Downpipes en weber/solex aplicaties.
Ook andere producten op maat behoren tot de mogelijkheden.

Voor meer informatie of vragen
PM of info@dubdetail.com

Mvg, Pim Bonne

Last edited by SjefG40 : 15-01-2011 at 09:58.
  #2  
Old 27-04-2010, 15:07
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

klinkt interessant, maar dit is niet echt hobby matig als ik zo je machine park is lees?
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
  #3  
Old 27-04-2010, 15:44
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

ook turbo spruitstukken?
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
  #4  
Old 27-04-2010, 19:13
The Green The Green is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 224
Default

heb je een site?
Zelfde vraag, ook turbo spruitstukken? Heb je ipv carbs ook ITB's?
  #5  
Old 27-04-2010, 19:35
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

@ jetta MK1: Ja dit is nog hobbymatig. Ik zit ook nog op school. Ik heb zelf een draai-/freesbank, afkortzaag, kolomboormachine en TIG lasapparaat. En ik heb een kennis die op z'n bedrijf een watersnijder heeft staan. Ik programmeer die machines zelf en maak zelf de tekeningen.
dus het is in mijn ogen nog hobby matig.

@ Richard: Op het moment alleen turbo inlaatspruitstukken. Ik was van de week bij Jelmer van BK costums en daar zag ik dat het ook prima mogelijk is om zelf turbo uitlaatspruitstukjes te maken. Dus daar ga ik me binnenkort eens aan wagen. Eerst een paar prototypes maken en die laten testen op een aantal verschillende auto's (heb ik ook zo me conneties voor) en als dat allemaal bevalt en goed is kan ik die ook maken voor mensen die intresse hebben.

@ The Green: Neen nog geen site, ben er wel mee bezig, ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik deze het beste kan vormgeven, reclame maken mag immers niet. Ik ben geen bedrijf. ITB's kan ik ook leveren zowel van een motorfiets als Standaard units van Jenvey Dbilas etc.

Ook kunnen mensen bij mij terrecht voor Kirkey racing seats. Mijn neef is namelijk ook actief in de racerij, Stockcar F1 daar maak ik ook spruitstukken voor (andere auto) en hij is hoofdimporteur van europa voor kirkey racing seats.

Als jullie nog meer vragen hebben, vraag maar raak.

Mvg, Pim Bonne

Last edited by SjefG40 : 10-08-2010 at 18:26.
  #6  
Old 29-04-2010, 13:29
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Wat reken je voor een stalen spruitstuk, afgelast en gecoat?

Prijzen tussen 50,- en 540,- is nogal breed
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
  #7  
Old 29-04-2010, 13:39
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Wat reken je voor een stalen spruitstuk, afgelast en gecoat?

Prijzen tussen 50,- en 540,- is nogal breed


Vanaf 50,- voor een stalen flens.

Vanaf €500,- voor een complete set alu incl. carbs en alles wat je nodig hebt.

Vanaf €220,- Stalen spruitstuk voor een smallblock. afgelast en gecoat.

Last edited by SjefG40 : 15-01-2011 at 10:00.
  #8  
Old 29-04-2010, 13:42
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Niet duur
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
  #9  
Old 29-04-2010, 13:51
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Niet duur


Ik vind het leuk om te doen plus ik verdien er in me eigen tijd wat mee. (De polo staat ook al meer dan een jaar in het stof te wachten tot ik eindelijk haar motor eens in elkaar ga zetten.)
En zo zijn de spruitstukjes toegankelijk voor een breedt publiek. Dus ik iedereen blij.

Behalve me vriendin, maarja daar hebben meerdere last van misschien.
Die krijgt binnenkort een dreier cabby met daarbij een schroefset, vento front, andere velgen en een doppenset. Dus dan is die ook even zoet...

Gr, Pim
  #10  
Old 29-04-2010, 13:58
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

Héle nette pryzen, je hoort me vd winter voor n spruitstuk voor mn 16v motor,

Gr Pim
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
  #11  
Old 30-04-2010, 21:13
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

heb intresse om mijn holset straks op de audi te drukken.. kun je ook een kleine downpijp erij fabriceren? (3,5/4 inch)
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
  #12  
Old 03-05-2010, 20:14
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
heb intresse om mijn holset straks op de audi te drukken.. kun je ook een kleine downpijp erij fabriceren? (3,5/4 inch)


Is te doen, alleen verders maak ik nog geen uitlaatspruitstukken.
PM maar bij intresse.

Gr, Pim
  #13  
Old 03-05-2010, 20:24
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Heb je misschien wat meer plaatjes van wat je al gebouwd hebt?

Ik heb met name interesse in de inlaatspruitstukken voor bijvoorbeeld itb's.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
  #14  
Old 03-05-2010, 20:30
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Heb je misschien wat meer plaatjes van wat je al gebouwd hebt?

Ik heb met name interesse in de inlaatspruitstukken voor bijvoorbeeld itb's.


Ik zit op het moment bij m'n vriendin thuis. ik zal van de week effe wat plaatjes schieten van mijn eigen jetta met de carbs en het spruitstuk. Verder heb ik nog geen foto's gemaakt van de spruitstukken die ik maak. Ik heb eigenlijk alles gemaakt en op de post gegooid. Ik zal wel eens wat meer foto's schieten.

Mvg, Pim
  #15  
Old 04-05-2010, 22:19
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Vandaag de keuze mogelijkheden nog iets uitgebreid:
-de RVS spruitstukken kan ik nu maken in 304, 312, 316 en 320 kwaliteit. (met zicht op de uitlaatspruitstukken)
-downpipe flenzen kan ik inkopen of zelf snijden voor costum downpipes.
-het ceramisch coaten van downpipes en in-/uitlaatspruitstukken. (Wel prijzig maar het scheelt een hoop, het heeft een zeer gunstig effect op de temperatuur.)

Mvg, Pim Bonne
  #16  
Old 05-05-2010, 08:27
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Interessant dit!
Ff in gedachten houden mocht ik met ITB's op de 20vt willen gaan werken straks..
Misschien later ook een mooi equal lenght uitlaatspruitstukkie voor de 20vt?
  #17  
Old 05-05-2010, 09:29
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Interessant dit!
Ff in gedachten houden mocht ik met ITB's op de 20vt willen gaan werken straks..
Misschien later ook een mooi equal lenght uitlaatspruitstukkie voor de 20vt?


ITB's op een 20v loopt als een woeste. Zijn enkele filmpjes op youtube van.
Vulling is zeer goed met die koppen.

Equal lenght gaat in de toekomst ook tot de mogelijkheden behoren.

Mvg, Pim Bonne
  #18  
Old 08-05-2010, 19:53
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Up!
Wilde vandaag proberen om foto's te maken van het waterstraal snijden van de voetplaten. Helaas was er groot onderhoud aan de machine dus geen foto's kunnen maken.
Volgende week beter.

gr, pim
  #19  
Old 20-05-2010, 23:33
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Heb na een hele tijd proberen en vele prototypes eindelijk een goede passende oplossing gevonden voor een spruitstuk om motorfietscarbs/webers op een 1500, 1600 en 1800 8v te monteren.
Omdat ik gebruik maak van een 38mm carb kwam ik niet uit op de kop. De bevestigingsbouten van de inlaat zitten namelijk te dicht op elkaar om runners met 38mm binnendiameter te kunnen plaatsen.
Ik heb nu een adapter gemaakt zodat dit wel mogelijk is. Het gaat om een vrij dikke adapter die kan worden gemonteerd met de originele bevestigings boutgaten. Deze bouten liggen in de adapter verzonken. Bovenop de adapter wordt dan het eigenlijke spruitstuk gemonteerd met eigen bevestigings gaten.
Alles waterstraal gesneden, de prijzen voor deze moteren zijn echter wel anders dan normaal. De cyclustijd om de adapters te kunnen snijden uit staal/RVS is namelijk een stukje langer dan de bij Aluminium. Hierdoor wordt een compleet aluminium spruitstuk voor deze motoren goedkoper dan de staal/rvs varianten.


De eerste is al verkocht en ben nu bezig met een tweede voor iemand van het forum hier.


Plaatje bij het praatje

Links originele inlaatspruitstukpakking, adapter, custom spruitstukpakking, voetplaat spruitstuk, runner. (adapter en voetplaat uit staal, alu runner voor het idee)




Hier zie je goed de inbus die verzonken in de adapter de originele gaten gebruikt.





Custom spruitstukpakking



Alles op elkaar gemonteerd





Mvg, Pim Bonne
  #20  
Old 21-05-2010, 00:02
Rob g60 Rob g60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,496
Default

zeer netjes doe mij een prijs voor een 1600 via pm
__________________
T1 1959
t2a westfalia 1969
kever cabrio 1970
low t5
golf mk2 1989



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum