Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 23-06-2015, 16:42
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Wat ik nooit echt begrijp met dit soort topics.....waarom niet eerst eerst goed onderhoud uitvoeren, voordat je een topic als dit opent en andere dingen gaat verdenken...
Reply With Quote
  #22  
Old 23-06-2015, 21:19
Lenn83 Lenn83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 140
Default

Quote:
Originally Posted by René
Wat ik nooit echt begrijp met dit soort topics.....waarom niet eerst eerst goed onderhoud uitvoeren, voordat je een topic als dit opent en andere dingen gaat verdenken...


Ik heb zelf 2 linkerhanden, en zelf helaas geen kaas gegeten van motoren of techniek hoe graag ik dat ook zou willen. Ik vind het heel erg leuk om er aan te knutselen met mijn vader, die weet er gelukkig wel wat meer van maar hij weet ook niet alles.
Over het onderhoud, vorige jaar nog de cilinder kop laten reviseren en er oplaten zetten, bijna alle leidingen laten vervangen, alle pakkingen etc laten nakijken/vervangen en tank ook 102 benzine omdat dat beter voor de motor zou moeten zijn, dus ik vind persoonlijk dat ik redelijk mijn best doe om zo goed mogelijk onderhoud aan de auto te doen/laat plegen.
Heb dit topic geopend omdat zoals ik eerder al zei, er niet veel verstand van heb. Dus ik had ook geen idee wat het had kunnen zijn en had graag de ideeën van mede forumleden willen horen zodat ik een idee had waar ik naar kon zoeken of waar ik naar moest zoeken. Ik als student zijnde kan het me niet veroorloven om de auto een twee dagen bij een garage neer te zetten om hen met een vage omschrijving de hele auto te laten controleren en dan hopen dat ze iets vinden. Samen met mijn vader kan ik de contactpunten wel vervangen, samen met de andere dingen. Hij hoeft nu alleen naar de garage om afgesteld te worden, dat kan ik me als student nog wel veroorloven omdat dat qua uurloon wel mee zal vallen.
__________________
Mk1 '1983
Reply With Quote
  #23  
Old 23-06-2015, 21:49
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Ik begrijp de opmerking van René wel,
Maar hij had in dit geval wat meer achtergrond info moeten hebben😉

Ik kan je helaas niet verder helpen hiermee..
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #24  
Old 24-06-2015, 16:19
mr.sopkip mr.sopkip is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 66
Default

dit soort toppics helpen andere mensen, zoals ik, die ook de ballen er van snapper en net beginnen of nooit zullen leren sleutelen aan referencie meteriaal. Ik snap heel goed waarom je je dit af vraagt René, maar persoonlijk staan er weer een aantal nuttige tips over JB blokjes voor als ik de zelfde problemen tegen kom.
__________________
Noob at Work
Reply With Quote
  #25  
Old 24-06-2015, 16:23
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by Lenn83
Over het onderhoud, vorige jaar nog de cilinder kop laten reviseren en er oplaten zetten, bijna alle leidingen laten vervangen, alle pakkingen etc laten nakijken/vervangen en tank ook 102 benzine omdat dat beter voor de motor zou moeten zijn, dus ik vind persoonlijk dat ik redelijk mijn best doe om zo goed mogelijk onderhoud aan de auto te doen/laat plegen.


Onder onderhoud versta ik de olie verversen, filters wisselen, bougies, rotor, verdeelkap en contactpuntjes vervangen...

Dát zijn de dingen die onder periodiek onderhoud vallen en wil je storing zoeken, moet je er zeker van zijn dat de auto qua onderhoud in goede conditie is. Geeft hij na onderhoud nog steeds diezelfde storing, dán kan je verder zoeken.

Begrijp me niet verkeerd hoor...maar je kan hierdoor op het verkeerde been worden gezet in je zoektocht naar het inhouden. Straks ga je terugslagklepjes demonteren, brandstofpomp nakijken, leidingen flushen, terwijl het gewoon aan iets simpels ligt als versleten contactpuntjes...ik noem maar een voorbeeld.

Dus -> geef dat ding een grote beurt, stel (of laat) de ontsteking afstellen en evt het CO van de carb en ga vanuit dÃ*e basis verder.
Reply With Quote
  #26  
Old 24-06-2015, 22:05
Lenn83 Lenn83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 140
Default

Quote:
Originally Posted by René
Onder onderhoud versta ik de olie verversen, filters wisselen, bougies, rotor, verdeelkap en contactpuntjes vervangen...

Dát zijn de dingen die onder periodiek onderhoud vallen en wil je storing zoeken, moet je er zeker van zijn dat de auto qua onderhoud in goede conditie is. Geeft hij na onderhoud nog steeds diezelfde storing, dán kan je verder zoeken.

Begrijp me niet verkeerd hoor...maar je kan hierdoor op het verkeerde been worden gezet in je zoektocht naar het inhouden. Straks ga je terugslagklepjes demonteren, brandstofpomp nakijken, leidingen flushen, terwijl het gewoon aan iets simpels ligt als versleten contactpuntjes...ik noem maar een voorbeeld.

Dus -> geef dat ding een grote beurt, stel (of laat) de ontsteking afstellen en evt het CO van de carb en ga vanuit dÃ*e basis verder.



Bedankt voor de info/tips, op deze manier had ik het inderdaad nog niet bekeken. Dat je ook te ver kan gaan zoeken ipv gewoon simpel bij de basis te beginnen.
Ik laat inderdaad nu de ontsteking opnieuw afstellen en vervang meteen wat kleine onderdelen(contactpuntjes etc)
__________________
Mk1 '1983

Last edited by Lenn83 : 24-06-2015 at 22:09.
Reply With Quote
  #27  
Old 25-06-2015, 07:21
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Op veel carburateurs zit ook een acceleratie pomp.
DWZ zodra je het gaspedaal in trapt pompt/spuit die een beetje extra benzine in de inlaat. Ik weet alleen niet of deze die ook heeft.
Bij sommige carburateurs kun je het zien als je het luchtfilter verwijderd en in de inlaat kijkt als je het gaspedaal in trapt .
Dit pompje wil ook wel eens stuk gaan. Het staat meestal in verbinding met je gasklep met een stangetje of heveltje.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #28  
Old 25-06-2015, 08:35
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Laat maar weten als na het onderhoud, het probleem niet is verholpen.

Als je niet weet hoe oud de bougiekabels zijn neem die dan ook maar mee. Die zijn na een jaartje of 10 vaak ook versleten.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #29  
Old 26-06-2015, 16:41
Lenn83 Lenn83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 140
Default

@Rallyegolf20vt
Durf ik zo ook niet te zeggen! Ik wacht eerst even af of het vervangen van de contactpunten werkt etc, zo niet zal ik er eens naar opzoek gaan, bedankt voor de tip!

@yuli
Zal ik zeker doen! Heb van de afgelopen 12 jaar onderhoudsgeschiedenis liggen dus ik zal eens kijken of ze in die periode vervangen zijn, bedankt voor de tip!
__________________
Mk1 '1983
Reply With Quote
  #30  
Old 01-07-2015, 19:06
Lenn83 Lenn83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 140
Default

Kleine update, heb de verdeelkap,rotor en contactpuntjes vervangen! Het heeft wel geholpen, maar het is nog niet helemaal je van het. Om het even in nummers te zetten, ik denk dat ik eerst ongeveer 30% vermogen had, nu ongeveer 70/80%. Ik ga nu de bougies eerst nog maar vervangen kijken of dat nog wat helpt. Zo niet zal ik de bougiekabels ook vervangen en daarna kijken of er inderdaad een acceleratie pomp op zit.
Eventuele tips of andere suggesties zijn altijd welkom
__________________
Mk1 '1983
Reply With Quote
  #31  
Old 08-07-2015, 16:07
Lenn83 Lenn83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 140
Default

Het probleem is verholpen! Bougies vervangen, oude zagen er niet eens mega slecht uit maar daar zat het probleem blijkbaar toch wel.

Bedankt voor de hulp
__________________
Mk1 '1983
Reply With Quote
  #32  
Old 08-07-2015, 19:24
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Onderhoud dus

Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum