Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 22-10-2012, 11:52
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Bedankt voor het meedenken, maar ik wil het liefst een complete auto. Kan ik de andere spullen er ook afhalen en ik kan eens mooi zien hoe alles gemonteerd zit enzo. Daarbij kan ik het blok dan horen lopen.

En ik denk, dat ik gewoon goed ga zoeken naar een AFN.
Reply With Quote
  #42  
Old 10-12-2012, 23:27
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Ok, vanavond bij Da brt geweest om de motorsteunen te halen, en hij heeft me omgehaald. Er komt een mechanische pomp op. Meteen rond de 140 pk uit een ahu zonder chippen en gedoe, ik hoef geen andere pedalen in te lassen. Veel makkelijker dus. Koppeling bouw ik ook om naar kabel.

Mn plan is om tussen kerst en oud en nieuw met de caddy bezig te gaan, 1.6 dr uit, effe wat dingentjes aanpakken enzo. En dan denk ik januari of februari een golf 3 halen en t blok over lepelen.
Reply With Quote
  #43  
Old 11-12-2012, 00:31
Coen72 Coen72 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 454
Default

Leuk en interessant zo'n ombouw naar tdi zoiets zie ik mezelf over een tijdje ook wel doen.. Maar zou dan graag naar een 2.0 liter gaan. Schijnen wel een stukkie duurder ge zijn dan de 1.9
Ga je de hydraulische koppeling in de mk1 inbouwen? En ombouwen naar mechanische pomp gaat wel aardig wat extra kosten met zich meebrengen, dacht ik?
Veel succes en ik zal je projekt blijven volgen.

Groet Coen
Reply With Quote
  #44  
Old 11-12-2012, 13:57
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Leuk te horen Coen!

Was ik eerst wel van plan, maar nu ik overga naar mechanische pomp hou ik de koppeling ook kabel bediend. Dan hoef ik daar helemaal niet mee te prutsen.

Ik weet niet of Bert wil dat ik zijn prijzen online zet, maar het ombouwen naar mechanische pomp door hem kost minder dan hem goed laten chippen, en dat wou ik sowieso laten doen en is nu niet nodig omdat er met mechanische pomp al 140 pk uit komt.

2.0 zijn ook geen plug en play oplossingen voor te krijgen toch om het allemaal pas te maken? Aandrijfassen enzo? Wel mooi om een nog recenter blok er in te hangen.
Reply With Quote
  #45  
Old 11-12-2012, 19:11
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

De prijzen staan ook in mijn verkoop topic en voor een M-TDI pomp vanaf 250 euro.

Die 140pk is ook echt wel de top met standaard verstuivers en een originele 90pk turbo die een goed 1.6 bar laaddruk heeft.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #46  
Old 11-12-2012, 20:13
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Mooi genoeg een tdi met mech. Pomp. 140pk zrker ook.gaat goed vooruit in.een mk1. Ik heb eetlijkgezegd ook nog geen 2.0 16v tdi PD voorbij xien komen in een mk1.
Mooi project
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #47  
Old 13-12-2012, 08:17
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ik heb anders al wel steunen geleverd voor de 8 e 16 klepper PD en CR motoren voor een mk 1 koets. Dan zouden ze er toch (bijna) moeten zijn.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #48  
Old 16-12-2012, 18:34
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Vandaag een intercooler van een Iveco turbo daily binnen gekregen.

Na volgende week ben ik 2 weken vrij, dan gaat er eindelijk eens wat gebeuren aan de Caddy.
Reply With Quote
  #49  
Old 24-12-2012, 00:00
Coen72 Coen72 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 454
Default

Mocht je foto's willen plaatsen, altijd leuk!
Reply With Quote
  #50  
Old 24-12-2012, 19:33
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Zal ik doen!

Gister t blok er uit gehaald.




Ben vandaag begonnen met de motorruimte enigsinds aanpakken. Zitten een paar echt rotte plekken, al valt t mee. Daar ga ik morgen en overmorgen mee bezig. Dan kan ik m donderdag in de epoxy primer zetten.

Zal morgen wat meer foto's maken.
Reply With Quote
  #51  
Old 24-12-2012, 21:56
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by Makrolon
Zal ik doen!

Gister t blok er uit gehaald.




Ben vandaag begonnen met de motorruimte enigsinds aanpakken. Zitten een paar echt rotte plekken, al valt t mee. Daar ga ik morgen en overmorgen mee bezig. Dan kan ik m donderdag in de epoxy primer zetten.

Zal morgen wat meer foto's maken.

makkelijk zo,n heftruck
succes
Reply With Quote
  #52  
Old 26-12-2012, 08:16
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Mooi project. Maak er geen haastwerk van want daar krijg je spijt van (zei de ervaringsdeskundige )
1.9 is mooi zat. 2.0 erin is leuk om te vertellen als je er naast staat maar dat is het naar mijn idee dan ook wel.

In mijn caddy ligt een tdi 130 pk (motorcode weet ik zo even niet) die daar bovenop nog een keer is gechipt tot 160 pk.
Had van mij niet gehoeven maar heb m zo gekocht en laat t eerst maar zo...

Een caddy is een vrij lichte auto, naar mijn idee is alles boven de 110 pk een beetje overtrokken voor zo'n auto (ja, ook die van mij) maar das ieder z'n eigen mening...

Succes met de hobby!
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #53  
Old 26-12-2012, 08:29
Coen72 Coen72 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 454
Default

Quote:
Originally Posted by Makrolon
Zal ik doen!

Gister t blok er uit gehaald.




Ben vandaag begonnen met de motorruimte enigsinds aanpakken. Zitten een paar echt rotte plekken, al valt t mee. Daar ga ik morgen en overmorgen mee bezig. Dan kan ik m donderdag in de epoxy primer zetten.

Zal morgen wat meer foto's maken.


Leuk, zo'n Caddy
Reply With Quote
  #54  
Old 26-12-2012, 10:46
jos_br's Avatar
jos_br jos_br is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 159
Default

Quote:
Originally Posted by Jan-Turbo
Mooi project. Maak er geen haastwerk van want daar krijg je spijt van (zei de ervaringsdeskundige )
1.9 is mooi zat. 2.0 erin is leuk om te vertellen als je er naast staat maar dat is het naar mijn idee dan ook wel.

In mijn caddy ligt een tdi 130 pk (motorcode weet ik zo even niet) die daar bovenop nog een keer is gechipt tot 160 pk.
Had van mij niet gehoeven maar heb m zo gekocht en laat t eerst maar zo...

Een caddy is een vrij lichte auto, naar mijn idee is alles boven de 110 pk een beetje overtrokken voor zo'n auto (ja, ook die van mij) maar das ieder z'n eigen mening...

Succes met de hobby!



Ik heb met ruim 200pk/500nm in de Caddy rondgereden zonder het idee te hebben gehad dat dit overkill was. Wel was het onderstel (Bilstein/Eibach) en remmen (Audi TT voor, schijfremmen Golf IV achter) aangepakt.
Ook ik had een mechanische pomp, maar zou nu voor een complete motor met electronische pomp gaan.

Jos.
Reply With Quote
  #55  
Old 26-12-2012, 15:59
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Ben wel benieuwd waarom je nu voor een electronische pomp zou gaan?

Voor mij kan t vermogen niet hoog genoeg zijn :P Maar het moet wel betrouwbaar en zuinig blijven.

en over het geen haastwerk maken, ik moet echt mn best doen om dat niet te doen. Had t al bijna opgegeven om de motorruimte aan te gaan pakken. Toch maar even doorgezet, zonde als ik t nu niet doe als de motor er uit ligt.

Weet iemand trouwens of de rempomp/bekrachtiger van een golf 3 waar ik de tdi uit haal zo in mn caddy past? ding remt nu voor geen meter namelijk. Hoop dan dat ik met nieuwe schijven/remblokken genoeg remkracht heb.
Reply With Quote
  #56  
Old 26-12-2012, 16:43
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

De hoofdremcilinder van een golf 2 en later hebben andere aansluitingen voor de remleidingen.

Volgens mij heeft een golf 3 rem bekrachtiger ook een kogel aan het eind van de bedienings as en de golf 1 en 2 hebben een gat waar een asje door heen moet. Die kan je wel omlassen, maar dan moet je de lengte van de as wel goed opmeten en hem goed vastlassen. (niet aan prutsen als je niet goed kan lassen, want als hij breekt heb je helemaal geen remmen meer!!!!!) Ik neem dan ook geen enkele verantwoordelijkheid voor wat je hier ook zelf aan doet.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #57  
Old 26-12-2012, 16:53
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Oke. Dan kijk ik wel als ik de sloper heb, is het inderdaad een kogel dan ga ik opzoek naar een golf 2 remcylinder of kijk ik nogeens of ik mn huidige remcylinder goed werkend kan krijgen.

Trouwens, de motorsteunen die ik van je had gekocht, als je voor de auto staat is de ene voor de rechterkant, de andere voor de achterkant (bij t schakelmechanisme) voor de linkerkant gebruik ik de 1,6D steun. Maar komt de steun aan de voorzijde te vervallen oid? Of is die exact het zelfde bij een tdi?
Reply With Quote
  #58  
Old 26-12-2012, 17:10
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

gister al een en ander gedaan:

Let niet op de lassen, niet heel veel ervaring met lassen, helemaal niet dit soort werk. Daarbij wil ons lasapparaat ook niet laag... Ben toch niet ontevreden.

Rot gat wat er zat (was dichtgesmeert met kit)




Dicht:




Vlak geslepen:




Hier nog een gat, twijfel nog of ik dat dichtlas. Is dubbelwandig vlak op elkaar, kan mi niet zoveel kwaad. Of hebben jullie hier een andere mening over?


Reply With Quote
  #59  
Old 26-12-2012, 18:08
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

De steunen die je hebt gekocht zijn voor de versnellingsbak.

Die met die ronde bus voor bovenop en die andere voor onder op het differentieel en hier moet de originele rechthoekige rubber op vast gezet worden.

Zoals ook omschreven de distributie steun kan je van een 1600(T)D pakken en daar het voorste gedeelte af slijpen, dat je alleen het stuk met de 4 boutgaten en de ronde bus over houdt.

Voorste steun van een 1500 of grotere motor is pas op de tdi motoren.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #60  
Old 26-12-2012, 18:18
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

"Voor mij kan t vermogen niet hoog genoeg zijn :P Maar het moet wel betrouwbaar en zuinig blijven."
Ben toch eens benieuwd hoe je dit voor je ziet? Gezien je wens naar zoveel mogelijk vermogen druist dat wat in tegen je wens van "zuinig". Als je zuinig wilt rijden zul je ook defensief moeten rijden en dan heb je aan vermogen niet zo heel veel.

Het gat wat je op de foto laat zien zou ik wel degelijk aanpakken. Kost wat tijd maar dan doe je t wel in 1x goed. Doe je t niet dan word het haastwerk en als je daar nu al mee begint heb je nog maar 1 ding voor ogen: z.s.m. die motor erin knallen en racen met dat ding en daar krijg je spijt van!
Dan is dit het eerste plekje wat je overslaat en is de kans zeer aanwezig dat je grovere fouten gaat maken waardoor je motor het niet zal doen, je elektronica hapert, tellers niet werken of b.v. je remmen het niet naar behoren doen.
Als je t nu snel en half doet kost t je straks dubbel veel tijd om zaken te gaan herstellen of geef je er door de tegenvallers de brui aan en heb je niks meer en daar ben je nu niet voor aan t sleutelen lijkt me...

Ik wil je hiermee niet op je nummer zetten maar je gewoon waarschuwen voor de fouten die ik en waarschijnlijk velen met mij al te vaak hebben gemaakt.

Succes met de hobby!
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum