Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-05-2007, 10:54
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default regen=lekkage ********

ja hoor natuurlijk bij de vorige eigenaar na de resto altijd binnen gestaan en bij mij staat hij buiten , nu na de regen ging ik erin kijken >>>>> achter de bestuurdersstoel stond een laag van anderhalve cm water
alles droog gemaakt (zover dat lukt)
en gaan zoeken , is echt niet te vinden het deurrubber bovenaan de deur mist wel een stukje (hap eruit) maar daar is het kurkdroog en anders was de stoel ook wel nat en die is kurkdroog.
nu sluiten de buitenrubbers op 2 punten niet helemaal en bij de spiegel kan het er ook in dus wie weet loopt het via de derpanelen daarheen maar als je die losmaakt is het kurkdroog
eigenlijk overal droog alleen in die "voetenbak" achter mijn stoel stond het vol

ook de vloer voorin aan bijde zijden was wat vochtig maar niet zo dat er water lag

ik heb alle kiertjes afgekit wat ik kon vinden en waar eventueel water in kan komen maar blijft lastig..natuurlijk
buiten heb ik ook de kiertjes afgekit en de gaten die tussen de harde riubbers liepen nu afwachten of dat helpt
rare is dat de opstaande randen van dorpel naar beneden (waar tapijt op zit)
droog zijn ook de kofferruimte en vloer is kurkdroog
iemand een idee wat bijv. de bekende plaatsen zijn waar water naar binnen kan lopen???

hmmzz zit niet mee zeg

grts richard

Last edited by crazy richard : 08-05-2007 at 10:57.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-05-2007, 11:04
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Controleer eens onder je motorkap de goot (waar je kachelunit in zit). Die zit waarschijnlijk vol bladeren en de afvoer zal verstopt zitten
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #3  
Old 08-05-2007, 11:50
VKM's Avatar
VKM VKM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 222
Default

1.5 cm ?
dan heb je nog mazzel !
Na 1 heel weekend regen had ik bijna 4 cm water achter de stoelen staan

even de blaadjes verwijderen idd en een hoosblik zoeken.

Haal de bekleding maar tijdig weg anders groeien in no time paddestoelen in je auto
( en t gaat stinken )

mvg VKM
Reply With Quote
  #4  
Old 08-05-2007, 12:30
SlimMasterShady's Avatar
SlimMasterShady SlimMasterShady is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 836
Default

Die goot is bij meerdere mensen een groot probleem; heb dit al vaker gehoord. Heb zelf ook wel is een probleempje mee gehad, maar dat was mijn eigen schuld: Had de antenne aan de andere kant gemonteerd, maar er was nergens een gat om de kabel door te steken, dus ik had een gaatje geboord. Na een paar weken kwam de auto buiten en die nacht heeft het dus geregend. De volgende dag kom ik in de auto en was de bijrijderskant voor de stoel helemaal vochtig (tegen het zeiknatte aan), dus ik dacht wat is dat nou weer. Ineens schoot het mij tebinnen was het gat waar de antennekabel doorheen komt vergeten af te dichten
Kijk dus die goot goed na, maar ik weet niet of dat hetgeen is wat het water veroorzaakt achter je stoel, misschien is het iets onder de bodem ofzo
__________________
Jetta MK 1.5 automaat '83 PROJECT
Reply With Quote
  #5  
Old 08-05-2007, 12:43
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

ja die goot is helemaal schoon wagen heeft niet buiten gestaan na restoratie dus is nieuw
ik zie wel dat hij schuin staat en er rechts waar geen afvoer zit (ik bedoel dan als je voor de motor staat rechts / dus aan de bestuurderszijde) wat water staat , maar het is raar dat er achter de stoelen een plas staat en voorin het tapijt alleen wat nat is .
die gaten waar de kabels binnen gaan daar sluiten die rubbers niet , ze gaan niet in het gat dus dat heb ik ook gekit , dacht dat het daar door binnen liep maar het tapijt achter de pedalen is kurkdroog en daarachter ook ook dat isolatiespul is droog , dat zou dan minimaal vochtig moeten zijn

dat is het rare dat alleen de vloer nat is en nioet de opstaande randen en achter de pedalen

ik heb het idee dat het via het deurpaneel erheen loopt want daar zit zo'n uitsparing aan de onderkant om het paneel los te trekken wie weet is dat het
dan zou het ook op de grond kunnen komen zonder de zijkanten te raken.

ik heb nu tussen het deurpaneel kit gedaan en bij die uitsparing een handdoek
als die dan nat is moet het daarvan komen???!!!
Reply With Quote
  #6  
Old 08-05-2007, 12:57
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Links en rechts zit een gat. Die zaten bij mijn Jetta ook helemaal dicht en vielen niet op. Even controleren dus
Controleer ook even de onderkanten van je deuren. Hier zitten ook gaten is voor waterafvoer. Hoe is verder de staat van de bodem qua roestvorming?
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #7  
Old 08-05-2007, 13:14
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

de wagen is totaal gerestaureerd / ontroest / gespoten binnen / buiten /tectiel

ik heb maar aan 1 kant een gat voor het water weg te laten lopen aan de ene kant netjes een rubber aan de andere kant is dat dicht met een rubber voor de kabel vd ruitenwisser

de wagen stond schuin (straat loopt scheef) en het bleef dus in die bak staan
nu de wagen omgedraait en nu loopt het wel naar de kant met het gat , hopen dat het goed gaat

bedankt zover voor alle snelle reacties echt top
Reply With Quote
  #8  
Old 08-05-2007, 13:51
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

nou ik heb zo en zo iets gevonden waardoor het zou kunnen komen!!!!!!

na goos golf zijn opmerking (thanks ) over 2 afwatergaten ben ik eens goed gaan kijken en ja hoor hebben ze gewoon op een afwater gat de draad met rubber (dus gat afgesloten) gedaan vd ruitenwisser terwijl het gat in dat rechtopstaande stuk zit heb hem gelijk weer op de goede plek gedaan
dus dat zit weer goed en heb weer links rechts een afwatergat
ik heb alles even goed bekeken en zag zelfs een gaatje voor een clip om de draad vast te zetten (clip zat nog los aan de kabel)
dus na het spuiten hebben ze waarschijnlijk niet precies meer geweten waar wat zat
ook de rubbers waar alle stroomdraad naar binnen gaat zitten niet in het gat en die krijg ik er niet in
even als nood (had niets anders) met sanitairkit dichtgekit
even nieuwe rubbers scoren en het doen zoals het hoort !!!!
nu hopen dat het hier aan ligt

op zich ben ik wel een beetje trots ik ben geen monteur , weet wel aardig wat van techniek maar dan theoretisch , maar met goed zoeken , kijken enz. kun je zelf ook een hoop , ja ik ga niet aan het blok prutsen maar zulke dingen
kun je best doen en geeft toch voldoening als je erachter komt dat dat fout zit terwijl het is gedaan door mensen die er meer verstand van hebben als jou

maar nu mijn vraag stel dat de goot vol staat (onder de kap) en de gaten verstopt zitten hoe kan dat water naar binnen toe dan????

en ook vraag ik me af waar dan in godsnaam dat rooster voor zit in de kap want nu gaat alles direct in die goot en als je die bijv. dicht zou lassen dan loopt het netjes over de motorkap naar voren en weg water dus waarom zon open rooster in de kap dan ????
kan je dit dichtmaken? bijv een zwarte plaat aan de binnenzijde kitten of gewoon dichtlassen en overspuiten..

nou weer afwachten ....:0

groeten richard

Last edited by crazy richard : 08-05-2007 at 13:55.
Reply With Quote
  #9  
Old 08-05-2007, 14:32
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Dat rooster is ook bedoelt voor de luchtstroom onder de kap . Bij de grill gaat er koude lucht in, en door het rijden gaat de warme lucht er daar uit. Niet dichtmaken dus

Doordat die gaten in je goot verstopt zaten, liep het water via je kachel naar binnen (je kachel zit in de goot, onder dat kunststof plaatje wat onder het rooster van je motorkap zit). Kortom; je goot goed schoon houden dus!
Heb het zelf bij m'n oude Golf 2 gehad, en laatst bij de Jetta (wist ook niet van het bestaan van die gaten, was bij de Golf 2 anders).
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #10  
Old 08-05-2007, 15:17
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

die ene was wel open en vuil zat er niet in maar doordat hij schuin stond liep het water niet naar de kant waar er nog wel een open gat zat
maar het moet dan wel hoog staan wil het via de kachel naar binnen lopen dan toch??
die zit aardig hoog
en de reden dat het water achter mijn stoel stond is als het goed is omdat de wagen ook schuin achterover stond en zo al het water naar achteren liep

rare parkeerplaatsen hoor je wagen staat niet alleen zijdelings scheef maar ook ahterover (of voorover licht eraan of je met je kont naar achteren parkeerd of met de neus lol )

ga het goed in de gaten houden

mijn mazzel is dat ik in de langdurig ziektewet zit en dus tijd heb om er wat aan te rommelen

groeten richard
Reply With Quote
  #11  
Old 08-05-2007, 15:19
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Rare mazzel langdurig in de ziektewet zitten.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #12  
Old 08-05-2007, 15:36
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

ja staat er een beetje dom inderdaad
ik bedoel hier dus niet mee dat ik blij ben dat ik in de ziektewet zit
integendeel ik weet zelfs nog steeds niet wat er is ene onderzoek na het andere

maar als ik aan het werk was geweest had ik geen tijd gehad om te zoeken en een oplossing te vinden
zou ook liever weer top van gezondheid zijn

heb net weer naar dat kachelhuis(?) in de goot gekeken en inderdaad als het vol loopt kan daar heel simpel water naar binnen
damn wat zit dat laag
trouwens als het heeel lang heeel hard regend en het staat precies op het rooster kan het er zo in regenen ook

iedereen echt bedankt ik heb al een paar probleempjes kunnen oplossen via hier en dat waardeer ik echt
heb hem pas en hij is totaal uit elkaar geweest dus dan krijg je al die dingetjes natuurlijk
dus iedereen bedankt voor alle super nuttige info

Last edited by crazy richard : 08-05-2007 at 15:38.
Reply With Quote
  #13  
Old 08-05-2007, 16:06
SlimMasterShady's Avatar
SlimMasterShady SlimMasterShady is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 836
Default

Je hebt ook van die speciale plastic kappen die onder het rooster zitten, die zorgen ervoor dat de regen niet op je kachelhuis komt

Op de foto is het dat zwarte ding onder de ruitenwisser. De regen komt hier op en loopt dan aan de zijkanten er zo af
Die dingen kun je volgens mij gewoon nog kopen, maar vraag me niet waar

__________________
Jetta MK 1.5 automaat '83 PROJECT
Reply With Quote
  #14  
Old 08-05-2007, 16:18
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

ja dat moet ik hebben
maar kan misschien ook wel iets maken ervoor van mooi rvs ofzo
kun je voor zulke onderdelen nog bij de dealer terecht , zal wel niet zeker

groeten richard
Reply With Quote
  #15  
Old 08-05-2007, 16:25
SlimMasterShady's Avatar
SlimMasterShady SlimMasterShady is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 836
Default

Heb ff in slETKA gekeken, maar ik heb niet een betaalde versie, maar wel met de laatste update en deze verteld mij het volgende:
Naam: watergeleider
artikelnummer:171 819 415 F

verder staat er niet bij dat het niet leverbaar is dus... De prijs is bijna 12euro, maar ik weet niet of da wel klopt om dat het een nietbetaalde etka is , maar als je ff naar de dealer gaat kom je er snel genoeg achter
__________________
Jetta MK 1.5 automaat '83 PROJECT
Reply With Quote
  #16  
Old 08-05-2007, 16:32
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Ohw, dat kunststof kapje zit er bij jou niet op? Dan is het een redelijk open riool ja
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #17  
Old 08-05-2007, 17:52
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

@ SlimMasterShady : geweldig hardstikke bedankt
ga het navragen bij de dealer

kan jij misschien ook de code en naam vinden van de warme lucht aanzuigbuis
en de kap die op je spruitstuk gemonteerd zit (voor swinters) heeft geen haast
is dat zon onderdelen programma ?? das wel makkelijk





Quote:
Originally Posted by Go0s-Golf
Ohw, dat kunststof kapje zit er bij jou niet op? Dan is het een redelijk open riool ja


zit al een plastic tas overheen nu
dus moet beter gaan

rotte is dat ik nu wel als het weer wat mooier is het hele tapijt eruit kan halen

maar beter van wel even goed drogen en de vloer goed droog maken

dus duimen voor een dagje zon weer

groeten richard
Reply With Quote
  #18  
Old 08-05-2007, 18:38
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Kijk hier: http://www.watercooled.nl/index2.htm en klik op "marktplaats" Daar ff tussen zoeken moet iets bijstaan.

Daar is iemand die diverse "waterbakken" aanbiedt. Ook hier in de onderdelen-aangeboden-topic is er iemand die er nog een paar overheeft.
Kost niet te veel geld en bespaart je veel ellende, zoals iedereen al beweert

Last edited by Sjoes 85 : 08-05-2007 at 18:40.
Reply With Quote
  #19  
Old 08-05-2007, 19:07
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Kijk hier: http://www.watercooled.nl/index2.htm en klik op "marktplaats" Daar ff tussen zoeken moet iets bijstaan.

Daar is iemand die diverse "waterbakken" aanbiedt. Ook hier in de onderdelen-aangeboden-topic is er iemand die er nog een paar overheeft.
Kost niet te veel geld en bespaart je veel ellende, zoals iedereen al beweert


ga ik gelijk doen thanks
Reply With Quote
  #20  
Old 08-05-2007, 23:33
SlimMasterShady's Avatar
SlimMasterShady SlimMasterShady is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 836
Default

Quote:
Originally Posted by crazy richard

kan jij misschien ook de code en naam vinden van de warme lucht aanzuigbuis
en de kap die op je spruitstuk gemonteerd zit (voor swinters) heeft geen haast
is dat zon onderdelen programma ?? das wel makkelijk

Ja klopt das zon onderdelen programma.
Weet niet ckr maar bedoel de kap op dit plaatje, als dees het niet is maak er dan ff foto van wat je precies bedoeld (ben ook maar een hobbyist en gin monteur )



Zeg ff welk nummer je bedoeld en ik zorg voor het bijbehoordende artikelnummer en naam
__________________
Jetta MK 1.5 automaat '83 PROJECT
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum