Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-05-2011, 20:52
Rampstein's Avatar
Rampstein Rampstein is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 80
Default Achterklep demonteren

Luitjes,

(als het meezit tenminste)....ik ga donderdag a.s. ffies een "nieuwe" achterklep ophalen.....alleen jammer dat ik 'm zelf moet demonteren.

Nu heb ik een beetje zitten kijken;

in elk geval moet de de dakbekleding los/eraf om bij de bevestigingspunten te komen, maar hoe zit dat met de bedrading? Loopt die 1 op 1 naar voren toe of zit daar een stekker tussen? (weggewerkt onder de hemel zeg maar).

Het is de bedoeling dat de klep 1 op 1 overgezet gaat worden.

Ik hoop dat 't bovenstaand een beetje duidelijk is...........zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten (naast het losmaken van de gasvering aan beide kanten)??

Alvast bedankt!!!
__________________
Just give me what I want and no one gets hurt
Reply With Quote
  #2  
Old 29-05-2011, 22:37
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

Toevallig gister de kabelboom in mijn achterklep vervangen, dus kan je vertellen wat er moet gebeuren. Het makkelijkste is als volgt te werk te gaan:
1: hoedeplank eruit halen
2: Beide hoedeplankdragers demonteren (dop/pijpsleuteltje 10)
3: indien aanwezig: houder ehbo-kit links demonteren (kruiskop)
4: indien aanwezig: zwarte bekleding zijkanten demonteren (bevestigingsdingen eruit wippen met platte schroevendraaien)
4b: Gordelophangpunt loshalen (1 bout, geloof maat 17 ofzo)
5: afdekking c-stijl demonteren (2 keer kruiskop)
6: links achterin massa-punt loshalen (dopje 8 of 9)
7: links achterin stekkers losmaken
8: rechts achterin stekker achterruitverwarming en leiding ruitensproeier loshalen
9: Ik heb voor de zekerheid de bovenste plastic kap bij de rand achterklep-hemeltje losgehaald.
10: met beleid de stekkers omhoog trekken bij de naad tussen achterklep en de auto, eventueel de kabelboom enigszins geleiden via de gaten in de c-stijl. Ps: als je dit doet bij je eigen auto, maak dan even een draad vast aan de kabelboom waarmee je later de " nieuwe" bedrading terug kan trekken.
Ps2: eventueel even de bedrading controleren, door het eerst rechtstreeks aan te sluiten. Met name opletten of de achterruitenwisser na gebruik weer op de juiste stand terugkomt. Dit was bij mij niet het geval en daarom heb ik de komplete (linker) kabelboom vervangen. Ook gelijk even het kofferbakslot omwisselen als je toch bezig bent.

Succes

Quote:
Originally Posted by Rampstein
Luitjes,

(als het meezit tenminste)....ik ga donderdag a.s. ffies een "nieuwe" achterklep ophalen.....alleen jammer dat ik 'm zelf moet demonteren.

Nu heb ik een beetje zitten kijken;

in elk geval moet de de dakbekleding los/eraf om bij de bevestigingspunten te komen, maar hoe zit dat met de bedrading? Loopt die 1 op 1 naar voren toe of zit daar een stekker tussen? (weggewerkt onder de hemel zeg maar).

Het is de bedoeling dat de klep 1 op 1 overgezet gaat worden.

Ik hoop dat 't bovenstaand een beetje duidelijk is...........zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten (naast het losmaken van de gasvering aan beide kanten)??

Alvast bedankt!!!

Last edited by casss : 29-05-2011 at 22:40.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-05-2011, 09:03
Rampstein's Avatar
Rampstein Rampstein is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 80
Default

Zo BAF, uitgebreider kan geloof ik niet hahaha.

Maar in elk geval ontzettend bedankt, xal na donderdag m'n ervaringen ff posten


Wish me luck!!!
__________________
Just give me what I want and no one gets hurt
Reply With Quote
  #4  
Old 30-05-2011, 22:15
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

succes :p
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum