Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-01-2008, 09:56
Nickmans Nickmans is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5
Question help: luchtfilter + carb aansluitingen

Beste mensen,

Ik weet dat ik een beetje asociaal binnen kom vallen met slechts 1 post maar ik heb een probleem met mijn golf 1 cabrio (motorcode EW )

Het probleem is dat hij niet lekker loopt, hij stottert bij het starten, slaat in de winter gewoon af tijdens het rijden (tijdens koppeling intrappen) en soms start hij gewoon helemaal niet. Daarnaast heeft hij een achterlijk hoog toerental (3k-3.5k) als hij koud is en echt lager komt hij niet dan de 1.5k als hij warm is. Ik kan hem wel zo afstellen dat hij lager gaat maar dan slaat de motor af, als deze warm gelopen is.

Ik denk dat het een kwestie van carburateur/luchtfilter(aansluitingen) is maar ik weet het niet zeker. Ook ben ik niet zo technisch aangelegd dat ik weet wat waar hoort, dus vandaar deze post.

Kan iemand me helpen aan foto's van hoe een Golf 1 Cabrio 1.6 er uitziet, motorisch. Met name de carburateur aansluitingen en/of luchtfilter. Waarom precies deze plek? Omdat er bij mijn wat 'loze' slangetjes bungelen die wel netjes zijn afgedicht met krimpkousjes maar het lijkt mij zo onlogisch. Ik heb eerst een basis nodig om vanaf af te stellen dus ik wil eerst zorgen dat alles op z'n plek zit.

Mocht je erg vriendelijk zijn aangelegd en in de buurt van Harmelen of Soest wonen en zou je geen bezwaar hebben als ik eens langs kan komen om het te bekijken, vind ik dat uiteraard ook prima !

Alvast bedankt voor de hulp en ook reacties met eventueel andere oplossingen of opmerkingen worden gewaardeerd!
Reply With Quote
  #2  
Old 03-01-2008, 13:45
froggy's Avatar
froggy froggy is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 538
Default

kijk eerst en vooral even na of je vacuumvervroeger (groene bol) en al de rest goed is aan gesloten, slangetjes hebben allemaal een reden en hangen meestal niet los

mss kan je zelf een foto van je motorruimte toevoegen dan kan men je van daaruit verder helpen
__________________
Greetz steve
Reply With Quote
  #3  
Old 03-01-2008, 14:08
Nickmans Nickmans is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5
Default

Ok zal ik doen zodra ik de auto weer 'in bezit' heb. Hij staat nu niet bij mij thuis dus...

Thanks iig!
Reply With Quote
  #4  
Old 03-01-2008, 14:13
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

de boeken van "haynes" zijn daar ook erg handig voor. staan veel plaatjes in...

Last edited by 1982kameiX1 : 03-01-2008 at 14:27.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-01-2008, 14:39
Nickmans Nickmans is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5
Default

Ok dankjewel, ga ik ook naar op zoek dan als dit geen direct resultaat op levert. Thanks voor het meedenken!
Reply With Quote
  #6  
Old 11-01-2008, 22:18
Nickmans Nickmans is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5
Default

Daar is ik weer, met foto's deze keer.
http://homepage.mac.com/terrorola/PhotoAlbum3.html

De eerste 3 zijn foto's van de carburateur die zijn inmiddels niet meer echt belangrijk, het gaat om de andere foto's.

Ik heb intussen ook een ietwat vreemde maar wellicht nuttige tip gekregen; De aardekabel of minkabel zou het ook kunnen zijn

Dit omdat mijn ventilator in de auto 'piept' en af en toe hapert, de koppeling zwaar trapt (dit was al vanaf het begin en ik dacht dat het de koppeling zelf was) en ook valt de auto dus soms uit als ik de koppeling in trap. Nu had een vriend van me ditzelfde bovenstaande probleem en herkende het al toen ik alleen begon over de koppeling en die wist te vertellen dat hij dit in een Fiat ook had gehad en een nieuwe minkabel de oplossing was... voor hem...

Is dit ook bekend bij de VWtjes of is dit een toevallig iets?
Reply With Quote
  #7  
Old 11-01-2008, 23:03
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

kachel piepen = lagers droog/rot

koppeling zwaar = kabel droog/ druklager versleten

Slechte motorloop = kan zeker wel door een slechte aarding komen.

Conclusie; koppeling is mechanisch, heeft niets met je massakabel te maken, kachelpiep/haperen heeft ook weinig met je massapunt te maken.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #8  
Old 21-01-2008, 15:45
Nickmans Nickmans is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5
Default

Ok, kleine update: Het is inderdaad niet die massakabel en die reactie van martiepartie klopt dan waarschijnlijk ook wel

Wel even nog een vraagje, wellicht is het mijn spruitstuk pakking, die ga ik dan ook maar vervangen want wie weet zijn de problemen dan ook weg en kan ik weer wat afstrepen van mijn lijstje maar is zoiets makkelijk te vervangen zonder brug? Kan ik dat langs de weg doen of heb ik echt een brug nodig?

Verder zoek ik ook nog een luchtfilter behuizing, tips zijn erg welkom! (dit ivm. met de aansluiting voor warm-koud stand, ook wel zomer en winter stand heb ik me laten vertellen)
Reply With Quote
  #9  
Old 21-01-2008, 15:51
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

pakking vervangen kan 'langs de weg'. Brug heb je niet veel aan, je moet er van boven bij.

Behuizing; marktplaats, sloop, ebay???
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #10  
Old 21-01-2008, 18:10
Auke's Avatar
Auke Auke is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 573
Default

Je mist nog een dun slangetje van je vacuum deze loopt vanaf je carb naar het luchtfilterhuis (boven het andere slangetje op je luchtfilterhuis te zien op foto DSC06490)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum