Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 30-12-2005, 10:01
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Heb ook het idee dat de rugleunig van de achterbank veel meer rechtop staat?


Dat kan wel kloppen. De Jetta bank valt een klein stukje over de hoedenplank heen. En bij deze houd ik zelfs een cm of 3 over. Ik zal voor de zekerheid even proefzitten.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #42  
Old 30-12-2005, 14:57
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Dat kan wel kloppen. De Jetta bank valt een klein stukje over de hoedenplank heen. En bij deze houd ik zelfs een cm of 3 over. Ik zal voor de zekerheid even proefzitten.


proefzitten is toch het leukst van allemaal lekker gaan zitten achterin je autootje deuren dicht en beetje rondkijken in je eigen autootje...
Reply With Quote
  #43  
Old 06-01-2006, 00:04
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Ben van de week niet veel opgeschoten. Heb wel woensdagochtend een zwart vloerkleed op de sloop gehaald. Ik heb gelijk wat afdekkappen bij de achterbank van een 4-deurs Golf 2 weggehaald. Met een beetje geluk passen deze zo in mijn Jetta en werken ze de opening naast de achterbank netjes af.

Zaterdag maar eens kijken hoever ik kom.

Ondertussen ligt ons jongste poesje lekker op een van de Corradostoelen te pitten

__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #44  
Old 12-01-2006, 14:53
|| RS ||'s Avatar
|| RS || || RS || is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 412
Default

Afdekkappen??? Zou je er een foto van willen maken als ze naast de bank passen? Dan moet ik ook maar 'ns opzoek gaan naar die dingen!
Reply With Quote
  #45  
Old 12-01-2006, 23:24
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

IK heb ook net de gti achterbank erin ,ik heb m gewoon vasr gezet door t metalen frame met 2 schroefjes
Zo vast hoeft t namelijk niet eens .
Ik heb zelf zwarte stof tussen de bank en carosserie gedaan zo ook bij de hoedeplank
Zo zie je niet eens dat er ruimte tussen zit !,maar hier staat nog een sloop gti op t erf (van LuNaTiC) daar zal ik ook eens kijken naar die afdekkappen !
Ik zal zaterdag wel even foto's plaatsen !
Reply With Quote
  #46  
Old 13-01-2006, 19:25
|| RS ||'s Avatar
|| RS || || RS || is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 412
Default

Okidoki! Ben benieuwd
Reply With Quote
  #47  
Old 14-01-2006, 17:11
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Ik heb vandaag de afdekkappen naast de achterbank gemonteerd. De rest van de dag moest ik werken dus veel kon ik helaas niet doen. De kappen werken het geheel netjes af. Er zit zelfs een clip voor je gordels aan. Alleen de hoedenplank moet ik nog in orde maken. De rugleuning van de achterbank zet ik waarschijnlijk ook vast met schroeven. Het heeft niets te houden.

Op de foto's zie je nog een kleine kier tussen de plaat en het deurrubber, dit wordt nog opgelost door een schroefje aan de achterkant van de plaat. Origineel zat het met een plastic clip maar die wou bij mij niet blijven zitten.







Hier zie je de kier het beste, deze wordt dus nog weggewerkt.



Woensdag had ik nog een grille met rode rand gemonteerd, nu zijn alle lampen geel, alleen komen ze op de foto niet zo goed uit.







En een erg radikale wijziging is het niet maar...

__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #48  
Old 14-01-2006, 17:52
classic-edition's Avatar
classic-edition classic-edition is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,966
Default

Ziet er allemaal netjes uit Jurgen en het afwerken van de details gaat ook wel goedkomen denk ik.
Maar wat ik niet goed begrijp is waarom je de rode hebt gekocht en de oude zwarte hebt verkocht ?
Was de zwarte niet in een betere staat dan de rode die je nu hebt ?
Of is dit een nieuwe uitdaging (project) en gaat het om de u.s -uitvoering ?


groeten

Marco
__________________
Een feesje of evenement en een DJ nodig?

Web: www.djmarcomartinez.com
Reply With Quote
  #49  
Old 14-01-2006, 18:12
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by MarcoPolo
Ziet er allemaal netjes uit Jurgen en het afwerken van de details gaat ook wel goedkomen denk ik.
Maar wat ik niet goed begrijp is waarom je de rode hebt gekocht en de oude zwarte hebt verkocht ?
Was de zwarte niet in een betere staat dan de rode die je nu hebt ?
Of is dit een nieuwe uitdaging (project) en gaat het om de u.s -uitvoering ?

groeten

Marco


Af en toe begrijp ik mezelf ook niet Als in mijn zwarte toenderijd geen naderhand ingebouwd zonnedak had gezeten had ik hem niet weg gedaan. Een andere dakplaat stond wel in de planning (hij staat nog in de schuur, inclusief origineel zonnedak) maar het kwam er nooit van. Verder wou ik ook een iets zwaardere motor. Om in een winter en een dak en een andere motor in te bouwen in een auto waar ik dagelijks mee rijd werd me te gek.

Toen ging ik opzoek naar een Jetta 1.8 zonder achteraf ingebouwd dak. Dat viel nog niet mee. Er was altijd wel iets mis mee qua staat kleur, uitrusting etc. Toen kwam ik deze US uitvoering tegen op MP, 20 minuten rijden van waar ik woon. Alleen zag ik er niets in vanwege de kleur. Toen ben ik nadat ik een weekje op vakantie ben geweest toch gaan kijken bij de Jetta en vond alle US dingetjes toch zo interesant dat ik hem gekocht heb. Enige nadeel is dat je heel snel aan alle aparte dingen went, echt apart is het na een tijdje niet meer.

Enige waar ik nog niet aan gewend ben is de kleur. Hij geeft zelfs af op de deurrubbers, dacht eerst dat dat kleurwas was die afgaf, maar dat komt dus doordat het 1K lak is Doe mij maar een metallic lak!

De auto in een andere kleur spuiten is veel werk, een zwarte auto met rode motorruimte is geen gezicht vind ik. Dus dan zou alles eruit moeten.

Overspuiten in dezelfde kleur en dan blanke lak erover zou wel kunnen. Maar ik laat toch liever eerst mijn Golf 1 GTI overspuiten. Die is er ook harder aan toe.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #50  
Old 14-01-2006, 19:41
classic-edition's Avatar
classic-edition classic-edition is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,966
Default

Ja het leven bestaat nu eenmaal uit keuzes maken en je kan elke euro maar 1 keer uitgeven.Plus als je de auto als daily gebruikt en je golf 1 voor de hobby dan zou ik ook eerst de golf spuiten en misschien later de daily,afhankelijk van hoe hij je bevalt.
Op de manier waarop je nu bezig bent met de jetta gaat toch ook goed met kleine stapjes,zodat je toch telkens weer wat hebt verbeterd aan de auto.
Je moet ook altijd nog wat te dromen/wensen over hebben anders is de lol er snel af vind ik.
Ik heb zo ook nog wel een verlanglijstje voor mijn jetta 1 en de (dayli )polo sdi ,maar ik krijg over een aantal weken de sleutel van mijn nieuwbouw huis wat ook een erg dure hobby aan het worden is.
Ik had bv ook wel interesse gehad in jouw polo wieltjes voor onder mijn polo,maar dit laat het budget nu ook even niet toe.

Nog even wat dat spuiten betrefd, kan Emiel je daar niet mee matsen of gebeurd dat al ?

grtn
__________________
Een feesje of evenement en een DJ nodig?

Web: www.djmarcomartinez.com
Reply With Quote
  #51  
Old 14-01-2006, 19:57
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by MarcoPolo
Nog even wat dat spuiten betrefd, kan Emiel je daar niet mee matsen of gebeurd dat al ?

grtn


Dat gebeurd ook wel, maar hij kan natuurlijk niet elk weekend en elke avond voor niets staan te klussen. Ik ga eerst wel eens met Color Magic oid aan de gang.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #52  
Old 15-01-2006, 16:42
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

speciaal even voor RS de foto's van t interieur ,en achterbank







De afdekkappen zijn net gebracht ,die moeten we nog even monteren !
van een golf 2
Reply With Quote
  #53  
Old 15-01-2006, 16:47
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by jettaracing
De afdekkappen zijn net gebracht ,die moeten we nog even monteren !
van een golf 2


Wel van een 4drs toch? Die van een 2drs zijn wat minder bruikbaar.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #54  
Old 15-01-2006, 21:11
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Hier alvast een paar foto's van de afdekkingen,heb ze net gemonteerd ,het zijn wel die van een 2 deurs ,maar ze passen wel goed (wel een beetje aangepast natuurlijk) ,ik heb zelf nog een stukje zwarte stof achter de bank en tussen de hoedenplank geplaatst ,dus de naden zie je nu helemaal niet meer!Ben er zelf best wel tevreden over.
En Jurgen ,bedankt voor de tip ! Zo word t toch t mooiste afgewerkt!
Alleen het naadje tussen de bank en hoedenplank (ong 1 cm ) zie je een klein stukje stof zitten ,maar dit is niet eens echt storend .Check de foto's










Reply With Quote
  #55  
Old 15-01-2006, 21:19
|| RS ||'s Avatar
|| RS || || RS || is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 412
Default

Die afdekkappen is inderdaad een goede oplossing! Ik ga er ook naar opzoek.

Wat betreft de hoedenplank ... ik heb gewoon het originele blauwe stof eraf getrokken, er een dunne plaat MDF op geplakt (die dus zo'n 3cm langer is) en daarna de hele handel met een mooi zwart stofje bekleed. Zo is de kier verholpen, de hoedenplank verstevigd en mooi afgewerkt met zwarte stof (wat weer mooi past bij het GTi interieur).
Reply With Quote
  #56  
Old 15-01-2006, 21:41
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Dat past verrekes goed die kappen idd, op de foto's zie je er niks van. Lijkt net origineel zo !!
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #57  
Old 03-02-2006, 19:25
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Hmmm, al een tijdje niets gemeld hier.

Er is ook niet veel gebeurd. Heb aan de binnenzijde alle afdekkappen en afwerkstrips weer gemonteerd. Ook de deurbekleding links voor zit er weer in.

Het beschadigde deel van de Corradostoel is van de week naar de bekleder gebracht, evenals de hoofdsteunen van mijn oude stoelen. Deze blijven in de Jetta maar verhuizen een zitrij naar achteren
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #58  
Old 04-02-2006, 20:15
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Vandaag even gekeken hoe de Nothelle booskijker staat. Op zich bevalt het neusje mij zo beter dan zonder booskijker. Alleen is dit nogal een Golfslagbad. Eens kijken of ik dat met de fohn en een beetje geduld weer recht kan krijgen.


__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #59  
Old 04-02-2006, 20:31
RATFINK's Avatar
RATFINK RATFINK is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,572
Default

Ziet er goed uit Jurgen, die bekleder is dat die naast AB motoren ?

Zoek namelijk nog een bekleder voor de bestuurderstoel van de Passat.

De wangen van het zitvlak zijn versleten en de stof is kapot.
__________________
Gimme fuel, gimme fire, gimme that which I desire
Reply With Quote
  #60  
Old 04-02-2006, 20:43
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by RATFINK
Ziet er goed uit Jurgen, die bekleder is dat die naast AB motoren ?


Dat is hem ja.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum