Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-05-2020, 18:01
pasmann pasmann is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2020
Posts: 1
Default Golf 5 1.4FSI naar 1.6FSI?

Hallo iedereen! Nieuweling op dit forum.

Ik heb hier een Golf 5 met 1.4FSI motor, motorcode BLN. Motor is helaas defect. Drijfstang naar buiten gevlogen...
Nu heb ik gezocht naar een vervangblok. Prijzen zijn gemiddeld rond de 1500 euro voor een BLN blok. Aw, pijnlijk...

Echter de 1.6 FSI is een pak goedkoper te vinden, motorcode BLP bijvoorbeeld. Nu na goed opzoeken en vergelijken zijn deze motoren qua injectoren, sensoren, EGR etc... exact hetzelfde. Buiten 1 ding.

De 1.4 heeft normale nokkenastandwielen, de 1.6 heeft op de inlaat een verstelbare. En natuurlijk bovenop het kleppendeksel nog een elektrisch aangestuurde versteller.

En hier zit ik dus vast... Als ik ga swappen naar de 1.6, heb ik geen aansturing voor de nokkenas versteller. Dus dan zou ik draadboom en ECU ook moeten over zetten. Is dit haalbaar? Waarschijnlijk heb ik ook sleutel ed nodig van een donor ivm de immobiliser...
Of... Kan ik de nokkenasversteller gewoon negeren? Al lijkt de kans zo op vreemde kuren of foutcodes weer reëel...

Of de pijn in de portemonee verbijten en terug een 1.4 BLN motor erin?
De auto weg doen is geen optie, wil hem terug de baan op

Groeten Pascal
Reply With Quote
  #2  
Old 24-05-2020, 09:45
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Je hebt het antwoord feitelijk zelf al gegeven; houd het maar bij een andere 1.4 Het bedrag van 1500 euro ga je al snel overstijgen met een swap naar een 1.6 motor. Het geld gaat dan vooral in de kleine dingen zitten waar je tegenaan gaat lopen. BV stukjes kabelboom , andere ecu etc.etc.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #3  
Old 24-05-2020, 10:25
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Wordt weer een 1.4 opzoeken denk ik. Of boom aanpassen, maar is ook een behoorlijke klus.
Deze motor heeft al een ketting als het goed is. Misschien ergens een knap onderblok op de kop tikken en alles omzetten?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum