Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-01-2007, 14:33
Linkse handen Linkse handen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 5
Default Aanjager/kachel Golf III

Waar zit de aanjager precies en is hij evt. makkelijk te vervangen?
De schakelaar neemt op de standen 1-4 in geluid toe maar blaast bijna niet betekent dit dat inderdaad de aanjager stuk is?

Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 06-01-2007, 18:13
vakman vakman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2
Default

hey ik heb dus ook gehad dat het geluid wel toenam op de verschillende standen, maar bij mij was het zo dat de klep die de standenschakelaar bediend bleef hangen.
dus als ik jou was zou ik dat eerst even controleren voordat je een nieuwe koopt...als je de bkleding onder het dashbordkastje loshaalt kun je de bediening van de klep al zien zitten,loopt een ijzeren stangetjes naartoe.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-01-2007, 14:06
Linkse handen Linkse handen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 5
Thumbs up ijzeren stangetje

Inderdaad, het ijzeren stangetje of kabeltje blijft hangen als ik de ventilator helemaal dicht draai (stand 0,0). Ik heb hem aan het stangetje open gezet en waaide gelijk de auto uit.

Rest mij slechts je te bedanken en de vraag hoe ik dit in orde krijg. Is dit slechts een kwestie van smeren of is er iets anders wat ik moet doen?
Reply With Quote
  #4  
Old 01-02-2010, 18:10
Kortooms Kortooms is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 7
Default

Ik heb het zelfde probleem. Ik ga morgen even kijken onder het dashboardkastje. De bekleding die er hoort te zitten is bij mij al afwezig. Lekker makkelijk dus.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-02-2010, 10:55
Kortooms Kortooms is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 7
Default

Ik heb er even onder gekeken met een lampje en ik zie inderdaad de kabeltjes lopen. Nu is het alleen zo als ik draai aan mijn 4 standenknop dat het kabeltje ook gewoon beweegt. Ik ga proberen achter mijn middenconsole te komen en hier op zoek te gaan naar de aansturing.

Last edited by Kortooms : 02-02-2010 at 11:47.
Reply With Quote
  #6  
Old 02-02-2010, 11:52
Kortooms Kortooms is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 7
Default

Ok, het probleem is opgelost, maar wel een stuk vreemder geworden. Ik heb een Golf 3 GT uitvoering met airco. Dit is een hele simpele uitvoering met twee ronde knoppen met min en max er op. Deze zitten naast mijn achterruit verwarming. De ventilatie gaat pas werken als ik de max knop van de airco in druk. Deze heb ik nooit gebruikt, omdat ze naar mijn weten niet werken. De airco heb ik ook nog nooit laten nakijken of bijvullen. Ik heb de auto ook pas een jaar.

Wie weet wat het probleem is? Ik moet dus de max knop van mijn airco indrukken zodat er ergens iets open gaat. Pas door dit te doen blaast mijn ventilatie. Zonder de max knop hoor ik alleen de ventilatie motor harder gaan lopen zonder dat er daadwerkelijk meer lucht uit komt.
Reply With Quote
  #7  
Old 03-02-2010, 10:06
Kortooms Kortooms is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 7
Default

Het blijkt toch niet helemaal goed te zijn. Eigenlijk blaast hij nu alleen nog maar als een dolle lucht tegen het midden van de voorruit. De lucht wordt dus niet goed verdeeld. Nu beslaan de rest van mijn ramen en zelfs gedeeltes van mijn voorruit.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen? Moet ik het hele dashboard er uit halen om bij de lucht verdeel unit te komen?

Groeten
Reply With Quote
  #8  
Old 03-02-2010, 10:27
VWJean's Avatar
VWJean VWJean is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,447
Default

Als je het onderste gedeelte onder je dashboardkastje weghaalt en het middengedeelte van je dashboard + eventueel het middenconsole dan kan je er goed bij.
Lijkt of je stangetje van je verdeelknop los is.
Reply With Quote
  #9  
Old 03-02-2010, 10:46
Kortooms Kortooms is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 7
Default

Quote:
Originally Posted by VWJean
Als je het onderste gedeelte onder je dashboardkastje weghaalt en het middengedeelte van je dashboard + eventueel het middenconsole dan kan je er goed bij.
Lijkt of je stangetje van je verdeelknop los is.


Bedankt voor je reactie!

Ik heb al wel op de kop gekeken naar stangetjes en zo. Deze zitten allemaal nog vast en werken na mijn weten goed. Als ik namelijk de knop voor de luchtsturing draai naar gezicht of voeten werkt dat wel gewoon. Het lijkt wel of dat de klep voor ruitverwarming niet helemaal op gaat ofzo. Hij blaast namelijk ook nauwelijks
links en rechts bij de spiegels. De luchtgaten die de zijramen moeten ontwazemen.

Zou een los stangetje dit probleem kunnen veroorzaken?
Reply With Quote
  #10  
Old 03-02-2010, 11:42
VWJean's Avatar
VWJean VWJean is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,447
Default

Zitten de kachelbuizen wel goed aan het middenstuk vast of verliest hij daar tussendoor al zijn lucht??
Reply With Quote
  #11  
Old 03-02-2010, 20:29
Kortooms Kortooms is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 7
Default

Quote:
Originally Posted by VWJean
Zitten de kachelbuizen wel goed aan het middenstuk vast of verliest hij daar tussendoor al zijn lucht??


Daar zou ik wel eens naar kunnen kijken. Kan ik hier goed bij of moet ik dan toch wat dashboard verwijderen? Het vreemde is dat hij wel gewoon goed blaast als ik hem naar het standje gezicht zet. (met die airco knop ingedrukt weliswaar)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum