Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-01-2006, 10:51
wakebus-m's Avatar
wakebus-m wakebus-m is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2005
Posts: 303
Send a message via MSN to wakebus-m
Default vakantie Wakebus

Mischien hebben jullie het al gelezen, maar we gaan met de bus op vakantie. Een lkkr lange trip door frankrijk en spanje......De eerste 3 a 4 dagen rijden wij naar middenfrankrijk (roufiac), daar komen mij ouders ook heen en daar gaan we 2 weken elke dag "die hard" wakeboarden..... Na die 2 weken kijken we of de reis erheen goed is gegaan....zo jah gaan we door naar Barcelona zo nee keren we terug.....laten we voor het beste hopen

Nou was mijn vraag, waar moet ik allemaal op letten voor ik weg ga met zo'n lange reis en wat moet ik allemaal meenemen voor tijdens de reis... om de trip makkelijker te maken.

zelf heb ik al een beetje bed8 wat belangrijk is:

brandblusser
gereedschap (maar wat prcies weet ik niet)
reserve wiel
reserve onderdelen (welke zijn het beste mee te nemen)

tjah wat kan ik nog meer doen en meenemen....

alvast bedankt.....

Gr. michiel
__________________
www.WakeBus.com
Live 2 Ride!!!
Reply With Quote
  #2  
Old 11-01-2006, 10:59
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Mijn ervaring is dat altijd sneuvelt wat je nĂ*et mee hebt. Je kunt dus een complete reserve-bus meenemen aan onderdelen, dan gaat niets stuk

Van te voren zeker weten dat je motor goed afgesteld staat (klepspeling, contactpunten). Onderweg geregeld je olie peilen, in ieder geval bij elke tankbeurt.
Houd hem op max!

Reserve-onderdelen: een V-snaar moet je altijd bij je hebben, omdat je zonder niet kunt rijden. Voor de rest zou je koppelings- en gaskabel mee kunnen nemen (kosten weinig, nemen vrijwel geen plek in).


Jens
__________________
KCN regio Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 11-01-2006, 11:00
ploon's Avatar
ploon ploon is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,633
Default

wat gereedschap en reserve onderdelen.
het is misschien ook wel handig om alvast effe een adres van een leverancier van onderdelen in de regio die je gaat bezoeken op te zoeken (je weet nooit).
BBT heeft een eigen zaak in spanje:
BBT HOTROD, S.L.
C/San RamĂłn km. 120
El Campello (Alicante)
Spain
Tel.965633799
__________________
Pim van Loon
1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl
VW show dates & pics - www.vwshows.com
Reply With Quote
  #4  
Old 11-01-2006, 11:15
wakebus-m's Avatar
wakebus-m wakebus-m is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2005
Posts: 303
Send a message via MSN to wakebus-m
Default

Quote:
Originally Posted by Zeend
Mijn ervaring is dat altijd sneuvelt wat je nĂ*et mee hebt. Je kunt dus een complete reserve-bus meenemen aan onderdelen, dan gaat niets stuk

Van te voren zeker weten dat je motor goed afgesteld staat (klepspeling, contactpunten). Onderweg geregeld je olie peilen, in ieder geval bij elke tankbeurt.
Houd hem op max!

Reserve-onderdelen: een V-snaar moet je altijd bij je hebben, omdat je zonder niet kunt rijden. Voor de rest zou je koppelings- en gaskabel mee kunnen nemen (kosten weinig, nemen vrijwel geen plek in).


Jens


23 mei is onze APK verlopen, dus we ga ik wel ff naar K&K, en dan geven we de bus meteen een beurt....uitlijnen, kleppen stellen, olie verversen, remmen ontluchten....je weet wel

zelf zat ik ook nog te denken aan een benzine pompje, carburateur, en een benzine filtertje....want tussen de tank en de benzine pomp heb ik een filter gezet omdat er nog wat roest in de tank zat en dat kwam in de benzinepomp vandaar....

Gr. michiel
__________________
www.WakeBus.com
Live 2 Ride!!!
Reply With Quote
  #5  
Old 11-01-2006, 11:32
Volkswouter's Avatar
Volkswouter Volkswouter is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,660
Default

Het is handig om koolborstels van de dynamo bij je te hebben,een setje contactpunten en een nieuwe condensator.
Ik heb geen carburateur bij me ,maar wel alle onderdelen die erin zitten.Revisie setje kost 9€ ofzo.
Koppelingskabel en gaskabel.

Sleutel 36 om je kroonmoeren van je trommels mee vast en los te kunnen draaien.
__________________
http://www.volkswouter.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum