Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wielen en banden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-04-2010, 23:18
MatraMurena NL MatraMurena NL is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 55
Default WRD Mesh: probleem met rand. (waarschijnlijk opgelost)

Ik heb een tijd geleden WRD Mesh 15 inch 7j en 8j velgen gekocht via dit forum.

Nu waren hier de voorste randen van verchroomd op een slechte manier. In loop der tijd bladderde het af. Op zich nog niet zon probleem, want ik hou wel van projectjes.

Nu heb ik de velgen gedemonteerd om de randen te ontchromen en polijsten. Echter aangezien ik altijd alles zelf wil doen is er nu eens een keer iets mis gegaan.

Ik was zelf begonnen met ontchromen, waarbij ik door fout aansluiten van de spanning een rand heb ingeput. Deze putjes gaan op sommige plekken mogelijk een millimeter diep (enkel op de plekken waar het chroom was afgebladderd).

Nu kan ik dit wel wegschuren of misschien beter laten wegdraaien, echter als mijn rand ipv 5 mm b.v. 4 a 4,2 mm word lijkt me dit niet stevig genoeg (of is dit wel stevig genoeg?).

Het gaat om de rand op de 7J velg. Dit is een aluminium 2J rand (51 mm, 38 gaats 15 inch).

Ik had een nieuwe rand besteld bij gillet-felgen.de, echter na een paar dagen werd gemeld dat de rand niet meer op voorraad is. enkel 1 rand van 1,5j, en nog 2 randen 1j.

Wat moet ik nu doen. Ik zit er nu aan te denken om een andere set velgen (borbet a ofzo) op mijn auto te leggen voor de zomer. of ik moet een nieuwe rand zien te vinden (of schuren aan de ene met de kans dat hij niet sterk genoeg is uiteindelijk).

Weten jullie misschien waar ik nog een rand kan vinden voor mijn velg???? Ik weet dat ze zeldzaam zijn, maar de velgen staan zo mooi onder mijn auto. zonde om ze te vervangen voor een andere set. Ik kan jullie altijd vragen.. je weet maar nooit wat er bij mensen op zolder ligt.

Hopelijk weten jullie mij te helpen.

Hier wat plaatjes (in de winter mee doorgereden aangezien ik al besloten had de randen opnieuw te doen).






Last edited by MatraMurena NL : 08-04-2010 at 12:09.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-04-2010, 05:19
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

1x goed afdraaien is geen probleem, meeste 2/3 delige randen zijn 3mm dik orgineel
wel even dikte meten op het velgbed en niet op de opstaande kant (waar de wang vd band tegenaan komt)

dus een 1 tot 2 mm afdraaien is no probelemo
Reply With Quote
  #3  
Old 02-04-2010, 09:10
MatraMurena NL MatraMurena NL is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 55
Default

Ok goed nieuws.

Ik zal vandaag even kijken hoe de diktes zijn op verschillende plekken.

Omdat mijn ontchroom project mis ging moet ik het even laten doen.

Waar in de buurt van Doetinchem/Arnhem kan ik deze laten ontchromen? Iemand een idee?

En de rand zelf, deze putjes eruit halen, waar kan ik dat laten doen? of is dit zelf te doen met schuren (lijkt me een gigantische klus).
Reply With Quote
  #4  
Old 02-04-2010, 11:53
MatraMurena NL MatraMurena NL is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 55
Default

Ik heb zojuist het een en ander met een creatieve opstelling en een digitale schuifmaat gecontroleerd.

De rand met boutgaatjes is verchroomd ongeveer 5,25 mm dik
Bij de rand die ingeput is had ik deze rand als grotendeels opgeschuurd totdat de meeste putjes weg waren. Dit hangt dan omme nabij 4,9 mm. echter moet nog ietsjes verder bewerkt worden ivm resterende putjes. dus laat ik zeggen dat het 4,8 word.

dit is 0,45 mm eraf.

De rand is op zijn dunste punt 3,5 mm.
Dat wil zeggen dat ik dan op ong 3 mm uitkom als ik 0,5 mm weg zou moeten halen. Dus daar is al de 3 mm.

Stel er gaat meer af zodat hij toch dunner dan 3 mm word, is dit dan nog toelaatbaar?
Waar ligt de absolute minimale grens?

Overigens, als iemand een 2j rand op zolder heeft, je bent nog steeds meer als welkom.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-04-2010, 12:08
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Waar de min. grens ligt is moellijk te zeggen, maar als ik kijk wat ik in de loop de jaren heb gezien/gehad is voor een rennsport 2 mm voldoende (not for road use)
en voor een normale rand toch wel rond de 3 mm

Heb ooit afgedraaide rs gezien 1.7 mm op de wang ! (waar de band tegenaan rust) moesten op een 525 komen bedankt velgen doc uden

ooit setje Adamas klaargemaakt:


Last edited by sixpack : 02-04-2010 at 12:10.
Reply With Quote
  #6  
Old 02-04-2010, 12:23
MatraMurena NL MatraMurena NL is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 55
Default

Ja, 1,7 mm zou ik niet op willen rijden.

Ik ga gewoon de 4 randen ontchromen, en die ene verdunnen totdat de putjes eruit zijn. dit zal mogelijk niet helemaal optimaal zijn. maar 3 mm voldoet, als het dunnen word moet ga ik gewoon wachten totdat ik toch ergens een rand kan vinden.

WRD is toch Japans???

Is in japan niks meer te vinden van het merk? Ik kan eigenlijk nauwelijks iets over WRD vinden op het internet. Ik neem aan dat het failliet is gegaan?

Iemand enig idee hoeveel WRD mesh velgen er in totaal zijn gemaakt?


sixpack: Is het misschien mogelijk dat ik nadat ik de boel laat onchromen de rand naar jou opstuur, dat jij a) beoordeeld of hij te redden is en b) hem vervolgens weer kan ontputten.

Zelf doen lijkt me een flinke klus.

Last edited by MatraMurena NL : 02-04-2010 at 12:37.
Reply With Quote
  #7  
Old 02-04-2010, 12:41
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Veul !

probeer hun eens:
http://www.gillet-felgen.de/kontakt.html

Nobe, sorry zit tot einde vh jaar al bommetje vol
Edit:
Probeer JPS eens (heerde)

Last edited by sixpack : 02-04-2010 at 12:43.
Reply With Quote
  #8  
Old 02-04-2010, 12:46
MatraMurena NL MatraMurena NL is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 55
Default

Heb al uitgebreid contact gehad met gillet felgen. hoewel hun site een ramp is van niet samenhangende verwijzigen en 404 errors.

Geen 2j meer op voorraad, enkel 1 rand van 1,5j en nog wel 2 randen van 1j. echter 1j vind ik toch wer erg smal dan. krijg ik 6j tegen 8j,

en dan zouden die 2 smalle randen samen 400 euro kosten.

Ik stuur wel even een mail naar JPS.
Alleen zoek ik nog een bedrijf voor ontchromen in de buurt van doetinchem of arnhem.

Last edited by MatraMurena NL : 02-04-2010 at 12:52.
Reply With Quote
  #9  
Old 06-04-2010, 08:08
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

hee matra,

Zag ik jou auto laatst bij looman staan met een compleet nieuw lakje en dz exclusive breedbed velgen met een donker hart ?

Heb de matra altijd al een vette wagen gevonden
Reply With Quote
  #10  
Old 06-04-2010, 11:12
MatraMurena NL MatraMurena NL is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 55
Default

Dat waren de WRD mesh velgen waar ik nu over spreek.

Hij stond idd bij looman. Heb het hele ding kaal gemaakt tot het polyester en opnieuw gespoten. Voorlopig doe ik dat niet weer. wat een klus zeg.

Ben van plan ooit nog een 2.2 s (480 stuks gemaakt) op te knappen.
Reply With Quote
  #11  
Old 06-04-2010, 11:28
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Heee dan ken ik jou auto wel !

Vette shit man !

ik heb em nog effe goed bekeken toen ik em zag staan haha.

Wat een DIKKE velgen zijn dat zeg... de foto's lijken totaal niet op wat het in het echt is....

Jou matra was rood van origine kan ik me vaag herinneren ?

Heb je zelf je matra bij looman uit elkaar gehaalt en kaal gemaakt ?

Waar woon je trouwens. Wil die matra nu weleens zien nu die af is.
Reply With Quote
  #12  
Old 06-04-2010, 11:39
MatraMurena NL MatraMurena NL is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 55
Default

Hij was dezelfde kleur geel voordat ik hem kaal ging maken (door een beun gespoten zonder blanke lak).

De originele kleur is beige metallic. ja niet helemaal, maar moeilijk te verwoorden.

Ik heb hem zelf thuis gestript en kaal geschuurd, al het schuurwerk is zelf gedaan, ze hebben daar alleen gespoten.

Van de zomer ga ik nog een keer mijn onderkant schoonkrabben en een nieuwe laag tectyl erop zetten. Denk dat ik dit ook bij looman doe.

Ik woon naast de st martinusmolen (die witte molen), dus als je een rondje eromheen rijd kom je hem wel tegen (als ik thuis ben).

hij ziet er nu zo uit: toch iets minder breed met originele velgen met 185 voor en 195 achter. op de mesh zitten 205 voor en 225 achter.


Reply With Quote
  #13  
Old 08-04-2010, 08:58
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by MatraMurena NL
Hij was dezelfde kleur geel voordat ik hem kaal ging maken (door een beun gespoten zonder blanke lak).

De originele kleur is beige metallic. ja niet helemaal, maar moeilijk te verwoorden.

Ik heb hem zelf thuis gestript en kaal geschuurd, al het schuurwerk is zelf gedaan, ze hebben daar alleen gespoten.

Van de zomer ga ik nog een keer mijn onderkant schoonkrabben en een nieuwe laag tectyl erop zetten. Denk dat ik dit ook bij looman doe.

Ik woon naast de st martinusmolen (die witte molen), dus als je een rondje eromheen rijd kom je hem wel tegen (als ik thuis ben).

hij ziet er nu zo uit: toch iets minder breed met originele velgen met 185 voor en 195 achter. op de mesh zitten 205 voor en 225 achter.




Ja die kleur ken ik wel... dan is dit wel een stuk hipper!

Dan binnenkort maar eens een keertje meeten.

Ga je weleens naar sprintjes in het weekend?
Reply With Quote
  #14  
Old 08-04-2010, 12:00
MatraMurena NL MatraMurena NL is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 55
Default

Ik heb mogelijk al een oplossing gevonden.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll...e=STRK:MEWAX:IT

Deze set wrd mesh 15 inch heb ik gekocht voor 350 euro.

Ik had al wel vernomen via een negatieve feedback dat 1 velg niet licht beschadigd is, maar zwaar beschadigd (krom). Maar ik doe het voor de onderdelen.

er staat 8j, echter voorheen werd hij aangeboden als 9j (dus ook niet zeker of het wel 8j is). Op de foto leek het mij niet direct zeker of ik een 2j of 2,5j rand zag. echter met wat gephotoshop lijkt het mij vrij zeker dat het een 2j rand is. wat denken jullie?




Hopelijk kan ik ze deze week nog ophalen.


Ik ga de velgen halen, en hopelijk is het ook een 2j.

De rest kan mooi voor reserve.
Reply With Quote
  #15  
Old 08-04-2010, 12:18
MatraMurena NL MatraMurena NL is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 55
Default

De ebay set is enkel 4x100 bekend (dus ook reserve harten voor mijn auto).

et niet bekend.

hij is eerst aangeboden geweest voor 200 euro sofort kaufen.

Echter de man die hem gekocht had is er 200 km heen gegaan. bleek 1 velg zichtbaar krom te zijn. de andere aan de randen bekrast (is nog af te draaien neem ik aan).

toen stond er ook in de advertentie 9j.

boutjes zat silicone aan de achterkant op sommige plekken.

hij heeft afgezien van de koop en een negatieve feedback geplaatst.

Ik trek de set toch uit elkaar. dus maakt allemaal niet zoveel uit.

als ik maar een 2j rand heb ben ik al blij. daarnaast heb ik dan een zooi delen.

ik heb hem al vergeleken met photoshop.

foto in dezelfde hoek gemaakt van een rand, deze valt perfect op de rand van de advertentie. dus ik weet vrijwel zeker 2j. (zoals bij mijn 7j voorvelgen).
Reply With Quote
  #16  
Old 08-04-2010, 12:29
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Op het oog lijkt heb mij 1.5 maaja moeilijk te zien
Reply With Quote
  #17  
Old 08-04-2010, 13:23
MatraMurena NL MatraMurena NL is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 55
Default

zeker geen 1,5.

Ik had gehoopt dat ik voor nog minder deze set had kunnen kopen.

Beste was geweest als ik de eerste advertentie al had gezien, dan had ik ze voor 200 kunnen kopen.

maar de advertentie stond niet als wrd mesh , maar als wrd mesch.

vond hem toen ik enkel op wrd zocht op ebay.de

maar 350 lijkt me iig geen miskoop.
Reply With Quote
  #18  
Old 08-04-2010, 13:45
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

je weet hoe je moet meten he?






eff voor de zekerheid een pic.
(dit is trouwens een 2 inch rand)
Reply With Quote
  #19  
Old 08-04-2010, 14:12
MatraMurena NL MatraMurena NL is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 55
Default

hmm, ik heb hem even nagemeten op jouw manier.

mijn randen zijn niet 2 voor en 2,5 achter. maar ze zijn 1,5 voor en 2 achter.

maar wel dezelfde rand als de ebay advert.

dat is alleen maar beter.
mocht de ebay advert niks worden, dan heeft gillet felgen nog 1 1,5 rand liggen voor 200 euro. daarmee kan ik dus ook uit de voeten.

Last edited by MatraMurena NL : 08-04-2010 at 14:18.
Reply With Quote
  #20  
Old 26-04-2010, 15:56
MatraMurena NL MatraMurena NL is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 55
Default

toch jammer....

koop je iets op ebay, stelt de verkoper voor dat hij het opstuurt i.p.v. het aangegeven ophalen in de advertentie. Hier had ik geen zin in, dus ik zeg:

nee, kom het wel halen. wanneer kan ik komen.

GEEN REACTIE MEER GEHAD op mijn 5 emails die ik hem nog gestuurd heb. In het duits nogwel.

word dus een zeer negatieve feedback op zijn ebay. heeft hij toch zo gouw 2 negatieve feedbacks op 1 artikel.... Hopelijk doet ebay er wat mee. want zijn betrouwbaarheids percentage keldert wel.

Nu word het dus de 1,5 j velgrand van gillet als ze die nog hebben.

anders was er nog een toko waar ik mail van terug had die ze nog kan leveren met een maand wachttijd.



overigens, sixpack. jij verteld dat op jouw manier de j waarde bepaald moet worden. dan kom ik dus op 1,5j.

echter op de gillet-felgen.de site staan deze plaatjes erbij:



hier laten ze de afstand zien over de hele breedte.
Ik heb gillet iig een mail gestuurd met de gegevens, 7j et26 voorste rand met code 051. moet goed komen als het idd de 1,5j is dan.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum