Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-04-2009, 13:43
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default VW Classic Parts Center levert meer onderdelen dan je denkt

Na drie dagen op de Techno Classica gestaan te hebben (stand VW Original Golf 1 IG) ben ik weer wat wijzer geworden bij het Classic Parts Center.

Er zijn meer onderdelen leverbaar als wat ik gedacht had.
Zo was ik al een tijdje op zoek naar de rubber die aan de binnenkant van het hemeltje (schuifdak) zit. Deze is al jaren niet meer leverbaar bij VW en ook niet bij Classic Parts.
Wel hebben ze de grijze variant ervan! Dit wist ik niet en zal ook voor velen van jullie nieuw zijn, maar die grijze is er dus wel nog. Deze heb ik besteld, nu maar nadenken hoe ik die zwart ga krijgen (gedeelte wat aan binnenkant van auto zichtbaar is, is van PVC, dat is moeilijk te spuiten).
De kosten van deze rubber zijn nog geen €20,- p.s. incl BTW.

Tevens is de zwarte schuimrubber die om het schuifdak zit (die je van de buitenkant ziet) ook nog leverbaar, dit zal de komende 25 jaar niet veranderen is mij verteld. Er zijn namelijk nog ruim 5.700 stuks op voorraad (wel bij Classic Parts en duitse dealers, niet bij de Nederlandse VW dealer).
Deze kosten incl. BTW iets meer dan €48.

Zelf heb ik vorig jaar €75 betaald voor deze rubber, dat was achteraf gezien natuurlijk veel te veel. Ik wist echter niet dat VW Classic Parts ze nog levert.




Verdere goede nieuws: de stof voor de achterbank van de GTI wordt momenteel weer opnieuw gemaakt. Het betret de zwart-grijs gestreepte variant. deze zou €40,- gaan kosten per strekkende meter of per geheel zitvlakdeel per bank (weet niet meer precies was de eenheid was).
Verder komt er op korte termijn ook de rood-zwarte stof voor de achterbank beschikbaar. Het is dan de stof die over de gehele breedte van de bank gestikt kan worden (dus zwart - zitvlak in kleur - zwart - zitvlak in kleur - zwart).


Verder goed nieuws m.b.t. de claxondop van het spucknapf stuur:
Deze doppen kosten momenteel nog €49,- omdat Classic Parts deze destijds voor veel geld heeft opgekocht (restbestand).
Momenteel worden nieuwe doppen gemaakt (ik heb ze gezien), echter nog zonder het WOB-logo erin. dat komt er nog in en dan worden de doppen opnieuw geproduceerd. De kwaliteit is perfect, precies gelijk aan de originele.
Kosten van de nieuwe dop die binnenkort beschikbaar komt: tussen de €13 en €15,-
Dit was de originele prijs destijds bij VW en deze zal in de toekomst ook weer worden gehanteerd.


Conclusie:
Alle tussenhandelaren ten spijt adviseer ik jullie altijd eerst contact op te nemen met VW Classic Parts om te checken om onderdelen nog leverbaar zijn. Er is meer leverbaar dan je denkt en als het leverbaar is, is het tegen normale VW prijzen die destijds ook gehanteerd zijn (dat wil overigens niet zeggen dat het goedkoop is, maar ook zeker geen woekerprijzen).

Ook moet je er bedacht op zijn dat als iets niet leverbaar is bij de NL'se VW-dealer, het niet wil zeggen dat dit ook zo is bij de Duitse dealer, laat staan Classic Parts. Dat is namelijk afhankelijk van de importeur (die kiest zelf welke onderdelen vervallen en welke nog geleverd worden).

Last edited by Sjoes 85 : 04-04-2009 at 13:47.
Reply With Quote
  #2  
Old 04-04-2009, 13:56
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,552
Default

nummer 4 is vervallen bij VW Classic Parts.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-04-2009, 13:58
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,552
Default

en verzendkosten niet vergeten.
Reply With Quote
  #4  
Old 04-04-2009, 14:01
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,552
Default

Ze hebben ook veer her geproduceerde producten van golf 1.
Zoals rubbers.
ganbare delen heben ze,maar op is op.
Reply With Quote
  #5  
Old 04-04-2009, 14:21
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by golfcabriolet
nummer 4 is vervallen bij VW Classic Parts.


Niet waar, zie afbeelding. Ze hebben me gisteren laten zien hoeveel er nog op voorraad liggen. Nr 4 is die schuifdakrubber die je vanaf de buitenkant ziet zitten en die is gewoon leverbaar.
Reply With Quote
  #6  
Old 04-04-2009, 14:25
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,794
Default

Omdat ik op zoek ben naar originele Golf 1 aluminium velgen in de bekende "Tarantula" stijl,




werd ik begin deze week door een nederlands lid van de Golf 1 IG (in dit geval niet de topic-starter) via mail er op attent gemaakt dat VW Classic Parts Center deze ook nog nieuw konden leveren (wie had dat gedacht? ik iig niet), onderdelen nummer van zulke velgen is: 171601025J

Via de site van het Classic Parts Center heb ik meteen via 'n contactformulier opgevraagd of dat ook het geval was, kreeg ik de dag erna mail terug met 'n PDF document (met daarop tekeningen van verschillende velgen + bijbehorende nummers), en met de mededeling dat deze dus nog nieuw werden verkocht, kosten 110,- pleuro's p/st. !






Maar van 'n particulier kan ik voor maar € 10,- meer 'n compleet setje kopen (4 st. dus), gebruikt weliswaar (boeit me niet), maar wel goede, denk dat ik dat maar ga doen
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 04-04-2009 at 19:02. Reason: kopie van ETKA + rekening toegevoegd
Reply With Quote
  #7  
Old 04-04-2009, 14:34
tiepe ain's Avatar
tiepe ain tiepe ain is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 285
Default

Gisteren ook even bij classic parts langsgeweest, helaas geen originele voorschermen voor de Golf 1 Verder mooie beurs, drama om de auto te parkeren.
'K heb me verbaasd trouwens over de prijzen daar van sommige auto's..
Reply With Quote
  #8  
Old 04-04-2009, 15:05
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Er is inderdaad een heleboel te leveren via VW Classicparts. Ik bestel er een aantal maal per jaar. Ik heb ze je in het topic van je GTI ook al eens aangeraden.

Dat van het Spucknapf stuur zal ik ff in de gaten houden. Mijn claxonknop is niet helemaal super.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #9  
Old 04-04-2009, 16:40
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Er is inderdaad een heleboel te leveren via VW Classicparts. Ik bestel er een aantal maal per jaar. Ik heb ze je in het topic van je GTI ook al eens aangeraden.

Dat van het Spucknapf stuur zal ik ff in de gaten houden. Mijn claxonknop is niet helemaal super.


Ik verwacht dat rond de zomer leverbaar zijn (ruime schatting).
De dop zelf hadden ze al liggen in de vitrinekist, het WOB logo ontbrakt nog.

Ik wist niet dat de Tarantula velgen nog leverbaar zijn, €¼110 per velg kan duur gevonden worden. Echter, ga maar eens kijken voor een andere set nieuwe alu velgen, dan betaal je die prijs toch ook?
Reply With Quote
  #10  
Old 04-04-2009, 17:06
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Ik wist niet dat de Tarantula velgen nog leverbaar zijn, €¼110 per velg kan duur gevonden worden. Echter, ga maar eens kijken voor een andere set nieuwe alu velgen, dan betaal je die prijs toch ook?


Een gebruikt setje kopen, opknappen dwz richten, herstellen, stralen en poedercoaten kost ook niet weinig.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #11  
Old 04-04-2009, 18:10
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,794
Default

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Ik wist niet dat de Tarantula velgen nog leverbaar zijn, €¼110 per velg kan duur gevonden worden. Echter, ga maar eens kijken voor een andere set nieuwe alu velgen, dan betaal je die prijs toch ook?


Ja, dat kan wel zijn, maar ik vind het veel geld. Ik spaar me toch liever die 320,- pleuro's wat het verschil in totaal, per 4 st. dus, uitmaakt.

Edit. in eerste instantie had ik nog niet goed naar de rekening gekeken van Classic Parts , maar ik zag nu net pas, nádat ik m'n vorige reply hier had aangepast (rekening en ETKA toegevoegd) dat boven die € 440,- nog eens € 48,36- verzendkosten erbij komen (is ook logisch) + € 92,79,- aan btw (is ook logisch ) setje nieuwe van Classic Parts kost dus in totaal € 581,15,- !!!

OK, bij het setje gebruikte komen ook nog eens verzendkosten van zo'n 30 a 40 pleuro's, maar zelfs daarmee is het nu zelf's ruim € 400,- verschil ! een flinke slok op 'n borrel denk ik zo...

Maar dat maakt het voor mij alleen maar des te makkelijker om te beslissen, het worden de gebruikte dus

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Een gebruikt setje kopen, opknappen dwz richten, herstellen, stralen en poedercoaten kost ook niet weinig.


Dat hoeft niet meer te gebeuren aan de gebruikte velgen wat ik me kan kopen, velgen zijn 5 jaar geleden volgens de verkoper al nieuw gecoat, dat geloof ik ook, ze zien er goed uit.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 04-04-2009 at 19:25.
Reply With Quote
  #12  
Old 04-04-2009, 19:38
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,552
Default

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Niet waar, zie afbeelding. Ze hebben me gisteren laten zien hoeveel er nog op voorraad liggen. Nr 4 is die schuifdakrubber die je vanaf de buitenkant ziet zitten en die is gewoon leverbaar.


Onderdeel nummer (nummer 4): 321 877 209 A
geeft bij VW Classicparts aan dat hij er niet is.
kan je op intewrnet opzoeken wat ze hebben en niet.
moet je het onderdeel nummer in voeren,en als ik dit nummer in voor geeft hij niks aan.
dus hebben ze het niet.
Reply With Quote
  #13  
Old 04-04-2009, 19:40
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,552
Default

Quote:
Originally Posted by tiepe ain
Gisteren ook even bij classic parts langsgeweest, helaas geen originele voorschermen voor de Golf 1 Verder mooie beurs, drama om de auto te parkeren.
'K heb me verbaasd trouwens over de prijzen daar van sommige auto's..


welke zoek je, links of rechts?
Reply With Quote
  #14  
Old 04-04-2009, 19:48
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,794
Default

Quote:
Originally Posted by golfcabriolet
Onderdeel nummer (nummer 4): 321 877 209 A
geeft bij VW Classicparts aan dat hij er niet is.
kan je op intewrnet opzoeken wat ze hebben en niet.
moet je het onderdeel nummer in voeren,en als ik dit nummer in voor geeft hij niks aan.
dus hebben ze het niet.


ikzelf heb ervaren dat het (ook?) eraan kan liggen HOE men het nummer invult, toen ik het onderdeel nummer van die velgen had ingevoerd, eerst met spaties tussen verschillende groepje's cijfers, toen kreeg ik 'n foutmelding, maar nadat ik alles aaneengesloten had ingevoerd kreeg ik dus die ETKA te zien en de benaming "Scheibenrad", toen natuurlijk meteen dat aanvraag formulier ingevuld en verzonden.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 04-04-2009 at 19:58.
Reply With Quote
  #15  
Old 04-04-2009, 20:06
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,552
Default

Quote:
Originally Posted by Type 17
ikzelf heb ervaren dat het (ook?) eraan kan liggen HOE men het nummer invult, toen ik het onderdeel nummer van die velgen had ingevoerd, eerst met spaties tussen verschillende groepje's cijfers, toen kreeg ik 'n foutmelding, maar nadat ik alles aaneengesloten had ingevoerd kreeg ik dus die ETKA te zien en de benaming "Scheibenrad", toen natuurlijk meteen dat aanvraag formulier ingevuld en verzonden.


je moet het nummer aan elkaar schrijfen,ik bestel regelmatig daar.
maar ze heben ook veel repro produkten.
niet alles is origineel met vwe logo er nog in.
Reply With Quote
  #16  
Old 04-04-2009, 20:16
M.I.V.W's Avatar
M.I.V.W M.I.V.W is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,965
Default

Ik ben bang dat er nu een aantal online onderdelen handelaren huilend voor de computer zitten
Reply With Quote
  #17  
Old 04-04-2009, 23:08
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,552
Default

mag geen namen noemen,maar ik weeet wel wie...
Reply With Quote
  #18  
Old 05-04-2009, 06:53
stn1's Avatar
stn1 stn1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,169
Default

ja scheelt heel veel. En prijzen liggen veelal een stuk lager dan wanneer je het gebruikt koopt... zelfs met verzendkosten erbij. Voor mij alleen jammer dat er voor de golf 2 nog niet zoveel leverbaar is.
__________________
Grtz Peter-Alexander
Scirocco 2 1985 en BMW E65 750i
Reply With Quote
  #19  
Old 05-04-2009, 12:36
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by golfcabriolet
je moet het nummer aan elkaar schrijfen,ik bestel regelmatig daar.
maar ze heben ook veel repro produkten.
niet alles is origineel met vwe logo er nog in.


Dat hebben ze me uitgelegd hoe dat werkt. Prima functie op hun site, je vind er echter niet alles terug. In hun systeem kunnen ze de coderingshistorie bekijken, dat houdt in dat je ze oudere verwante artikelnummers terugzien en daarmee kunnen zoeken wat nog op voorraad is. Zo is dat ook met die schuifdakrubber. Die vind je in eerste instantie niet, dan kijken ze bij classic parts center naar oudere artikelnummers of ze hebben nog wat zoektrucjes en tadaaa: 5.700 stuks op voorraad.

Ik ben er erg blij mee. Ik gun ieder zijn eigen handel, het is echter soms niet meer te betalen. Een hobby moet leuk blijven en als we elkaar voordelig kunnen helpen moet dat kunnen naar mijn idee. Daarom ook dat ik over het Classic Parts Center deze info gepost heb.
Ik had het ook voor mezelf kunnen houden en een eigen tussenhandel beginnen....
Reply With Quote
  #20  
Old 05-04-2009, 15:32
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Als je wat zoekt op de site van Classic Parts, is een goede tip idd om het artikelnummer aan elkaar te schrijven en zonder de laatste letter toevoeging of kleurcode (bijv. 01C voor zwart)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum