Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #201  
Old 02-01-2014, 23:45
edwing60 edwing60 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 290
Default

Quote:
Originally Posted by LRR
Zijn 17 inch RC's.

Grote kans dat ze gewoon 4x100 zijn. ET durf ik zo niet te zeggen


Dat ze 17'' zijn zie ik ook wel maar denk niet dat ze in 4x100 bestaan.
__________________
Dakloos...
Reply With Quote
  #202  
Old 03-01-2014, 00:01
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Jawel, heb ze wel vaker gezien in 4x100
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #203  
Old 03-01-2014, 09:09
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

zijn er wel degelijk in 4x100 ..reden er wel meer mee vroeger..
de laatste foto van de golf lijken te zijn gemaakt op Drachten..al heeft hij toen gesprint met 15 inch BBS RSen met slicks erop...
kort daarna is de auto min of meer verdwenen uit de 'scene' ,er gingen toen van allerlei geruchten ...van :hij is verkocht aan een duitser..hij heeft em tegen een boom gezet etc etc..
ik weet dat hij toendertijd enkel de motor heeft verkocht en dat de golf ergens in een hoek is gezet...Jeroen kreeg het op zakelijk gebied nog al heel erg druk toen..
feit is wel dat hij meer vergeten is van G60 motoren dan men zelfs bij VW ooit zal weten..
ik heb op Baarlo wel eens zitten praten over het onderwerp met Jeroen..en ik werd bijna misselijk ...en dat kwam niet door de BBQ en de sloot bier hahaha..
Reply With Quote
  #204  
Old 03-01-2014, 18:55
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Ik weet 100% zeker dat ze in 4x100 bestaan. Maatje van me heeft een setje in de schuur liggen.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #205  
Old 03-01-2014, 19:09
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
feit is wel dat hij meer vergeten is van G60 motoren dan men zelfs bij VW ooit zal weten..


Vergis je niet dat er bij vw extreem veel kennis zit, alleen komt er een stukje tussen betrouwbaarheid en vermogen.
Ze kunnen makkelijk echt goed vermogen eruit halen, maar hoop mensen die er niet op zitten te wachten dat ze van alles moeten vervangen met lage km's.
Als je een auto neer moet zetten die 200.000km af moet leggen met minimaal onderhoud dan moet je een compromis maken
Reply With Quote
  #206  
Old 03-01-2014, 19:40
DeGolf1 DeGolf1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 538
Default

Idd meer vermogen is meer onderhoud!!!!
Zeker met de kennis van die tijd dat de motoren op de markt kwamen.
Tefenwoordig zie je wel meer vermogen maar dat word heel anders overgebracht op het wegdek.
Reply With Quote
  #207  
Old 03-01-2014, 20:30
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by timberland
Vergis je niet dat er bij vw extreem veel kennis zit, alleen komt er een stukje tussen betrouwbaarheid en vermogen.
Ze kunnen makkelijk echt goed vermogen eruit halen, maar hoop mensen die er niet op zitten te wachten dat ze van alles moeten vervangen met lage km's.
Als je een auto neer moet zetten die 200.000km af moet leggen met minimaal onderhoud dan moet je een compromis maken


weet ik ,maar daar ging het in dat tijdperk niet meer over,,
VW gebruikte die techniek niet meer...het was gewoon Jeroen zijn fascinatie om er zover mee te gaan als mogelijk was..en dat lukte hem nog ook
de poulie van de Glader vloog er ook meerdere keren af ..steekassen vrat het ding for breakfast....
je had er gewoon bij moeten zijn toen..als er bij een sprint een blauw Golfje 1 op kwam dagen ..liep iedereen al richting het schijthuis..
niet meer niet minder
Reply With Quote
  #208  
Old 03-01-2014, 21:33
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
je had er gewoon bij moeten zijn toen..als er bij een sprint een blauw Golfje 1 op kwam dagen ..liep iedereen al richting het schijthuis..
niet meer niet minder


Hahaha, heb hem ook een enkele keer in actie gezien. Ding was mal snel inderdaad !!!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #209  
Old 03-01-2014, 21:37
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

rc323
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #210  
Old 03-01-2014, 21:54
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
je had er gewoon bij moeten zijn toen..als er bij een sprint een blauw Golfje 1 op kwam dagen ..liep iedereen al richting het schijthuis..
niet meer niet minder

zo ken ik nog wel een blauwe
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #211  
Old 03-01-2014, 22:04
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

idd vroeger Jeroen wel zien knallen en hij was snel, Sipke was sneller met zijn 2,2 20vt, maar het was jammer dat op het hoogtepunt in de kwartmijlsprint ( eerste king of europes oa) Jeroen er al niet meer bij was en het gewoon niet meer kon bijbenen. Jeroen zijn beste tijden lagen op 11.8 bij ongeveer 200km. AME racing uit Berlijn met haar 16vg60 was sneller in de laatste jaren en die gingen wel de stap verder met de synchro/4 motions en de vr6t.

De golf van Jeroen is nu niets meer dan jeugdsentiment. Er zijn nu hier op t forum snellere 20vt ombouwen. En wil je nu meedoen met straatwagens moet je onder de 8,50 rijden in Europa.

Australie rijden oude rx3tjes met 4 rotomotors de hele dag 7 laag en soms in de 6 te rijden.

nogmaals.. een stukje geschiedenis
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #212  
Old 03-01-2014, 22:22
patrick1980's Avatar
patrick1980 patrick1980 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 25
Default

zeker sentimen ,heb er nog menig foto van ..ergens in een schoenendoos .was inderdaad een bruut apparaat en echt een naam .
Reply With Quote
  #213  
Old 04-01-2014, 15:17
SpeedieD SpeedieD is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2012
Posts: 586
Default

Het is inderdaad jeugdsentiment. Heb alle fases van die auto voorbij zien komen.

Op dat moment was het de auto die de toon aangaf in het wereldje. Daarna zijn er inderdaad snellere gebouwd. En dat zal in de toekomst ook wel blijven gebeuren.
Vind het gewoon top dat de auto weer terug op de weg komt.
Reply With Quote
  #214  
Old 04-01-2014, 15:18
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by SpeedieD
Het is inderdaad jeugdsentiment. Heb alle fases van die auto voorbij zien komen.

Op dat moment was het de auto die de toon aangaf in het wereldje. Daarna zijn er inderdaad snellere gebouwd. En dat zal in de toekomst ook wel blijven gebeuren.
Vind het gewoon top dat de auto weer terug op de weg komt.



daarna wil ik niet zeggen.. in dezelfde periode reden er al snellere
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #215  
Old 04-01-2014, 16:09
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

wss zal hij er trg een hele snelle van maken hoor
mvg
__________________
G60 is in my DNA
Reply With Quote
  #216  
Old 04-01-2014, 19:09
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by patrick1980
zeker sentimen ,heb er nog menig foto van ..ergens in een schoenendoos .was inderdaad een bruut apparaat en echt een naam .



Zou je die willen inscannen en hier posten?
Reply With Quote
  #217  
Old 04-01-2014, 19:35
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Er heeft ooit een stukje in de plaatselijk krant gestaan. Een Golf met de vlam in de pijp.


Reply With Quote
  #218  
Old 04-01-2014, 19:52
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Reply With Quote
  #219  
Old 04-01-2014, 19:53
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
idd vroeger Jeroen wel zien knallen en hij was snel, Sipke was sneller met zijn 2,2 20vt, maar het was jammer dat op het hoogtepunt in de kwartmijlsprint ( eerste king of europes oa) Jeroen er al niet meer bij was en het gewoon niet meer kon bijbenen. Jeroen zijn beste tijden lagen op 11.8 bij ongeveer 200km. AME racing uit Berlijn met haar 16vg60 was sneller in de laatste jaren en die gingen wel de stap verder met de synchro/4 motions en de vr6t.

De golf van Jeroen is nu niets meer dan jeugdsentiment. Er zijn nu hier op t forum snellere 20vt ombouwen. En wil je nu meedoen met straatwagens moet je onder de 8,50 rijden in Europa.

Australie rijden oude rx3tjes met 4 rotomotors de hele dag 7 laag en soms in de 6 te rijden.

nogmaals.. een stukje geschiedenis


Het zal geschiedenis zijn Richard , maar jij bent appels met peren aan het vergelijken als je Jeroen zijn golf met die van Sipke vergelijkt.
Denk dat je dat zelf ook heel goed weet. En ja ik heb veeeel meer respect voor Jeroen .
Sipke hoeft alleen maar veel geld uit te geven voor een grotere turbo , de G lader heeft op laatst gewoon zijn beperkingen , en dan toch zoveel vermogen er uit halen.
Ik kan mij nog een cabbyG60 herinneren die dat ook claimde maar ...........
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #220  
Old 04-01-2014, 20:49
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Het zal geschiedenis zijn Richard , maar jij bent appels met peren aan het vergelijken als je Jeroen zijn golf met die van Sipke vergelijkt.
Denk dat je dat zelf ook heel goed weet. En ja ik heb veeeel meer respect voor Jeroen .
Sipke hoeft alleen maar veel geld uit te geven voor een grotere turbo , de G lader heeft op laatst gewoon zijn beperkingen , en dan toch zoveel vermogen er uit halen.
Ik kan mij nog een cabbyG60 herinneren die dat ook claimde maar ...........


Gaat niet om de techniek en of je daar respect voor hebt, gaat simpelweg om de tijden bij een sprint. Tuurlijk heb ik voor sommige sporters ook een zwakte, maar op t eind draait het toch om tijden. (als je dit even terugleest heb ik t alleen maar over tijden, niet de techniek)

om het maar ff om appels en peren te hebben.

Kan mij ook nog een gtig60 herinneren die claimde maar sneller te zijn dan een 16 klepper oettinger en toen lag t ook aan de bandjes..

laat sommige dingen toch lekker in het verleden ipv oude koeien uit de sloot te halen. Was destijds wat jeugdige grootspraak uit die tijd van mij( ja al weer 12 jaar geleden). Ik ben er al lang overheen gegroeid, moeten jullie misschien ook eens doen
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels

Last edited by Richard : 04-01-2014 at 21:03.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum