Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-03-2006, 20:15
RicoGTI16V RicoGTI16V is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 104
Default wat gaat er mis, GTI 16V PL

Dag mensen,

Hopelijk kan ik hier een beetje technische backup krijgen.

Mijn auto heeft de laatste tijd een beetje kuren. Als mijn auto warm is geweest (olie 80 graden of meer) en hij staat dan ff stil, wil ie wel ens bij een start heel erg belabberd gaan lopen. Net alsof hij maar op 1 of 2 cylinders loopt, of dat hij verzuipt.

Eerst dacht ik dat het aan de lambda lag, omdat toen ik die loskoppelde en hij in noodprogramma ging lopen er niets aan de hand meer was. Die dus vervangen. Ging een week goed, ging het weer mis. Weer lambda los, liep weer goed. Volgende dag, lambda weer erop, en weer lopen als een zonnetje.

Lambda is het dus niet, want anders zou die ook bij koud klote moeten lopen.

Kan het zijn dat mijn koudstartinjectie blijft hangen ofzo. Het slechte lopen lijkt namelijk ook op verzuipen.

Ik ben zelf een leek wat autotechnische dingen betreft, vandaar dat ik t hier ff vraag, misschien kom ik dan verder.....

PEOPLES, HELP ME!

Greetzz Rico.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-03-2006, 20:26
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

dan moet je die blauwe stekker van je koudstart er eens aftrekken en dan kijken of dat verschil maakt.
Anders kan het wel eens een scheurtje in je uitlaatspruitstuk zijn.
Wat je ook kan proberen is injectiereiniger bij je benzine te gooien.
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #3  
Old 02-03-2006, 21:35
RicoGTI16V RicoGTI16V is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 104
Default

Hmmmm, bedankt voor deze optie...ga ik dat maar ens proberen en nakijken....

Nog iemand opties??
Reply With Quote
  #4  
Old 02-03-2006, 21:52
deamonchild deamonchild is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 15
Default

mag ik aub de injectie reiniging afraden ik heb die rommels verkocht en das echt troep in oudere type autos die weekt zoveel rommel los dat ie meteen je injector weer verstopt.

je ken beter gewoon paar keer xellium benzine tanken of een variant daarop dus V power of die van de bp want daar zitten die middeltjes ook in alleen in veel mindere mate.

het is goed spul maar niet in autos ouder dan 10 jaar doe je et wel dan zal je merken dat het niet altijd zaligmakend is.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-03-2006, 21:59
RicoGTI16V RicoGTI16V is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 104
Default

THNX for the tip, dan schrappen we die van t lijstje
Reply With Quote
  #6  
Old 02-03-2006, 22:05
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Ik gooi een keer per jaar bij mijn VW's (ouder dan 10 jaar) de originele reiniger van VW er doorheen. Niets aan de hand hoor.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #7  
Old 03-03-2006, 18:58
ken16V's Avatar
ken16V ken16V is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 35
Default

K heb dat ook gehad heb zelf ook een golf gti 16v pl en bij mij was de rotor aan het einde van zijn leven en zat de verdelerkap een beetje los. Ik heb dit vervangen en hij start weer normaal en "stottert" ook niet meer bij het wegrijden bij een stoplicht ofzo......

succes verder
Reply With Quote
  #8  
Old 03-03-2006, 22:35
Wim_pie Wim_pie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 202
Send a message via MSN to Wim_pie
Default

ik heb ook hetzelfde gehad
heb toen alles vervangen en gezocht maar kon niks vinden totdat iemand zei van het kan je halgever zijn , dus nieuwe gekocht en het probleem was verdwenen
__________________
The Return of the legend !!

<<<<V-Dub Team Haaglanden !!>>>>
Reply With Quote
  #9  
Old 09-03-2006, 00:27
RicoGTI16V RicoGTI16V is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 104
Default

Ontsteking is nog niet zo oud,dus dat zal t wel niet zijn...Zover ik weet is de hallgever hetzelfde (correct me if i'm wrong).

Vandaag weer hetzelfde feestje gehad. Koud starten met Lambda, alles perfect. Lopen als een zonnetje. Rijden, motor ongeveer 100 graden. NEerzetten, ff boodschappen doen. Kom terug, auto 85 graden. Starten, en weer kut lopen. Net alsof ie verzuipt. Alarmlichten aan, kap open, lambda los, auto uit, starten en weer lopen.

Als t de ontsteking zou zijn, zou ie altijd kut lopen. Hij doet alleen moeilijk als ik start als ie warm was, en niet helemaal is afgekoeld.

Ik blijf denken aan de koudstartinjectie of zoiets.

Hoe wordt trouwens de temperatuur doorgegeven aan de oudstart? door welke sensor? Misschien is die kapot, en denkt de koudstart altijd dat ie koud is, en geeft ie teveel benzine, waardoor ie verzuipt.

PLEASE, HELP!!!!!!!
Reply With Quote
  #10  
Old 09-03-2006, 00:37
cabrio16v's Avatar
cabrio16v cabrio16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 798
Default

naar mijn weten spuit de koudstart injector alleen maar ffies in als je hem start daarna moeten je gewone injectoren het overnemen.

hij krijgt zo tehoren teveel brandstof en verzuipt idd..

ff bij de garage aan het Co apparaat hangen en je weet meteen of je lambda sonde e.d nog goed werkt...

succes
__________________
Quote:
Originally Posted by Edward
en weer te kauf, die lui van marktplaats sporen niet....
Reply With Quote
  #11  
Old 09-03-2006, 05:42
RicoGTI16V RicoGTI16V is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 104
Default

Ja, en ik heb dus t idee dat die koudstart blijft hangen.....

Als me lambda niet zou werken, dan zou ie normaal ook niet lekker moeten lopen....en 8 van de 10 keer loopt ie wel lekker.
Reply With Quote
  #12  
Old 15-03-2006, 23:56
buddder buddder is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1
Default hetzelfde

Heb nogal de zelfde problemen. De auto stottert bij het wegrijden, ruikt rijk als ie warm is, en is een paar keer zonder aanleiding verzopen. Ga binnenkort weer op zoek, (eerst eens die koudstart checken). Laat ff weten wat jij vind

Cheers B
Reply With Quote
  #13  
Old 16-03-2006, 14:30
RicoGTI16V RicoGTI16V is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 104
Default

Quote:
Originally Posted by buddder
Heb nogal de zelfde problemen. De auto stottert bij het wegrijden, ruikt rijk als ie warm is, en is een paar keer zonder aanleiding verzopen. Ga binnenkort weer op zoek, (eerst eens die koudstart checken). Laat ff weten wat jij vind

Cheers B


Nou, ik heb er niet zo veel verstand van. Weet wel dat ik me dynamo heb laten reviseren, omdat ik wat weinig spanning had. Laadde nog maar 12,2 volt bij....nu ik weer power heb, heeft ie t nog niet gedaan....maar ja, of t daar aan gelegen heeft....ik weet t niet....ik wacht met spanning af.. :P
Reply With Quote
  #14  
Old 16-03-2006, 14:45
Intelligence Intelligence is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 219
Send a message via MSN to Intelligence
Default

Enkele bougies die te warm worden? Zwaardere bougies in dat geval....
Reply With Quote
  #15  
Old 16-03-2006, 15:20
RicoGTI16V RicoGTI16V is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 104
Default

Quote:
Originally Posted by Intelligence
Enkele bougies die te warm worden? Zwaardere bougies in dat geval....


Bougies die er nu in zitten, hebben er altijdin gezeten...zelfde soort dan he...dus daar kan t niet aan liggen denk ik
Reply With Quote
  #16  
Old 16-03-2006, 15:31
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by RicoGTI16V
Nou, ik heb er niet zo veel verstand van. Weet wel dat ik me dynamo heb laten reviseren, omdat ik wat weinig spanning had. Laadde nog maar 12,2 volt bij....nu ik weer power heb, heeft ie t nog niet gedaan....maar ja, of t daar aan gelegen heeft....ik weet t niet....ik wacht met spanning af.. :P



Denk niet dat het aan de dynamo gelegen heeft. 12,2 is idd te weinig op z'n duur om te starten etc. Maar om te rijden moet dat voldoende zijn. Als dat niet zo was zou die onder het rijden gaan stotteren.

Anderzijds doordat je starte.....klein stukje reed...booschappen ging doen....dan weer starte.....zou het kunnen dat de accu te weinig vermogen meer had en dat ie daarom erg slecht ging lopen. Dus als ie een nachtje gestaan had ofzo dat de accu zichzelf nog een beetje bij laadde en daarom wel goed starte.

Maar het slechte lopen...hield dat echt in (stotterend)
of was het echt het lopen op 2 cilinders...(pruttelend)

heerlijk die multiplechoice antwoorden
Reply With Quote
  #17  
Old 16-03-2006, 18:04
Drhardstyle16v Drhardstyle16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 165
Default

ff off topic..
bij mijn weten is de accu puur en alleen voor het starten al het andere doet de dynamo
__________________
MK II 16v
Reply With Quote
  #18  
Old 16-03-2006, 21:34
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

lambdasonde regelt toch je benzinetoevoer/mengsel? die is dan dus te rijk, door het signaal af te kappen krijgt hij mss minder/genoeg brandstof, niet teveel dus...

ik heb ook problemen met mn pl gehad, nu loopt hij goed maar had niet exact hetzelfde als jij..

hij loopt verder wel ok als hij fatsoenlijk loopt? niet het idee dat hij bij hogere toeren inhoud, ineens in stationair keldert ofzo voor het stoplicht?
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
  #19  
Old 16-03-2006, 23:54
RicoGTI16V RicoGTI16V is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 104
Default

Quote:
Originally Posted by martinus83
lambdasonde regelt toch je benzinetoevoer/mengsel? die is dan dus te rijk, door het signaal af te kappen krijgt hij mss minder/genoeg brandstof, niet teveel dus...

ik heb ook problemen met mn pl gehad, nu loopt hij goed maar had niet exact hetzelfde als jij..

hij loopt verder wel ok als hij fatsoenlijk loopt? niet het idee dat hij bij hogere toeren inhoud, ineens in stationair keldert ofzo voor het stoplicht?


Ik denk dat ik wel genoeg heb uitgelegd wat het probleem was

Kort samengevat: Auto loopt altijd als een speer, alleen als de auto WARM is (dus niet na een klein stukje, want dan wordt ie niet warm) en de auto staat een paar minuten en koelt een beetje af (van 100 naar 85 graden ofzo) Dan loopt ie ineens heel beroerd...kom niet eens vooruit, als zou ik willen. Lijkt alsof ie op 2 cylinders loopt (pruttelen dus, niet inhouden) Lambda eraf, loopt ie op noodprogramma als het gaat om benzine, en dan loopt ie wel goed. Als ie dan weer koud is, lambda er weer op, en niks aan de hand.

Dit is dus t probleem. ALLEEN na warme start. Al moet ik zeggen, t gaat alweer een tijdje goed......
Reply With Quote
  #20  
Old 17-03-2006, 00:07
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Nadruppelen van je injectoren zou een optie kunnen zijn.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum