Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #81  
Old 30-12-2012, 23:00
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

G40 en Golf 1 GTI remmen zijn in principe hetzelfde...gewoon VWII klauwen met blokken voor geventileerde 239mm schijven.
Reply With Quote
  #82  
Old 13-01-2013, 11:18
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Zo, weekje wintersport geweest. Vlak daarvoor had ik de motorruimte nog in de primer gezet.







Nu had ik een bekrachtigd stuurhuis gekocht van een MK1. Kan iemand mij vertellen hoe de leidingen aangesloten moeten worden?

En ik heb aan beide kanten een uiteinde met schroefdraad. moeten daar de stuurkogels ingeschroeft worden? Ik heb bij mn huidige stuurhuis maar aan een kant een verstelbare stuurkogel. Kan ik die kogels zo bij de automaterialenzaak halen?

Past de aansluiting die van mn stuur komt hier ook zo op?

Wat foto's van het stuurhuis:
















Mooi opgelost zo, mn pa zn auto er onder en de caddy kan voorlopig lekker op de brug blijven staan!


Reply With Quote
  #83  
Old 18-01-2013, 19:03
GlennGSi GlennGSi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 32
Default

lekker remvloeistof lekken op je pa zen mercedes :P die zie ik dus binnenkort voor het overspuiten van het dak en achterklep ?:P haha nee lekker bezig joh, morgen regel ik ff het zwarte voor je..
Reply With Quote
  #84  
Old 19-01-2013, 19:15
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Aan remvloeistof lekker had ik nog niet gedacht. :') Gelukkig is dat niet gebeurt :P

Vandaag schakelsysteem er onder weg gehaald, ene draagarm gedemonteerd (die was verrot) schroefset geplaatst, en het cabrio bekrachtigde stuurhuis gepast.

Die past, heb alleen een nieuwe stuurkogel nodig. Er ontbreekt een drukleiding op het stuurhuis, en ik moet een andere kruiskoppeling hebben. Ook de leidingen van en naar het blok heb ik nodig. Kan iemand me met een vd dingen helpen?!

Net verf opgehaald bij Glenngsi, morgen motorruimte schilderen.
Reply With Quote
  #85  
Old 24-01-2013, 21:15
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Motorruimte is inmiddels zwart geschilderd.

Ook G40 schijven + klauwen zijn gemonteerd.

Ben druk opzoek naar meuk voor die kut stuurbekrachtiging. Kruiskoppeling heb ik gevonden op ebay. Nog niet besteld. Ik ga morgen naar een hydroliekboek, kijken of die de slangen voor mij tegen een redelijke prijs kunnen maken. Lukt dit niet, dan denk ik, hoe jammer ik t ook vind, dat ik de stuurbekrachtiging maar laat voor wat t is. Dat houd me op het moment op om verder te gaan namelijk.
Reply With Quote
  #86  
Old 01-02-2013, 18:50
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Zo, stuurbekrachtiging heb ik inmiddels compleet.

Ik ben van plan morgen het blok in de bouwen. Zijn er nog dingen die ik absoluut niet moet vergeten te doen voor ik het blok er in hang?

Dan had ik nog een vraag, weten jullie wat deze 2 dingen zijn en of ik ze nodig heb?





Reply With Quote
  #87  
Old 01-02-2013, 20:25
robertoal robertoal is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 245
Default

Is aansturing voor turbo en egr als ik het goed heb :-)
Wat handig is om te doen voordat je hem erin hangt:
- motorubber distributie kant
- distributie riem
- alle keerringen checken of er iets lekt..
Reply With Quote
  #88  
Old 06-02-2013, 09:53
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Quote:
Originally Posted by robertoal
Is aansturing voor turbo en egr als ik het goed heb :-)
Wat handig is om te doen voordat je hem erin hangt:
- motorubber distributie kant
- distributie riem
- alle keerringen checken of er iets lekt..

Ah oke, die heb ik dus nodig neem ik aan? :P

distributieriem is 20k geleden vervangen. De motorsteun distrizijde heb ik er inmiddels ook op zitten en volgens mij lekt er niets.

Zaterdag haal ik de borstel nog even langs het blok om m enigsinds schoon te maken en dan moet ie er in kunnen.
Reply With Quote
  #89  
Old 06-02-2013, 10:03
robertoal robertoal is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 245
Default

EGR kan je afdoppen, of je hem dan nog nodig hebt.. ik laat hem eruit iig. zal ongetwijfeld een foutcode oproepen. maar ja..

Die slangetjes; weet je nog hoe die moeten? anders heb ik wel een overzicht voor je.
Reply With Quote
  #90  
Old 06-02-2013, 16:34
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Dat zwarte ding is de EGR? Dan trek ik die er wel tussenuit. Is milieutroep toch? Ik heb geen electronica meer dus foutcode's zal ik niet hebben.

Ik heb de slangetjes niet los gehad verder, alles hangt er nog aan. Dus heb geen overzicht nodig. Toch bedankt!
Reply With Quote
  #91  
Old 09-02-2013, 23:53
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Zo, vandaag blokkie er in gehangen! Ging prima, behalve dan dat ik wel een uur bezig ben geweest om de bout van de motorsteun distri zijde er in te krijgen.. Maar het zit!




Ook de aandrijfassen zitten er inmiddels onder. Ik zag wel dat de buitenste hoezen behoorlijk uitgedroogd zijn. Dus die ga ik nog even nieuw bestellen.

Verder heb ik t schakelmechanisme pas gemaakt. Lang zitten denken over hoe ik het zou doen. Maar dit leek mij de mooiste oplossing.










De randen waar ik geslepen heb staan nu in de epoxy primer. Morgen even tectyl er overheen en dan kan ik t definitief monteren. Daarna ga ik bezig met de bedrading.

Ook zal ik dit topic even laten verplaatsen naar projecten. Het staat een beetje op de verkeerde plek nu.
Reply With Quote
  #92  
Old 25-02-2013, 11:10
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Inmiddels weer een stukje verder.

Accu schuin gezet ivm buizen vd ic
koppeling aangesloten. (hier ben ik niet heel tevreden mee, dus ik denk dat er tzt nog een ombouw naar hydrolisch aan gaat komen)
kabelschakeling aangesloten (klopt het dat de pook zon kleine slag naar links en rechts heeft, en dat het super gevoelloos aanvoelt?)
electra uitgezocht en aangesloten (stelt eigenlijk maar weinig voor)
ic en radiateur aangesloten. (moet alleen nog een slangetje vinden voor de onderste aansluiting vd radiateur, das nogal krap daar)
Uitlaat pas gemaakt, alleen nog aflassen. (k gebruik voor nu nog even het originele uitlaatsysteem)





Vanmiddag plaats ik 2 nieuwe ashoezen, de oude zijn nogal uitgedroogt. lijn ik m op t oog uit, kunnen de zijschermen er weer op en dan hoop ik nog tijd te hebben om de uitlaat af te maken en te monteren.
Reply With Quote
  #93  
Old 25-02-2013, 11:33
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

moet alleen nog een slangetje vinden voor de onderste aansluiting vd radiateur ?????
Zit je radiateur dan niet op de kop?
Reply With Quote
  #94  
Old 25-02-2013, 11:47
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Nee? Is gewoon de originele radiateur. Heeft beide aansluitingen aan de linkerkant vd radiateur zitten.
Reply With Quote
  #95  
Old 12-04-2013, 08:31
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Even een update

Hij loopt inmiddels! Nog niet goed, moet nog wat dingetjes aanpakken en Bert komt nog een keer om m goed af te stellen maar dat komt allemaal goed.

De 1e meters zijn ook gereden.

Nu schokt hij alleen erg als je op de koppeling achteruit rijd, vooruit nergens last van. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum