Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-12-2004, 10:38
Franklin's Avatar
Franklin Franklin is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 670
Default beveiliging restauratie

ik wil een golf 1 cabrio gaan restaureren.
maar bij een normale golf als je die restaureert hoef je hem niet te verstevigen omdat hij een stalen dak heeft.
maar aangezien een cabrio geen dak heeft d8 mijn vader dat het verstandig was om balken tussen de deuren te doen voor de veiligheid omdat nu de deuren nog netjes aansluiten is dit nodig of is de auto van zijn eigen al genoeg verstegivd door de balken die er onderdoor lopen?
MVg franklin
Reply With Quote
  #2  
Old 22-12-2004, 11:16
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Ik weet niet wat je van plan bent, maar als je hem netjes ondersteunt hoeft dat niet.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #3  
Old 22-12-2004, 11:19
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

neem aan dat de cabrio stevig genoeg is gemaakt door de bodem om vervorming te voorkomen
Reply With Quote
  #4  
Old 22-12-2004, 11:46
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

en niet te vergeten de stalen balk achter de achterbank en de stalen balk onder het dash... die zorgen voor de overige broodnodige stevigheid...
Reply With Quote
  #5  
Old 22-12-2004, 12:23
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

Normaal zet je een auto op 4 bokjes. Als je helemaal zeker wilt zijn zet je er in het midden nog een keer 2 bokjes onder. Of natuurlijk op een brug. Dat is helemaal het mooist. Maar niet iedereen heeft die luxe.
Reply With Quote
  #6  
Old 22-12-2004, 12:57
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ik kan me voorstellen dat als je plaatwerk/constructiewerk gaat vervangen dat je bang bent dat het een en ander vervormt. Las er gauw een kruis in van balkjes en dan weet je zeker dat je 100% safe bent, is toch geen moeite.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #7  
Old 22-12-2004, 13:40
Franklin's Avatar
Franklin Franklin is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 670
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Ik kan me voorstellen dat als je plaatwerk/constructiewerk gaat vervangen dat je bang bent dat het een en ander vervormt. Las er gauw een kruis in van balkjes en dan weet je zeker dat je 100% safe bent, is toch geen moeite.

dat zal ik dan maar doen is een kleine moeite idd maar dan heb ik alle zekerheid.
anders is het zonde achteraf want de deuren sluiten zo mooi en de naat is overal precies gelijk. ik ga in de kerstvakantie beginnen met de restauratie. hij gaat helemaal uit elkaar dan in twee weken helemaal hard maken.
dan een keer een 16v der in en op me gemak afmaken. als hij maar af is als ik mijn rijbewijs haal ergens halverwege december volgend jaar
bedankt voor de info
Reply With Quote
  #8  
Old 22-12-2004, 13:42
Franklin's Avatar
Franklin Franklin is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 670
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v
Normaal zet je een auto op 4 bokjes. Als je helemaal zeker wilt zijn zet je er in het midden nog een keer 2 bokjes onder. Of natuurlijk op een brug. Dat is helemaal het mooist. Maar niet iedereen heeft die luxe.

ik he alle luxe va nde wereld mijn vader heeft een autobedrijf en plek zat dus dat is het probleem niet, maar ik werk er niet altijd aan dus eigenlijk moet hij op iets verrijdbaars staan zodat ik hem weer terug in het schurtje kan duwen als ik ff stop.
Reply With Quote
  #9  
Old 22-12-2004, 13:42
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Geen dank, suces ermee! En zeker even het resultaat laten zien hier he?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #10  
Old 22-12-2004, 13:49
Franklin's Avatar
Franklin Franklin is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 670
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Geen dank, suces ermee! En zeker even het resultaat laten zien hier he?

ja doe ik ik zal wel zo'n thread aanmaken net zo als die gti zag er gelikt uit, maar ff over die onderkant dat beige weet je daar iets meer vanaf, is dat origineel of iets zag er namelijk te mooi en strak uit?
Reply With Quote
  #11  
Old 22-12-2004, 13:50
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

is origineel ook zo, maar wordt anders door nevel van het spuiten van de auto bij de fabriek en/of tectiel

lijkt idd heel gaaf
Reply With Quote
  #12  
Old 22-12-2004, 13:56
Franklin's Avatar
Franklin Franklin is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 670
Default

Quote:
Originally Posted by René
is origineel ook zo, maar wordt anders door nevel van het spuiten van de auto bij de fabriek en/of tectiel

lijkt idd heel gaaf

is dat bij cabrioootjes ook zo dan zal ik daar eens naar gaan zoeken onder d bitac en de tectiel moet vast nog die kleur te vinden zijn. maar 1 ding op mijn golf komt geeen druppel meer van die rotzooi alles komt netjes in de lak. hoop ik tenminste, dat is het voorneme.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum