Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Audi
User Name
Password
Home Shop FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 30-10-2020, 08:50
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer

Netjes weer!
Old 30-10-2020, 09:14
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Inderdaad weer netjes!
Dat van die stabilisatorstang, dat is idd een mooie upgrade. Mooi nieuwe rubbers erin, dingen geven ook altijd zo'n irritant klapperend geluid als ze iets ruim zijn
Old 07-11-2020, 20:28
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Forum junkie

@Johan inderdaad, die dingen maken al snel een krakend/bonkend geluid.

Ik heb er ondertussen nieuwe remmen op zitten achter. Ik heb lang zitten dubben over welk merk. Uiteindelijk ben ik op advies van een kennis die in de autosport zit gegaan voor ATE Powerdiscs in combinatie met Pagid RS42 sport remblokken.

Ik was sceptisch en zeker aangezien de blokken bijna €150 kosten.. maargoed. Ik ze monteren... rijden...

Jezus wat een ankers zijn dat zeg, dat gaat echt compleet nergens over!! Achter remt de auto nu gewoon harder als voor. Dus ik ben nu actief op zoek naar Leon Cupra R 4 pots brembo's, zodat ik het voor ook kan upgraden.

De remblokken waren in ieder geval goed opgereden😁

Ik heb de auto ook even goed uitgelijnd.. helaas krijg ik de camber voor niet gelijk omdat ik die niet kan verstellen. Dus misschien over een tijdje een keer verstelbare toplagers zoeken..

Ook kwam ik een tijdje geleden tegen op facebook dat de S3's nog wel eens beginnen te roesten achter de sideskirts. Dus ik heb het even gechecked en ja hoor.. bingo! Even de hulplijn (ons pap) weer inschakelen binnenkort

Nu lijkt het reuze mee te vallen en zit het achter de sideskirts dus hoeft het niet gespoten te worden.

- '97 Polo Harlekin
- Batavus blackbuster (ex-daily)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'

Last edited by wessel97 : 27-11-2020 at 20:33.
Reply With Quote
Old 07-11-2020, 22:42
Johan1982MK1's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

Remmen zijn aanrader dus
Old 08-11-2020, 17:07
wessel97's Avatar
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Remmen zijn aanrader dus

Dat kun je wel zeggen ja..
- '97 Polo Harlekin

Reply With Quote
Old 19-11-2020, 21:46
wessel97's Avatar
Forum junkie

Vandaag een begin gemaakt aan het volgende klusje,

Ik heb bij Bartek Motorsport een Catchcan kit besteld. En de kettinspanner pakking moet vervangen worden.

Alles losgehaald, en ook voor het eerst de kleppendeksel eraf gehad. Heb wel wat beschadigingen gevonden op de nokkenas maar niks spannends verder. Er zijn ooit nieuwe klepstoters in gegaan dus god weet wat er precies gebeurd is bij de oude.

Out with the old..:

Kleppendeksel even losgehaald en schoongemaakt. Daarna de carterventilatie buis eruit gehaald. Hier moet een AN fitting in komen zodat ik de nieuwe catchcan erop aan kan sluiten.

Uiteraard was dit ook meteen alweer helemaal k*t. De bedoeling is om de kleppendeksel te verwarmen en dan de fitting erin te kloppen met een rubberen hamer. Ik heb werkelijk ALLES geprobeerd, maar krijg de fitting er niet verder in als dat ie nu zit, verwarmt, bijgeslepen enz. Maar niks werkte.

Dus ik heb me nu maar neer moeten leggen bij t feit dat niet alles altijd lukt hij zit vast, hij dicht af en heb er nog een randje loctite omheen gedaan. Aangezien er niet echt veel druk op komt te staan zal er niks mee gebeuren, het is alleen iets minder mooi.. achja..
- '97 Polo Harlekin

Reply With Quote
Old 20-11-2020, 08:08
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur

Ik heb nog een mooie kleppendeksel zonder dat gat. Is van een AEB denk ik. Opboren en er op lassen?
Reply With Quote
Old 20-11-2020, 09:54
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru

Je hebt al tips via FB gekregen: kleppendeksel verwarmen en de AN koppeling nachtje in de vriezer!
Reply With Quote
Old 20-11-2020, 21:07
wessel97's Avatar
Forum junkie

Heb besloten om de fitting maar even erop te laten lassen. Dus dat gaat als t goed is morgen gebeuren

Vandaag verder gegaan, eerst de carterontluchting bij het oliefilterhuis veranderd naar de AN fitting. Deze hoefde er gelukkig alleen maar in geduwd te worden met een O-Ring

Vervolgens de kettingspanner pakking en de halve maan vervangen. Even speciaal gereedschap besteld omdat dat het nogal een stuk makkelijker maakt. Gelukkig had ik genoeg ruimte om hem eraf te halen en de nieuwe ertussen te schuiven, wat Elring Birko ertussen zodat het zeker voorlopig even dicht blijft aangezien dit een zwak punt blijft bij de 1.8T

Ook heb ik wat vacuum slangen, stekkers enz. Weggewerkt voor wat meer ruimte.

Het relais tegen het schutbord heb ik verplaatst naar de kabelgoot, hier moet namelijk de catchcan komen.

- '97 Polo Harlekin

Reply With Quote
Old 21-11-2020, 13:00
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur

Goed bezig!
Old 21-11-2020, 14:50
Johan1982MK1's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

Keurig!
Old 22-11-2020, 17:52
wessel97's Avatar
Forum junkie

Thanks!

Kleppendeksel is gelast, geeft mij toch een beter gevoel uiteindelijk

Ff de AN leidingen gemaakt. Ik was 20min. Bezig met vloeken waarom ik de bus niet over de slang heen kreeg tot ik erachter kwam dat het linkse draad is

Toen ik dat ontdekt had ging het vrij makkelijk en was ik zo klaar.

Catchcan opgehangen en de slangen gemonteerd:

Al met al ziet het er nu weer een stuk cleaner uit

Voor:

Na:

Het enige wat ik nog een beetje vreemd vind, is dat er nogal wat veel lucht uit het olievulgat komt. De dop blijft er niet rustig op liggen en wiebelt nogal wat. Ik kan me niet herinneren dat hij dat vantevoren ook deed. Ik zou juist verwachten dat er minder druk op staat omdat hij het nu de atmosfeer in blaast.

Ding verbruikt ook geen druppel olie en ook geen vermogensverlies.. geen idee waar ik dat zo snel moet zoeken.
- '97 Polo Harlekin

Reply With Quote
Old 27-11-2020, 19:41
wessel97's Avatar
Forum junkie

Zo los je het ene probleem op... en dan volgt het volgende weer..

Sinds het installeren van de catchcan kreeg de auto ineens last van overboost.. ineens 1.6 bar ipv 1.4

Na wat loggen kwam ik er al snel achter dat er meer aan de hand was en met hulp van René zijn we erachter gekomen dat er vermoedelijk een te zware veer in de actuator zit.

Bij deze log schoot de auto in noodloop en is dus goed te zien dat er iets niet goed gaat. De blauwe lijn is de gevraagde turbodruk en de grijze is wat de auto doet.

De volgende 2 logs lijken wel redelijk goed maar ook heb ik nogsteeds overboost

Deze opent nu bij 1.03 bar en dat is dus denk ik te laat om de druk te kunnen regelen. Volgens Forge zou ik de stock/groene veer nodig hebben die opent bij 0.7 bar. Dit ga ik dus nu proberen en hopelijk gaat het daarmee lukken. Anders zal ik misschien toch terug moeten naar een originele actuator.

Omdat de auto meerdere problemen vertoont en het lastig is om het in een keer op te lossen ga ik het stap voor stap proberen. Ik baal ervan dat ik het niet eerder opgemerkt heb dat hij niet goed loopt maar dat is lastig als je geen vergelijkingsmateriaal hebt.. achja lesson learnt zullen we maar zeggen.

Ik ben begonnen met de Turbodruk meter aansluiting te verplaatsen van de FPR naar de leiding van de N75 naar de chargepipe. Als hier een lek in komt krijg ik een te arm mengsel wat fataal zou kunnen zijn, better safe than sorry (heb deze niet zelf hierop aangesloten dit zat al zo toen ik de auto kocht). Ook heb ik het systeem op lekkage getest waaruit naar voren kwam dat er toch weer een paar kleine lekken in zaten.

T-stukje gestolen van het oude N249 systeem

Na dit opgelost te hebben lijkt de druk gelijkmatiger op te lopen en beter te regelen te zijn met het gaspedaal. Stationair loopt hij ook beter.

Ik blijf me alleen afvragen hoe het nu komt dat hij ineens nu pas gaat overboosten.. het enige dat ik gedaan heb is het catchcan systeem veranderd en de vacuum slang naar de DV en FPR veranderd maarja, dat zal ik nooit meer te weten komen hahaha.

Vandaag ook weer een kerstcadeau opgehaald voor mezelf..

Brembo 4 pots van een Leon Cupra R met 323mm schijven (11mm groter dan van de S3). Deze wil ik gaan reviseren en nogaro blauw maken net als het interieur, uiteraard komen ook hier Pagid blokken op met ATE Powerdiscs.

Zit alleen nog te twijfelen of ik ze ga laten spuiten of poedercoaten..🤔
- '97 Polo Harlekin

Reply With Quote
Reply

Posting Rules