Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home Shop FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 01-03-2018, 19:42
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru

Mooi dat hij loopt ! Dit gaat goed vooruit hier
Old 02-03-2018, 23:01
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Uiteindelijk gewoon de tellerbakken uit elkaar gehaald en maar gekeken of het past. In mijn ‘oude’ (LX) teller zat een plastic kapje meegegoten in het plastic, waar de cabrioteller een printplaatje had zitten. Als je deze wegbreekt, past daar die sensor gewoon. Blijf het bizar (knap) vinden dat VAG dit zo heeft weten te doen.

In elk geval zit mijn oude kmteller nu in de nieuwere tellerbak. (Van de nieuwe was de triptellerresetknop afgebroken)

Ook wil ik de drukmeter op de inlaat aansluiten, maar ik ben benieuwd of dit gaat werken aangezien dit een geblazen motor is.

Is er toevallig iemand met een elektrisch schema van de tellerbakken?? Er zit nog een aansluiting op met twee contractjes waarvan ik geen idee heb
wat het is.
Old 03-03-2018, 20:09
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Default Op naar de uitlaat en intercoolerbuisjes

Old 04-03-2018, 17:29
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life

MFA. De 2 polige is dacht ik de buitentemperatuursensor.
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
Old 07-03-2018, 07:43
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Jeff
MFA. De 2 polige is dacht ik de buitentemperatuursensor.

Thanks Doen we dus even niks mee.
Old 07-03-2018, 10:40
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!

Mooie combinatie zo
Reply With Quote
Old 07-03-2018, 11:55
gijs474's Avatar
gijs474 gijs474 is online now
Volksforum aandeelhouderMk1 R32 BFH

Ziet er goed uit! En lekker tempo in het project ook.
Reply With Quote
Old 08-03-2018, 21:04
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Default Foto’s intercoolerbuizen

Net ff wat foto’s doorgekregen van de lasser

Het lijkt echt een bende zo met kabels en slangen. Wil dat nog wel netjes maken, maar eerst alles werkend hebben. Op 29 maart moet hij naar de RDW voor omkeuring. Ik zag ook dat de remmen lekten dus er is nog genoeg te doen. Ohja, en ik ga voor die tijd ook nog verhuizen
Old 11-03-2018, 22:21
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Talking De eerste kilometers zijn gemaakt

Zo, weer een tijd voor een update.
Gisteren de auto opgehaald bij de lasser. Intercoolerbuizen en een de uitlaat zitten eronder.

Het blauwe stukje wordt nog vervangen door een zwart stuk siliconen, maar dat was niet beschikbaar.

Steuntje voor het elektronische gaspedaal:

Custom made downpipe:

De rest vd uitlaat naar achteren toe:

Dat was allemaal gisteren. Verder wat kleine dingen gefixt. Hij kon bijvoorbeeld niet in z'n achteruit omdat de schakeltoren dan tegen de Epytec steun aan kwam, dus de slijptol kon er weer in (in de schakeltoren).

Vandaag alles goed warm laten draaien en wat kleine lekkages in het koelsysteem opgelost. Daarna samen met m'n broer eens rustig 15km gereden en geen enkel probleem tegen gekomen.
Wel onderweg een aantal keer gestopt om het een en ander te controleren. De motor komt netjes op temperatuur, blijft constant (ergens net boven de 90 graden denk ik) en de ventilatoren schakelen in als hij te warm wordt.

So far, so good.

knipperlichten werken niet
Ik zit met een vrij raar probleem. De knipperlichten werken niet, maar de alarmlichten wel. Ze schakelen over een ander relais, dat is me duidelijk. Op het knipperlichtrelais zitten ook de ruitenwissers, en die doen het wel gewoon. Wanneer ik het relais eruit haal, doen de ruitenwissers het niet meer.
Wanneer ik richting aangeef, gaat het knipperlichtlampje op het dashboard constant branden. Ik heb de zekeringen gecontroleerd, en eentje was stuk. Deze heb ik vervangen, toen deden de knipperlichten het weer. Een uur later deden de knipperlichten het niet meer, maar de zekering is nog wel heel.
Wie helpt?

Vermogen mist
Mijn broertje heeft ook een 20vt en deze heeft merkbaar meer vermogen. Nu is het zo dat in de huidige software de tweede labda er nog in zit geprogrammeerd. Hierdoor loopt hij te rijk heb ik me laten vertellen. Ook blaast de motor nogal raar af. In plaats van een psssshht, fluttert en fluit hij nogal. Vermoed een kapotte dumpvalve waardoor hij niet voldoende druk opbouwt, maar dat weet ik niet zeker.

Het eerste punt moet in elk geval op korte termijn worden aangepakt i.v.m. omkeuren.

Tot zover

Last edited by Wouxy : 07-05-2018 at 08:05.
Reply With Quote
Old 12-03-2018, 15:40
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Wouxy
De knipperlichten werken niet, maar de alarmlichten wel. Ze schakelen over een ander relais, dat is me duidelijk. Op het knipperlichtrelais zitten ook de ruitenwissers
Nee, de richtingaanwijzers en alarmlichten werken op hetzelfde relais (#21), de ruitenwissers op een ander (#19 of #99). (zie ook http://www.volksforum.com/forum/sho...714#post1552714)

Quote:
Wanneer ik richting aangeef, gaat het knipperlichtlampje op het dashboard constant branden.
Kan het zijn dat de gloeilampjes van de knipperlichten vervangen zijn door LED's? Dan krijg je dat nl. ook...
Reply With Quote
Old 12-03-2018, 16:30
paulvanbrummel paulvanbrummel is offline
VW Enthousiast

Mooi project! Vroeg me af of je nog iets gaat doen met het interieur, of dat je dat zo laat? Zag namelijk stoelen en een achterbank in ruitjesbekleding die ik best wel van je zou willen overnemen
Reply With Quote
Old 13-03-2018, 15:01
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Nee, de richtingaanwijzers en alarmlichten werken op hetzelfde relais (#21), de ruitenwissers op een ander (#19 of #99).
Kan het zijn dat de gloeilampjes van de knipperlichten vervangen zijn door LED's? Dan krijg je dat nl. ook...

Hmmm, ik ben er nog steeds niet uit. Ga een dezer avonden eens even met schema's aan de slag. En nee, alle lampen zijn gewoon gloeilampen.
Quote:
Originally Posted by paul van brummel
Vroeg me af of je nog iets gaat doen met het interieur, of dat je dat zo laat? Zag namelijk stoelen en een achterbank in ruitjesbekleding die ik best wel van je zou willen overnemen .

Haha, dat interieur blijft mooi waar het is, helemaal netjes gemaakt en de stof voor de bestuurdersstoel heb ik al klaarliggen, zodat die ook nog weer in nieuwstaat komt.
Old 13-03-2018, 15:09
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Wilde gisterenavond even een ritje maken naar Stefan om 'm te laten uitlezen, lag er een grote plas koelvloeistof onder de auto. Slang geknald na het wegzetten de avond ervoor

Was gelukkig snel opgelost en kon daarna gewoon weer rijden. Blijft netjes op temperatuur en na uitlezen bleek de luchtmassameter niet goed te werken. Deze vervangen en toen gaf hij geen foutmelding meer. Hij leek daarna ook wel wat meer power te hebben. Trekt redelijk vlot door, maar nog steeds niet op vol vermogen voor m'n gevoel. Ik heb weliswaar een lange bak, maar dat heeft m'n broertje ook. Dus ik wil binnenkort maar een checken op lekkage, de vagcom gaf in elk geval niks geks aan. Iemand een goeie manier om dit te doen? Kwam deze tegen maar vind t wel wat lomp: http://www.volksforum.com/forum/sho...789#post1648789

Net ook ff een lage oliedruksensor besteld, hopelijk gaat dan de zoemer straks niet meer aan boven de 2000rpm, daar word je echt gestoord van.

Last edited by Wouxy : 13-03-2018 at 15:17.
Reply With Quote
Old 14-03-2018, 22:41
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Het knipperlicht probleem is opgelost, schijnt vaker voor te komen: achter de alarmlichtschakelaar zitten twee losse ongeisoleerde stekkers. Een geschakelde plus en een massa. Deze maakten af en toe contact, waardoor zekering 19 eruit vloog. Stekkers even goed gemonteerd, zekering vervangen en alles werkt.

Ook kwam jk erachter dat er geen o-ring bij de carterventialtie zat. Hier komt de inlaatdruk ook terecht, dus een beetje verlies in boost. Daar de groene o-ring geplaatst.

Alleen brak bij het loshalen de ventilatiebuis doormidden

Daar is intussen een nieuwe voor besteld, maar ik hoop die wel voor zaterdag in huis te hebben. Laat hem liever niet lopen nu... een probleem opgelost, eentje erbij
Old 15-03-2018, 11:33
Erik Baas's Avatar
No personal life

Quote:
Originally Posted by Wouxy
Het knipperlicht probleem is opgelost, schijnt vaker voor te komen: achter de alarmlichtschakelaar zitten twee losse ongeisoleerde stekkers. Een geschakelde plus en een massa. Deze maakten af en toe contact, waardoor zekering 19 eruit vloog.
Nou, daar hoort anders alleen een grote 8-polige stekker te zitten...

Quote:
een probleem opgelost, eentje erbij
Tja, dat is de wet van behoud van ellende, een neefje van de wet van Murphy. ;-)
Reply With Quote
Old 15-03-2018, 13:13
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Nou, daar hoort anders alleen een grote 8-polige stekker te zitten..
Tja, dat is de wet van behoud van ellende, een neefje van de wet van Murphy. ;-)

Die zit er ook, maar er zitten nog twee losse stekkers op. Volgens mij voor het kleine gloeilampje in de schakelaar zelf.
Old 15-03-2018, 13:38
Erik Baas's Avatar
No personal life

Vreemd, dat heb ik nog nooit gezien. Maar ja, wie ben ik.. ;-)
Reply With Quote
Old 15-03-2018, 20:25
gijs474's Avatar
gijs474 gijs474 is online now
Volksforum aandeelhouderMk1 R32 BFH

Volgens mij zijn die 2 draden originele voorbereiding voor de radio.
Bij mij zaten ze er ook en waren op de originele plek nog aan de kabelboom getaped.
Reply With Quote
Old 17-03-2018, 19:08
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Default De meeste problemen opgelost

De gebroken slang van de ontluchting heeft duidelijk to vermogensverlies geleid. Deze is nu vervangen en er is merkbaar meer vermogen beschikbaar. Ook is de zoemer ‘opgelost’ door de kabel aan de massa vast te maken waardoor hij niet meer af gaat. Alle vloeistoflekkages lijken voor nu ook verholpen. Het enige is dat ik soms versnellingsbakolie ruik bij snel optrekken. Onder of om de bak zie ik echter niks dat duidt op lekkage. De PU rubbers in de ophanging lijken ook nogal te kraken, wat best storend is...
Vandaag even bij Timmer in Olst geweest (maatje van me) en CO gemeten en compressietest gedaan. Allemaal goed dus dit moet voor omkeuren geen problemen opleveren. Mensen hier nog tips waar ik even goed naar moet kijken voordat ik bij de RDW aankom?

Zo staat ‘ie er nu bij:

De veerpootlagers worden nog vervangen er komt nog een veerpootbrug in.
Old 30-03-2018, 08:54
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

De auto is gisteren door de keuring gekomen!

Het beestje is gewogen op 890 kilo.

Van het hele project heb ik een timelapse gemaakt, die zal binnenkort hier ook wel verschijnen. Allereerst een videootje van de acceleratie:

Dit lijkt vrij rap, en dat is het ook maar ik mis in mijn optiek nog vermogen op tussenacceleratie. Of dit komt door een lek in het turbocircuit, of een gasklep die niet helemaal open gaat is me nog niet duidelijk maar ik ga dit uitzoeken.

Er staan nog wat dingen op de planning:
- Middenconsole inbouwen
- Remmen nalopen, volgens mij is een remschijf krom...
- Wiellager rechtsvoor bromt in de bocht naar links, wat gek is want die is een jaar geleden vervangen
- blauwe platen erop
- en ik ben op zoek naar een degelijke schroefset!! Van AP bijvoorbeeld. De auto moet echt een stukje omhoog met hardere veren want ik rijd m'n banden compleet aan gort zo. Dus als iemand nog wat heeft of weet??

Last edited by Wouxy : 04-04-2018 at 07:39.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules