Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-03-2024, 15:38
polovirus polovirus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2019
Posts: 30
Default Brandstofpomp krijgt geen stroom.

Probleem met mijn polo 86c uit 1990 met NZ motor.

Na een kapotte distributieriem heb ik de kop laten repareren (1 klep krom).
De monteur heeft na het terugplaatsen van de kop de motor gestart met de luchtfilter er nog los en deze liep perfect.
Na het monteren van de luchtfilter kreeg hij de motor niet meer aan de praat.
De brandstofpomp geeft geen geluid meer na het op contact zetten van de auto, normaal als je de sleutel op contact zet hoor je de brandstofpomp even lopen.
De brandstofpomp rechtstreeks op de accu gezet en dan loopt hij wel, alleen geen benzine uit de toevoerslang bij de motor, en er zit ook geen stroom op de stekker.
De zekeringen zijn goed en de relais nagekeken en verwisseld nog geen leven.
ECU gereset en accu polen los gehaald, alles zonder resultaat.
Nou heb ik begrepen dat er nog een (hogedruk) brandstofpomp meer onder de auto bij de tank zit die de druk op moet bouwen voor de injectie.
Ook heb ik gelezen dat er een massaprobleem kan zijn en dat de brandstofpomp wordt aangestuurd door de ECU.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen dit probleem op te lossen.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-03-2024, 16:32
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

En elke dag een topic openen zorgt ervoor dat er wel stroom komt?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #3  
Old 10-03-2024, 18:26
polovirus polovirus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2019
Posts: 30
Default

Sorry,

Het was niet mijn bedoeling om elke dag een topic te openen maar ik heb de tekst een beetje aangepast en in een andere rubriek geplaatst vandaar.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-03-2024, 08:16
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

Ik heb je ander topic even gesloten voor de overzichtelijkheid.

Het enige wat je in mijn optiek in dit soort gevallen kunt doen, is met een multimeter en schema in de hand vanuit de pomp terug gaan meten totdat je stroom vindt.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 11-03-2024, 16:22
polovirus polovirus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2019
Posts: 30
Default

Bedankt voor de info, ik zal eens kijken of ik een punt kan vinden waar stroom op zit.
Sorry voor de dubbele plaatsing en goed dat u de andere topic hebt afgesloten.
Mocht u nog andere oplossingen hebben of vinden voor mijn probleem dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor de genomen moeite.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-03-2024, 23:14
polovirus polovirus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2019
Posts: 30
Default

De polo staat momenteel nog bij de monteur, donderdag ga ik samen met een kennis de elektriciteit meten vanaf de brandstofpomp tot we stroom vinden.
Klopt het dat er 2 brandstofpompen in deze polo zitten een hoge en lage drukpomp?
Kan iemand mij vertellen wat het nummer van de relais van de brandstofpomp is en waar ik de ECU kan vinden?
Wellicht dat deze de geest heeft gegeven.
Kan het probleem misschien ook in de luchtmassa meter zitten omdat de brandstofpomp geen stroom meer kreeg na het monteren van de luchtfilter.
Ik hoor het graag als iemand een idee heeft waar het aan kan liggen.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-03-2024, 10:40
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

Als ik de opzoek programma's mag geloven zit er maar 1 pomp in de wagen. En als optie benoemen ze dat het model vanaf 10-1990 (rechthoekige koplampen), een brandstofrelais in de motorruimte (links) heeft zitten. Maar of dit klopt.... Heb je al geprobeerd om alles terug te zetten naar het moment dat de motor nog wel liep? Misschien dat dit eea verduidelijkt in je zoektocht. Dat er ergens per ongeluk kortsluiting oid gemaakt is. Sucess iig!
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #8  
Old 13-03-2024, 11:00
polovirus polovirus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2019
Posts: 30
Default

Bedankt voor het meedenken.
Morgenavond gaan we op zoek naar de relais en de ECU om te meten of we de aansturing van de brandstofpomp(en) kunnen vinden.
Zover ik heb gelezen zitten er in de polo met NZ motor 2 pompen, 1 lage drukpomp om de benzine uit de tank te pompen en 1 hoge drukpomp om de druk op te bouwen voor de injectie.
We hebben ook al geprobeerd om alles terug te zetten naar het moment dat de motor nog liep maar helaas zonder resultaat.
Kan iemand mij vertellen waar precies ik de relais van de brandstofpomp en de ECU kan vinden en welk nummer de relais heeft?
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken, ik hou jullie op de hoogte.
Reply With Quote
  #9  
Old 15-03-2024, 10:35
polovirus polovirus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2019
Posts: 30
Default

Hallo iedereen.

Helaas we hebben de polo niet aan de gang gekregen.
Van alles geprobeerd, brandstofpompen rechtstreeks op een accu aangesloten, geeft wel benzine door maar start niet omdat er waarschijnlijk geen druk wordt opgebouwd of omdat de injectoren geen signaal krijgen want de brandstofpompen blijven lopen en slaan niet af.
Met remmenreiniger slaat de polo meteen aan tot de remmenreiniger op is dan slaat hij weer af.
De relais gevonden en deze werkt je voelt hem klikken, alle zekeringen nagelopen en zijn goed.
Vanaf de hogedruk pomp de weerstand gemeten en waarden zijn ook goed alleen geen 12 volt.
Ik heb op internet een ECU gevonden met hetzelfde nummer ook een digijet, alleen deze komt uit een golf MK2 met 1.3i NZ motor, dus die moet wel passen.
Zodra ik deze gemonteerd heb dan hoop ik echt dat het euvel verholpen is, want anders weet ik het ook niet meer waar het dan aan kan liggen.
Mocht iemand nog ideeën hebben dan hoor ik het graag.
Ik hou jullie op de hoogte.
Reply With Quote
  #10  
Old 15-03-2024, 12:47
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

Brandstofdruk al gemeten?
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 15-03-2024, 14:16
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Inderdaad, is je drukregelaar wel goed? Zit die er wel op? Komt er benzine uit na de drukregelaar?
Heb je de spanning al eens gemeten op de injectoren?
Is een pulserend signaal, dus meten met de voltmeter op wisselspanning.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #12  
Old 15-03-2024, 14:46
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Herkenbaar probleem als het aan de ECU ligt, zelfde gehad met mijn Mk2 1.3i NZ. Controleer voordat je de nieuwe eraan hangt even je massapunten (Naast de accu op het frame & op de versnellingsbak. Als deze te erg verroest zijn brand de print van de ECU door.
Reply With Quote
  #13  
Old 15-03-2024, 15:24
polovirus polovirus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2019
Posts: 30
Default

Hallo allemaal,

Bedankt voor de info en het meedenken.
Brandstofdruk niet gemeten, maar dat zal het probleem denk ik niet zijn.
Het probleem zit hem in de aansturing van de brandstofpompen, daar meet ik ook geen 12 volt als de polo op contact staat.
Ik weet niet precies hoe het allemaal werkt maar het lijkt mij logisch dat als de brandstofpompen geen aansturing krijgen, dat de injectoren en de drukregelaar dan ook geen signaal krijgen en dat dit alles vanuit de ECU geregeld wordt, of zie ik dat verkeerd?
Dus ik gok het er toch op dat de ECU op een of andere manier is overleden.
Gaan die dingen eigenlijk spontaan kapot?

Robert bedankt voor de tip wat betreft de massapunten, deze zal ik zeker vooraf controleren.

Het rare is dat na het monteren van de luchtfilter en kap van de distributieriem het probleem is begonnen.
Voor het monteren heeft de motor uitstekend gelopen, en met remreiniger slaat hij nu ook meteen aan, en loopt lekker totdat de remreiniger op is dan slaat hij weer af.

Dus even afwachten wat de andere ECU gaat doen.

Ik hou jullie op de hoogte.
Reply With Quote
  #14  
Old 15-03-2024, 18:43
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Je krijgt dus gewoon geen brandstof.
Meet de connectors van de injectoren eens zodat je weet of ze wel aangestuurd worden. Ik vermoed van wel namelijk, het probleem zit hem echter in de sturing naar de brandstofpomp.

Heb je de brandstofpompen ook al eens direct aangesloten op de 12V en toen getracht te starten? Ik denk dat ie dan wel loopt namelijk.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #15  
Old 15-03-2024, 21:03
polovirus polovirus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2019
Posts: 30
Default

Zoals ik al eerder schreef hebben we gisteravond het volgende geprobeerd.

Van alles geprobeerd, brandstofpompen rechtstreeks op een accu aangesloten, geeft wel benzine door maar start niet omdat er waarschijnlijk geen druk wordt opgebouwd of omdat de injectoren geen signaal krijgen want de brandstofpompen blijven lopen en slaan niet af.
Met remmenreiniger slaat de polo meteen aan tot de remmenreiniger op is dan slaat hij weer af.
De relais gevonden en deze werkt je voelt hem klikken, alle zekeringen nagelopen en zijn goed.
Vanaf de hogedruk pomp de weerstand gemeten en waarden zijn ook goed alleen geen 12 volt.
Ik heb op internet een ECU gevonden met hetzelfde nummer ook een digijet, alleen deze komt uit een golf MK2 met 1.3i NZ motor, dus die moet wel passen.
Zodra ik deze gemonteerd heb dan hoop ik echt dat het euvel verholpen is, want anders weet ik het ook niet meer waar het dan aan kan liggen.
Mocht iemand nog ideeën hebben dan hoor ik het graag.
Reply With Quote
  #16  
Old 15-03-2024, 21:33
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Waarom heb je dan niet gemeten of de injectoren wel aangestuurd worden?

En wat betekent "Vanaf de hogedruk pomp de weerstand gemeten en waarden zijn ook goed alleen geen 12 volt."
Hoeveel volt dan wel?

Je hebt een boel gedaan maar weet nog steeds niks.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #17  
Old 15-03-2024, 22:32
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Bij de digijet (1.3i) motoren stuurt de ECU ook de pomp aan, naast de injectoren. Deze worden via de ECU aan massa gelegd. Daarom is die goede massa ook zo enorm belangrijk bij deze ECU.

Je probleem is 99% zeker die ECU!

http://www.tolkkifoorumi.com/files/...ing_Digijet.PDF
Reply With Quote
  #18  
Old 16-03-2024, 09:19
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Dus een slechte massa aan de ECU kan ervoor zorgen dat er wel spanning op de componenten staat, maar de hoge weerstand zorgt dat er geen vermogen geleverd kan worden.
De pompen kunnen wellicht niet hard genoeg draaien voor druk en de injectoren gaan niet of niet voldoende open. Dan zouden beide problemen waar kunnen zijn.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #19  
Old 16-03-2024, 09:21
Juul's Avatar
Juul Juul is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 219
Default

Alle zekeringen heel? Heb je er alleen naar gekeken of heb je ze ook gemeten? Loop de kabelboom van de injectoren volledig na. Ik heb dit probleem ook ooit gehad met een Golf 3. Een bult geld er tegenaan gegooid en er bleek achteraf iets kleins te zijn. De injector kabelboom zat niet goed vast in zijn houder en raakte het blok. De kabelbehuizing dus weggesmolten en maakte kortsluiting op het blok. Dus uiteindelijk was ik met een nieuwe stuk kabel en een tie-wrap klaar. Hoeft niet te zeggen dat dit ook bij jou het geval is....maar wel de moeite waard om te checken. Op zijn minst de hele kabelboom controleren op kabelbreuk. Succes!
__________________
Passat & Golf
Reply With Quote
  #20  
Old 17-03-2024, 23:37
polovirus polovirus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2019
Posts: 30
Default

Zekeringen zijn goed en nagemeten.
Ik zal de kabelboom nalopen en alle aardpunten checken.
Vandaag de andere ECU opgehaald, morgen even de grondplaat verwisselen omdat deze ECU uit een Golf MK2 komt, die heeft dus een andere bevestiging.
Woensdag dan gaan we deze ECU inbouwen en hoop ik dat het probleem dan is opgelost.

Tot zover iedereen bedankt voor het meedenken.
Ik hou jullie op de hoogte.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum