Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Ice en andere auto electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-05-2014, 18:03
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default Ervaring met obd slot?

Krijg een Golf 7 voor de lease, met een discovery pro maar lees dat deze toch best gevoelig zijn voor diefstal. Ook gelezen dat de diefstal van de Golf zelf vaak gaat via de OBD poort, om dit te voorkomen heb ik wat gegoogled en kwam ik dit tegen: http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr

maar heeft iemand hier al ervaring mee? En past deze op een Golf 7?
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 14-05-2014, 14:31
ksaandor ksaandor is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 72
Default

Geen ervaring mee, maar het scheelt wel dat leaseautos allrisk verzekerd zijn
__________________
Quote:
Originally Posted by twan16v
Dit is toch met geen pen te beschrijven
gelukkig hebben we een toetsenbord,
Reply With Quote
  #3  
Old 15-05-2014, 09:04
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Heel simpel, onderbreek zelf met een schakelaartje je K / Can lijn achter de stekker, en ze kunnen hem niet uitlezen, ofwel, ze kunnen dan ook de startblokkering niet weg halen..Schakelaar kost je 2 euro en even werk.
__________________
Ecu's Sleutelvrij maken ? Stuur pb..

Ook Immo Emulators te koop.

https://www.facebook.com/groups/312765538928730/
Reply With Quote
  #4  
Old 15-05-2014, 10:16
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by ksaandor
Geen ervaring mee, maar het scheelt wel dat leaseautos allrisk verzekerd zijn


Kost me wel eigen risico

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
Heel simpel, onderbreek zelf met een schakelaartje je K / Can lijn achter de stekker, en ze kunnen hem niet uitlezen, ofwel, ze kunnen dan ook de startblokkering niet weg halen..Schakelaar kost je 2 euro en even werk.


Dat doe ik liever niet omdat het een lease-auto is, ik bestel gewoon zo'n slot denk ik en post wel op het forum of het past en wat de kwaliteit is!
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 15-05-2014, 11:47
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Heb al heel vaak een schakelaar geplaatst en werkt perfect, ben niet bekend met dat slot, maar zal waarschijnlijk min of meer hetzelfde werken als het is wat ik denk dat het is, kost alleen een hoop meer geld natuurlijk.

Als hij ertussen zit moet je hem maar eens proberen uit te lezen met contact aan, dat zou niet mogen in elk geval, kun je wel in de motor en teller komen, dan werkt het dus niet en is hij zo weg te halen.

Edit,

Net even de advertentie gelezen, maar dit is wel een heel simpel ding, het nadeel zal zijn dat als je een schroevendraaier erachter zet, je zo de complete OBD stekker eruit trekt ( zit maar geklikt ), en dan is het ook weer easy want je komt zo bij de kabels..Weg gegooid geld als je het mij vraagt.
__________________
Ecu's Sleutelvrij maken ? Stuur pb..

Ook Immo Emulators te koop.

https://www.facebook.com/groups/312765538928730/

Last edited by MK2-VRT : 15-05-2014 at 11:49.
Reply With Quote
  #6  
Old 16-05-2014, 17:33
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
Heb al heel vaak een schakelaar geplaatst en werkt perfect, ben niet bekend met dat slot, maar zal waarschijnlijk min of meer hetzelfde werken als het is wat ik denk dat het is, kost alleen een hoop meer geld natuurlijk.

Als hij ertussen zit moet je hem maar eens proberen uit te lezen met contact aan, dat zou niet mogen in elk geval, kun je wel in de motor en teller komen, dan werkt het dus niet en is hij zo weg te halen.

Edit,

Net even de advertentie gelezen, maar dit is wel een heel simpel ding, het nadeel zal zijn dat als je een schroevendraaier erachter zet, je zo de complete OBD stekker eruit trekt ( zit maar geklikt ), en dan is het ook weer easy want je komt zo bij de kabels..Weg gegooid geld als je het mij vraagt.


Dienen ze bij de kabels te komen of bij de stekker? Ik dacht namelijk altijd dat ze een soort van uitleesstekker erin klikken en dit dan de startblokkering verwijderd.

Mochten ze dan de stekker+slot eruit trekken en bij de kabels zijn lijkt het mij in ieder geval sterk dat ze dan kabel voor kabel in de "uitleesstekker" gaan steken (goede volgorde etc).

Het is inderdaad niet goedkoop maar ik wil/mag geen schakelaar o.i.d. er tussen zetten omdat het een leaseauto betreft.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 16-05-2014, 18:11
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

die schakelaar, wat niet weet wat niet deert!
en als dat de goedkoopste optie is, en tevens meest effectief, dan ging die erin..
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum