Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-10-2004, 09:26
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default Allianz sucks!

Vriend van mij word gebeld...zijn vriendin is aangehouden met zijn auto (golf 3 tdi bwj:97) en de agent heeft het kenteken nagetrokken en zegt dat hij sinds 2003 niet verzekerd is (i8s ndus sinds hij de auto heeft) wij lachen toen we het hoorde want ja hij betaald bijna 1000 euro per jaar en is verzekerd bij allianz. Dus wij erheen gereden met mijn auto. wij stoppen verhaal aangehoord van oom agent enhij heeft ons uitgelegd wat er ging gebeuren.

Ondertussen ziet de 2de oom agent mijn auto staan en trekt mijna auto ook na of deze wel verzekerd isik denken haha je doet maar want kweet zeker dat ie verzekerd is (ook bij Allianz(vroeger Royaal Nederland)) ik hoor alle gegevens voorbij komen op zijn portofoon die collega agent opnoemt en hoor als laatste " geen verzekerings gegevens bekent" aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh mij schrijven ze dus nu ook op voor een boete voor 220 euro!!!

Ikke bellen met allianz maar ja het was inmiddels 23:00 uur dus kreeg alleen alarmcentrale en die zeiden dat ik overdag ff moest bellen. Ikke dus gedaan vandaag na het polisnummer opgegeven te hebben zegt ze dat er een betalingsachterstand sinds 2003 is. ik zeg controleer aub nogeens want ik weet zeker dat alles betaald is. na 2de controle zegt ze: klopt meneer sorry voor het ongemak onze excusses het is allemaal in orde. ze waren dus vergeten de auto weer als verzekerd neer te zetten na een keer te laat betaald te hebben....wat moeten die klerelijers daar kapot!!! qals ik een ongeluk had gemaakt of ergens in the middle of nowehere had gestaan kwam ik dus geen meter verder met me auto!

En de kanbs dat ik nog bericht van de politie krijg is aanwezig omdat ik niet voldeed aan artikel balblabla...wat er bij me vriend zijn verzekering aan de hand is is ons nog onduidelijk hij moet ze nog bellen. maar die maatschappij si dus mooi kut het is al vaker gezeur mee gehad en mijn broer zei (waar de auto op geregistreerd staat) dat we maar eens moesten overstappen!

Jullie een idee voor een goede maatschappij?
Reply With Quote
  #2  
Old 28-10-2004, 09:31
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

bij mij net andersom, nog nooit betaald, maar wel verzekerd.... Moet er maar weer eens achteraan, tikt wel door natuurlijk. :o
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #3  
Old 28-10-2004, 09:32
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

tering dat is echt schraal! ik zou ook overstappen
Reply With Quote
  #4  
Old 28-10-2004, 09:38
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy
bij mij net andersom, nog nooit betaald, maar wel verzekerd.... Moet er maar weer eens achteraan, tikt wel door natuurlijk. :o


Hoe weet je nou zeker of jouw auto als verzekerd genoteerd staat? Ik dacht dat ie verzekerd was (was ie ook wel) maar volgens de computer database die de politie raadpleegd in zo`n geval dus niet en als je dan een beetje agent hebt die zich strikt aan regels houd mag je dus niet verder rijden, deze agent zei gelukkig dat ik hem naar huis moest rijden maar goed de verzekering kan dus zijn werk niet goed hebben gedaan en jouw dus opzadelen voor een probleem waarvan jij dacht dat je dat in orde had
Reply With Quote
  #5  
Old 28-10-2004, 09:39
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

overstappen lijkt me duidelijk idd...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #6  
Old 28-10-2004, 09:41
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Quote:
Originally Posted by Gtipowerrr
Hoe weet je nou zeker of jouw auto als verzekerd genoteerd staat? Ik dacht dat ie verzekerd was (was ie ook wel) maar volgens de computer database die de politie raadpleegd in zo`n geval dus niet en als je dan een beetje agent hebt die zich strikt aan regels houd mag je dus niet verder rijden, deze agent zei gelukkig dat ik hem naar huis moest rijden maar goed de verzekering kan dus zijn werk niet goed hebben gedaan en jouw dus opzadelen voor een probleem waarvan jij dacht dat je dat in orde had


Ik ben inmiddels een keer of 2 aangehouden, gewoon controle, kenteken, verzekering, papieren, rijbewijs... Ze vielen wel over men duplicaat code, en reken maar dat ze alles hebben ge-checked... Dus ik ga er vanuit dat ik verzekerd ben, wat de maatschappij ook steeds bevestigd heeft.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #7  
Old 28-10-2004, 09:43
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 671
Send a message via MSN to VWrijder
Default

Ben je mooi klaar mee!
__________________
hoog (bn.)
1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag
Reply With Quote
  #8  
Old 28-10-2004, 10:29
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

gaat lekker met je bekeuringen dit jaar henkie :p
Reply With Quote
  #9  
Old 28-10-2004, 10:39
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Lekker dan, ik ben net overgestapt van centraal beheer naar alianz omdat ze bij CB geen oldtimer verzekering hadden en alianz kwam als goedkoopste en beste uit de test......
Reply With Quote
  #10  
Old 28-10-2004, 11:05
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt voor juridische dingen? Lijkt me niet meer dan terecht dat ze de premie 2003-heden even terugstorten. Je was immers niet verzekerd gedurende die tijd.
Reply With Quote
  #11  
Old 28-10-2004, 11:36
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Goed standpunt junior!! Zou idd ook ff de rechtsbijstand inschakelen!
Kun je over dat jaar toch nog een klap geld terug vangen en in je auto steken! :biggrin:
Reply With Quote
  #12  
Old 28-10-2004, 12:22
Golf 2 R32 Golf 2 R32 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 66
Default

Als een auto onterecht niet aangemeld staat dan geven ze artikel 34 verklaring af, zodat je niet de boete krijgt. Mocht je die boete nog krijgen Gtipower
Reply With Quote
  #13  
Old 28-10-2004, 15:59
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

artikel 34 van wat?
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #14  
Old 28-10-2004, 18:36
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default

Lekker is dat.........zit al tijdje bij Univé, nooit problemen mee gehad

was vorig jaar 2 weken te laat met betalen, dan worde ze wel ff taai maar is ook weer goed gekomen.
Reply With Quote
  #15  
Old 28-10-2004, 23:15
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by Golf 2 R32
Als een auto onterecht niet aangemeld staat dan geven ze artikel 34 verklaring af, zodat je niet de boete krijgt. Mocht je die boete nog krijgen Gtipower


dat hebben ze ook gedaan. de maatschappij handelt het nu verder voor me af. wel zo netjes maar niet meer dan normaal aangezien ze grof in de fout zijn gegaan!
Reply With Quote
  #16  
Old 28-10-2004, 23:55
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Ik hoor ook alleen maar slechte dingen over die allianz, een collega van me heeft er ook hele slechte ervaringen mee.

Zit nu nog bij interpolis, maar ga naar amev, rabobank als tussen persoon voor de interpolis werkt gewoon niet, ze proberen je echt een oor aan te naaien waar je bij staat. Tussenpersoon van Amev leren kennen en die man is echt SUPER, hij doet echt ALLES maar dan ook werkelijk ALLES voor zn klanten en het is nog goedkoper ook.
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #17  
Old 29-10-2004, 01:52
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Ik heb een onafhankelijke tussenpersoon die al mijn financiele en verzekeringszaken voor me regelt. Echt perfect, hoef nergens naar om te kijken, alleen af en toe hebben we telefonisch contact of krijg ik papieren thuis. Omdat ik vaak qua auto's wissel, en vaak nooit lang op mijn naam heb staan, is het handig.
Als je bij een maatschappij je verzekering opschort, vragen ze vaak je vrijwaring te sturen of faxen. Als hij het voor me doet geloven ze het gewoon zo ook wel.
Ook rekent hij elk jaar de voordeligste premies/pakketten voor me uit.

Als er problemen zijn, komt zo'n "persoonlijke" tussenpersoon ook vaak van pas, omdat hij gewoon verstand van zaken heeft en weet hoe bepaalde procedures werken. Ik heb er verder geen omkijken naar, ook bijvoorbeeld bij een declaratie niet. Een telefoontje naar hem is meestal voldoende..
Reply With Quote
  #18  
Old 29-10-2004, 10:27
Golf 2 R32 Golf 2 R32 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 66
Default

Allianz is een goede maatschappij hoor, hebben hele nette voorwaarden!! Ze hebben voor vrouwen zelfs nog vrouwentreden voor de B/M ladder als een van weinige!

@ Marcski: Daar is een tussenpersoon natuurlijk voor..!!
Reply With Quote
  #19  
Old 29-10-2004, 19:19
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Mijn tussenpersoon zit een beetje tussen een persoonlijke en 1tje van een maatschappij in. Hij kijkt ook altijd hoe hij je het beste kan helpen maar werkt wel maar met 1 maatschappij
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #20  
Old 29-10-2004, 19:25
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Alles bij Univé, ben er zeer goed over te spreken en zeker niet duur.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum