Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #121  
Old 05-10-2011, 16:36
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Ik hoop dat het niet erg is dat ik een paar projecten door elkaar post in 1 thread. Ik ben altijd met 100 dingen tegelijk bezig, maar gelukkig geen 100 projecten


Denk dat niemand problemen heeft met de dingen die je post

Keep up the good work
Reply With Quote
  #122  
Old 13-10-2011, 19:09
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Ik had het nooit zo op forums, maar ik heb geleerd dat het ook leuk kan zijn.


Ik snap wat je bedoeld, maar is Volksforum is ook niet zomaar een forum heb in de loop der tijd gemerkt. Is een van de leukere forums qua sfeer en hulpvaardigheid van andere. Af en toe een discussie, maar dat heb je op ieder forum wel.
__________________
.
Reply With Quote
  #123  
Old 13-10-2011, 19:19
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

daar hangt wel een brokje kwaliteit hoor.. poeh.. petje af
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #124  
Old 13-10-2011, 19:32
JarnoVWPolo6N JarnoVWPolo6N is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 609
Default

Tsjemig, wat een donders dikke mk2! Petje af! Zie ik daar nou een K-Sport onderstel? Goede ervaringen mee? (mag via PB als je je topic schoon wilt houden)
Reply With Quote
  #125  
Old 13-10-2011, 23:37
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by JarnoVWPolo6N
Tsjemig, wat een donders dikke mk2! Petje af! Zie ik daar nou een K-Sport onderstel? Goede ervaringen mee? (mag via PB als je je topic schoon wilt houden)


Hallo Jarno, Ik ben zelf dealer/importeur van K-Sport en heb best al wel wat verkocht zonder problemen. Sterker nog, deze schroefsets zijn erg goed en heb ze ver boven de andere bekende merken staan. Omdat er maar heel weinig keuze is voor een Syncro ivm het andere gewicht en kortere veerpoten en omdat K-Sport erg goed staat aangeschreven in Azie en Scandinavische landen, ben ik met K-sport begonnen om een set te laten maken wat speciaal voor de Syncro is. Na overleg met hun is dit perfect gelukt en hebben zij deze nu ook in productie genomen en zegt wel wat over de service die ze leveren. Ik heb er alles in Orange onder zitten, maar zwart is ook een keuze kleur. Het mooie is dat je zelfs kan kiezen tussen Gravel, tarmac, race, road etc. Ik heb de race-versie en zou geen betere set weten om mee te rijden. Deze is best wel hard, maar ben er in 1 stuk mee naar Wörtersee gereden (1200km) met deze auto en in kuipstoelen zonder ook maar iets last van mijn rug te hebben. Zegt wel iets over hoe ze de schokken opnemen ipv het stuiteren wat vaak het geval is bij andere sets. Vragen stellen mag altijd, maar voor details kan je beter even bellen.

Deze M3 heb ik vorig jaar klaar gemaakt en is nog steeds tevreden. De achterschijven zijn met een remtrommel in het aluminium hard zodat de originele handrem met remschoenen in takt blijft:












Hier een overzicht van de complete ombouw:
Linkie M3 K-Sport project

Last edited by DutchBuild : 14-10-2011 at 00:00.
Reply With Quote
  #126  
Old 13-10-2011, 23:53
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by brittjan
Ik snap wat je bedoeld, maar is Volksforum is ook niet zomaar een forum heb in de loop der tijd gemerkt. Is een van de leukere forums qua sfeer en hulpvaardigheid van andere. Af en toe een discussie, maar dat heb je op ieder forum wel.


Ook een discussie geeft niks, want kan ook op goede dingen uitkomen. Ook voor de mensen die het alleen maar lezen kan dit nuttig zijn.
Ik zal mijzelf niet in discussies mengen omdat ik onpartijdig wil blijven, maar als iemand om een mening vraagt is dat al anders, en zal ik zeker mijn eerlijke mening geven.
Ook zijn forums erg handig voor het vinden van informatie enz, dus het is maar goed dat er mensen zijn die posten Ik vind het ook wel leuk als er mensen zijn die vragen stellen, want dat is voor mij een mogelijkheid om uit te kunnen leggen waarom ik bijvoorbeeld iets gedaan heb. Er kan dan een discussie uit ontstaan en niet iedereen zal het met mij eens zijn bijvoorbeeld, maar dat geeft niks. Iedereen mag zijn mening geven zolang het maar geen kinderachtige welles-nietes verhaal wordt en dat zie ik maar zelden op dit forum wat erg positief is
Reply With Quote
  #127  
Old 19-10-2011, 18:35
kiwi-gti's Avatar
kiwi-gti kiwi-gti is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,009
Default

Leuke hobbyprojecten / investeringen heb je. Knappe 964 gekocht, goed voor zorgen en niet te veel kms er bij zetten en dat is ook een waardevast stuk speelgoed.

Mercedes EVO blijft ook gaaf, ken iemand die dat ook al jaren in bezit heeft met hetzelfde dilemma: rijden is eng en bijna zonde, maar wegdoen van een stuk autosportgeschiedenis in unieke staat doe je ook niet zomaar. Dilemma's...

Wellicht ken je hem, regio midden Nederland:

__________________
Owned VAG cars and their colours:
Seat Ibiza 2.0 GTI 2001-2006
VW Golf MK3 2.8 VR6 2006
VW Jetta MK1 1.5 2006-2007
VW Corrado 2.9 VR6 2007
VW Golf MK2 1.6 2007-2008
VW Golf MK2 1.8 G60 2008-2009
Reply With Quote
  #128  
Old 19-10-2011, 22:35
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by kiwi-gti
Leuke hobbyprojecten / investeringen heb je. Knappe 964 gekocht, goed voor zorgen en niet te veel kms er bij zetten en dat is ook een waardevast stuk speelgoed.

Mercedes EVO blijft ook gaaf, ken iemand die dat ook al jaren in bezit heeft met hetzelfde dilemma: rijden is eng en bijna zonde, maar wegdoen van een stuk autosportgeschiedenis in unieke staat doe je ook niet zomaar. Dilemma's...

Wellicht ken je hem, regio midden Nederland:




Het grappige is dat er een paar hele nette in in mijn omgeving staan/stonden. Weet je zeker dat de eigenaar van van de afgebeelde EVO2, deze nog heeft?
Ik weet dat er 1 iemand is die er heel lang 1 had en hem verkocht heeft. Hij had er spijt van en heeft mij gebeld toen ik hem te koop had staan.

Ik moet je zeggen dat ik het bijzondere van deze auto mis, maar er viel ook een hele last af. Een Porsche kan je kopen, rijden (zal niet meer dan 3000km per jaar zijn) en de rest van je leven houden. Dit omdat deze makkelijk te restaureren is en de onderdelenvoorziening is ook perfect, plus dat ik nu de allrisk verz. normaal kan betalen. Eeen Porsche is een echte rijders-auto en behoud waarde als vooral alle onderhouds-history aanwezig is enz. Het onderhoud is wel duur van een 964 (Gem tussen de 3 en 6000 per jaar). Na dat ik hem gekocht heb, ging het vliegwiel stuk en ben blij dat ik garantie had. Het vervangen van het vliegwiel plus koppeling en arbeid ging toch al over de 4000 Euro heen. Ik heb uiteindelijk alleen de nieuwe koppeling en trek-lager hoeven te betalen en weet nu dat dit alles er weer nieuw in zit.
Ik ga hem dit weekeind op de brug zetten om de bodum etc schoon te maken en alles in de was te zetten. Ik zal hem wel een keer meenemen naar een meet.

De EVO2 ik had, staat nu op Engels kenteken en is bij de eigenaar terecht gekomen van een groot bedrijf wat grote beurzen etc organiseren zoals de motorsport-Expo volgende maand, waar ik de nieuwe eigenaar weer zal spreken. Hij is goed terecht gekomen gelukkig

Ik zal binnenkort weer een paar foto's plaatsen van de Golf Bergcup, want ben er wel rustig mee verder gegaan en zit vol wilde ideen. Heb ook de nieuwe turbo hier voor liggen en de 3D tekening van het inlaatspruitstuk is ook al klaar.

Last edited by DutchBuild : 20-10-2011 at 00:07.
Reply With Quote
  #129  
Old 01-12-2011, 09:10
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Om weer even terug te komen op het project waar deze voor bedoeld is, ben ongeveer 2 avonden in de week met mijn eigen auto's bezig en heb best al weer wat uurtjes in deze mk2-racer zitten. Nadeel is dat er veel uren verdwijnen in alle kleine hoekjes waar dan weer weinig van te zien is, maar wat wel gebeuren moet.

Ook ben ik de laatste tijd erg druk met de vooruitgang van het bedrijf waar veel extra tijd in gaat zitten. Ik ben erg blij te mogen zeggen dat wij vanaf 1 Januari Knaf gecertificeerd zijn waardoor wij gecertificeerde kooien mogen maken.
Inmiddel ook een nieuwe buigmachine en plasmasnijder aangeschaft waardoor we ons werk nog weer beter, makkelijker en sneller uit kunnen voeren.

Foto's zijn helaas niet zo mooi omdat deze in de avonduurtjes gemaakt zijn.
Ik denk dat het allemaal wat duidelijker word op het moment dat de rolkooi er in gaat, maar dit is een erg belangrijk onderdeel waar heel veel tijd in gaat zitten, en wil dit ook laten zien om zo een duidelijk overzicht te geven van de werkzaamheden.
























Reply With Quote
  #130  
Old 01-12-2011, 22:04
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,450
Default

mooi werk, nette update weer
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #131  
Old 01-12-2011, 22:29
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

Blijft genieten om je werkmethodes te zien. Respect!
__________________
Reply With Quote
  #132  
Old 01-12-2011, 22:29
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

idd, komt die 5 cyl er trouwens in de lengte in? aangezien je wat ruimte aan het maken bent dacht dat het om zon nieuwe audi 5 cyl ging
Reply With Quote
  #133  
Old 01-12-2011, 23:16
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Talking

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
idd, komt die 5 cyl er trouwens in de lengte in? aangezien je wat ruimte aan het maken bent dacht dat het om zon nieuwe audi 5 cyl ging



Komt idd een nieuw type 5-cylinder in die overdwars geplaatst word, met daar aan waarschijnlijk een sequentiële 6-bak van Drexler.
De motor hangt achterover net als een 4-cylinder en moet wat ruimte maken voor de waaier
De turbo is van Precision met een bullet wiel, ball-bearing en is iets groter dan de GT40. Deze turbo heb ik al liggen en laat deze week de plaat snijden voor het uitlaatspruitstuk. Ben ook al bezig met alle custom motor-delen enz. Ik laat hier binnenkort alvast wat van zien.
Reply With Quote
  #134  
Old 01-12-2011, 23:39
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

ah vandaar, had verwacht dat er wel genoeg ruimte was voor die föhn
Reply With Quote
  #135  
Old 03-01-2012, 12:33
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Wilco, waar heb jij deze bergcupranden vandaan? En hoe is de pasvorm?

Quote:
Originally Posted by DutchBuild














Reply With Quote
  #136  
Old 03-01-2012, 13:50
appie's Avatar
appie appie is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 459
Default

wat een gaaf project is dit zeg !
__________________
audi 80 cabrio 2.3

www.italo.nu
Reply With Quote
  #137  
Old 04-01-2012, 22:53
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by René
Wilco, waar heb jij deze bergcupranden vandaan? En hoe is de pasvorm?


Hoi René, Ik heb heel lang moeten zoeken voor een nette set voor de mk2. Er zijn best wel wat bedrijfjes (die bekend zijn in de bergcup) en die deze maken en leveren, maar zijn helemaal niet mooi van vorm. Ik zag een auto waar deze set ook op zit en heb deze persoon benaderd of hij ze ook voor mij wilde maken. Het is een Duits, particulier persoon die deze voor mij gemaakt heeft en passen perfect en zijn erg netjes afgewerkt
Reply With Quote
  #138  
Old 04-01-2012, 22:55
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Eventueel een adres en een prijs? Mag eventueel ook per PM
Of is het een geheime leverancier
Reply With Quote
  #139  
Old 04-01-2012, 23:02
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by René
Eventueel een adres en een prijs? Mag eventueel ook per PM
Of is het een geheime leverancier


Set kost 440 Euro incl. Hij heeft ze voor mij gemaakt en ik kan deze leveren. Ik heb een paar sets gekocht zodat ik wat reserve heb liggen en is voordeliger ivm de mallen. Eerst wilde ik deze niet gaan verkopen omdat dit toch wel bepalend is voor het uiterlijk van mijn auto en mijn auto exclusief wilde houden, maar dat zou egoïstisch zijn toch
Reply With Quote
  #140  
Old 04-01-2012, 23:06
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Dat zou heul egoïstisch zijn ja!
Ik zelf heb (op dit moment, misschien later) geen interesse, maar denk dat er wel mensen zijn die geïnteresseerd zijn...zal eens een berichtje sturen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum