Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 30-06-2009, 09:01
golfgtiputten's Avatar
golfgtiputten golfgtiputten is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 134
Default

Ik wilde ook geen appelen met peren vergelijken. Maar ik gaf aan waarom ik hiervoor heb gekozen. Ik ben mijn cabrio compleet aan het restaureren, en daar gaat ook veel geld inzitten. Bij mij zaten een paar kleine plooien.
Bij mij heeft hij de wangen van de stoelen vervangen, omdat deze ooit verkeert zijn vervangen en alweer waren ingezakken. Dit kostte niks extra.
__________________
Mijn auto's:
98'er Golf mk4 V5 Highline (daily)
84'er Golf mk1 1.6 cabrio (project)
Reply With Quote
  #42  
Old 30-06-2009, 11:30
classicline's Avatar
classicline classicline is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,823
Default

Quote:
Originally Posted by Arne
Er zouden mij teveel plooien inzitten hoor, al kostte het maar 100 euro.


Is ook mijn mening,

Als ik dit zie dan zou ik liever een gewoon stoffen interieur erin hebben.

Is niet als kritiek bedoeld maar ik persoonlijk vind dit niet echt een Upgrade voor een auto. Maar moet ik ook zeggen dat ik Kunstleer/Sky sowieso geen porum vind.

Maar ik snap wel dat mensen tevreden zijn als hun interieur echt verrot was,
Voor dat geld mag je eigenlijk ook niet veel meer verwachten.
__________________
www.ultralow.nl
www.bdclean.nl

Last edited by classicline : 30-06-2009 at 11:32.
Reply With Quote
  #43  
Old 30-06-2009, 15:35
marcoberg marcoberg is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 4
Default

Hallo allemaal. Ook ik ben in het bezit van een leuke Golf 1 cabrio. Ik las hier met verbazing en toch ook plezier de opmerkingen over LEER, KUNSTLEER en SKY. Ik ben zelf werkzaam in de stoffen industrie als verkoper. Er moet mij een ding van het hart. SKY en KUNSTLEER wordt door menig van jullie als hetzelfde bestempeld. Dit is absoluut niet zo! Is een van jullie auto`s met SKY bekleed... succes dan maar.... na 3 keer zitten is dit uitgezeten en ziet het er niet meer uit. KUNSTLEER daarentegen is kwalitatief oersterk materiaal. Daarom is het ook veel goedkoper. Ik zag ook de opmerkingen van 16V. Niet om je af te branden maar jij had geloof ik nog geen 100 euro over voor het kunstlederen interieur? Als ik jou was zou ik je interieur goed nakijken... De meeste autobekleders en zelfs auto fabrikanten gebruiken alleen maar kunstleer. Dit tegen de prijzen van echt leer! 1800 euro voor een set kunstleer kost het zo maar, ze noemen het echter alleen LEER... Die 1800 euro is zo`n set zeker wel waard hoor, daar niet van. Kunstleer gaat gewoon veel langer mee dan leer, is onderhoudsvriendelijker en UV bestendig. Als ik met mijn (kennersoog) de fotos bekijk dan is dit kunstleer van een goed merk. Ik denk dat het afkomstig is van PARA en VERITEX. Ik ken deze fabrikanten en kan vertellen dat dit goed spul is. Ik zou willen dat mijn baas dit ook verkocht.... (nou hoop ik dat hij dit niet leest)

Ik ben als vertegenwoordiger een paar keer bij Carrestyling in Zeist geweest en probeerde hun mijn product, dat toch goedkoper is, te verkopen. Zij wilden dit echter niet omdat zij met goed spul wilden werken... Jammer, ik geen provisie maar ik begrijp hun wel. Ik heb daar enkele interieurtjes zien staan en moest zeggen dat wat ik zag er erg goed uitzag. Uiteraard zitten er af en toe plooien in leer en kunstleer, dit komt omdat er weinig rek in zit als je een bocht om moet, stof is veel makkelijker. Maar wat ik zo zie is de kwaliteit prijs verhouding zeker goed.

Ik zit er namelijk ook over te denken om mijn auto bij hun te laten doen. Kan iemand mij zeggen hoe lang dit duurt voor je hem terug hebt? Het is namelijk zulk lekker weer... dus wil hem niet te lang kwijt.

Ik hoop dat ik jullie van wat informatie heb kunnen voorzien.

Groeten
Reply With Quote
  #44  
Old 30-06-2009, 15:40
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Hallo,

Ik ben hem een week kwijt geweest maar dit kwam doordat ik hem alleen op zaterdag kon weg brengen en op zaterdag weer kon ophalen.
Ze hebben 3 dagen nodig om het interieur te bekleden.

Erik.
Reply With Quote
  #45  
Old 30-06-2009, 15:42
marcoberg marcoberg is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 4
Default

Quote:
Originally Posted by ErikvanBilsen
Hallo,

Ik ben hem een week kwijt geweest maar dit kwam doordat ik hem alleen op zaterdag kon weg brengen en op zaterdag weer kon ophalen.
Ze hebben 3 dagen nodig om het interieur te bekleden.

Erik.


Drie dagen? Dat is snel... Ik had ergens anders geinformeerd, daar duurde het zeker een week... Ik ga gelijk bellen! Heb jij zijn nummer toevallig zo bij de hand?
Reply With Quote
  #46  
Old 30-06-2009, 15:43
golfgtiputten's Avatar
golfgtiputten golfgtiputten is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 134
Default

Tobias van Carrestyling weet wat hij doet, en is een relaxte vent. Hij liet mij kunstleder en echt leer zien, nu ben ik geen kenner maar qua motief enz verschilt het niet veel.
Ik was mijn interieur +- een week kwijt, omdat ik had aangegeven dat ik geen haast had. Maar hij kan het in 2 á 3 dagen klaar hebben.
__________________
Mijn auto's:
98'er Golf mk4 V5 Highline (daily)
84'er Golf mk1 1.6 cabrio (project)
Reply With Quote
  #47  
Old 30-06-2009, 15:45
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Hier de link van Marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/250007582
Staat een nummer bij.
Maar hij reageerd ook zeer snel op emails.
Reply With Quote
  #48  
Old 30-06-2009, 15:47
marcoberg marcoberg is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 4
Default

Quote:
Originally Posted by ErikvanBilsen
Hier de link van Marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/250007582
Staat een nummer bij.
Maar hij reageerd ook zeer snel op emails.


Ok tnx! ga m bellen! ben benieuwd. klinkt wel positief allemaal...
Reply With Quote
  #49  
Old 30-06-2009, 17:34
golf16v's Avatar
golf16v golf16v is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,282
Default

Quote:
Originally Posted by marcoberg
Hallo allemaal. Ook ik ben in het bezit van een leuke Golf 1 cabrio. Ik las hier met verbazing en toch ook plezier de opmerkingen over LEER, KUNSTLEER en SKY. Ik ben zelf werkzaam in de stoffen industrie als verkoper. Er moet mij een ding van het hart. SKY en KUNSTLEER wordt door menig van jullie als hetzelfde bestempeld. Dit is absoluut niet zo! Is een van jullie auto`s met SKY bekleed... succes dan maar.... na 3 keer zitten is dit uitgezeten en ziet het er niet meer uit. KUNSTLEER daarentegen is kwalitatief oersterk materiaal. Daarom is het ook veel goedkoper. Ik zag ook de opmerkingen van 16V. Niet om je af te branden maar jij had geloof ik nog geen 100 euro over voor het kunstlederen interieur? Als ik jou was zou ik je interieur goed nakijken... De meeste autobekleders en zelfs auto fabrikanten gebruiken alleen maar kunstleer. Dit tegen de prijzen van echt leer! 1800 euro voor een set kunstleer kost het zo maar, ze noemen het echter alleen LEER... Die 1800 euro is zo`n set zeker wel waard hoor, daar niet van. Kunstleer gaat gewoon veel langer mee dan leer, is onderhoudsvriendelijker en UV bestendig. Als ik met mijn (kennersoog) de fotos bekijk dan is dit kunstleer van een goed merk. Ik denk dat het afkomstig is van PARA en VERITEX. Ik ken deze fabrikanten en kan vertellen dat dit goed spul is. Ik zou willen dat mijn baas dit ook verkocht.... (nou hoop ik dat hij dit niet leest)

Ik ben als vertegenwoordiger een paar keer bij Carrestyling in Zeist geweest en probeerde hun mijn product, dat toch goedkoper is, te verkopen. Zij wilden dit echter niet omdat zij met goed spul wilden werken... Jammer, ik geen provisie maar ik begrijp hun wel. Ik heb daar enkele interieurtjes zien staan en moest zeggen dat wat ik zag er erg goed uitzag. Uiteraard zitten er af en toe plooien in leer en kunstleer, dit komt omdat er weinig rek in zit als je een bocht om moet, stof is veel makkelijker. Maar wat ik zo zie is de kwaliteit prijs verhouding zeker goed.

Ik zit er namelijk ook over te denken om mijn auto bij hun te laten doen. Kan iemand mij zeggen hoe lang dit duurt voor je hem terug hebt? Het is namelijk zulk lekker weer... dus wil hem niet te lang kwijt.

Ik hoop dat ik jullie van wat informatie heb kunnen voorzien.

Groeten



ik weet goed genoeg wat leder is en wat kunstleder is

ik weet ook dat het interieur in onze lupo gti (origineel leder van fabriek uit) enkel het leder had op de bovenvlakken van zit en rugleuning + hoofdsteunen

de zijkanten en achterkant van de voorste stoelen zijn inderdaad kunstleder

maar dat kun je totaal niet vergelijken met het kunstleder uit deze topic (zowel qua kleur als structuur is het identiek als leder)

daarnaast hebben wij garage thuis en opteerden wij daarom ook om auto's nadien pas te laten bekleden door onze autobekleder omdat we onze klanten dus wel degelijk een volledig lederen interieur kunnen aanbieden (wat de fabriek dus niet doet)
Reply With Quote
  #50  
Old 30-06-2009, 21:07
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

als de fabriek het al niet doet,waarom wil je dan volledig leder?? voor de heb??
ik begrijp echt het probleem niet allebei die jongens wilden hun interieur goedkoop een opknap-beurtje geven en dat is ze waarschijnlijk gelukt want vanuit die hoek zie ik alleen blije gezichten....sterker nog,wat een ander ook zegt ik laat het daar ook doen
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #51  
Old 30-06-2009, 22:36
marcoberg marcoberg is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 4
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
als de fabriek het al niet doet,waarom wil je dan volledig leder?? voor de heb??
ik begrijp echt het probleem niet allebei die jongens wilden hun interieur goedkoop een opknap-beurtje geven en dat is ze waarschijnlijk gelukt want vanuit die hoek zie ik alleen blije gezichten....sterker nog,wat een ander ook zegt ik laat het daar ook doen


Kennelijk wil hij het inderdaad voor de heb want van fabriek af zijn inderdaad de achtervlakken en zijvlakken kunstleder. Dit doet men niet voor niks... Maar ja daar kom je nog wel achter. Toch jammer dat er altijd mensen zijn die even willen laten weten dat zij iets beters/mooiers hebben... (althans dat denken ze...)

Ook ik ga het daar laten doen wat V16 er ook van vind.... Haha wij hoeven niet steeds op te letten of ons leer wel vet genoeg blijft... anders zit je straks met een uitgedroogd interieur...
Reply With Quote
  #52  
Old 30-06-2009, 22:43
ArjenE's Avatar
ArjenE ArjenE is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,393
Send a message via MSN to ArjenE
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
als de fabriek het al niet doet,waarom wil je dan volledig leder??

mijne is volledig leder van fabriek af hoor
zelfs de kaphoes is echt leer


__________________
Quote:
Originally Posted by Nas
16 inch vond ik nou eigenlijk net iets te groot... Al staat het bij ArjenE heel netjes
Reply With Quote
  #53  
Old 30-06-2009, 22:44
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

vind het alleen een beetje sneu dat er zo geziekt word,terwijl meerdere keren is gezegd dat het om de lage prijs ging...zowiezo de meesten zien echt geeen verschil of je stoelen bekleed zijn door "onze autobekleder" of door carrestyling....
@arjan; jij hebt nou eenmaal alles beter
nee geintje,hij had het over een lupo....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.

Last edited by De Pul : 30-06-2009 at 22:47.
Reply With Quote
  #54  
Old 30-06-2009, 22:46
frankvr6 frankvr6 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,054
Default

kan je vertellen dat ik meningeen heb moet laten zien dat mijn interieur van kunst leder was en niet van leer de meeste zien het niet eens en na 2 jaar was het nog als nieuw
Reply With Quote
  #55  
Old 30-06-2009, 22:47
frankvr6 frankvr6 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,054
Default

arjen de achter kant van je stoelen is gewoon skai hoor
Reply With Quote
  #56  
Old 30-06-2009, 22:50
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by frankvr6
kan je vertellen dat ik meningeen heb moet laten zien dat mijn interieur van kunst leder was en niet van leer de meeste zien het niet eens en na 2 jaar was het nog als nieuw

m'n broertje heeft een bmw e36 gehad met grijs leer erin,daar was ook gedeeltelijk kunstleer gebruikt. dit waren dan ook de enige gedeeltes die na 13 jaar nog echt netjes waren
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #57  
Old 30-06-2009, 22:52
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by frankvr6
arjen de achter kant van je stoelen is gewoon skai hoor

aha heb ik niet eens ergens gelezen dat skai troep is
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #58  
Old 30-06-2009, 22:52
ArjenE's Avatar
ArjenE ArjenE is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,393
Send a message via MSN to ArjenE
Default

Quote:
Originally Posted by frankvr6
arjen de achter kant van je stoelen is gewoon skai hoor

Shit
__________________
Quote:
Originally Posted by Nas
16 inch vond ik nou eigenlijk net iets te groot... Al staat het bij ArjenE heel netjes
Reply With Quote
  #59  
Old 01-07-2009, 14:16
classicline's Avatar
classicline classicline is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,823
Default

Als het alleen om de goedkopigheid gaat in dit topic moet je het gewoon doen,
Het gaat erom dat degene wie het laat doen er blij mee is.

Het is ook geen zeiken maar gewoon een mening daarvoor zijn we op een forum dacht ik.

Maar weet in iedergeval zeker dat het van mij wel compleet leer is
__________________
www.ultralow.nl
www.bdclean.nl
Reply With Quote
  #60  
Old 01-07-2009, 17:32
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

mening geven is ook prima,maar als we die een keer gehoord hebben weten we genoeg toch??
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum