Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 20-07-2012, 18:19
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Als ik hier kijk lijkt het mij dat het het relais van nr. 18 is maar ik kan in de tabel er onder niet vinden wat daar in hoort ??
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #22  
Old 20-07-2012, 18:26
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Het lijkt mij wat optioneels, dat relais. Zou mistlichten voor kunnen zijn?

Om je voor onnodige kosten te behoeden, stekker 4 op je tellerbak is NIET voor je koelwatertemperatuur! Die is voor de MFA, komt een toerental puls uit voor eventueel cruise control of radio en nog wat dingen.
Heb zelf zo'n teller maar ik maak m'n eigen MFA erin, vandaar dat ik dat weet.
Reply With Quote
  #23  
Old 20-07-2012, 18:57
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Quote:
Originally Posted by Joris_MK1
Het lijkt mij wat optioneels, dat relais. Zou mistlichten voor kunnen zijn?

Om je voor onnodige kosten te behoeden, stekker 4 op je tellerbak is NIET voor je koelwatertemperatuur! Die is voor de MFA, komt een toerental puls uit voor eventueel cruise control of radio en nog wat dingen.
Heb zelf zo'n teller maar ik maak m'n eigen MFA erin, vandaar dat ik dat weet.


Okee bedankt voor de mededeling verklaart wel waarom er geen aansluiting voor is op de tellerbak en waarom de stekker er los bij lag, maar ik ben toch bang dat er een nieuwe tellerbak moet komen. Wanneer ik de lampen aan doe gaat ook de teller verlichting niet aan en dit terwijl de lampjes vernieuwd zijn en de massa's zijn schoon gemaakt. Of zal dit een kapotte schakelaar zijn ?
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily

Last edited by renshoff : 21-07-2012 at 14:37.
Reply With Quote
  #24  
Old 22-07-2012, 06:29
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

deze plaats van het relais lijkt me de plaats van een simpel relais met de normale 4 stekker 87 85 enz.doet je claxon het?
kan ook zijn dat al je lampjes kapot zijn maar zou eerst eens naar een ander cockpitje op zoek gaan,volgens mij zijn de dunne grijs/blauw kabels voor de verlichting in je meters.
heb vroeger ook een paar van die eg blokjes gehad en kan me herinneren dat er niet echt veel olie uitkwam als je de dop eraf haalde met stationair draaien,gaat je olielampje wel direct uit als je start,doe eens een oliewissel met de normale 15/40 zoals hiervoor beschreven is,als je oliefilter oud is kan er ook wel eens een probleem bestaan met oliedruk of een slecht merk erop
Reply With Quote
  #25  
Old 22-07-2012, 10:50
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Quote:
Originally Posted by passatje2
deze plaats van het relais lijkt me de plaats van een simpel relais met de normale 4 stekker 87 85 enz.doet je claxon het?
kan ook zijn dat al je lampjes kapot zijn maar zou eerst eens naar een ander cockpitje op zoek gaan,volgens mij zijn de dunne grijs/blauw kabels voor de verlichting in je meters.
heb vroeger ook een paar van die eg blokjes gehad en kan me herinneren dat er niet echt veel olie uitkwam als je de dop eraf haalde met stationair draaien,gaat je olielampje wel direct uit als je start,doe eens een oliewissel met de normale 15/40 zoals hiervoor beschreven is,als je oliefilter oud is kan er ook wel eens een probleem bestaan met oliedruk of een slecht merk erop


De claxon doet het nog, je zegt ook dat er niet veel olie uit komt maar als wij de olie dop droog maken dan een tijdje stationair laten lopen en de dop er weer uithalen is hij nog steeds net zo droog.

We hebben gisteren een nieuwe tellerbak opgehaald moeten hem nu alleen nog even aansluiten maar zijn nu eerst druk met het olie probleem. Ik heb de olie pomp er onder uit gehaald maar deze ziet er nog goed uit. Ook heb ik gekeken of de koppaking wel goed zit ivm uit elkaar gelegen motorblok maar deze kanalen lopen zo goed als naar beneden het blok in. Dus moet er een probleem met de toevoer omhoog zijn. Dan kom je bij het gedeelte van de oliefilter uit. Hier heb ik de sensor die er boven op zit los gedraaid en deze was ook nog zo goed als kurkdroog. Dus er moet of iets in de leiding zitten van de pomp naar het oliefilter of de olie pomp is kapot of kan de olie pomp de 10W40 olie niet oppompen omdat deze te dun is (lijkt mij niet want staat gewoon voorgeschreven in de vraagbaak).
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #26  
Old 10-08-2012, 14:05
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Zo tijdje geleden dat hier weer wat gepost is. We zijn dus weer verder gegaan met de golf. Olie pomp er onderweg gehaald en in een emmer met olie gedaan aan gedraaid en de olie komt netjes omhoog. Olie pomp is dus gewoon goed. Dus moet er iets in de toevoer fout gaan. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Ook wouden we vandaag de auto weer starten en werd de massa die van de bobine af komt gloeiend heet. Afijn wij verder proberen te starten, motor sloeg niet aan totdat opeens de zekering er uit vloog Vervolgens met mijn vader gekeken waar het vandaan komt, nu hebben de het blok aan de min van de accu verbonden, de massa van de bobine los gehaald en contact om gedraaid en lampje van de meter slaat volledig uit en brand vol op de 12 volt. Maar hoe kan dit ? Een blok is toch 1 grote masse en de min van de accu ook ? Het blok krijgt dus op de een of andere manier een stroom ? Ik denk dat dit dus ook het probleem van de tellerbak verklaart. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor ??

Alvast bedankt
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #27  
Old 13-08-2012, 10:34
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

iemand een idee ? Ik zou graag weer verder willen aan de golf
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #28  
Old 28-08-2012, 17:58
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

iemand ?
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #29  
Old 28-08-2012, 18:57
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Het is dat je zo ver woont, anders had ik wel even komen kijken... Interessant probleempje dit
Reply With Quote
  #30  
Old 28-08-2012, 19:27
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

euhm, je ontsteking is massa gestuurd. Dus bij pulserende massa op je bobine moet je een vonk krijgen.

Auto op contact zetten (je moet nu 12V op de klem 15 van je bobine hebben) en dan met een draadje van je blok naar bobine (1) aansluiting een verbinding maken dan moet deze een vonk genereren. PAS OP DIT KAN GEVOELIG ZIJN :-)

kijk eens of je heel toevallig contactpunten heb in je verdeler, als je electronisch heb dan heb je aan de buitenkant een 3 polige stekker (+0-) bij contactpunten heb je een condensator naast je verdeler hangen. Mocht het zijn dat je contactpunten OF je electronische ontsteking blijft "hangen" krijg je een permanente verbinding met je bobine en dat vind de bobine niet leuk.

Koppel ook je toerenteller eens af (rood/zwart op je klem 1 van de bobine).
Reply With Quote
  #31  
Old 02-09-2012, 10:50
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Vandaag weer even aan de golf gewerkt en de bobine is volgens mij gewoon goed. De motor heeft hier voor gewoon gelopen, ik heb de tellerbak wel vervangen, kan het ook hier aan liggen ?

Ook heb ik voor de toerenteller een rood/groene stekker en 2 losse zwarte draden, 1 van die zwarte draad komt uit de boom van de rode draad de andere van de boom met de groene draad. Op de zwarte draad uit de rode boom staat 13 volt als ik hem op contact zet op de andere helemaal niets.

De golf heeft een elektronische ontsteking maar deze lijkt mij ook gewoon goed aangezien dat het blok wel gelopen heeft. Is er nog een bepaalde montage manier om de ontsteking goed te monteren op de oliepomp aangezien we deze ook los hebben gehaald. Ik heb de stand wel afgetekend waar hij in stond en weer zo terug gezet.

Zelf heb ik het gevoel dat er dan toch iets verkeerd zit in de tellerbak of dat er toch nog ergens een massa probleem is, maar waar deze zit is mij ook een raadsel aangezien ik de massa boven de zekeringkast weer helemaal netjes gemaakt hebben.

Hoop dat het een beetje duidelijk is want veel beter kan ik het niet echt omschrijven.
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #32  
Old 14-09-2012, 12:44
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Vandaag weer even de golf geprobeerd te starten aangezien hij het laatst opeens weer deed. En helaas weer niets.
Nou dachten wij, kan de bobine misschien een lekstroom geven waardoor de massa zo warm wordt en het blok dus onder stroom komt te staan en hierdoor dus de elektronische ontsteking in de war gooit ?

Dus kan het dat de bobine een lekstroom geeft en hoe kan ik de controleren ?
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #33  
Old 15-09-2012, 07:19
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

heb je wel eens het witte plastic huis in je contactslot vernieuwd of verwisseld?hier lees ik niks van in je verhaal,en de ontstekings module heb je die al eens vervangen dat zwarte dingetje wat op een alu plaatje zit wat van de bobine afkomt,nogmaals ook al heeft ie gelopen het kan ineens kapot gaan,de bobine vertrouw ik ook niet maar zou eerst deze 2 eens uitwisselen of je moet dit al gedaan hebben.

hieronder pagina 6 voor voorbeeld in pdf


http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...TVUXE_N4GobU5yw

Last edited by passatje2 : 15-09-2012 at 07:27.
Reply With Quote
  #34  
Old 15-09-2012, 11:53
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default Hij loopt, ongeveer

Quote:
Originally Posted by passatje2
heb je wel eens het witte plastic huis in je contactslot vernieuwd of verwisseld?hier lees ik niks van in je verhaal,en de ontstekings module heb je die al eens vervangen dat zwarte dingetje wat op een alu plaatje zit wat van de bobine afkomt,nogmaals ook al heeft ie gelopen het kan ineens kapot gaan,de bobine vertrouw ik ook niet maar zou eerst deze 2 eens uitwisselen of je moet dit al gedaan hebben.

hieronder pagina 6 voor voorbeeld in pdf


http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...TVUXE_N4GobU5yw



Bedankt voor de pagina !

Bleek dus dat ik het blok nadat ik de oliepomp er uit had gehaald niet meer goed op tijd had gezet
Maar nu loopt het blok dus op 3 poten en reageert hij totaal niet op het gas pedaal. Is dit ook kwestie van afstellen of zal ik ook eens een kijkje in de benzinetank wagen op misschien vervuiling ?
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #35  
Old 15-09-2012, 13:51
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

De timing van de distributie niet goed? 1 a 2 tandjes gaat nog bij een EG motor maar heb je er meer niet goed staan dan vrees ik kromme kleppen.

Heb je je bougiekabels losgehad? Zo ja heb je de juiste volgorde wel aangehouden bij het terugplaatsen?
Reply With Quote
  #36  
Old 15-09-2012, 14:04
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by Sjeesbeest
Heb je je bougiekabels losgehad? Zo ja heb je de juiste volgorde wel aangehouden bij het terugplaatsen?

Als daar een fout in zit kan 'ie nooit op drie poten lopen...
Reply With Quote
  #37  
Old 15-09-2012, 16:03
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Als daar een fout in zit kan 'ie nooit op drie poten lopen...


Zeker wel, voor het gehoor wel. Heb het destijds bij mijn carbio ook gehad toen ik m kocht wilde die niet lopen, althans heel weinig kracht even de volgorde bekeken en liep als een zonnetje
Reply With Quote
  #38  
Old 15-09-2012, 16:36
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Hij loopt dan op twee poten, en dat hoor je echt wel.
Reply With Quote
  #39  
Old 15-09-2012, 16:48
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Zo, weer klaar met de golf voor vandaag.

Loopt nu weer netjes op alle 4 de cilinders was kwestie van ff goed afstellen Het is helaas niet starten en lopen. Er zit toch ergens een kabel niet goed ofzo want de ene keer start hij in een keer de andere keer hoor je de motor draaien slaat de toerenteller een keer uit en begint de massa weer te roken.... Hoe kan dit ????

Is wat vaag omschreven maar meer kan ik er ook niet van maken.

Had ook ff in de tank gekeken en die was nog netjes schoon dus daar hoef ik me voorlopig nog geen zorgen over te maken
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #40  
Old 19-09-2012, 21:48
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

iemand een idee hoe het kan dat de auto de ene keer wel loopt en de andere keer de massa weer rookt als een malle ? Kan me zelf niet voorstellen dat het hier dan om een ontstekinsmodule gaat aangezien hij gewoon goed loopt als hij maar eenmaal gestart is...

Alvast bedankt !
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum