Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-08-2011, 19:18
stormvw's Avatar
stormvw stormvw is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default Stormvw

hallo,

Ik ben robbert en kom uit assen. 22 jaar en inmiddels besmet met het beruchte VW virus Ik kijk al tijdje mee op het forum en ben al meerdere meetings afgegaan. Hierbij een greep uit mijn autoverleden. Ik begon met mazda 323f. Geen foto's van. Daarna kocht ik deze bmw




Gekieteld naar 150 pk Maar na 2 overtredingen van 56km te hard en 34 km te hard verkocht. Kreeg gelukkig jaar voorwaardelijk. Dus toen wat langzamer gekocht.

VW polo 6n2 SDI







had onder de polo vmaxx met porsche c2 opnieuw opgemaakt met flakes in de lak erg mooie velgen.

Daarna van medeforumlid gijsk schroefset weitec overgekocht met audi a8 winterfelgen.







toen er als hobby een jetta mk1 84 overgekocht van forumlid vwunit. Zat 1.3 in met kw variant en breed staal. toen 5 bak eronder gezet en kleine dingetjes.










nu heb ik deze auto's verkocht aan liefhebber en polo ingeruild ivm met verhuizing naar binnenstad. Geen stalling jetta en meer moeten reizen voor mijn werk gekozen voor 1 auto en dat moest km vreter zijn.

Dat is geworden VW golf mk4 TDI Pacific 2004. black magic 3 deurs met airco cruise OEM xenon enz..













Plannen zijn:

Chippen naar 150 pk
Schroefset
19 inch want wil niet heel laag
Schmidt jack line, audi stars. bbs le mans, rotiform blq, bbs ch of iets anders leuks
misschien ramen tinten
Zwarte VW logo's
Remklauwen kleurtje geven
Neus overspuiten ivm met veel steenslag
V6 voor en achterlip met mooi sierstuk

Dat was het eerst wel even. Eerst maar even weer sparen enzo. En dingen bijelkaar sprokkelen voor volgend seizoen. Er was weer veel te veel mooi spul te zien bij MIVW

Last edited by stormvw : 24-08-2011 at 16:18.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-08-2011, 19:41
seven13 seven13 is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 587
Default

die polo stond een paar weken terug te koop op mp.vond het echt een mooie wagen.
je plannen klinken goed. enne welkom op dit forum
__________________
soon driving oldschool once again
Reply With Quote
  #3  
Old 23-08-2011, 21:24
stormvw's Avatar
stormvw stormvw is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

Quote:
Originally Posted by seven13
die polo stond een paar weken terug te koop op mp.vond het echt een mooie wagen.
je plannen klinken goed. enne welkom op dit forum



dank je! Vond het ook wel jammer om de polo weg te doen.

gr robbert
Reply With Quote
  #4  
Old 24-08-2011, 16:17
stormvw's Avatar
stormvw stormvw is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

aantal vraagjes had ik nog:

Mijn startmotor ratelt als de auto is gestart. Soort nasleep zeg maar. Kan ik dat maken door het stangetje dat intrekt als de auto gestart is in te vetten. Of kan dat niet?

Als ik met 19 inch ga rijden en wil wielkasten mooi vullen met getrokken bandjes, heb ik dan ook V6 stabi nodig?

Als ik sommige schroefset advertentie lees kan je kiezen tussen met xenon en zonder xenon? wat is daar het verschil tussen in schroefset?

alvast bedankt
Reply With Quote
  #5  
Old 24-08-2011, 16:25
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by stormvw
aantal vraagjes had ik nog:

Mijn startmotor ratelt als de auto is gestart. Soort nasleep zeg maar. Kan ik dat maken door het stangetje dat intrekt als de auto gestart is in te vetten. Of kan dat niet?


Het kan helpen, maar waarschijnlijk is óf de veer die je rondsel terug trekt kapot, óf de vrijloop koppeling in je rondsel.
Ruilstartertje halen


Quote:
Originally Posted by stormvw
Als ik sommige schroefset advertentie lees kan je kiezen tussen met xenon en zonder xenon? wat is daar het verschil tussen in schroefset?


Met Xenon heeft waarschijnlijk een aansluiting voor het stangetje van de hoogteregeling van je lampen.

Quote:
Originally Posted by stormvw
Chippen naar 150 pk


Ik zou het bij 96kW/130pk houden. Ik vind de 150pk variant wat minder soepel rijden als de 130pk
en met die chip is hij al niet langzaam.

Mooie auto en welkom op VF!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #6  
Old 24-08-2011, 16:40
stormvw's Avatar
stormvw stormvw is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

Met Xenon heeft waarschijnlijk een aansluiting voor het stangetje van de hoogteregeling van je lampen.



Ik zou het bij 96kW/130pk houden. Ik vind de 150pk variant wat minder soepel rijden als de 130pk
en met die chip is hij al niet langzaam.

bedankt voor je snelle reply!

heb je misschien foto van dat stangetje? ik snap niet echt hoe je dat bedoelt want ik wil binnenkort bij een schroefset gaan kijken.

en dat minder soepel rijden? bedoel je dan dat de auto wat minder loopt en dat je ineens veel koppel heb ofzo?
Reply With Quote
  #7  
Old 24-08-2011, 16:50
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by stormvw
heb je misschien foto van dat stangetje? ik snap niet echt hoe je dat bedoelt want ik wil binnenkort bij een schroefset gaan kijken.


Er zit aan je veerpoot gewoon een lip met een gat erin om een verbindingsstang aan te sluiten die er voor zorgt dat als je auto omlaag gaat aan de achterkant, je koplampen naar beneden gesteld worden, zodat je niemand verblind.

Quote:
Originally Posted by stormvw
en dat minder soepel rijden? bedoel je dan dat de auto wat minder loopt en dat je ineens veel koppel heb ofzo?


Het vermogen vindt ik er nogal plotseling inkomen en met 4500rpm is het bij zo'n PD-motor toch ook wel klaar. De 130pk variant rijdt wat smoother vindt ik. Maar ieder z'n ding.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #8  
Old 24-08-2011, 17:48
stormvw's Avatar
stormvw stormvw is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

ok bedankt!

zit nog te twijfelen met chippen want je zit ook met die koppeling. Nieuwe sachs koppeling is ook niet goedkoop. Iemand anders nog ideeen erover?
Reply With Quote
  #9  
Old 24-08-2011, 17:52
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Ey, die Jetta is verkocht aan mijn collega
Reply With Quote
  #10  
Old 24-08-2011, 18:04
stormvw's Avatar
stormvw stormvw is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

Quote:
Originally Posted by René
Ey, die Jetta is verkocht aan mijn collega


dan werk je bij een chemischbedrijf! het leek mij wel een liefhebber dus het was iig makkelijker om de auto te verkopen. Hij had ook mooie golf 1 g60
Reply With Quote
  #11  
Old 24-08-2011, 18:10
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by stormvw
zit nog te twijfelen met chippen want je zit ook met die koppeling. Nieuwe sachs koppeling is ook niet goedkoop. Iemand anders nog ideeen erover?


Ik weet niet hoeveel kilometers erop staan, maar als je 2-massa vliegwiel eruit loopt dan zou ik voor een vast vliegwiel gaan, in combinatie met een versterkte koppelingsset. Die Nm's richten anders binnen de kortste tijd weer een vliegwiel ten gronde.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #12  
Old 24-08-2011, 18:20
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by stormvw
dan werk je bij een chemischbedrijf! het leek mij wel een liefhebber dus het was iig makkelijker om de auto te verkopen. Hij had ook mooie golf 1 g60


Stimmt
Reply With Quote
  #13  
Old 26-08-2011, 10:23
stormvw's Avatar
stormvw stormvw is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Ik weet niet hoeveel kilometers erop staan, maar als je 2-massa vliegwiel eruit loopt dan zou ik voor een vast vliegwiel gaan, in combinatie met een versterkte koppelingsset. Die Nm's richten anders binnen de kortste tijd weer een vliegwiel ten gronde.


ja klopt. Ik zag bij vagtechniek een set van sachs met koppeling en vliegwiel voor 450 euro ofzo. Als mn koppeling het niet trekt bestel ik gelijk die set.

iemand nog ervaring met die v6 stabi en 19 inch? Of ik die dan ook nodig heb om kasten goed te vullen?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum