Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #81  
Old 03-09-2004, 22:29
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

SOW...

Daar is tie weer!! Inmiddels al eindje gehobbiet. Ben maar eens begonnen met het gasklephuis. Vond zelf en na het zien van wat foto's van anderen dat er teveel aluminium aan de binnenzijde van dit geval zit. Dremel erbij en frezen maar, gaat prima, echt heel veel stelt het niet voor. Inmiddels is de inlaat wat groter, zoals je ziet kan dit nooit kwaad omdat het huis zelf stukkie groter is nog. Plus de lucht kan nu wat beter richting de kleine gasklep. Standaard zit (waar dat rode cirkeltje staat bij de 2e foto) nogal een hoekje in het huis. Helaas heb ik geen originele foto meer.

Verder ben ik vanavond begonnen met het schoon maken van de kop, eerst al het vet er maar eens af en alle tapeinden eruit, zitten alleen maar in de weg die krengen. Morgen zal ik een foto maken waar je kunt zien dat de poorten standaard kleiner zijn als de pakking, dat vraagt dus om de dremel

Laatste nieuws is dat ik toch een ander onderblok nodig heb, waarom?? Bij heb exemplaar wat ik nu heb zitten geen krukas lagerkappen meer. Aangezien deze gelijktijdig met het blok geboord worden, is overzetten dus geen optie. Gelukkig heeft MelG60 (Melchior) er nog 1tje voor me liggen die wel compleet is.





Op deze foto kun je zien dat in de rode cirkel gedremeld is, hier is dus een stukkie alu weg Op het lichte vlakje wat op de retourbuis zit (onderzijde foto) zit normaal een pen die de veer van de retourklep tegenhoud, die klep is niet meer nodig (is er ook al uit) dus is de pen er ook af. Alle overige uitstulpingen vaan er ook nog af en die worden tzt dicht gelast. Voor wie denkt, ik zie niks anders, dat klopt !! is dezelfde foto, alleen even aangegeven wat ik precies gedaan heb





Bewerkte inlaat



Kleine gasklep (ook wel vlinder genoemd) verwijderd, deze gaat plaats maken voor een andere





The ODB (old dirty basterd) vies.... BAH !!
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #82  
Old 03-09-2004, 22:49
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

sow .........weer een kilo alu voor de oudijzerboer....

netjes !
Reply With Quote
  #83  
Old 06-09-2004, 06:57
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

goed bezig elemans!!
Reply With Quote
  #84  
Old 06-09-2004, 10:01
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

netjes, goed bezig... hoe maakt je nu die kop goed schoon? Kan het kwaad als je hem in een bak thinner legt, en em daarin schoon gaat boenen? Of tast de thinner dingen aan?

Ben wel benieuwd hoe je em helemaal schoon maakt.

Ik heb vorige week de inlaatkanalen van de standaard kop, van mijn jetta motor, "bewerkt" de dremel duurde me veel te lang, er zat zoveel teveel op... dus eerst de boormachine maar gebruikt... en afgemaakt met de dremel... Erg leuk om zulke dingen zelf te doen... Bij mij was het zo: kan toch niet minder... en het resultaat is goed, rijdt een stuk beter nu! betere sound, en pakt veel vlotter op! gelijk ook de andere nokker er in gelegd, dus dat is ook de mede oorzaak, mar met de scherpere nokker loopt ie veel beter stationair, dus dat zal wel door de kanalen komen nu...

veel plezier en succes met verder knutselen en opbouwen!
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #85  
Old 06-09-2004, 13:07
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Met remmenreiniger kom je een heel eind, thinner kan ook, zorg alleen dat je dan je kelpseals ff verwijderd, want anders vreten die weg. Je hebt van die schuurpads, lijkt beetje op schuurspons, daarmee krijg je de meeste aanslag wel weg. Ik heb zelf alleen nog maar staalwol gebruikt, dat gaat ook vrij goed.

Dat bewerken van je kanalen heeft blijkbaar wel resultaat gegeven want hij pakt beter op, natuurlijk ook te maken met de andere nokker.

Ik ga zelf dus aan de slag met de kanalen, heb gezien hoe ver het kan (bij rene ) zover ga ik niet. Laat wel even de klepzittingen opnieuw slijpen, en de kop even opnieuw vlakken voor de zekerheid
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #86  
Old 06-09-2004, 15:02
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

maar even remreiniger kopen dus...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #87  
Old 09-09-2004, 23:15
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Zo, weer wat verder gekomen, beetje druk gehad met andere dingen laatste dagen dus weinig tijd op te hobbiejen.

Dinsdagavond weer eens wat aan de auto zelf gedaan, aan de bijrijderszijde de wielkuiplijsten er ook af gehaald, verbaas me nog steeds over de fantastische staat van de spatborden, echt ongelooflijk eigenlijk hoe dat ze er nog uit zien. Gelijk even voor te proberen het steenspat plaatje geplaatst. Verder heb ik de elektrische deurvergrendeling verwijderd, was naderhand ingebouwd, werkt op zich prima en heel simpel en het composetje voor ook maar meteen uitgebouwd, deur is meteen een stuk lichter. Straks komen er gewoon normale speakers in de deuren, niks bijzonders, als het maar weinig weegt en goed past

Vanavond weer ff gedremeld, de inlaat van de gasklep was dus al klaar, nu moest het huis van de kleppen zelf nog gedaan worden. Het zou op zich nog wel verder kunnen maar vind het prima zo. Eerste foto is van de achterzijde, deze is normaal hetzelfde als de voorzijde, maar daar was ik al aan begonnen voordat ik ene foto had gemaakt. Inmiddels zijn beide kanten gedaan, zowel de inlaat als de uitlaatkant. Misschien dat ik nog meer aan de uitlaat kant ga doen, maar dan zal ik eerst het inlaat spruitstuk moeten hebben. Aan de inlaatzijde loopt het gasklephuis nu ook gelijk met de inlaat, normaal zit daar ook een klein randje.








__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum