Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-08-2013, 07:35
Cabby1990's Avatar
Cabby1990 Cabby1990 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 324
Default Golf mk1 Cabrio GTI bj 1990

Het werd eens tijd om een apart topic te openen voor de cabby.

Vorig jaar een mk1 cabrio kunnen overkopen van een vriend.
Bj 1990, GTI (1.8 8v) blok erin, volledig in nieuwe lak gezet,... kortom een goede koop!
Nu de laatste weken terug tijd gevonden om de cabrio volledig in orde te zetten
Bij het uitvoeren van een groot onderhoud gezien dat het stuurhuis begon te lekken. Dus op zoek gegaan naar een nieuw stuurhuis... Veel gereviseerde stuurhuizen gevonden. Maar omdat je toch nooit echt zeker weet wat hier mee is gebeurt ben ik blijven zoeken naar een nieuw. Dan uiteindelijk in Duitsland toch een nieuw gevonden (480€ ). Maar omdat ze voor gereviseerde stuurhuizen toch ook ongeveer die prijs vragen was ik best gelukkig.
Stuurhuis er onderuit gehaald en nieuw gemonteerd:




Hiermee kon ik al even verder. Na de winter toch wat beginnen rijden met de cabrio. Tijdens 1 van de eerste testritten liep het al fout. Bij het terug thuiskomen legde ik de motor stil en kreeg hem daarna niet meer aan de praat. Alles gecontroleerd en bleek dat de brandstofpomp helemaal vol met vuil zat, nieuwe pomp gezocht en probleem was verholpen. Voor even toch Tijdens 1 van de volgende ritten viel ik tijdens het rijden plots stil en kreeg hem daarna ook niet meer aan de praat. Cabrio naar huis getrokken en beginnen zoeken. Het probleem was al snel gevonden:




De vulpijp helemaal rot!! Aangezien deze helemaal doorgeroest was zat de tank vol met vuil en was dit ook de oorzaak dat de brandstofpomp vol zat met vuil. Dus de hele boel eronderuit en gelijk nieuwe tank en vulpijp besteld bij Theo.







Na alles gemonteerd te hebben sloeg de motor niet meteen aan... Brandstoffilter, opvoerpomp,... de hele zooi er weer onderuit, in een emmer brandstof gelegd en zo terug gemonteerd. Motor sloeg gelukkig meteen aan...

Tijdens het demonteren en monteren van de nafttank zag ik ook dat de assen eens een likje verf kunnen gebruiken en dat de remmerij dringend aan vernieuwing toe is, dit zijn dus de toekomstplannen

Omdat ik me begon te storen aan de gaatjes die in de voorbumper waren gemaakt voor de nummerplaat gelijk maar alle bumpers, zijvleugels en motorkap gedemonteerd en laten herspuiten:







Alle gaten netjes dichtgelast!




Ondertussen ook terug een nieuw setje velgen (vond de a8 wintervelgjes heel mooi, maar toch wat te smal) dus gegaan voor Porsche c2 velgen:
6j vooraan, 8j achteraan.

Vorige eigenaar had deze velgen gekocht volledig hoogglans verdicht. Maar omdat de velgen een beetje beschadigingen en plekjes hadden was hij begonnen met ze op te schuren. Na 2 velgen is hij hiermee gestopt en dan heb ik ze van hem overgekocht: 2 hoogglansverdichte met plekjes, 1 velg met matzwarte plastidip erover en 1 half gepolierde velg

MAAR de prijs was er ook wel naar. En de velgen zijn recht en zonder stoeprandschade.




Dit weekend de adapters gaan ophalen en meteen getest:




Hoogglans verdicht staat em wel goed vind ik dus denk ik dat ik deze week PUC maar eens opbel om de laatste stap van het verdichten nog eens te herhalen bij deze velgen, ik denk dat dit wel zal volstaan om ze terug mooi te krijgen.

Dit waren zowat de updates van de laatste maanden en weken. Nu op zoek gaan naar nieuwe remmen, wil achteraan ook schijven, dus ik weet weer wat me te doen staat!
Tot binnenkort!


__________________
Golf mk1 Cabrio '90 SOLD
Golf mk1 swallowtail '75 1.8T SOLD
Passat 3bg 2003 SOLD
Golf mk6 SOLD
Golf mk2 gti 16v 1988

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113400
Reply With Quote
  #2  
Old 05-08-2013, 08:10
DavyK DavyK is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 170
Default

Netjes.
Ben benieuwd naar het resultaat.
Welke dikte van spacers heb je genomen?
__________________
GRTZ...

Drive it like you show it...
Reply With Quote
  #3  
Old 05-08-2013, 08:16
Cabby1990's Avatar
Cabby1990 Cabby1990 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 324
Default

Vooraan 20mm en achteraan 30mm
__________________
Golf mk1 Cabrio '90 SOLD
Golf mk1 swallowtail '75 1.8T SOLD
Passat 3bg 2003 SOLD
Golf mk6 SOLD
Golf mk2 gti 16v 1988

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113400
Reply With Quote
  #4  
Old 09-08-2013, 08:05
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Mooi auto hoor!. Zeker icm de C2's. Blijft toch dik onder een Mk1
__________________
Cabby
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum