Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-03-2014, 16:15
Jakkie Takkie Jakkie Takkie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 220
Default kleur

Ik heb bij mijn GTI een paar stukje plaatwerk vervangen en heb hem daarna bijgewerkt met een originele VW spuitbus. Helaas is er een aanzienlijk kleurverschil. Dat wil ik niet en hoeft volgens mijn ook niet, het spuitwerk zelf is verder heel goed gelukt, netjes strak en glad. Aangezien mijn auto ooit is overgespoten dacht ik dat dit dan vast niet helemaal de originele kleur was. Dus naar een schadebedrijf hier in de buurt en de kleur laten 'scannen' en wat denk: klopt precies. De kleur die nu op de auto zit is L94E OAKGRUEN EFFECT, de scanner gaf zelfs de datum aan en ook dat klopte (auto is medio 2000 overgespoten, kleurbadge is van mei 2000). Verder staat er nog op het bonnetje dat het scanapparaat uitbraakte 'ALT0' en VS7. Ik vermoed dat er toch verschil zit tussen de spuitbus die ik heb gekocht en hetgeen er nu op de auto zit. Hoe kom ik nu aan de goede verf? Kun je dit ergens laten mengen, iemand ervaring hiermee? Beetje zonde om de hele auto over te laten kletsen, dat is helemaal niet nodig.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-03-2014, 16:19
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Bij het zelfde schadebedrijf de kleur laten mengen?
Reply With Quote
  #3  
Old 03-03-2014, 16:21
Jakkie Takkie Jakkie Takkie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 220
Default

Ja dat vroeg ik ook, alleen werken zij alleen met watergedragen lak en daar kan ik zelf (denk ik) niets mee.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-03-2014, 16:34
Jakkie Takkie Jakkie Takkie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 220
Default

Het plaatje:
[IMG]
[/IMG]
Reply With Quote
  #5  
Old 03-03-2014, 21:51
GOLFMEISTER's Avatar
GOLFMEISTER GOLFMEISTER is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 391
Default

Gewoon ff zoeken je kunt nog gewoon 2k lak bestellen op thinner basis zoals " vroeger" . ik heb de zelfde kleur op mijn golf 1 en met een golf 2 ernaast die origineel deze kleur is gespoten ( 24 jaar oude lak dus ) zit er ook kleurverschil in, metalic lak verkleurd ook na jaren in de zon dus waarschijnlijk die van jou ook en daarom zal de nieuwe lak donkerder zijn als de lak die nu op je auto zit.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-03-2014, 22:02
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 948
Default

Ik weet ook dat er bedrijven zijn die spuitbussen op kleur maken dan neem je bijv. je tankdopklep mee naar binnen dan maken ze hem zo voor je

Dan heb je als het goed is ook geen kleur verschil.
Reply With Quote
  #7  
Old 03-03-2014, 22:08
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 757
Default

Zo te zien werkt het schadebedrijf met Dupont autolak, de ALT 0 betekend alternatief 0, er is vaak ook een ALT 1,2 en 3 ( soms nog meer)

Bij BV Ferwerda, kun je deze kleur laten mengen in een spuitbus, dan is het nog steeds water gedragen, maar ze verkopen ook goede blank lak in spuitbussen.

Ferwerda zit in meerdere plaatsen in NL
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
  #8  
Old 04-03-2014, 07:33
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

metallic lak met een spuitbus bij spuiten zie je altijd
__________________
Golf 1,4,5
Reply With Quote
  #9  
Old 04-03-2014, 15:24
Jakkie Takkie Jakkie Takkie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 220
Default

De lak op mijn auto is dus 'slechts' 14 jaar oud omdat hij is overgespoten. De originele lak uit de spuitbus van VW is aanzienlijk lichter. Helaas is mijn tankdop niet in kleur dus die kan ik niet zomaar meegeven.... Zal eens zoeken naar dat bedrijf Ferwerda.
Reply With Quote
  #10  
Old 04-03-2014, 17:52
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 757
Default

Als je de juiste tint van een kleur hebt, kun je het goed bij spuiten met een busje.
Maar wat doen mensen, ze willen een compleet deel gaan doen, ja dat ga je niet redden
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
  #11  
Old 04-03-2014, 18:49
Jakkie Takkie Jakkie Takkie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 220
Default

Het is maar een klein hoekje rechts onder /achter bij de bumper. Heb het wel eens vaker gedaan en dat ging eigenlijk altijd goed mits je het voorwerk goed doet. Maar eens even kijken of ik ergens zon spuitbusje kan laten maken.
Reply With Quote
  #12  
Old 23-04-2014, 16:55
Jakkie Takkie Jakkie Takkie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 220
Default

Ik ben inmiddels goed geslaagd voor de 'spuitbus op maat'. Ik kwam uiteindelijk terecht bij the colour store in Wijchen. Hier werd de kleur met de hand op maat gemaakt bij de auto en in een spuitbus gedaan. Heb er gelijk even wat extra bij laten maken voor de toekomst 😁

http://www.thecolorstore.nl
Reply With Quote
  #13  
Old 23-04-2014, 17:24
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 948
Default

Kijk dit bedoelde ik ook mooi dat het gelukt is
__________________
Mensen met verstand rijden een VW.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum