Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-09-2012, 13:54
jelle vda's Avatar
jelle vda jelle vda is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 701
Send a message via MSN to jelle vda
Default 1.3 4 naar 5 bak of andere verhoudingen ?

Beste vf'ers ,
Weer een vraag over de ombouw van een 4 naar een 5 bak zoals al velen voor mij hebben gesteld ..
Maar helaas vond ik daar nergens men antwoord .

Nu zou ik graag een oplossing vinden voor men jetta, ik doe nu redelijk veel autosnelweg ook zou ik graag volgend jaar naar de worthersee rijden met eige wagen
Maar nu is het probleem als ik 120 rij op teller is dit tegen 4500 toeren , dit zou ik graag lager krijgen.
Ik dacht eerst aan langere overbrengingsverhoudingen in de versnellingsbak maar ik weet niet dat dit mogenlijk is in dit geval , ook de optie van een 085 bak is al in me op gekomen maar dan zit i zowieso met de zelfbouwbaksteun .

Ik zou hem onder de kap liefst zo orgineel mogenlijk willen houden , wat is dan allemaal mogenlijk in dit geval ? Of zijn er ook baksteunen kant en klaar tekoop voor een 085 bak te monteren ?
Alvast bedankt
Jelle
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs

Last edited by jelle vda : 09-09-2012 at 13:58.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-09-2012, 14:54
Golf-Fan's Avatar
Golf-Fan Golf-Fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 113
Default

Wij hebben in onze golf 1 1.3 ook omgebouwd naar een 5 bak 085 bak maar we hebben wel orginele motor steun gebruikt , ik heb niet de steun aangepast maar de de versnellingbak zo dat deze past op de orginele motor steun , ik heb op de plaats waar de motorsteun op de bak bevestigd wordt 3 gaten geboord draad in getapt M10 , draadeinden in gerdaaid M10 en de bak past op de orginele motorsteun .
Reply With Quote
  #3  
Old 10-09-2012, 15:15
jelle vda's Avatar
jelle vda jelle vda is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 701
Send a message via MSN to jelle vda
Default

Quote:
Originally Posted by Golf-Fan
Wij hebben in onze golf 1 1.3 ook omgebouwd naar een 5 bak 085 bak maar we hebben wel orginele motor steun gebruikt , ik heb niet de steun aangepast maar de de versnellingbak zo dat deze past op de orginele motor steun , ik heb op de plaats waar de motorsteun op de bak bevestigd wordt 3 gaten geboord draad in getapt M10 , draadeinden in gerdaaid M10 en de bak past op de orginele motorsteun .


Super !
Dat klinkt idd als de beste oplossing ,
Heb je soms een foto,tje ?
Grtz jelle
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs
Reply With Quote
  #4  
Old 10-09-2012, 16:14
Golf-Fan's Avatar
Golf-Fan Golf-Fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 113
Default

Quote:
Originally Posted by jelle vda
Super !
Dat klinkt idd als de beste oplossing ,
Heb je soms een foto,tje ?
Grtz jelle



Ja zal ik vanavond ff maken heb zo geen foto bij de hand .
kijk van avond na 21.00 uur maar weer ff op dit Form , dan staat de fot er op .
Reply With Quote
  #5  
Old 10-09-2012, 16:23
jelle vda's Avatar
jelle vda jelle vda is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 701
Send a message via MSN to jelle vda
Default

Quote:
Originally Posted by Golf-Fan
Ja zal ik vanavond ff maken heb zo geen foto bij de hand .
kijk van avond na 21.00 uur maar weer ff op dit Form , dan staat de fot er op .

Ok super hard bedankt ! Dan kan ik opzoek naar een085 bak en schakelstangen wss
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs
Reply With Quote
  #6  
Old 10-09-2012, 17:15
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Ja dat is ook een oplossing inderdaad, nooit aan gedacht joh
Reply With Quote
  #7  
Old 10-09-2012, 18:04
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Super handig, ik rij ook golf 1 met een 085 bak maar dan met de aangepaste steun. Op zich is een 5 bak briljant, maar let op je verhoudingen want als ze te lang zijn komt het echt niet meer van z'n plek. Ik reed met 1.3gt motortje, en in z'n vijf is t echt niet zo snel als je gewend ben met een 4 bakje.
Maar uiteraard wel lekker rustig rijden op snelweg!
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat!
Reply With Quote
  #8  
Old 10-09-2012, 19:31
Golf-Fan's Avatar
Golf-Fan Golf-Fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 113
Default

Ik kon helaas nu geen foto's Maken van onze Golf 1 , met 1.3 multypiont , is mijn zoon mee weg en is nog niet thuis .

Maar ik heb ook een Golf 1 , 1.1 omgebouwd , naar 1.3i GT van polo daar heb ik ook een 085 bak achter gezet die staat nu wel thuis en heb ik het zelfde mee gedaan orginele motorsteun , en bak aangepast , dit was een expirimend dus heb hier een stukje van de motorsteun afgeflext had niet gehoeft maar heb de orginele motorsteun gebruikt, en als ik langer draadeinde had gebruikt dan had ik de motor steun niet hoefen afflexen .







Last edited by Golf-Fan : 10-09-2012 at 19:34.
Reply With Quote
  #9  
Old 10-09-2012, 19:45
Golf-Fan's Avatar
Golf-Fan Golf-Fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 113
Default

Quote:
Originally Posted by Golf-Fan
Ik kon helaas nu geen foto's Maken van onze Golf 1 , met 1.3 multypiont , is mijn zoon mee weg en is nog niet thuis .

Maar ik heb ook een Golf 1 , 1.1 omgebouwd , naar 1.3i GT van polo daar heb ik ook een 085 bak achter gezet die staat nu wel thuis en heb ik het zelfde mee gedaan orginele motorsteun , en bak aangepast , dit was een expirimend dus heb hier een stukje van de motorsteun afgeflext had niet gehoeft maar heb de orginele motorsteun gebruikt, en als ik langer draadeinde had gebruikt dan had ik de motor steun niet hoefen afflexen .









Ik was nog ff vergeten dit was mijn eerste Golf 1 waarbij ik een 4 bak omgebouwd heb naar 5 bak 085 met orginele motorsteun heb er ondertussen 6 stuks zo omgebouwd , waarbij de orginele motor steun behouden is gebleven , en niet aan geflext is .

Last edited by Golf-Fan : 10-09-2012 at 19:47.
Reply With Quote
  #10  
Old 10-09-2012, 20:28
jelle vda's Avatar
jelle vda jelle vda is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 701
Send a message via MSN to jelle vda
Default

Gaat best wel netjes worden als ik langere draadeinden gebruik , en komt het van hoogte goed tov de orginele bak want ik zie dat je ook gewoon de steun bovenop de orginele steunpunten hebt gemonteerd , komt de steun dan niet te hoog ?

En enorm bedankt voor de mooie foto's en uitleg , ik denk dat hier nog veel personen iets aan hebben !
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs
Reply With Quote
  #11  
Old 10-09-2012, 20:44
Golf-Fan's Avatar
Golf-Fan Golf-Fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 113
Default

Quote:
Originally Posted by jelle vda
Gaat best wel netjes worden als ik langere draadeinden gebruik , en komt het van hoogte goed tov de orginele bak want ik zie dat je ook gewoon de steun bovenop de orginele steunpunten hebt gemonteerd , komt de steun dan niet te hoog ?

En enorm bedankt voor de mooie foto's en uitleg , ik denk dat hier nog veel personen iets aan hebben !



Alles past perfect je moet natuurlijk wel geduld hebben en het precies aftekennen voor je gaat boren en tappen .

je moet er gewoon voor zorgen voor je aftekend dat de motor recht op een krik er onder zit dan de motorsteun er op de juiste manier er op zet dat aftekenen met stift motorsteun weer weg halen , boren, tapen , draadeinde monteren , en klaar is kees (let wel op dat je niet te diep boord, zo dat je in de bak zit, niet dieper dan een cm of 4 .)
Reply With Quote
  #12  
Old 10-09-2012, 20:51
jelle vda's Avatar
jelle vda jelle vda is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 701
Send a message via MSN to jelle vda
Default

Super ! Das een zaak voor volgende maand , het auto budget is al op voor deze maand
Bij deze heb ik dus een antwoord op men vraag en mag deze van mij gesloten worden
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs
Reply With Quote
  #13  
Old 10-09-2012, 20:57
Golf-Fan's Avatar
Golf-Fan Golf-Fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 113
Default

Quote:
Originally Posted by jelle vda
Super ! Das een zaak voor volgende maand , het auto budget is al op voor deze maand
Bij deze heb ik dus een antwoord op men vraag en mag deze van mij gesloten worden



Ik geef je nog wel een hint doe het echt rustig aan , meet en pas alles rustig en het gaat lukken .

groet Eddy .
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum