Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-05-2014, 14:28
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default golf 2 1.6 1989

na iets langer trotse eigenaar te zijn van een 2de golf maar besloten toch een project topic te openen.

ik had eerst een golf 2 1.8 injectie, toen aangemeld op het forum. toen werd mij verteld dat het een 10 millionen editie was. veel plezier van gehad.

heerlijk autotje na ongeveer 5 maanden er 17000 km mee gereden te hebben en en verschillende dingen vervangen te hebben is hij nu toch afgeschreven. onderkant is toch behoorlijk rot. maar toch maar 1 keer pech gehad midden op de snelweg viel de uitlaat eraf bij de cat waren alle schroeven en bouten verdwenen waardoor hij alleen achter nog maar in de rubbers hing.

Ik krijg van iemand op het forum een bericht of ik nog 10 millionen kleur bumpers zocht, dit was inderdaad nog het geval. Van het 1 kwam het ander ik had een nieuwe auto een golf 2 1.6 met pierburg carb. alleen zonder interieur maar dit heb ik allemaal nog van me 1.8

maar goed eerst een paar plaatjes bij de praatjes













dit is hoe de golf er nu bij staat. gelijk een paar vdo meters ingebouwd die ik van een vriend van me vader gekregen had vind het zelf goed gelukt.

toen ik hem kocht werd mij verteld dat de kachelradiator lekte dit klopte ook ik ben toen eerst de bodem binnen goed schoon gaan maken om te kijken hoe erg het vocht binnen toegeslagen had. ik kwam uit op 2 gaatjes. die als het meezit dit weekend gelast gaan worden



mooi stukje ducttape omdat tijdens het rijden er nog wel iets naar binnen wil vliegen.




toen dit gedaan was ben ik eerst de achterremmen gaan vervangen want die waren op.



ook de voorremmen zijn vervangen omdat ik op de 1.8 dit recentelijk gedaan heb, deze zijn overgezet.

ook de schroefset iets omhoog gezet ongeveer 3 cm omdat ik met de auto niet de oprit op kon rijden. dit gaat nu goed



de auto liep ook onregelmatig en lekte bij de voetpakking dus carberateur eraf gehaald. voetpakking vervangen en ook de tussenpakking omdat hij daar ook lekte. toen gelijk alle vacuümslangen vervangen die waren allemaal vergaan.
ook de carberateur schoongemaakt.



oud en nieuw



oude slangetjes paar zaten er al niet meer goed op



en nieuwe slangetjes

gele lampjes erin gezet



Toen na paar keer rijden kwam ik erachter dat de versnellingsbak een raar geluid maakte, zat te weinig olie in dus olie erbij en druklager vervangen geluid was minder maar zat er nogsteeds.

Er zat dus maar 1 ding op nieuwe versnellingsbak. nu kwam het goed uit dat ik me 1.8 nog had omdat ik daar nog veel onderdelen vanaf kan halen. zo gezegt zo gedaan bij de 1.8 versnellingsbak eraf gehaald en bij de 1.6 eronder. tegelijk ook de radiator en kachelradiator overgezet want die lekte allebei en nu werkt alles weer.




en sindsdien staat de 1.8 achterover geleund en de 1.6 rijdt heerlijk zonder bijgeluiden en schakelt ook weer beter. tussendoor is er ook een nieuwe apk op de 1.6 gekomen dus kunnen we een jaar vooruit.

tot begin deze week. ik met de auto naar me werk wat elke dag 100 km rijden is. ik 's ochtends vertrokken niks aan de hand. ik smiddags naar huis rijden. ik rij de rotonde op en de motor hield ermee op heel erg stotteren en haperen en niet reageren op het gas, 5 minuten stil gestaan en hij deed het weer. volgende dag hetzelfde probleem. maar ook als ik de koppeling intrapte uitvallen. langs de dealer geweest die wezen mij erop dat me ontsteking waarschijnlijk niet goed staat. Dus dat gaan we maar eens nalopen

vorige week van me collega ook nog een setje velgen overgekocht met 4 nieuwe banden, hier liet de blanke lak van los dus gezandstraald op me werk en nu opschuren steeds fijner en dan overspuiten.
met 1 velg al bezig geweest ook met borduurschade eruit schuren. kost wat moeite maar het houd je bezig






en de stoeprandschade is er bijna uit







verdere plannen met de auto zijn nog:

interieur verder inbouwen.
audio goed inbouwen.
mistlampen inbouwen.
nieuw achterpaneel erin laten lassen. (lasnaden zijn doorgerot)
auto netjes afstellen.
ontsteking nalopen.
velgen afschuren en wit spuiten.
remmen ombouwen voor 280mm.
achter 220mm schijven.
ander blok inbouwen.

weet alleen nog steeds niet voor welk motorblok ik zal gaan ik zit te twijfelen tussen abf en 1.8 turbo op het moment.

abf zal ik zelf doen als het 1.8 turbo word ga ik het laten doen.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-05-2014, 07:54
rondekker1983's Avatar
rondekker1983 rondekker1983 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 731
Default

Plannen zijn iig goed.
Maar waarom 1.8 turbo laten doen. Motor erin hangen is in feite het zelfde werk. Alleen elektrisch is misschien wat ingewikkelder maar er zijn hier wel een paar jongens die je daar bij kunnen helpen.

Succes
__________________
History
Vw Jetta 1.8 '88
Vw Corrado g60 '89
Vw Golf mk3 1.8 '92
Vw Golf mk3 Vr6 '94
Vw Caddy 1 1.6d '90

Huidig
Vw golf mk2 2.8 '91


http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464
Reply With Quote
  #3  
Old 10-05-2014, 09:50
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

Bedankt . Ja ik weet niet op een of andere manier lijkt de lat toch hoger te liggen om 1.8 turbo zelf te doen. Het elektrische gedeelte moet geen probleem zijn. Ben elektromonteur
Reply With Quote
  #4  
Old 10-05-2014, 09:58
rondekker1983's Avatar
rondekker1983 rondekker1983 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 731
Default

Nou kind kan de was doen
__________________
History
Vw Jetta 1.8 '88
Vw Corrado g60 '89
Vw Golf mk3 1.8 '92
Vw Golf mk3 Vr6 '94
Vw Caddy 1 1.6d '90

Huidig
Vw golf mk2 2.8 '91


http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464
Reply With Quote
  #5  
Old 10-05-2014, 10:03
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

Haha precies. We gaan het zien eerst maar zorgen dat de gaten in de bodem dicht zijn en netjes afwerken.

Lassen gebeurt vandaag als het goed is.
Gister met me ontsteking bezig geweest bougiekabels stonden in goede volgorde. Maar wat bleek de bougie in de 1ste cilinder zat niet goed vast en de bougiekabel van de 2de cilinder was kapot. Dus dat vervangen en bougie aangedraaid. Carb lichtjes afgesteld.
Nu loopt het weer als een zonnetje
Reply With Quote
  #6  
Old 10-05-2014, 17:49
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

Vandaag de auto laten lassen door een maat van me. De bodem is weer mooi dicht.







Ik tevreden nu kan ik verder met interieur inbouwen. Gister dan bezig geweest met de onsteking auto loopt goed. Vandaag 100 km gereden leek allemaal goed tot na ongeveer 75km.

Ik moest afremmen voor een rotonde en toen ik de koppeling intrapte viel die weer uit. Tot aan huis elke keer als ik koppeling intrapte vielen de toeren gewoon weg. Dus kan weer verder met zoeken.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-05-2014, 21:09
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo netjese auto niks mis mee .
dat uitvallen zou ik in je carbu zoeken .zijn wat probleem gevallen
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #8  
Old 10-05-2014, 22:22
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

Bedankt gooigolf, ben er zelf ook tevreden mee. Kwa carrosorie sowieso meer dan me vorige.
Ga inderdaad bij de carb zoeken, heb een complete handleiding gevonden dus goed nalezen en proberen goed afgesteld te krijgen.

Hopelijk binnen nu en 2 maanden ander blok erin
Reply With Quote
  #9  
Old 12-05-2014, 22:40
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

word weinig aan de golf gedaan nu, aangezien ik ziek ben. Maar daarin tegen ben ik wel veel aan het zoeken op internet naar informatie over remmen ombouw, kan er niet veel over vinden maar weet nu wel wat ik allemaal moet hebben.

2 goodies besteld voor de golf die hopelijk woensdag binnenkomen.
namelijk een nieuw type zekeringkast, dus uit me oude golf interieurkabelboom uitslopen en proberen alles goed om te solderen.

Ook heb ik fusee's gekocht met schijven en blokken 2de hands die ga ik uit elkaar halen en zandstralen op me werk en spuiten.

verder aan het nazoeken wat ik nodig heb voor abf inbouwen. ga toch voor de abf omdat het kwa budget iets beter te doen is voor mij.

dit is mijn lijst wat ik tot nu toe gevonden heb wat ik nodig heb.

ABF blok met ecu(sleutelvrij laten maken)
aanbouwdelen abf
motorsteunen past 1op1 ?
kabelboom
dikke aandrijfassen golf 2 - die heb ik al van me 1.8
uitlaatlijn + spruitstuk gti 16v
radiator - of kan ik de 1.8rp radiator gebruiken?


2 dingen waar ik nog niet helemaal uit ben is versnellingsbak.
abf versnellingsbak dan moet ik een t4 hevel gebruiken om hem mechanisch te houden.
maar is het ook mogelijk om een 020 bak achter een abf blok te hangen ?

ik heb een 16v gti brandstofpomp nodig.

nu is het zo dat me 1.8 een pomp heeft die onder een zwarte deksel zit naast reservewiel. Dit is de opvoerpomp als ik gelijk heb. maar onder de auto hangt ook nog iets voor brandstof een filter en nog een pomp?

en me 1.6 waar de abf in komt heeft alleen een pomp onder die zwarte deksel naast reservewiel.
iemand die mij dit iets beter kan uitleggen
Reply With Quote
  #10  
Old 12-05-2014, 23:36
rondekker1983's Avatar
rondekker1983 rondekker1983 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 731
Default

020 bak past wel maar beter pak je gewoon een 02a. Motor steunen kan je gewoon overzetten. Je kan ook de tank van een golf 3 abf overzetten heb je gelijk de goede pomp. Koppeling heb je inderdaad een t4 of seat ibiza cupra hevel nodig.
__________________
History
Vw Jetta 1.8 '88
Vw Corrado g60 '89
Vw Golf mk3 1.8 '92
Vw Golf mk3 Vr6 '94
Vw Caddy 1 1.6d '90

Huidig
Vw golf mk2 2.8 '91


http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464
Reply With Quote
  #11  
Old 12-05-2014, 23:49
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

Oke bedankt, ik zal waarschijnlijk los blok kopen en geen donor auto, ivm ouders die het niet zo leuk vinden dat ik constant de halve oprit in beslag neem

Zal dan een blok zoeken met versnellingbak erbij. Als ik een tank van golf 3 neem met daarin dus de opvoerpomp maar heb ik alleen zon opvoer pomp nodig of ook nog een gedeelte wat onder de auto hangt.

Steunen van de 3 passen in de 2 maar zijn versterkte golf 2 steunen ook goed?

Radiator van me 1.8 rp is die goed genoeg voor een abf.?
Reply With Quote
  #12  
Old 15-05-2014, 19:48
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

weer kleine update, begin me weer wat beter te voelen na 2 weken ziek te zijn geweest te lang doorgelopen terwijl ik ziek was. Niet de beste keuze.

maar ik voelde me weer beter vandaag dus weer aan de auto gewerkt. afgelopen zaterdag waren er 2 plaatjes ingelast dus dat moest nog even afgewerkt worden. vandaag binnen in de auto bezig geweest. Met de staalborstel alle vliegroest eraf gehaald, daarna in de anti roest gezet van hammerrite

vooral de kleur is fantastisch




heel klein gaatje gevonden nog met schoonmaken onder de stoel dus toch nog even dichtgemaakt zit nu ook in de anti roest.




Ook heb ik me nieuwe type zekeringkast binnen dus binnenkort kunnen we beginnen met de proberen om alles goed om te solderen.




Daarnaast is het nog even de vraag wat er verder met de auto gebeurt. Zit namelijk al een poosje met de gedachte om ergens een loods/garage te huren, maar met mijn 19jaar kan dat nog is duur uitvallen voor mij. Toen sprak ik gister een volkswagen enthausiast, die zelf 3 kevers heeft.

die vertelde mij dat hij nog plek in zn loods had en dat ik daar wel gebruik van mag maken

Dus of deze golf word me daily en haal een anders project erbij denk aan golf 1, scirocco 1 of 2 of een kever.

Mijn andere idee is deze in de loods zetten en een golf 1 of 2 diesel halen. Dit is met mijn werk makkelijk omdat ik 500km in de week rij en in weekenden soms ook 500.
Reply With Quote
  #13  
Old 19-05-2014, 18:21
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

afgelopen weekend hard doorgewerkt aan de golf zodat hij af was voor de werkweek.

zaterdag bezig geweest met de onderkant in de antiroest te zetten. daarna begonnen met het interieur afbouwen.

zondag heb ik dit helemaal afgemaakt subwoofer erin achterkant lekkage gemaakt en aan de voorkant ook.

ook zondag nog bezoek gehad van ko zit ook hier op het forum die kwam nog wat spul ophalen met zijn mooie passat. ben denk ik echt verliefd geworden




afijn hier paar fotos van het interieur binnenkort meer uitgebreide foto's







reden dat ik niet foto's heb omdat ik de onderkant aan het behandelen was kwam ik nog iets tegen




vandaag langs garage geweest bekleding kan er weer uit morgen avond de auto wegbrengen en woensdag word het gerepareerd.

nu is het beetje afwachten op salaris en belastinggeld en vakantiegeld
dan op zoek naar een nette abf motor en achterpaneel van de auto vervangen en laten spuiten.
Reply With Quote
  #14  
Old 19-05-2014, 18:57
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Zou haast maken met die remmen ombouw, want die cilinders achter zagen er niet fris uit...
En die laatste foto...
Ff blokje rubber of stukje hout tussen de krik en je auto
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #15  
Old 19-05-2014, 19:18
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Haal de dorpelkappen er maar eens af. Zit hoogstwaarschijnlijk nog meer onder.
Als je toch bezig bent, de wielranden zijn ook vaak roestverbergers.

Je hebt de andere stukken toch ook gelast? Met een beetje moeite kun je dit ook zelf
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #16  
Old 19-05-2014, 21:03
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

@audi1981

ja remmen gaat binnenkort gebeuren als geld binnen is . cylinders zijn volgens de onderhoudsboekje van de dealer bij 220 gedaan staat nu 258 op teller ongeveer. ja was even haast klusje is inderdaad niet fantastisch zonder iets ertussen.

@the_maxx ja dorpelkap wou de garage man eraf hebben, is goeie garage 1 mans. hij heeft 30 jaar carrosorie bouw gedaan. Die andere stukken zijn via een maat van me gelast. kan helaas zelf niet lassen dit moet nog in me vakpakket erbij komen :P
Reply With Quote
  #17  
Old 20-05-2014, 21:04
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

auto staat bij de garage als het meezit heb ik hem morgen weer in mijn bezit.
maar ik blijf ongeluk houden met de auto vandaag weer stil gestaan auto viel weer uit zodra ik de koppeling intrap. Vermoed dat het te maken heeft met hoeveel benzine er in de tank zit.
zat net iets minder dan een kwart in en hij doet weer moeilijk. Ook is me tulp uitgang op me radio kapot gegaan maar komt allemaal wel goed.

ik was nog wat onderdelen uit me 1.8 aan het slopen en ik kwam dit tegen:


waar dient dit voor ? zit benzine leidingen aan. aan de onderkant zit een tuitje die open is iemand een idee ?

Als ik mijn remmen ga ombouwen voor gti naven en schijven en achter schijven. HRC van 22mm, maar kan ik gewoon de rembekrachtiger van de 1.6 houden of moet ik een andere pakken ik weet dat die van me 1.8 9 inch is
Reply With Quote
  #18  
Old 20-05-2014, 21:34
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Tankmeters van een mk2 zijn zo onbetrouwbaar als maar kan, had met de F&I van vrouwlief ook problemen als ie onder het 1/4 streepje kwam, wat bleek? dan ging er bijna 50 liter peut in, dus tank leeg bij 1/4 aanwijzing
Oplossing? tanken als je tussen half en kwart in zit...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #19  
Old 20-05-2014, 21:43
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

Aah oke, met de 1.8 tankte ik altijd bij kwart en soms iets minder lag beetje aan hoe vol hij zat als ik va me werk terug kwam werk in belgie. Dus daar tank ik ook. Met de 1.6 gewoon iets eerder dan. Desnoods de opvoerpomp van me 1.8 over zetten die is sowieso goed.

Kan jij het mij misschien vertellen van de rembekrachtiger?
Reply With Quote
  #20  
Old 21-05-2014, 08:50
bobbob's Avatar
bobbob bobbob is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 608
Default

Oh ik rij bij mijn MK2 altijd met een tankinhoud tussen de halverwege reserve en de kwart
__________________
'86 Golf 2 ABF Open-Air
'92 Golf 2 wit, 1.3i

It's all about the red... BWAAAAAHH
Aaand it's gone
Oh w8, een drempel
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum