Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-01-2008, 20:20
Ken DS's Avatar
Ken DS Ken DS is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 36
Default Storing oliedruk

Ik heb een VW polo 6N uit 98 met zo'n 230 000km op de teller (volledig origineel). heb deze gekocht in een 2de handsgarage (met zo'n 220 000km), maar sinds ik de wagen heb krijg ik tijdens het rijden (soms 10 keer op 5 minuten en soms een hele week niet...) een foutmelding op mijn dashboard, het oliedruklampje gaat dan branden en het geluidssignaal gaat af, na een paar keer zoemen gaat het weer uit... meestal gaat het dan weer een tijd niet aan maar soms blijft het aan en uitgaan...

Heb de wagen al zo'n 4 keer naar de garage gebracht en deze kunnen de fout niet vinden...

Heb de wagen zelf al eens nagekeken: oliepeil gecontroleerd, oliedruk gemeten en de oliedruksensor vervangen (deze bkeek defect te zijn) en ik heb het nog steeds maar minder vaak als voordien met de oude sensor...

Heb dan ook het klokje van mijn instrumentenpaneel vervangen en heel het instrumentenpaneel uiteengehaald. De printplaat zag er nog perfect uit, geen ondebrekingen of dergelijke (voor zover ik er iets van ken).

Ik krijg ik het als ik wat hoger in toeren ga maar ook soms als ik gewoon rustig rijdt (constante snelheid van 50km/u tege zo'n 2000 toeren).

Ik denk niet dat er iets mis is met mijn oliedruk want dan zou men wagen het al begeven hebben aangezien ik er al weken mee rondrijdt... Ben er vrij zeker van dat het een elektrische storing is ofzo maar ik vind ze niet, en de garage blijkbaar ook niet...

Ikzelf denk mischien aan een slecht contact dat door trillingen ofzo kortsluiting maakt maar heb vrijwel alle kabels doorgemeten (en de garage ook) en ik vind geen enkele fout

Opzich niet zo erg (tenzij het echt iets met mijn oliedruk is...) maar best verschietachtig als dit midden in de nacht optreedt en dat klotealarmpje afgaat (en zeker als er mensen bij in de wagen zitten die dan in paniek schieten )

Iemand een idee van het probleem ?
__________________
My ride : VW Golf IV 1.6i SR
Reply With Quote
  #2  
Old 22-05-2008, 17:38
Metsadah Metsadah is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 1
Default

Misschien even een flinke kick. Ik heb exact hetzelfde probleem, heb de wagen van een particulier overgekocht. Hij is wel geimporteerd uit duitsland, en heeft 65k op de teller (wat wel klopt met de boekjes). Bij mij betreft het een lupo 1.0. Ik heb inmiddels de sensor vervangen en hij heeft het een week niet gedaan, tot vandaag helaas. Ik begin ook te vermoeden dat het toch iets elektronisch is doordat hij al weken prima rijdt.
Reply With Quote
  #3  
Old 15-07-2008, 08:28
flat 4 freak's Avatar
flat 4 freak flat 4 freak is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 639
Default

Ik kan jullie beide een hand geven

ik heb een polo uit '95
en ik heb hetzelfde probleem
oliedruk gemeten
oliedruksensor vervangen
instrumentenpaneel vervangen

kortom erg raar
als jullie weten waar het in kan zitten post het dan gerust

Gr
__________________
www.aircooledcruisenight.nl
de LVWCN heeft 450 leden met een bril
225 zonder bril........dus met iets anders.....
..............
ja en ongeveer 30 met lenzen zeker
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum