Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 11-07-2010, 18:56
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Quote:
Originally Posted by walravens
stond dit golfje niet op 2dehands ook?

ik wou hem ook bezichtigen om als donor wagen te gebruiken voor wat reseve onderdelen.

als je wat spul moet hebben ik heb wel wat liggen


Inderdaad! Heeft een tijdje op 2dehands gestaan. Wat momenteel echt zoek zijn A-stijlen van een donorwagen want de mijne zijn beetje rot vrees ik..

Quote:
Originally Posted by Larsv5
Leuke MKI, (alleen zonde dat je die evo 1 omgewisseld heb tegen deze BSA wielen...)


Ja ik vond ze eigenlijk ook mooier, maar ze waren niet breed genoeg vrees ik. Bedoeling is dat er een andere motor in komt en dat de golf af en toe gebruikt gaat worden voor open circuitdagen.. De evo velgen waren maar 6J en men raadde af om deze ervoor te gebruiken.. De BSA velgen zijn niet heel veel breder (7,5j) maar zijn toch al een stap in de goede richting. Maar waarschijnlijk wordt er in de toekomst nog wel een ander setje aangeschaft.

Quote:
Originally Posted by walravens
Verder kreeg ik er nog een nieuw schroefsetje bij:


Ta technix is niet zo een heel super merk maar is toch leuk om er bij te hebben..

die TA technix heb ik opok onder mijn golf 1 en moet zeggen ben ik heel erg tevreden van qua prijs/kwaliteit ik heb ze niet gekocht voor €150 en met dat kleine comfortveertje erop kan je laag rijden en toch nog lekker rijden ook. dus zeer tevreden en veel goedkoper dan €600 euros voor een schroefset te geven.


Over de kwaliteit en comfort kan ik nog niet echt mee spreken, schroefset is nog niet geplaats. Wagen wordt donderdag normaal gekeurd en dan zal ik de schroefset gaan monteren. Keuring hier in België wil nog wel eens moeilijk doen om zulke zaken.. Ik ga voor oldtimer keuring dus dan lette ze hier normaal niet op maar wil toch geen risico's lopen met al die gekke regels hier rond..

In de verre toekomst zal er waarschijnlijk wel een iets degelijker schroefset komen maar dit is afhankelijk hoe de TA technixs mij gaan bevallen en mijn financieele toestand.. Ben namelijk nog maar een arm studentje

Last edited by brittjan : 11-07-2010 at 19:09.
Reply With Quote
  #22  
Old 12-07-2010, 09:47
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

haha klinkt bekend. hier ook een arm Belgisch studentje.
van waar ben je ergens mss?
ik rijd met een golfje 1 met G60 erin geflopt en dat in belgië als dagelijks gekeurd voertuig en kan je verzekeren om dat geregeld te krijgen bij GOCA (belgische keuring) in geen lachertje
als hij af is wil ik wel eens komen bezichtigen
Reply With Quote
  #23  
Old 12-07-2010, 15:49
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Quote:
Originally Posted by walravens
haha klinkt bekend. hier ook een arm Belgisch studentje.
van waar ben je ergens mss?
ik rijd met een golfje 1 met G60 erin geflopt en dat in belgië als dagelijks gekeurd voertuig en kan je verzekeren om dat geregeld te krijgen bij GOCA (belgische keuring) in geen lachertje
als hij af is wil ik wel eens komen bezichtigen


Hoe heb je dat klaar gespeeld? Ik ga voor oldtimer keuring om heel dat gedoe niet te krijgen met dagelijkse keuring.. mag uiteraard in PM eventueel

Ik ben van Eksel als je dat boerendorp weet liggen Van waar ben jij ergens?
Reply With Quote
  #24  
Old 22-09-2010, 21:44
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

De vakantie is weer voorbij, toch een paar dingen kunnen doen aan de golf:

Keurings klaar gekregen en in de vakantie een beetje mee rond gereden gehad.
2 weken geleden toch besloten om hem te beginnen strippen omdat ik er toch niet veel mee zou rijden als de school terug begon. Kan ik als "ontspanning" beginnen met het oplassen van de carroserie.

Zo staat hij er momenteel bij




Motor is er uit gehaald alsook de ramen.
Ramen heb ik allemaal verwijdert door nagels tussen de rubbers te steken. Deze methode werkte beter dan verwacht, zelfs de vooruit is er heel uit gekomen!

Verder nog wat spullen aangekocht,
Een rolbeugel
Een g60 schakeltoren
Pu bussen
Voorste stabilisator stang en achteras met stabilisatorstang.
Deze heb ik roest vrij gemaakt en voorzien van een nieuw laagje verf.




De Pu bussen



Bussen gemonteerd in de steune van de achteras.



Mis 2 beugels om de stabilisatorstang vanachter aan de achteras te maken. Zijn ook niet meer bij de dealer te krijgen dus zelf maar iets fabriceren..
Reply With Quote
  #25  
Old 18-06-2011, 18:59
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Bijna een jaar geleden dat ik hier nog iets gepost heb. Er is in de tussen tijd ook niet meer zoveel gebeurd.

Ik heb mijn draagarmen gestraald, gelakt en voorzien van nieuwe pu bussen.
Van:


Naar:







Bevestigingen voor de draagarmen gezocht waarmee ook een stabilisator mee te monteren is en deze ook weer netjes gemaakt:

Reply With Quote
  #26  
Old 18-06-2011, 19:57
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

Mooi project !
Wat is eigelijk het voordeel van die Scirocco remcilinder ?
Heb je dan geen diagonaal gescheiden remcircuit meer of zie ik dat verkeerd ? Heeft die cilinder maar 2 uitgangen; 1 voor en 1 achter ?

Succes nog
Reply With Quote
  #27  
Old 18-06-2011, 20:54
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Quote:
Originally Posted by Shon
Mooi project !
Wat is eigelijk het voordeel van die Scirocco remcilinder ?
Heb je dan geen diagonaal gescheiden remcircuit meer of zie ik dat verkeerd ? Heeft die cilinder maar 2 uitgangen; 1 voor en 1 achter ?

Succes nog


Dank je, jij ook van België zie ik

Hoofdremcilinder van een scirocco 16V heeft een grotere diameter waardoor er makkelijker druk op het remsysteem gezet wordt. Ik heb hier voor gekozen omdat ik niet meer met de originele remmerij ga rijden maar met g60 klauwen aan de voorkant en golf 2 16V klauwen aan de achterkant.
Reply With Quote
  #28  
Old 18-06-2011, 21:01
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

Quote:
Originally Posted by brittjan
Dank je, jij ook van België zie ik

Hoofdremcilinder van een scirocco 16V heeft een grotere diameter waardoor er makkelijker druk op het remsysteem gezet wordt. Ik heb hier voor gekozen omdat ik niet meer met de originele remmerij ga rijden maar met g60 klauwen aan de voorkant en golf 2 16V klauwen aan de achterkant.


Ja idd. Ik zit ongeveer met hetzelfde als jij op mijn mk1, maar heb een rembekrachtiger en cilinder van golf 2 gti. Ik wil nu ook een remdrukregelaar voor achteraan omdat ik daar teveel remkracht heb. Ik zit met dat gescheiden circuit en ben er nog niet uit hoe ik dit het best kan doen werken ivm een remdrukregelaar daarmee dat ik even informeerde..
Reply With Quote
  #29  
Old 18-06-2011, 21:07
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Quote:
Originally Posted by Shon
Ja idd. Ik zit ongeveer met hetzelfde als jij op mijn mk1, maar heb een rembekrachtiger en cilinder van golf 2 gti. Ik wil nu ook een remdrukregelaar voor achteraan omdat ik daar teveel remkracht heb. Ik zit met dat gescheiden circuit en ben er nog niet uit hoe ik dit het best kan doen werken ivm een remdrukregelaar daarmee dat ik even informeerde..


Zal je even een pb sturen met wat info..
Reply With Quote
  #30  
Old 19-06-2011, 10:48
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Nog wat spulletjes opgeknapt:

-Fusee's en naven.







-Houders voor de benzine tank.



-Deksel benzinetank



-Wat kleine prulletjes zoals kofferklep scharnieren, motorsteun en claxon houder.



En nog wat nieuwe spullen binnen gekregen:


Nieuwe vulhals, hoekjes voor de achterzijde, nieuwe toplagers.
Reply With Quote
  #31  
Old 16-07-2011, 13:26
MM Designs MK1 MM Designs MK1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 128
Default

mooi project je bent er goed mee bezig
__________________
Golf 1 1981 1.1
Golf 1 1983 1.1 => 1.8 16v
Golf 3 1996 2.0 8v
Reply With Quote
  #32  
Old 22-09-2011, 13:39
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Quote:
Originally Posted by MM Designs MK1
mooi project je bent er goed mee bezig


Dank je, het gaat wel vrij traag helaas
__________________
.
Reply With Quote
  #33  
Old 09-10-2011, 12:51
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

In de tussentijd zijn er weer een aantal dingen gebeurd.

De G60 remklauwen terug netjes gemaakt en gereviseerd:







De klauwen die aan de achterzijde komen had ik al gestraald en gespoten, deze heb ik nu ook voorzien van een revisie setje:







Ook heb ik een rembekrachtiger van een G60 aangeschaft, deze zou normaal gezien in een mk1 moeten passen.
Deze heb ik gestraald en mat zwart gespoten zoals de rest van de aanbouwdelen. Hoofdremcilinder van de Scirocco is ook al gemonteerd.










Verder nog een Golf 2 Gti 16V motor aangekocht, Helaas was de cilinderkop in slechte staat, momenteel al een andere cilinderkop aangeschaft die pas gereviseerd is geweest.
Verder bleek er een lichte kras te zitten in een van de cilinderwanden van het blok, serieuze tegenslag.. Heb dan ook besloten om de originele motor voorlopig terug in de carrosserie te leggen als deze terug op zijn wielen staat, dan kan ik rustig de Gti motor reviseren.








Toch al een paar aanbouwdelen van de motor gestraald en opnieuw gelakt:










En dit zou ooit op de Gti motor moeten komen:









Carburators van een Suzuki GSX-R 750


Momenteel volop bezig aan de carrosserie, de motor ruimte helemaal aan het stralen en voorlopig in de primer zetten tegen het roesten. Ik hoop een van komende weken het front er in te kunnen lassen.



1 kant al gedaan



Het front.
__________________
.

Last edited by brittjan : 09-10-2011 at 13:53.
Reply With Quote
  #34  
Old 09-10-2011, 15:13
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

mooie verderingen ! Moest je nog een onderblok zoeken.. Ik heb nog een volledige Kr 16v liggen..
__________________
- Golf Mk1 G60 project
Reply With Quote
  #35  
Old 09-10-2011, 15:24
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Quote:
Originally Posted by Shon
mooie verderingen ! Moest je nog een onderblok zoeken.. Ik heb nog een volledige Kr 16v liggen..

Je hebt PM
__________________
.
Reply With Quote
  #36  
Old 09-10-2011, 18:01
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Quote:
Originally Posted by brittjan
Mis 2 beugels om de stabilisatorstang vanachter aan de achteras te maken. Zijn ook niet meer bij de dealer te krijgen dus zelf maar iets fabriceren..


deze zijn nog wel te krijgen bij claus von essen:

http://www.clausvonessen.de/pi35/index-3.html

goed bezig verder!
Reply With Quote
  #37  
Old 09-10-2011, 18:49
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
deze zijn nog wel te krijgen bij claus von essen:

http://www.clausvonessen.de/pi35/index-3.html

goed bezig verder!


Ik heb ze een tijdje geleden al besteld bij hun.
Toch bedankt voor de tip
__________________
.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum