Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 12-12-2004, 14:16
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by O.Z racing
ken je opels!!! voorzover dat gaat op een vw forum.
vanaf 94 zijn er astra's gemaakt met een paar veranderingen zowel uiterlijk als bodywork ,een andere behandeling tegen roest is toen ook gedaan vanaf de fabriek dus zoveel zullen er niet zijn van 95 met roestranden.
ik ken wel een paar golfjes 3 waar de achterruiten van zijn uitgevallen(geintje)
omdat de achterklepjes rot waren.en vanaf wanneer zijn die ook alweer gemaakt? toch ook niet zo heel lang geleden.


klopt, is veranderd rond 94/95
heb een keer gehoord dat dat kwam door te harde raamrubbers... die vraten in het plaatwerk. dus geen slecht plaatwerk...opel wel :p :p

Zullen we weer ontopic?
Reply With Quote
  #22  
Old 12-12-2004, 14:57
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Okee............................. Golf V maar weer. Ik ben dit topic niet gestart om over dat andere duitse merk te praten. Dat is in ieder geval al Off-topic zoniet verboden hier.

En laten we niet vergeten wie "GTI" heeft bedacht hè !!! :p :p :p


Tjeemig, wat een moeite om zo'n topic in het gareel te houden..........




Grtz........................ LRR

PS: Ik kan er btw niet bij dat hier mensen *p*l EN vw rijden.....................maar voor mij bestaat er maar 1 merk (en dat vinden anderen misschien weer kortzichtig) Nou ja........whatever.....
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)

Last edited by Little Red Rooster : 13-12-2004 at 11:56.
Reply With Quote
  #23  
Old 12-12-2004, 15:08
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Waarom kan dat niet samen??

Trouwens, de vw's (b.v. polo) uit spanje rotten zekers! Da's een stap terug voor VW helaas. De eerdere VW's uit Wolfsburg hebben minder last van roestvorming...

Ik ben wel benieuwd naar de nwe OPC; hopelijk krijgt het nieuwe type Astra wel een sportief uiterlijk mee

Alleen de nwe Astra vind ik nog een beetje zweverig...





PS: Hajee, kun je die spreuk even PM'en? Ik ben 'm effe kwijt (boer, ...?)
Reply With Quote
  #24  
Old 12-12-2004, 15:44
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

ik heb een golf 2 van 20 jaar oud...

ik ken niemand ook maar in de buurt die een opel heeft die ook zo oud is laat staan dat die nog rijd.

maar om nou opel helemaal in een hoekje te douwen is ok een beetje kleinzierig.
Reply With Quote
  #25  
Old 12-12-2004, 15:44
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

aaaaaaaaarghhh...plaatst hij ook nog zo`n foto!! KOTS KOTS KOTS!!

(ps. het is vragen om zulke reacties als je zulke dingen post in een VW forum)

hahahaha EN NU ONTOPIC!!! GROM!
Reply With Quote
  #26  
Old 12-12-2004, 17:17
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Dat is de kracht van volksforum.com (graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuwww)

Wij vinden dat iedereen die vind dat de Opel Astra een mooie auto is dat gewoon mag zeggen, of welk ander willekeurig merk of type dan ook.
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #27  
Old 12-12-2004, 17:33
RedJet's Avatar
RedJet RedJet is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 932
Default

Astra, 307 of Golf V, ik zie nauwelijks nog verschil..
Reply With Quote
  #28  
Old 12-12-2004, 17:34
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Little Red Rooster
@ Fred: Waarom zit je op dit forum als je zo'n *p*l fanaat bent ???? Het spijt me ten zeerste, maar als ik ergens een takkeschurft aan heb dan is het wel aan *p*ls. En je hebt ook een GTI ??

Zo dat moest er ff uit, en nu graag terug naar het onderwerp van dit topic: De V GTI !!!!



Grtz........................ LRR


Wie zegt dat ik Opel fanaat ben ??? Ik heb gewoon een pesthekel aan dat eeuwige g****k van dat is niks en dat is niks....Meestal weet men niet eens waar het over gaat, laat staan dat men er in gereden heeft.

Ach en roepen dat je ergens de schurft aan hebt is makkelijk he..

En inderdaad heb ik een Gti...om precies te zijn ik heb er TWEE... en een Astra OPC...en, ach nee laat ik dat maar niet zeggen, straks denk je dat ik een F...... fanaat ben

En omdat dit nou toevallig een VW forum is wil niet zeggen dat we alles wat VW produceerd heilig moeten verklaren niet waar...

De V Gti zal best een goeie auto zijn, maar als je in meerdere vergelijkbare auto's rijdt zul je zien dat het zeker niet de *beste* is....er zijn betere..en dat mag best gezegd worden niet waar
Reply With Quote
  #29  
Old 12-12-2004, 17:38
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Little Red Rooster

En laten we niet vergeten wie "GTI" heeft bedacht hè !!! :p :p :p









.....................


Ja laten we het er eens over hebben wie het idee achter de Gti bedacht heeft, een doodnormale gezins auto met wat meer vermogen??

Nou laat ik je gelijk maar uit de droom helpen: Dat was NIET VW....die heeft zelfs niet eens de derde deur bedacht

Ga maar eens speuren wie het concept achter de VW Golf (Gti) heeft bedacht
Reply With Quote
  #30  
Old 12-12-2004, 17:39
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Marco
Dat is de kracht van volksforum.com (graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuwww)

Wij vinden dat iedereen die vind dat de Opel Astra een mooie auto is dat gewoon mag zeggen, of welk ander willekeurig merk of type dan ook.



Juistem !!!
Reply With Quote
  #31  
Old 12-12-2004, 19:38
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Ik heb er enorm veel spijt van dat ik dit topic ben begonnen, ik wilde gewoon ff kijken of er nog meer mensen de nieuwe GTI al hadden geprobeerd en wat men daar van vind. Ik vind het een geweldige auto...punt.

En NEE, *p*l en VW gaan voor mij niet samen.





Grtz............. LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)

Last edited by Little Red Rooster : 13-12-2004 at 12:05.
Reply With Quote
  #32  
Old 12-12-2004, 20:06
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Jammer dat je niet goed leest....IK heb in zowel de V Gti gereden als in de nieuwste Astra met hetzelfde vermogen....DAAR baseer ik mijn uitspraak op..

Thats all

Met een Opel is NIKS mis mee, net als met al die andere auto merken die er zijn .....

Ik heb ook Adidas schoenen naast een paar Nike's
Reply With Quote
  #33  
Old 12-12-2004, 20:14
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
En inderdaad heb ik een Gti...om precies te zijn ik heb er TWEE... en een Astra OPC...en, ach nee laat ik dat maar niet zeggen, straks denk je dat ik een F...... fanaat ben

:

ehh fiat, ford, ferrari?
in geval van dat laatste...dat mag!
Reply With Quote
  #34  
Old 12-12-2004, 20:22
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 573
Send a message via MSN to Cabby 82 TDi
Default

Misschien snap ik het niet.

Maar een VW 2.0 16V FSI Turbo GTI heeft 200Pk met 280Nm
en een Opel 2.0 T 200pk Sport heeft ook 200Pk maar met 262Nm

En 0-100 is ook al langzamer. 7,2 tegen 7,8

Bij BBC 5th gear kwamen ze tot dezelfde conclusie.
Reply With Quote
  #35  
Old 12-12-2004, 20:29
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

wat maakt het nou eigenlijk uit of je opel of vw rijdt? elk merk heeft zo zijn voordelen, dus het is een (bijna) oneindige discussie welk merk nou het beste is (lijkt mij).
ik heb zelf 2 kadettjes voor de autocross en technisch zijn ze echt niet te verslaan, een golfje gaat bij ons maar 1 seizoen mee (zonder blokwissel of hevig sleutelen) maar mijn eerste kadettje gaat nu zijn 4de seizoen al in zonder grote motorische problemen.
dat neemt niet weg dat ik een echte VW gek ben, volkswagens spreken me gewoon meer aan, of het nou een kever of een golf is ik vind ze allemaal iets speciaals hebben waar ik helemaal gek van ben of kan worden. dit mis ik bij (de meeste) opels...
toevallig vandaag nog een discussie over gehad, bij de mac, met de eigenaar van een corsa met zo'n kelvin die op een vw teken staat te pissen. die was het er uiteindelijk ook wel mee eens dat het een beetje kinderachtig is. (hoewel ik meestal wel kan lachen met zoiets )
Reply With Quote
  #36  
Old 12-12-2004, 20:29
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Damn... wat een kortzichtigheid. VW is mijn merk, geen ervaring met Opel, en spreekt me ook niet aan, de oude modellen vind ik vaak wel leuk(Manta's). Maar om nu er van af te gaan doen. Maar nee, een gemiddelde Astra doet mij geen ruitewisser in de broek zetten, maar een gemiddelde Passat ook niet. En het doet mij geen pijn als de GSI altijd al sneller was dan de GTI. :p Dat maakt tunen toch des te leuker?


Ik vind de Golf IV een mooie wagen, sportief, toch ook en robuust. was even wennen, maar vind em mooi. Mooie kleuren heeft VW ook vind ik trouwens.


ps. LRR: de enige reden dat het opeens meer over OPELs gaat is omdat jij er zo raar op reageerde. Zelfde geldt voor de reactie van René... Beetje kinderachtig "KOTS KOTS", en je bereikt het tegendeel van wat je wil.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #37  
Old 12-12-2004, 20:31
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Wat snap je niet??

Als je alleen naar cijfertjes kijk zijn er nog veel meeeeeeeeeer autootjes die beter zijn..

Maar het gaat niet alléén om cijfertjes..........het *gevoel* telt ook mee..

Het gaat om meer......en juist dat mist de hele V lijn inclusief de Gti...helaas maar tis niet anders..

Das MIJN mening ..... :biggrin:
Reply With Quote
  #38  
Old 12-12-2004, 20:33
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy
VW is mijn merk, geen ervaring met Opel, en spreekt me ook niet aan, de oude modellen vind ik vaak wel leuk(Manta's). Maar om nu er van af te gaan doen.

same here (alleen wel wat ervaring met opels )
Reply With Quote
  #39  
Old 12-12-2004, 20:34
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Tommy
Damn... wat een kortzichtigheid. VW is mijn merk, geen ervaring met Opel, en spreekt me ook niet aan, de oude modellen vind ik vaak wel leuk(Manta's). Maar om nu er van af te gaan doen. Maar nee, een gemiddelde Astra doet mij geen ruitewisser in de broek zetten, maar een gemiddelde Passat ook niet. En het doet mij geen pijn als de GSI altijd al sneller was dan de GTI. :p Dat maakt tunen toch des te leuker?


Ik vind de Golf IV een mooie wagen, sportief, toch ook en robuust. was even wennen, maar vind em mooi. Mooie kleuren heeft VW ook vind ik trouwens.


ps. LRR: de enige reden dat het opeens meer over OPELs gaat is omdat jij er zo raar op reageerde. Zelfde geldt voor de reactie van René... Beetje kinderachtig "KOTS KOTS", en je bereikt het tegendeel van wat je wil.




Hee Tommy, heel goed jouw reactie..Ik vind de hele Golf 1 lijn niks, om maar te zwijgen van de III...maar ieder zijn/haar meug toch?

Maar laten we maar niet beginnen over Manta's, zeker niet omdat mijn 400 nog steeds spoorloos is
Reply With Quote
  #40  
Old 12-12-2004, 21:04
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

volgens mij is de kop van dit topic:
De V GTI is magisch !!!!!
Reply With Quote
Closed Thread



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum