Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 09-01-2024, 11:45
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Die Witte stekker hangt bij mijn Golf ook los achter het koelvloeistofreservoir. Geloof dat dit een voorbereiding voor mistlampen is als ik het mij goed herinner.

Edit: Jup. Pin P/01 op de zekeringendoos loopt hierheen (Geel/Wit). Dat is de voorbereiding van de mistlampen.

De zwarte stekker met Rood/Gele draad is geloof ik van de verwarming van carburateur/Monopoint injectie.


Daar kenne we iets mee
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #22  
Old 18-01-2024, 16:22
Tiggelman Tiggelman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2023
Posts: 12
Default

Beste mensen,

Allereerst bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb vandaag tijd gevonden om een filmpje te maken van het probleem. Misschien heldert dat wat op?

Ik geef er uitleg bij op de achtergrond, geluid kan dus aan:

https://www.youtube.com/watch?v=KLbJn4RAKyU


Ik hoor graag wat ik het beste kan doen!

Groet,
Tiggelman
Reply With Quote
  #23  
Old 19-01-2024, 07:27
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

Heb je filmpje bekeken, die brede zwarte gaat idd in de ecu (computer), die witte en zwarte die daarbij liggen zijn al eerder besproken (optie). Die andere zwarte stekker lijkt mij voor een ontstekingsmodule waar ik al eerder over gesproken heb dat je die evt nodig zou kunnen hebben. zit vaak op dezelfde beugel gemonteerd waar ook de ecu mee vast gezet wordt. Die andere witte die daarbij ligt met dat clipje erop is voor de wissermotor. Dat losse oogje met de bruine draden, lijkt me een massa aansluiting. Dan heb je nog de zwarte stekker met blauwe kabels, lijkt me een klopsensor aansluiting, die zit schuinonder je dynamo op het onderblok bevestigd. De andere zwarte stekker lijkt me zo uit het hoofd een watertemperatuur aansluiting die voorop de cilinderkop zit. Meestal zitten daar een blauwe en zwarte sensor/stekker. even een vraag, mis je ook niet een luchtmassameter? Zie nu alleen een open air filter. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je die niet nodig hebt. Iemand hier zal dat mss wel zeker weten.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #24  
Old 19-01-2024, 07:34
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

https://www.kleinanzeigen.de/s-anze...66777-223-19956

Hier is een duidelijke afbeelding beschikbaar van de PF motor. Misschien dat je hier ook nog iets uit kan halen
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #25  
Old 19-01-2024, 08:07
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

Wat betreft je zekeringkast aansluiting, normaal zitten deze als contra op de kabelboom, tenminste dat is mijn ervaring. Heb hier een link naar de achterzijde van een CE2 zekeringkast:

https://www.a2resource.com/electrical/CE2.html

Zo als ik het zie, zou je stekker F, en G1/2 moeten hebben voor aansluiting kabelboom motorruimte. Mijn ervaring is dat deze altijd in/aan de boom moeten vastzitten.
Maar iemand correct me if i am wrong
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #26  
Old 19-01-2024, 09:19
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Skinnmeister heeft inderdaad de meeste stekker al wel aangewezen.

- In de parafanbak gaat de grote plastic connector direct op de ECU.

- In de parafanbak gaan de twee stekkers waar je eerder naar vroeg nergens op (witte en zwarte dubbelpolige).

- In de parafanbak gaat de platte witte stekker (5-polig) op de ruitenwissermotor.

- In de parafanbak gaat de stekker met de rubber hoes / afdichting op de ontstekingsmodule, maar die mis je zo te zien. OEM Nummer 191905351B.

- In het motorruim, dubbele bruine draad met oog aan massa. Deze moet aan de massaklem direct op de accu gemonteerd worden.

- In het motorruim, stekker met rubber hoes en blauwe draden is van de Luchtmassameter. Deze mist bij jou. Zonder de luchtfilterbox met een luchtmassameter gaat deze motor NIET lopen.

- In het motorruim, stekker met rubber hoes (2-polig) gaat op de stationairregelaar (sigaar boven de kleppendeksel) of de schakelaar op de gasklep. Hier zitten groeven in en passen dus maar op één contrastekker. gewoon even rondprikken..

Voor de rest, ik zie een hele hoop kabelschoenen en dingen waar ik echt meteen de kriebels van krijg. Lijkt een hoop verknipt te zijn aan de kabelboom die al in de auto ligt. Succes daarmee!
Reply With Quote
  #27  
Old 26-01-2024, 07:18
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

En al iets wijzer hier??
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #28  
Old 29-01-2024, 14:05
Tiggelman Tiggelman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2023
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
En al iets wijzer hier??


Hoi Skinnmeister, wat fijn dat je nog aan dit topic dacht!

Ik moet zeggen dat ik door de bomen het bos niet goed kan zien, qua bedrading. Laat ik in deze post even duidelijkheid brengen.

Ik geef vanaf nu alle kabels waar we het over hebben een nummer. Dat lijkt mij het handigst. Op foto's zet ik de nummers erbij.

Ook heb ik nog een kort filmpje gemaakt waarin ik alle kabels langs ga.

Link naar de foto's: https://we.tl/t-LIKKhtg4Cj
Link naar het filmpje: https://youtube.com/shorts/0-XvZIOBWko?feature=share

De kabels waar ik nog geen kennis van heb zijn:

Kabel 1, Kabel 2 en Kabel 3 en 4.

Die zijn volgens mij van de chassis kabelboom. Bij allemaal geen idee nog.

Kabel 5

Hier zei Robert Voorst over: ''In het motorruim, stekker met rubber hoes (2-polig) gaat op de stationairregelaar (sigaar boven de kleppendeksel) of de schakelaar op de gasklep. Hier zitten groeven in en passen dus maar op één contrastekker. gewoon even rondprikken..''

Deze kabel is dus al besproken hier. Ik hoor graag of de plek die ik het nu heb gegeven correct is, hij paste hier idd perfect in.


Kabel 6

Volgens Robert Voorst ging deze op de luchtmassameter, die ik niet heb. Ook zei hij dat de motor niet zal lopen zonder die luchtmassameter. Weet iemand waar ik die kan kopen?

Eventuele kabel

Ook zei Robert Voorst dit nog:
- In de parafanbak gaat de stekker met de rubber hoes / afdichting op de ontstekingsmodule, maar die mis je zo te zien. OEM Nummer 191905351B.

Is dit een essentieel onderdeel? Voor mij is op korte termijn namelijk van belang dat de motor begint te lopen, dus ik probeer hoofd- van bijzaken te onderscheiden.




Groet,
Tiggelman

Ps. Wederom hartstikke bedankt voor alle hulp. Jullie zijn echte kenners en dat waardeer ik echt ten zeerste.
Reply With Quote
  #29  
Old 29-01-2024, 14:39
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Die ontstekingmodule en luchtmassameter zijn helaas beiden noodzakelijk om de motor aan de gang te krijgen. Dus zonder deze delen kun je helaas niks beginnen.

De onstekingsmodule is zo op dat nummer te vinden. Er staan er ook enkele op marktplaats; https://www.marktplaats.nl/v/auto-o...351b-telefunken

Voor de luchtmassameter zoek je op luchtfilterkast of luchtfilterhuis PF, moet er zo uitzien: https://www.ebay.de/p/1876630809
Reply With Quote
  #30  
Old 30-01-2024, 09:10
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Die ontstekingmodule en luchtmassameter zijn helaas beiden noodzakelijk om de motor aan de gang te krijgen. Dus zonder deze delen kun je helaas niks beginnen.

De onstekingsmodule is zo op dat nummer te vinden. Er staan er ook enkele op marktplaats; https://www.marktplaats.nl/v/auto-o...351b-telefunken

Voor de luchtmassameter zoek je op luchtfilterkast of luchtfilterhuis PF, moet er zo uitzien: https://www.ebay.de/p/1876630809


Precies

Ik had in het begin van dit topic ook al een link geplaatst naar Beekman demontage, die heeft ook nog modules liggen iig. Misschien dat je ook daar kunt informeren.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #31  
Old 31-01-2024, 12:37
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

Heb nog ff gezocht, kabel 2 en 3 zitten op de oliedruk sensor bovenop het oliefilterhuis. Stekker 1 kan ik zo niet zien, maar als je de boom een beetje natuurlijk laat lopen moet je ergens die contra wel tegenkomen. Zeker omdat je nu 2 en 3 weet. Nr 4 is zo te zien een zelf gemaakte aansluiting, dit zou zomaar een + kunnen zijn, maar ik zou de kabel nalopen in de boom waar deze naartoe gaat, voordat ik deze zomaar ergens aan zou hangen.

Edit: Heb nog even naar de Ebay afbeelding zitten kijken, denk dat stekker 1 op het zwarte flensje moet komen waar jij nu stekker 5 op hebt.......
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project

Last edited by The Skinnmeister : 31-01-2024 at 12:43.
Reply With Quote
  #32  
Old 31-01-2024, 12:40
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

Wat betreft kabel 5, ik denk dat je op het huisje een blauwe en zwarte stekker nodig hebt. Deze witte inderdaad zoals Robert al aangaf iets hoger moet komen op de stappenmotor. Rust op de klepdeksel, zie ook de foto van Ebay die ik al eerder doorstuurde.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum