Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-06-2011, 20:18
paulvanbrummel paulvanbrummel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 119
Default Origineel Nederlandse Corrado VR6

Eén van de laatste origineel Nederlandse Corrado’s VR6! (kenteken FN-BF-39). Ik heb de auto nu iets meer dan 4 jaar in mijn bezit en ben de tweede eigenaar, kilometerstand is nu 245.108. Ik bied ik de Corrado te koop aan omdat ik op zoek ga naar een grotere auto.

Het is echt een genot om erin te rijden, hij ligt als een blok op de weg en haalt moeiteloos de topsnelheid. Standaard heeft deze Corrado 190 pk, dat zal bij deze + 200 pk zijn vanwege K&N luchtfilter en volledige RVS uitlaat.

Het is een echte liefhebbersauto die zeer goed onderhouden is, het onderhoudsboekje is uiteraard aanwezig en volledig ingevuld. Ook heb ik alle facturen ter inzage sinds de auto in mijn bezit is. De Corrado is altijd netjes warm gereden (olietemperatuur minimaal 90 graden) en heeft altijd op tijd zijn onderhoudsbeurten gehad. Bij km. stand 244.649 zijn onder andere de distributiekettingen, koppakking en de koppeling vervangen. Ook is toen de cilinderkop gereviseerd en de voorbumper overgespoten. Omdat de motor volledig is uitgebouwd, is meteen het onderblok nagekeken. Dit vertoonde totaal geen slijtage!! Deze reparatie is uitgevoerd bij H&W VW-Tuning.

Ook de buitenkant van de Corrado ziet er prachtig uit, maar heeft (zoals vijwel alle auto's van die leeftijd) een paar gebruikssporen. Aan de rechterkant zit een ondiepe kras in de lak. In de voorruit zit links onderin een barst(je), deze zit niet in het zicht (is daarmee dus geen APK afkeurpunt) en kan ook niet verder scheuren.

Op het onderhoud is door mij nooit bezuinigd, dat is dan ook een van de redenen waarom de Corrado nog steeds zo geweldig rijdt. Hieronder een opsomming van de onderdelen die de afgelopen 4 jaar zijn vervangen:
waterpomp, wiellagers, wiellagerflenzen, nieuw zwart(!) hemeltje (origineel is grijs), handremkabels, remblokken voor en achter, stootrubbers achter, koppelstangen, aandrijfas linksvoor, deurklink rechtsvoor, deurklink linksvoor gerepareerd, onderlip (voorspoiler), radiateur, remklauw linksachter en linksvoor, stoelkussen en wang (bestuurderskant), (spandemper) geribde riem, draagarmrubbers voor, achterasrubbers (Powerflex), draagarm rechtsvoor, kachelradiateur, motorsteun bakzijde, ruitenwisserbladen, schokdempers achter (Monroe), banden voor en achter (Toyo Proxes 225/40/ZR16), remschijven voor, koplamp linksvoor, koplamp glas rechtsvoor, alarm (spy alarm kit met microwave sensor 5600 serie), dynamo gereviseerd, radio (Pioneer DEH-2200UB), alle raamrubbers linksvoor, waterslang, koppelingsset (LUK compleet met druklager), kopset, druklager huls, carterpanpakking, spanbout, geleider, spanplaat, kettinggeleider bovenzijde, lagerpen, krukas keerring bakzijde. Uiteraard zijn bougies, olie, oliefilter, koelvloeistof e.d. ook regelmatig vervangen.

De Corrado is voorzien van de volgende opties:
- ABS
- stuurbekrachtiging
- sportstoelen in hoogte verstelbaar
- achterspoiler (komt automatisch omhoog bij 80 km/h; kan ook handmatig bediend worden)
- mistlampen voor
- centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- electrische ramen
- electrische, verwarmde spiegels
- radio/CD-speler met USB aansluiting
- MFA boordcomputer
- lichtmetalen velgen (Speedline 16 inch)
- zwart hemeltje
- K&N openluchtfilter
- volledige RVS uitlaat

Bij vragen kun je gerust contact met me opnemen, telefonisch (06-42055586)of via dit forum. Bezichtiging en een proefrit is (bij serieuze interesse) uiteraard mogelijk. De Corrado staat in Amersfoort. De vraagprijs is € 5.500,-.

Als iemand me wil uitleggen hoe ik foto's kan bijvoegen, dan kan ik die erbij doen. Advertentie staat uiteraard ook op een andere (grote) site.

Groeten, Paul van Brummelen

Last edited by paulvanbrummel : 03-07-2011 at 16:48.
  #2  
Old 10-06-2011, 21:01
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
  #3  
Old 13-06-2011, 13:25
Marcus BBS's Avatar
Marcus BBS Marcus BBS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 407
Default

Is dit niet iets voor jou?

Deze jongen wil namelijk heel graag een Corrado weer hebben en terecht!

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=86091
  #4  
Old 13-06-2011, 16:25
R.C.G60 R.C.G60 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 689
Default

Quote:
Originally Posted by Marcus BBS
Is dit niet iets voor jou?

Deze jongen wil namelijk heel graag een Corrado weer hebben en terecht!

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=86091


Bijbetaling van mijn kant,No problem
  #5  
Old 13-06-2011, 19:57
paulvanbrummel paulvanbrummel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 119
Default

Quote:
Originally Posted by R.C.G60
Bijbetaling van mijn kant,No problem


Mooie auto je passat, maar ben op zoek naar een Passat Variant Highline Diesel (2000-2005), 96kw/130 pk.
  #6  
Old 25-06-2011, 07:41
paulvanbrummel paulvanbrummel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 119
Default

Echt niemand interesse in een origineel Nederlandse Corrado VR6? Zijn er volgens mij niet zoveel meer van...Heb de vraagprijs verlaagd.
  #7  
Old 25-06-2011, 12:09
EvertVW's Avatar
EvertVW EvertVW is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2009
Posts: 230
Default

Paul,

Weet je nog wat ik je laatst verteld heb.... bewaar dat ding nou! Ze brengen nu gewoon niets op...
Nogmaals heel veel succes met de verkoop

gr.
  #8  
Old 25-06-2011, 13:18
Jetta Fireandic's Avatar
Jetta Fireandic Jetta Fireandic is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default

Heeft deze wagen een tik van achteren gehad in het verleden?
Omdat de hele achterkant strak is, geen emblemen....
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily''
Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby''

Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD)
Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD)
  #9  
Old 26-06-2011, 14:44
paulvanbrummel paulvanbrummel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 119
Default

Quote:
Originally Posted by EvertVW
Paul,

Weet je nog wat ik je laatst verteld heb.... bewaar dat ding nou! Ze brengen nu gewoon niets op...
Nogmaals heel veel succes met de verkoop

gr.


Ik heb helaas geen ruimte om hem te bewaren. Daarnaast heb ik zonder de verkoop geen geld voor een andere auto....helaas..
  #10  
Old 26-06-2011, 14:47
paulvanbrummel paulvanbrummel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 119
Default

Quote:
Originally Posted by Jetta Fireandic
Heeft deze wagen een tik van achteren gehad in het verleden?
Omdat de hele achterkant strak is, geen emblemen....


De vorige eigenaar heeft de Corrado een keer laten overspuiten en toen de emblemen laten verwijderen. Hij heeft me niets verteld over een tik van achteren.



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum