Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-11-2012, 14:42
thmzz thmzz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 2
Default probleem met versnellingsbak

ik heb een polo 6n van '94 1.4 naft. de vorige eigenaar heeft er een accident met gehad en heeft de versnellingsbak gescheurd door over een paaltje te rijden. ik heb er zelf een 2dehands bak onder gestoken en ineens de koppeling en koppelingskabel vervangen door een nieuw. heb nu het probleem dat hij niet meer in achteruit gaat. als de motor draait en ik wil hem in achteruit zetten dan lijkt het of versnellingsbak al in achteruit staat. de wielen blijven ook draaien als hij in achteruit staat, zelfs alsk men koppeling induw. als ik men pook naar voor duw hoor ik dat de tandwielen draaien want hij tikt.

nu is mijn vraag of er iemand weet wat het probleem kan zijn?
Reply With Quote
  #2  
Old 26-11-2012, 15:25
thmzz thmzz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 2
Default

Quote:
Originally Posted by thmzz
ik heb een polo 6n van '94 1.4 naft. de vorige eigenaar heeft er een accident met gehad en heeft de versnellingsbak gescheurd door over een paaltje te rijden. ik heb er zelf een 2dehands bak onder gestoken en ineens de koppeling en koppelingskabel vervangen door een nieuw. heb nu het probleem dat hij niet meer in achteruit gaat. als de motor draait en ik wil hem in achteruit zetten dan lijkt het of versnellingsbak al in achteruit staat. de wielen blijven ook draaien als hij in achteruit staat, zelfs alsk men koppeling induw. als ik men pook naar voor duw hoor ik dat de tandwielen draaien want hij tikt.

nu is mijn vraag of er iemand weet wat het probleem kan zijn?



hoe vind ik mij versnellingsbak code??
Reply With Quote
  #3  
Old 26-11-2012, 15:39
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

Volgens mij komt je koppeling niet goed vrij, je hebt toch niet dat plastic bandje wat over het zelfstelmechanisme vd koppelingskabel heen zit laten zitten toen je hem gemonteerd hebt??
Reply With Quote
  #4  
Old 26-11-2012, 15:41
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

Bakcode staat ingeslagen op de versnellingsbak, volgens mij bij een 085 bak onderop op een gladgefreesd vlakje op de bak.

De bakcode die in je auto hoort staat op de witte sticker in de kofferbak tegen je achterpaneel of onder je kofferbakmat, achter getriebe.
Reply With Quote
  #5  
Old 26-11-2012, 18:43
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

bakcode staat bovenop de bak, vlakbij het inspectiegat.
Waarom deze niet in de achteruit wilt: Of die versnelling is stuk, maar ik denk eerder dat de afstelling van de schakelstangen niet klopt. Goed afstellen is een must.

Ook koppelingskabel kun je niet zomaar terugzetten. Deze moet je eerst terugzetten in de oude positie, dan monteren en dan weer zichzelf laten stellen door het bandje weer los te trekken.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #6  
Old 26-11-2012, 20:08
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

Idd maar er stond bij dat hij een nieuwe kabel heeft gemonteerd, deze zijn meestal in de verpakking al opgespannen/teruggesteld voor montage.

Vandaar mijn vraag of hij dat bandje er wel afgetrokken heeft zodat de kabel zich weer op kan spannen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum