Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-11-2014, 23:14
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default motorswap 1.6 TD naar 1.9 TDI (AFN)

Beste mede forum gebruikers,
Ik wil aankomende week beginnen met een motorswap voor mijn golf mk2. Ik wil van de orginele 1.6 TD (JR) naar een 1.9 TDI (AFN) van een seat cordoba te gaan. Nu zit ik wel nog met enkele vraagjes.

- De EGR van het AFN blok wil ik afkoppelen. Ik heb verschillende forums uitgespit en daar staat overal in dat je een plaatje moet maken om de EGR af te sluiten. En daarna met de vagcom instellen dat EGR minder snel aanspringt?
Dit gaat toch foutcodes opleveren dan? Gaat de motor dan niet in noodloop?

- I.v.m. de pedalen. Het AFN-blok heeft elektrische gaspedaal (TPS) & hydraulische koppeling. Het makkelijkste zou dus zijn de volledige pedalen box om te zetten. Past dit of gaat daar enig slijp- en las-werk aan te pas komen?

- I.v.m. de motorophanging. Het subframe van een Cordoba, is dat hetzelfde als een golf 3? Want dan kan ik deze monteren onder mijn golf 2 kas, met de triangels van de mk2. Welke aandrijfassen moet ik dan gebruiken?

- Ik heb ook gelezen dat het toerental signaal van de TDI verschilt van de TD. Ik wil de MK2 teller unit gebruiken dus hier zou een converter tussen moeten? Enig idee waar ik deze kan krijgen?

Verder moet de kabelboom ook aangepast worden. Daarom zou ik een volledig bedradingsschema van het motormanagement moeten hebben van beide motoren. Iemand enig idee waar ik dat kan vinden?

Ik hoor het wel en alvast bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groeten,
Nick
__________________
Old volkswagens don't die, they get lower.
VW Golf MKII 1.3 carburator =► SOLD
VW Golf MKII 1.6 GTD
Skoda Fabia 1.2 TDI
Reply With Quote
  #2  
Old 06-11-2014, 07:32
remie's Avatar
remie remie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 179
Default

- De EGR van het AFN blok wil ik afkoppelen. Ik heb verschillende forums uitgespit en daar staat overal in dat je een plaatje moet maken om de EGR af te sluiten. En daarna met de vagcom instellen dat EGR minder snel aanspringt?
Dit gaat toch foutcodes opleveren dan? Gaat de motor dan niet in noodloop?

Ik heb de egr afgedopt met plaatjes en de vacuumleidingen met een boutje. Voor de rest alles aangesloten volgens vacuumschema. Ik heb nog geen problemen.

- I.v.m. de pedalen. Het AFN-blok heeft elektrische gaspedaal (TPS) & hydraulische koppeling. Het makkelijkste zou dus zijn de volledige pedalen box om te zetten. Past dit of gaat daar enig slijp- en las-werk aan te pas komen?

pedalenbox uit cordoba past zo op de ophangpunten van je golf 2. Alleen extra gat maken in je schutbord voor de hydraulische koppeling. En dan in combinatie met de rembekrachtiger van de cordoba heb ik.

- I.v.m. de motorophanging. Het subframe van een Cordoba, is dat hetzelfde als een golf 3? Want dan kan ik deze monteren onder mijn golf 2 kas, met de triangels van de mk2. Welke aandrijfassen moet ik dan gebruiken?

Sub kan idd inc met draagarmen van de golf. Ik heb de assen van mn 1.8i gebruikt. Maar dat ging niet vlekkeloos met de kineten. Maat van mij had dat deel gedaan, weet niet meer precies wat hij veranderd had. Ik heb ook de voorbalk van een cordoba ivm voorste motorsteun die recht staat ipv schuin.

- Ik heb ook gelezen dat het toerental signaal van de TDI verschilt van de TD. Ik wil de MK2 teller unit gebruiken dus hier zou een converter tussen moeten? Enig idee waar ik deze kan krijgen?

Ik heb de tellerbak van een 3 gebruikt. Maar er is een mogelijkheid om een 2 te plaatsen. Weet alleen niet hoe.

Verder moet de kabelboom ook aangepast worden. Daarom zou ik een volledig bedradingsschema van het motormanagement moeten hebben van beide motoren. Iemand enig idee waar ik dat kan vinden?

Het electro deel is voorbij abracadabra. Degene die mij hierbij uit de brand geholpen heeft was hiermee in de weer. schemas

Succes!
__________________
86'er Golf 2 AFN 160pk/350nm
85'er Golf 2 1.6TD (R.I.P.)
Reply With Quote
  #3  
Old 08-11-2014, 20:51
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default

Quote:
Originally Posted by remie

- I.v.m. de motorophanging. Het subframe van een Cordoba, is dat hetzelfde als een golf 3? Want dan kan ik deze monteren onder mijn golf 2 kas, met de triangels van de mk2. Welke aandrijfassen moet ik dan gebruiken?

Sub kan idd inc met draagarmen van de golf. Ik heb de assen van mn 1.8i gebruikt. Maar dat ging niet vlekkeloos met de kineten. Maat van mij had dat deel gedaan, weet niet meer precies wat hij veranderd had. Ik heb ook de voorbalk van een cordoba ivm voorste motorsteun die recht staat ipv schuin.



hey Remie, bedankt voor je reactie! Heb de Seat sinds vandaag hier, zou een half jaar tot een jaar niet meer hebben gelopen, even de vloeistoffen gecheckt, daarna 2x voor gegloeit en hij ging meteen aan de gang.

ivm. die voorbalk, bij deze cordoba zijn de bevestigingspunten toch anders? Bij een MK2 staan de bouten recht achter elkaar, die van de seat niet.

Project topic valt btw hier te volgen:
http://www.volksforum.com/forum/sho...48&page=1&pp=20
__________________
Old volkswagens don't die, they get lower.
VW Golf MKII 1.3 carburator =► SOLD
VW Golf MKII 1.6 GTD
Skoda Fabia 1.2 TDI
Reply With Quote
  #4  
Old 09-11-2014, 10:59
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Ik rijd een AHU met een correct afgestelde MK2 TD teller.

er zit gewoon een potmetertje in de toerenteller, achterop achter een sticker was t bij mij. we zorgen dat je een dynamo met W-signaal bemachtigt!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #5  
Old 11-11-2014, 12:13
remie's Avatar
remie remie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 179
Default

Quote:
Originally Posted by nacmlamerikx
hey Remie, bedankt voor je reactie! Heb de Seat sinds vandaag hier, zou een half jaar tot een jaar niet meer hebben gelopen, even de vloeistoffen gecheckt, daarna 2x voor gegloeit en hij ging meteen aan de gang.

ivm. die voorbalk, bij deze cordoba zijn de bevestigingspunten toch anders? Bij een MK2 staan de bouten recht achter elkaar, die van de seat niet.

Project topic valt btw hier te volgen:
http://www.volksforum.com/forum/sho...48&page=1&pp=20



Dan kan het zijn dat ik me vergis met de voorbalk. Ik heb destijds mijn spullen bij iemand opgehaald. Die vertelde mij dat het allemaal van een Cordoba afkwam. Dit heb ik eigenlijk maar aangenomen zonder hier verder bij stil te staan. De bouten moeten inderdaad achterelkaar zitten zoals bij de mk2. De Passat 35i heeft zo'n voorbalk die past.

Succes!
__________________
86'er Golf 2 AFN 160pk/350nm
85'er Golf 2 1.6TD (R.I.P.)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum