Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #281  
Old 30-03-2015, 11:49
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Mooie vorderingen Wilco
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #282  
Old 23-04-2015, 13:50
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Omdat ik erg druk ben met het werk voor klanten heb ik maar weinig tijd voor mijzelf helaas. Ik probeer steeds wat tijd te maken om toch rustig door te kunnen gaan met de mk2.
















Het valt mij op dat deze foto's niet scherp zijn en ik heb het idee dat de foto's langzaam slechter worden van mijn S5

Last edited by DutchBuild : 08-02-2016 at 17:13.
Reply With Quote
  #283  
Old 23-04-2015, 13:52
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Wederom mooi werk. Druk met de Bentley zag ik?
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #284  
Old 23-04-2015, 14:05
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Wat een onwijs mooie, harde body is het toch zeg !
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #285  
Old 31-05-2015, 14:21
Joentje
Guest
 
Posts: n/a
Default

Wel airjacks maar geen bergcup kit Wilco.. Valt me een beetje tegen
Reply With Quote
  #286  
Old 31-05-2015, 14:58
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Joentje
Wel airjacks maar geen bergcup kit Wilco.. Valt me een beetje tegen


LOL, Ik ga voor de oldscool looks, met zulk modern mogelijke techniek van binnen

De motor en techniek is al volledig bekend en is de reden waarom ik bepaalde keuzes maak. Deze zullen pas later bekent gemaakt worden omdat ik nog wat dingen stil wil houden na al het wisselen en onduidelijkheid, en hier zijn we dan ook al druk mee bezig

De bergcup randen is ook stoer natuurlijk, maar ik moest er veel aan veranderen om ze naar mijn zin te krijgen. Voor wat de looks betreft vind ik de oude BTCC/STW auto's het mooist en met deze set kan ik de wielen perfect in de wielkasten laten zakken wat met een originele koets niet mogelijk is met een setje 9x17 wielen.Ik wil de randen nog wat verder naar buiten hebben en de voor en achterkant wil ik nog wat veranderen.
Daarna laat ik er mallen van maken om ze dan van carbon te laten maken.
Reply With Quote
  #287  
Old 31-05-2015, 14:59
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Goed bezig, alleen die Kamei set....dat weet ik nog niet.
In de stw hadden ze toch ook geen verbreders?
Zelf ben ik ook fan van die look maar dan het liefst met een op het oog standaard body.

Welke banden maat zit je dan aan te denken?

Zou het persoonlijk mooier vinden als het chassis/plaatwerk aangepast zou worden zodat het net lijkt of de wielen etc gewoon zo passen net zoals in de stw inderdaad.

Allemaal persoonlijk natuurlijk en iets anders dan de massa is natuurlijk niks mis mee :-)
Reply With Quote
  #288  
Old 31-05-2015, 15:29
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by roka
Goed bezig, alleen die Kamei set....dat weet ik nog niet.
In de stw hadden ze toch ook geen verbreders?
Zelf ben ik ook fan van die look maar dan het liefst met een op het oog standaard body.

Welke banden maat zit je dan aan te denken?

Zou het persoonlijk mooier vinden als het chassis/plaatwerk aangepast zou worden zodat het net lijkt of de wielen etc gewoon zo passen net zoals in de stw inderdaad.

Allemaal persoonlijk natuurlijk en iets anders dan de massa is natuurlijk niks mis mee :-)


Je hebt zeker een punt en ik heb er ook heel veel over na moeten denken.

De mk2 leent zich niet om er een setjes wielen van 9x17 met 225x40 banden in te laten zakken. Bij een mk3 gaat dat wel veel beter en staat ook super mooi. De mk2 is erg lastig en te small om hem te krijgen zoals ik hem graag wil hebben. Ik zit ook nog eens met de TT-RS wielophanging waar ik extra ruimte voor nodig heb ondanks dat ik deze al een stuk smaller heb gemaakt.

Er zal evengoed een bodykit omheen moeten voor een voorspoiler met splitter en een paar sideskirts. Dit had gekund met de set van een G60, maar dan zit ik met de wielbogen waar ik de wielen niet in kan laten zakken omdat deze dan aanlopen op de schuine rand. Bij deze Kamei-set is er veel ruimte naar boven toe waardoor de wielen er dieper in kunnen.

Als de auto eenmaal in zijn geheel gespoten is in 1 kleur (wit) zal deze er al heel anders uit gaan komen.

Er is een mk2 opgebouwd met de BBS body-kit die wel anders is en voor show-doeleinden gemaakt is met getrokken banden en air ipv een paar dikke slicks enz, maar geeft al wel een beetje een beeld van hoe ik het ongeveer zou willen hebben, maar dan in race-trim.

Ik wil eens wat anders en bouw deze niet voor commerciële doeleinden, maar puur als hobby voor mijzelf zonder een deadline etc.




Last edited by DutchBuild : 31-05-2015 at 15:37.
Reply With Quote
  #289  
Old 31-05-2015, 15:59
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Duidelijk, ik snap ook zeker dat je iets anders als de massa wilt doen.

Maar waarom 9J en dan een 225 band zit dat niet te getrokken voor een racer?
Dat past ook prima op een 8J met hetzelfde wegcontact en dan iets meer ruimte bij bv een veerpoot en binnenkant wielkuip. Een iets hogere zij wang is niet alleen mooier maar ook functioneler, op een racer.
Je zult ongetwijfeld over je set-up hebben nagedacht maar het is gewoon interesse (nieuwsgierigheid) van mijn kant :-)
Reply With Quote
  #290  
Old 31-05-2015, 17:08
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Ik sluit me wel bij roka aan! Ook puur uit interesse.

Ik ben ook benieuwd waarom je voor een 9j velg gaat met zoon smalle band.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #291  
Old 31-05-2015, 17:12
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by roka
Duidelijk, ik snap ook zeker dat je iets anders als de massa wilt doen.

Maar waarom 9J en dan een 225 band zit dat niet te getrokken voor een racer?
Dat past ook prima op een 8J met hetzelfde wegcontact en dan iets meer ruimte bij bv een veerpoot en binnenkant wielkuip. Een iets hogere zij wang is niet alleen mooier maar ook functioneler, op een racer.
Je zult ongetwijfeld over je set-up hebben nagedacht maar het is gewoon interesse (nieuwsgierigheid) van mijn kant :-)



Je hebt helemaal gelijk, ik was niet helemaal scherp op het moment dat ik bezig was met het beantwoorden voor wat de banden betreft denk ik
Het zal waarschijnlijk een 225x40 op een 8,5J of een 235x40 op een 9J gaan worden afhankelijk van de ruimte voor wat ik er onder kwijt kan

Ik ben nu voornamelijk bezig om alle grote delen op de juiste plek te krijgen zoals de assen, motor met bak en Haldex etc.
Voor de achteras heb ik een versmalde/aangepaste TT-RS as, maar ik wil hier het oudere type Haldex (gen1) in monteren.
verder zal ik de stangen met unibals gebruiken en de schokdemper met veer in 1 zoals de Supercopa mk2 dit ook heeft.

De vooras is al wel duidelijk en staat wat verder terug met foto's volgens mij.

Zoals het er nu naar uit ziet zou ik de demping graag van AST willen.

De benzinetank komt op de achterbank en het gat boven de achteras wil ik niet dicht lassen, maar afsluiten met een op maat gemaakte deksel van carbon zodat deze bijna niks weegt en ik er makkelijk af kan halen om overal goed bij te kunnen.

Ik ben een jaar of 4 geleden al begonnen met deze achteras en kwam steeds weer terug op de schap te liggen door tijdgebrek. Deze had ik bedacht als vervanging van de Syncro achteras omdat deze op raken, maar het bleek te bewerkelijk te zijn voor de verkoop. Nu wil ik hem toch afmaken en onder mijn eigen auto zetten zodat alles niet helemaal voor niks is geweest

De rolkooi ga ik ter gelijkertijd maken met de Golf Rally waar we nog steeds mee bezig zijn zodat ik er 2 ter gelijk kan maken.

Last edited by DutchBuild : 31-05-2015 at 17:21.
Reply With Quote
  #292  
Old 31-05-2015, 17:17
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

225-17 gaat op max 8,5j breed
235-40-17 tot max 9,5x17
Dat gaat wel goed komen,ik vind de keuze van deze bodykit wel mooi en weer wat anders dan een bergcup kit
Ik heb het in het echt gezien en gaat echt mooi staan in combinatie met een mooie set "rennsport" wielen
Hahaha je was me voor met je reactie mbt tot de maten
Reply With Quote
  #293  
Old 31-05-2015, 17:36
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Dacht al dat je aan de hallucinerende middelen zat 😂.

De 235 klinkt al beter idd en dan heb je ook iets meer wegcontact en dat komt de rondetijd ten goede dus functie voor vorm, was even bang dat het een show and no go project ging worden ik schrok al, zo nu kan ik ook weer rustig slapen haha.

Ik heb ook andere wielen voor de R gekocht en ga nu proberen 9J in de achterschermen te proppen, 8 1/2 gaat nu net, dus ik snap het wel dat je voor wat bredere wielen gaat dan wat eigenlijk nodig is.

Het totaal plaatje word in iedergeval uniek en zeker dik.
Reply With Quote
  #294  
Old 31-05-2015, 17:50
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by roka
Dacht al dat je aan de hallucinerende middelen zat 😂.

De 235 klinkt al beter idd en dan heb je ook iets meer wegcontact en dat komt de rondetijd ten goede dus functie voor vorm, was even bang dat het een show and no go project ging worden ik schrok al, zo nu kan ik ook weer rustig slapen haha.

Ik heb ook andere wielen voor de R gekocht en ga nu proberen 9J in de achterschermen te proppen, 8 1/2 gaat nu net, dus ik snap het wel dat je voor wat bredere wielen gaat dan wat eigenlijk nodig is.

Het totaal plaatje word in iedergeval uniek en zeker dik.



Wat voor een wielen heb je er nu voor als ik vragen mag ?

Die je er onder had/heb zitten vind ik heel erg mooi staan
Reply With Quote
  #295  
Old 31-05-2015, 18:36
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Ja je wilt weer eens iets anders hè.

Porsche RS spyder 19" forged met zentrallverschluss.
Er moet wel het eea veranderd worden aan de wielen maar ook aan de auto.
Velgen voor zal weinig problemen geven is 8 1/2J maar achter wil ik de 11J laten versmallen, naar ik denk, 9 of 9.25 J dit omdat het dikker staat en omdat deze 11J velgen meer concaved zijn wat ook mooier is.
En ze zijn lichter en gunstiger qua plaats van het gewicht.
Wel heb ik 2 sets gekocht zodat ik altijd de 8 1/2 J rondom kan gebruiken voor als
het teveel werk word of te weinig vertrouwen in het versmallen heb of bv tussen circuit en show gebruik kan wisselen.









Wil het wel in race stijl houden en niet teveel bling zoals veel meer delige wielen.
Ondankst dat ik de bbs rennsports super dik vind.
Reply With Quote
  #296  
Old 31-05-2015, 19:15
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Ga jij met centerlock rijden Roy?,of ga je het 5x130 patroon uitboren?
Reply With Quote
  #297  
Old 31-05-2015, 19:18
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by skywalker38
Ga jij met centerlock rijden Roy?,of ga je het 5x130 patroon uitboren?


5x112 dan waarschijnlijk
Reply With Quote
  #298  
Old 31-05-2015, 19:18
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Nee centerlock natuurlijk 😀
Reply With Quote
  #299  
Old 31-05-2015, 19:19
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Nu dus wel scherp 😉
Reply With Quote
  #300  
Old 31-05-2015, 19:35
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by roka
Ja je wilt weer eens iets anders hè.

Porsche RS spyder 19" forged met zentrallverschluss.
Er moet wel het eea veranderd worden aan de wielen maar ook aan de auto.
Velgen voor zal weinig problemen geven is 8 1/2J maar achter wil ik de 11J laten versmallen, naar ik denk, 9 of 9.25 J dit omdat het dikker staat en omdat deze 11J velgen meer concaved zijn wat ook mooier is.
En ze zijn lichter en gunstiger qua plaats van het gewicht.
Wel heb ik 2 sets gekocht zodat ik altijd de 8 1/2 J rondom kan gebruiken voor als
het teveel werk word of te weinig vertrouwen in het versmallen heb of bv tussen circuit en show gebruik kan wisselen.









Wil het wel in race stijl houden en niet teveel bling zoals veel meer delige wielen.
Ondankst dat ik de bbs rennsports super dik vind.



Ik persoonlijk vind de meerdelige velgen meer iets voor de klassiekers en de moderne show-auto's aangezien alle recente race-auto op 1-delige velgen staan zoals de BBS FI die ik persoonlijk ook erg mooi vind.

Deze wielen zijn zeker mijn smaak en ik vind ze heel erg mooi, maar het versmallen vind ik persoonlijk wat eng met wielen als deze omdat het niet zo maar een standaard aluminium is wat hier voor gebruikt word.

Ik heb vandaag nog even naar de GT Series gekeken op TV, wat rijden daar dikke auto's in rond zeg
Lijkt een heel ander onderwerp te zijn, maar het viel mij juist op dat deze allemaal op hele mooie zwarte/donkere 1-delige velgen stonden
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum