Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-09-2010, 10:16
Ditawa Ditawa is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 2
Default Uitlijnen na revisie versnellingsbak Golf 4??

Gisteren heb ik mijn Golf 4 uit 200 opgehaald bij het autobedrijf waar ik hem gekocht had na een revisie van de versnellingsbak. Ik heb deze auto 2 maanden terug gekocht en voorwaarde van de koop was de financiele tegemoetkoming van het autobedrijf bij de revisie. Nu hebben zij deze extern uit laten voeren, kosten € 1.000,- waarvan ik € 400,- heb betaald. (factuur moet ik nog ontvangen..)

Nu heb ik hem in prima staat bij dat bedrijf neergezet, behalve problemen met de tweede versnelling. Gisteren haalde ik hem op en stond mn stuur scheef, afwijking naar links. Ik heb 's avonds laat mijn banden opgepompt, want dacht dat het daaraan zou liggen. Maar de afwijking zit er nog, als ik stuur loslaat zit ik in de berm en als ik rij staat mijn stuur naar links. Zojuist heb ik gebeld met bedrijf maar zij geven aan geen verband te zien en willen geen navraag doen bij bedrijf dat revisie heeft uitgevoerd. Ik moet mn auto maar laten uitlijnen.. ja dat snap ik, maar gaat mij eerst es om de oorzaak, hoe kan het dat ik na 3 dagen de auto zou moeten uitlijnen? Iemand enig idee??

Groeten Cynthia
Reply With Quote
  #2  
Old 24-09-2010, 10:27
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Als ze je bak hebben gereviseerd dan is die er wss helemaal onderuit geweest.

Dus ook je assen los en wss ook je een deel van de ophanging om makkelijker te werken.

Daardoor staat je wagen niet meer uitgelijnd en zul je dit ff opnieuw moeten laten doen.

Als het dan niet is opgelost dan denk ik dat je met een serieus probleem zit want dat zou niet normaal zijn.

Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #3  
Old 24-09-2010, 14:07
stefanebg stefanebg is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 185
Default

bij mijn bora is ook alles los geweest dus kan zijn dat uitlijnen de oplossing is
Reply With Quote
  #4  
Old 24-09-2010, 14:20
bjuriaan's Avatar
bjuriaan bjuriaan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 394
Default

Kan idd maarzo dat ze alles bij je wiel los gehaald hebben om makkelijker en meer ruimte te maken. Tsja als ze dan alles weer monteren en (stel ze hebben de slagen los geteld) Kan het natuurlijk nog steeds iets afwijken. Zou het uitlijnen trouwens wel op hun verhalen. Ze kunnen toch nagaan dat dit ook moet. Zeker als ze zien dat je stuur schreef staat...
Reply With Quote
  #5  
Old 25-09-2010, 21:08
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Het is niet alleen de slagen tellen. (stuurkogel) ook de afstelling van de veerpoot op je fusee kan ermee te maken hebben. Dit zullen zij wel "gewoon" vast gezet hebben zonder het in de oude stand terug te zetten voor zover dat kan.
Uitlijnen zal je dus wel moeten.
De kosten verhalen dat zal je zelf moeten weten...
Reply With Quote
  #6  
Old 26-09-2010, 21:07
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Bij een golf 4 haal je onderaan het fusee enkelt de 4 boutjes los en laat je voor de rest alles eraan hangen.

Als dit niet op exact de juiste plek terug word geplaatst dan staat idd je stuur scheef.

Zo doen wij dat ook op de zaak, en ja uitlijnen is bij ons ook voor de klant , maar dat word vooraf gemeld.
Als dit een garantie geval is , dan zou het wel door de garage gedaan moeten worden.

Uitlijnen kost iets van 50 euro , dus is nog te overzien.
Reply With Quote
  #7  
Old 01-10-2010, 17:18
Ditawa Ditawa is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 2
Default

Bedankt voor alle reacties! Ik heb het autobedrijf (dus niet het revisiebedrijf) zover gekregen om het uitlijnen te betalen, volgende week vrijdag staat de afspraak gepland. Ik hoop dan overal van af te zijn en eindelijk van mn nieuwe auto te kunnen genieten!!

Bedankt voor de reply's! Groeten Cynthia
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum