Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-02-2009, 09:45
gijsdekam's Avatar
gijsdekam gijsdekam is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 25
Default brandstofpomp golf 1 GTD

Hallo mede golf 1 rijders,

ik heb een brandstof lekkage aan mijn pomp en wel uit de ontluchtingsnippel van het membraamhuis boven op de pomp ( dat huis zit met slangetje aan inlaatkanaal bij turbo). Normaal gesproken komt daar vrijwel geen brandstof uit maar bij mij is er binnenin iets lek...

Heeft iemand hier ervaring mee, en moet de pomp ervoor af?
Ik ben bij Bosch diesel-service geweest en die zeggen van wel, maar een golf 1 of 2 turbodieselrijder kan misschien uit ervaring spreken.

Verder blijft mijn koudstart hevel ineens hangen (heeft een klein zetje onder de kap nodig om weer terug te komen in 0 stand)

Groeten Gijs
Reply With Quote
  #2  
Old 24-02-2009, 09:52
gijsdekam's Avatar
gijsdekam gijsdekam is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 25
Default

toevoeging op onderstaande:

Als het asje van de koudstart binnenin blijft hangen moet de pomp er sowieso ook af zei bosch. Ja en dan kom je al snel richting een gehele pomp check omdat ie er dan toch af is en ga je al snel richting 3-400 E. Kijk een andere pomp monteren dan weet je vaak ook niet wat je koopt en ik wil het graag allemaal origineel houden.
Reply With Quote
  #3  
Old 24-02-2009, 09:53
gijsdekam's Avatar
gijsdekam gijsdekam is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 25
Default

bedoelde dus bovenstaande
Reply With Quote
  #4  
Old 25-03-2009, 15:07
bcty01's Avatar
bcty01 bcty01 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 88
Default

Zelf pomp repareren wordt afgeraden. In de boeken (Haynes, Vraagbaken etc.) wordt hierover ook niets beschreven.

Ben bang dat je toch aangewezen bent op de Bosch diesel-service. Er zijn ook, met VW-onderdeelnummer revisiepompen te krijgen.
Reply With Quote
  #5  
Old 25-03-2009, 15:23
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Vreemd dat uit je drukmembraam brandstof komt. Eigenlijk hoort de brandstof zo hoog niet te komen, maar als het dat al doet dan moet het membraam het nog tegen houden. Schroef 'm eens open (vier schroeven), het membraam zelf moet haast wel gescheurd zijn. Dat is op zich een eenvoudige fix.

Dat het heveltje blijft hangen is wel apart. De pompen zijn zeer gecompliceerd en absoluut geen voer voor de onwetende hobbyklusser. Als de prijs van Bosch Service je tegenstaat zijn er hier op het forum ook nog wel wat zeer kundige dieselkenners te vinden die evt werk voor je willen doen.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #6  
Old 25-03-2009, 17:25
gijsdekam's Avatar
gijsdekam gijsdekam is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 25
Default

Het is verholpen, tenminste met het meest radicale middel. Er zit nu een revisie pomp op. Ik kwam er 1 tegen voor een hele voordelige prijs dus toen was de keuze snel gemaakt. Nu is de hele pomp goed ipv dat ik weer voor nieuwe problemen kom te staan als ik mn oude pomp deels repareer. Mn oude bekijk ik nog wel een keer en hou ik erbij. Het verwisselen ging tamelijk eenvoudig, slecht 1 middag werk terwijl ik dat niet eerder heb gedaan. Het rijdt nu weer perfect!

Groeten Gijs
Reply With Quote
  #7  
Old 25-03-2009, 19:44
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Mooi! Goed gedaan

Wel alle timing weer goed gezet?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #8  
Old 25-03-2009, 22:00
golf1-gtd's Avatar
golf1-gtd golf1-gtd is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 383
Default

Mag ik je vragen waar je die revisie pomp gevonden hebt? en wat je er voor hebt betaald? want ik zoek ook nog een reserve pomp voor mijn gtd.

Groeten wim
__________________
golf1GTD 1983 (Bijna klaar)

Crafter L3 H2 2011

Seat Leon Topsport 110kw Tdi 2003

Golf 2 1.6 1987 (volgende project)

T5 2.5 TDI 96 Kw 2008
Reply With Quote
  #9  
Old 12-10-2009, 13:13
acokever's Avatar
acokever acokever is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 113
Default

upje, hoe staat het hier?
Ik zoek ook een andere pomp voor m'n mk1 Golf c 1.6. De houdige is zo gaar als boter volgens m'n garage, lekt alle kanten en revisiesetjes werkten niet.
__________________
white cabrio USA'er 1.8 JH en vaak meer...
acokever - www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=25&t=26894
Reply With Quote
  #10  
Old 13-10-2009, 08:51
gijsdekam's Avatar
gijsdekam gijsdekam is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 25
Default

Ik kwam een geheel gereviseerde pomp tegen op marktplaats. 200 euro met nota. Het was een gelukje want normaal gesproken biedt natuurlijk niemand die aan. Mijn eigen reviseren koste meer, en die heb ik nog... dus als iemand interesse heeft :-)

Groet Gijs

Quote:
Originally Posted by acokever
upje, hoe staat het hier?
Ik zoek ook een andere pomp voor m'n mk1 Golf c 1.6. De houdige is zo gaar als boter volgens m'n garage, lekt alle kanten en revisiesetjes werkten niet.
Reply With Quote
  #11  
Old 15-10-2009, 07:24
acokever's Avatar
acokever acokever is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 113
Default

De pomp is maandag voor de APK dichtgemaakt. Nieuw busje erin, sloot niet genoeg af dus nog een rubber ringetje erbij. Nog wat kit erbij want hij was nog niet helemaal dicht.

Toen toch dichtgekregen voor het APK-afmelden. En na 2 dagen gereden nog steeds droog dus hoop dat hij zo ff dicht blijft.

Anders ben ik denk toe aan een ander dekseltje (of heel huis )
(Mocht ik nog deksel nodig hebben dan hoor je wel GijsdeKam. Kwoon in Westbroek dus Hilversum is goed te doen )
__________________
white cabrio USA'er 1.8 JH en vaak meer...
acokever - www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=25&t=26894
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum